تحقیق مقاله رایگان آمار خودکشی در بین زنان و مردان

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 16499
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آمار خودکشی در بین زنان و مردان

    مردان ‌٥/٣ برابر زنان خودکشی می‌کنند

     

     
       خودکشی یکی از معضلات اجتماعی است که امروزه با توجه به پیچیده‌تر شدن تعاملات و ارتباطات در بیشتر جوامع رو به افزایش است. افزایش نرخ خودکشی نزد گروهها، اقشار و طبقات اجتماعی نگرانی فزاینده‌ای را برای جوامع امروز بوجود آورده است. آمار خودکشی در کشور ما نشانگر آن است که این پدیده بویژه در میان زنان به صورت یک مسأله اجتماعی درآمده و اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، آثار سوء آن علاوه بر شخص اقدام کننده، بر اطرافیان وی و جامعه نیز اثرگذار خواهد بود.
        
        به گزارش ایسنا، نابسامانی‌های اجتماعی، ناملایمات زندگی و عدم توانایی یا عدم آموزش مقابله با مشکلات، آدمی را در معرض بسیاری از آسیبها قرار می‌دهد، به شکلی که بسیاری از افراد قدرت مقابله یا سازگاری با شرایط سخت زندگی را نداشته و مرگ را تنها راه نجات خود تلقی می‌کنند.
        
        تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که بزرگترین موج خودکشی بعد از جنگ جهانی در جوامع صنعتی به دلایلی همچون بیکاری دسته جمعی و ناکامی ناشی از آن حتی در بین جوانان دارای تحصیلات عالیه، کاهش اعتقادات مذهبی، مدارا با رفتارهای بحرانی در خرده فرهنگ جوانان، اثر طلاق روی کودکان، افراط و تفریط‌ های تربیتی بین جوانان 15 تا 24 ساله به وقوع پیوسته است.
        
        همچنین اشباع شدن جوانان از هر جهت به طوری که دیگر هیچگونه کمبودی در اطراف خود احساس نکنند نیز از موجبات خودکشی در دنیای متمدن امروز است. از سوی دیگر آلودگی‌های صوتی و اثرات مخرب گازهای شیمیایی پراکنده در محیط زیست، فیلم‌های بدآموز سراسر خشونت و تقلید کورکورانه از قهرمانان آنها، استفاده از مواد مخدر و مهمتر از همه کمرنگ شدن باورهای دینی و تربیت لائیک(بی دینی) نیز از جمله عوامل مؤثر در خودکشی جوانان جهان است.
        
        به گزارش ایسنا، به گفته کارشناسان عمده‌ترین علل خودکشی در ایران شامل اختلافات زناشویی، ناراحتی‌های روانی، شکست در عشق، عدم تعادل شخصیت، فقر، بیکاری، اعتیاد و شرایط نامساعد اقتصادی، شرایط خاص زندگی شهری بویژه شهرهای بزرگ و صنعتی و از هم پاشیدگی و جدایی گروههای اجتماعی است.
        
        بررسی‌های صورت گرفته حاکیست که بیشترین فراوانی خودکشی در شهرها به دلایلی همچون اختلافات خانوادگی، طرد شدگی، مشکلات جسمی و عاطفی، بیماریهای روانی، فقر، بدهی مالی و ناکامی و شکست در زندگی به وقوع می پیوند. به عنوان مثال در استان تهران نیز بیشترین خودکشی مربوط به خودکشی مردان
        
        است.
        
        درمیان انگیزه‌های مختلف خودکشی «اختلافات خانوادگی» عمده‌ترین انگیزه و درمیان روش‌های خودکشی مردان بیشتر از روش «حلق‌ آویز کردن» و زنان از طریق «خودسوزی» اقدام به خودکشی می‌کنند.
        
        همچنین استانهای کرد و لرنشین که از نظر فرهنگی زنان معمولا اختیاری از خود نداشته و مردان آنها را تحت تملک خود می‌دانند و زنان باید عمدتا کارهای خانه و حتی برخی از کارهای مردان را انجام دهند و با توجه به بیشتر بودن چند زنی در مقایسه با سایر استانها این عوامل تبدیل به دلیلی برای عدم تحمل زندگی برای زنان می‌شود.
        
         این تحقیق نشان می‌دهد که بیشترین خودکشی‌ها در سنین بین 18 الی 24 سال صورت می‌گیرد که سن جوانی و دوران هیجانات و مسایلی مانند ورود به دانشگاه، اشتغال و ازدواج است و امروزه به عنوان مشکل در جامعه مطرح است و شاید محدودیت‌های موجود، جوان را با بحران و ناکامی مواجه کند که راه چاره را در خودکشی ببینند که این حرکت نه تنها در ایران بلکه در جهان بیشتر در دوران جوانی رخ می‌دهد.
        
        بر اساس مطالعات صورت گرفته، به طور کلی در استانهای غربی کشور آمار خودکشی بویژه خودکشی زنان بیش از مردان است، در استانهای ایلام، لرستان و کرمانشاه این مسأله‌ حادتر می‌شود.
        
        نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که خودکشی در ایران کمتر از سایر کشورهای جهان است، چنانچه میانگین خودکشی زنان در سایر کشورها 73/6 نفر در 100 هزار نفر است. در حالی که در ایران این رقم 4/3 یعنی نصف میانگین خودکشی زنان سایر کشورهای جهان است.
        
        همچنین خودکشی مردان ایرانی به مراتب کمتر از خودکشی مردان در سایر کشورها است؛ به گونه‌ای که خودکشی مردان ایران یک ششم خودکشی در سایر کشورها است، از سوی دیگر با توجه به فراوانی کم خودکشی زنان از مردان (خودکشی مردان 5/3 برابر زنان است) اما در ایران فاصله بین خودکشی زنان و مردان تقریبا به هم نزدیک شده است.    
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آمار خودکشی در بین زنان و مردان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار خودکشی در بین زنان و مردان , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار خودکشی در بین زنان و مردان , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار خودکشی در بین زنان و مردان , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار خودکشی در بین زنان و مردان , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آمار خودکشی در بین زنان و مردان , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آمار خودکشی در بین زنان و مردان , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار خودکشی در بین زنان و مردان , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار خودکشی در بین زنان و مردان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار خودکشی در بین زنان و مردان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت