تحقیق مقاله رایگان آلومینیوم چیست ؟

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 16498
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: محیط زیست و انرژی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آلومینیوم چیست ؟

     

    آلومینیوم چیست :   
    آلومینیوم در طبیعت وجود دارد و8% آن در سطح زمین ساخته می شود .آلومینیوم اکثرا به صورت ترکیب با  عناصر دیگر همانند اکسیژن ،سیلیکون ووفلوراید دیده می شود . فلز آلومینیوم به رنگ نقره ای مایل به سفید وبه صورت قابل انعطاف است .اغلب در تجهیزات آشپزخانه، کانتینرها،ابزارآلات،فلزات ساختمانی استفاده  می شود  بعضی اوقات نیز همچنین رنگ آمیزی،آتش بازی تولیدات شیشه ای پاک کننده ها و سرامیک ها استفاده  می شود.دیگر کاربرد درداروها ی  ضداسید معده ، سفت کننده ،آسپیرین ونیز دارو های ضدعرق کردن استفاده میشود .

    موقعیکه آلومینیوم وارد محیط زیست می شود چه اتفاقی می افتد ؟

     به صورت ذرات ریز در هوا پراکنده می شود .

    در دریاچه ها حل وبخار می شود ودررودخانه ها روی کیفیت آب تاثیر می گذارد.

    اسید باران ممکن است باعث وارد شدن آلومینیوم درصخره وخاک شود .

    در زنجیره مواد غذایی شناخته شده نیست.

    راههای مواجهه با آلومینیوم چگونه است ?

    خوردن مقدار کمی ازآلومینیوم در غذا

    استنشاق حد بالایی از آلومینیوم در محیط های کاری پر گردو غبار

     نوشیدن آب باحد بالایی ازآلومینیوم از منابعی نزدیک سایتهای ضایعات کارخانه هاو یا منابع طبیعی که در      آ نجا آلومینیوم زیاد است .

    خوردن موادیکه شامل مقدار زیادی آلومینیوم است بخصوص مواقعیکه تر کیبات مرگبار در صورت خوردن ونوشیدن باشد.

    در صورتیکه ازظروف آشپزخانه استفاده میشود مقدار کمی آلومینیوم وارد بدن می شود .

    آلومینیوم چه اثراتی روی سلامتی می تواند داشته با شد ?

    مقداربسیار ناچیز از آلومینیوم که درغذا،هوا آب ونیز تماس آن با پوست وجود دارد نمی تواند برای سلامتی اثر زیانبار داشته باشد.

    تماس بامقدار زیادی از آلومینیوم درهوا می تواند باعث مشکلات تنفسی شامل سرفه وتنگی نفس ناشی از گردو غبار شود  مطالعات نشان داده افرادیکه مبتلا به  آلزایمر هستند در استخوانهایشان بیش از حد آلومینیوم وجود دارد . ما نمیدانیم  خواه  آلومینیوم باعث این بیماری شده باشدخواه   افرادی که مبتلا به این بیماری شده اند از قبل با ترکیبات   آلو مینیومی سر کار  داشته اند . کودکان وبزرگسالانی که مقدار زیادی آلومینیوم جهت درمان استفاده میکنند امکان دارد دچار مشکلات دیگری از قبیل بیماریهای استخوانی شوند که میتواند با عث بروز مشکلات اسکلتی شود . بعضی افراد که تماس پوستی با رؤدورانت هیدرو کرات دارند در آنها خارش شدید پوستی بوجود آمده است .

    آیا احتمال دارد آلومینیوم باعث ایجاد سرطان شود ?

    سازمان بهداشت وخدمات انسانی و آژانس بین المللی تحقیق در خصوص سرطانزایی مواد و سازمان حفاظت محیط زیست ( EPA) آلومینیوم را در طبقه بندی مواد سرطانزا نیاورده است . مطالعات روی حیوانات نشان داده که آلومینیوم روی حیوانات باعث ایجاد سرطان نمیشود .

    چگونه آلومینیوم روی کودکان اثر دارد ?

    در کودکان با  مشکلات کلید که  جهت  درمان از آلومینیوم استفاده می کنند  مصرف آن می تواند  باعث ایجاد بیماریهای استخوانی شود .

    روی دیگر اثرات  که بر روی سلامت کو دکان مطالعات صورت  نگرفته است .مشخص است که اثرات روی کودکان و بزرگسالان مختلف  باشد یا اینکه  چقدر زمان طول میکشد که آلومینیوم  اثر سوء روی سلامت بزرگسالان و کودکان  داشته باشد .

    آنچه مشخص است اثرات مضر روی جنین بیشتر است تا دیگر موارد زیرا آلومینیوم باعث به تا خیر افتادن اسکات بندی  جنین می شود  در بعضی حیوانات مطالعات بعمل آمده نشان داده که آلومینیوم باعث کاهش وزن هم میشود .

    خانواده ها چگونه می توانند خطر مواجهه با آلومینیوم را کاهش دهند ?

    مهمترین راه کاهش میزان مواجهه با آلومینیوم در نزد خانواده ها این است که بدانند منابع آلومینیوم در کجا هستند و کاهش بدهند میزان مواجهه را با آن  منابع . اما مواقعیکه آلومینیوم  به گسترده و عمومی  در محیط پخش است خانواده ها نمی توانند از مواجهه با آلومینیوم دوری کنند . مواجهه با مقداری کمی از آلومینیوم به صورت طبیعی در غذا و آب و ظروف  آشپزخانه وجود دارد که مضر نمیباشد . مهم.ترین راه جهت کاهش میزان مواجهه با آلومینیوم اجتناب شود از مصرف آلومینیوم به صورت محلول به مقدار زیاد (جهت درمان ) و آسپرین ها . این موادرا دور از دسترس افراد قرار دهید و مطمئن شوید که کودکان نمیتوانند به صورت تصادفی از آنها بخورند  بعضی از داروها ممکن است دارای مقدار زیادی آلومینیوم باشند بنابراین والدین قصد دارند با پزشک آنها مشورت کنند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آلومینیوم چیست ؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آلومینیوم چیست ؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آلومینیوم چیست ؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آلومینیوم چیست ؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آلومینیوم چیست ؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آلومینیوم چیست ؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آلومینیوم چیست ؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آلومینیوم چیست ؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آلومینیوم چیست ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آلومینیوم چیست ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت