تحقیق مقاله متامفتامین (METH)

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 16610
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله متامفتامین (METH)

    یک روان گردان ( محرک روان ) غیر قانونی است که به طور گسترده و به صورت سوء در سراسر جهان استفاده می شود این دارو می تواند موجب ناهنجاریهای رفتاری مثل وابستگی ، وضعیت های پارانوئیدی و علائم در متعادان انسانی گردد . و در جانواران METH موجب حساسیت رفتاری می شود .

    در چار بررس انجام شده در سال های 1987 ، 1986 ، 1993 ، 1997 که بر روی دارو های تأثیر گذار بر مغز (CEBRTD) در مرکز برزیل انجام شد نشان داده شد که آمفتامین ها در میان داروهای تأثیر گذار بر مغز هستند . که توسط کودکان مدرسه ای و افرادی که تنباکو و الکل را ترک کرده اند بیشترین مقدار مصرف را دارد . و به طور ویژه استفاده از متامفتامین به شدت در سالهای نصیر رایج شده است متامفتامین دارای تأثیرات تحریک کنند بر سیستم عصبی مرکزی است و موجب تقویت ( بزرگ شدن ) نورد شیمیایی های لذت شده همچنین تشدید احساسات و افزایش میل جنسی می شود متامفتامین و کوکائین دارو های هستند که بیشترین مصرف ر دارند که تغییرات طولانی مدت از جمله اختلال ذهنی و اعتیاد را ایجاد می کند که این تأثیرات نتیجه اثر بر روی نئواستراتوم و NUCLEUS ACCUMBENS که باعث ایجاد دوپامین (DA) می شود .

    متامفتامین و کوکائین فعالیت دوپامین را افزایش می دهند که از نظر مکانیسم عمل با هم تفاوت دارند کوکائین جذب دوپامین را مسدود می کند در حالیکه متامفتامین موجب  آزاد سازی دوپامین از انتهای عصب می شود .

    علاوه بر نقش متامفتامین به عنوان یک محرک روانی متامفتامین یک تقلید کننده علائم است که در واقع فشار خون ضربان قلب و دمای بدن و حرکت را افزایش می دهد چنین اعمال شدیدی را به افزایش فعالیت کاته کولامین ها نسبت داده می شود و منجر به یک مرگ و میرحاد می شود .

    متامفتامین در لوله های سمینفر غده جنسی موشی نر موجب آپوپتوزیس می گردد همچنین متامفتامین یک داروی مهم در زمینه سم شناسی تکثیری است زیرا چندین مطالعه نشان داده شده که متامفتامین تراتوژینک است و همچنین امبریوتوکسیک ( مسموم کننده چنین است ) یکی از ویژگی پیچیده متامفتامین تفاوت در درجه سمیت اعمال شده توسط این محرک عصبی در زنان و مردان است این پدیده سم به صورت کلینیکی و هم در مطالعات آزمایشگاهی مشاهده می شود زیرا تعداد مرگ های گزارش شده در اتاق های اوژانس در اثر متامفتامین در مردان بیشتر است زیرا نوروتوکسیتی که در اثر متامفتامین بر روی سیستم دو پامینرژیک نیگرواسترایاتال (NSDA) موش نر ایجاد می شود بیشتر است این گزارشات فقط از نظر آکادمیک جالب نیستند بلکه امید به دیدگاهای مهمی داریم که راهی برای درمان مسمومیت های حاصل از متامفتامین پیدا کنند یکی از نقش های مهم برای استروئیدهای گنادی در تعدیل مسمومیت برای محرک های روانی مانند متامفتامین پیشنهاد می دهند استروژن می تواند به عنوان یک محافظ عصبی سیستم نیگرو استریاتال دوپامینرژ یک در برابر نوروتوکسیتی (مسمومیت نورونی ) متامفتامین در موش های ماده عمل کند اما در موش نرتستوسترون این محافظت را در حد ناچیز انجام می دهد .

    تستوسترون که یک هورمون استروئید مردانه است که در بدن به طور طبیعی ساخته می شود علاوه بر خاصیت آندوژنی که دارد . به دلیل خاصیت آنابولیکی در ساختن پروتئین و تقویت و ورزیدگی عضلات و در بالا بردن توانایی جسمی نقش دارد .

    همچنین نشان داده شده است که هورمون های استروئید جنسی اثرات مهمی بر هرمئوستاز گلوکز و ترشح انسولین دارند تجویز هورمون های جنسی مردانه می تواند باعث عدم تحمل گلوکز و افزایش انسولین در خون گردد علاوه بر این بررسی اخیر نشان می دهد که تستوسترون قادر به تحریک بیان ژنی انسولین نیز می باشند تحقیقات دیگر نشان داده که هورمونهای استروئیدی جنسی نیز ترشح نیتریک اکساید و همچنین سایتوکانیها واسطه را در هر دو جنس نر و ماده تنظیم می کنند افزایش تستوسترون در خون باعث افزایش طول و عرض هسته و سلولهای ماهیچه قلب شده است .

    هورمون تستوسترون می تواند باعث هیپرترفمی سلول های قلبی شود علت هیپرتوومی پروتئین سازی سلول های قلبی در اثر هورمون تستوسترون است و هیپرترفمی سلولهای عضله قلب می تواند همراه با افزایش ذخیره کلیگوژن می باشد همچنین هیپرتروفی سلولهای عضله قلب می تواند همراه با تغییرات آنزیم CK-MB باشد و تغییرات این آنزیم علامت صدمات سلولهای عضله قلب از جمله انفار کتوس است . مصرف دخر بالای تستوسترون در جوانان و ورزشکاران می تواند منجر به صدماتی از جمله سکته قلبی شود همچنین وقتی گنادها به عنون اندام اصلی ترشح کننده تستوسترون از بدن خارج گردیدند غدد فوق کلیه باعث می شود مقدار تستوسترون به صفر برسد .

    هایوارد در سال 2001 نشان داد که هورمونهای جنسی بر روی ساختمان و عملکرد سولولهای عضله قلب موثر هستند . هورمونهای جنسی نر اثرات وسیعی بر همه اندام های بدن به ویژه دستگاه عصبی دارد . برای مثال هورمونهای نورونهای مترشحه انکفالین ها در ستون مهره ها و نورونهای مترشحه کاتکول آمین در ساقه مغزی و مغز میانی را تنظیم می کند این مناطق در فرآیند درد شرکت دارند کمبود آندوژن عامل خطر مهمی برای پوکی و شکستگی استخوان در مردان است بروز استئوپروز و شکستگی استخوان ران در مردان مسن در زمینه هیپوگنادیسم مشکل شایع است .

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله متامفتامین (METH)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله متامفتامین (METH), مقاله در مورد تحقیق مقاله متامفتامین (METH), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله متامفتامین (METH), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله متامفتامین (METH), تحقیق درباره تحقیق مقاله متامفتامین (METH), مقاله درباره تحقیق مقاله متامفتامین (METH), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله متامفتامین (METH), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله متامفتامین (METH) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله متامفتامین (METH)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت