تحقیق مقاله ارتباطات و تاریخچه روابط عمومی

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: word کد فایل: 1748
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ارتباطات و تاریخچه روابط عمومی

    تاریخچه روابط عمومی:

    برای نخستین بار در سال 1906 میلادی « آمویی لی » که خبرنگار روزنامه بود اولین دفتر روابط عمومی را در نیویورک تأسیس کرد . وی در نخستین اقدام خود با صدور اعلامیه ای به نام « اعلامیه اصول » هدف عمده روابط عمومی را اطلاع رسانی به مردم عنوان کرد ، تأکید کرد که هدف آن تبلیغات تجاری نیست .

    روابط عمومی در ایران:

    نخستین واحد روابط عمومی در ایران در سال 1330 توسط دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران در شرکت نفت راه اندازی شد .

     

    تعاریف روابط عمومی:

    - اسکات ام کاتلیپ صاحبنظر روابط عمومی در جهان ، روابط عمومی ، اداره کردن وظایف ، شناسایی و ایجاد حفظ و نگهداری روابط مطلوب و حسنه بین سازمان و جامعه است . جامعه ای که توفیق و ناکامی یک سازمان به آن وابسته است .

    - ادوارد برنیز از بنیانگذاران رشته روابط عمومی : روابط عمومی عبارت است از دادن اطلاعات به مردم و تلاشهای ترغیبی به منظور تغییر گرایش ها و رفتار مردم و کوشش برای همبسته ساختن نگرش ها و اقدامات یک مؤسسه با مخاطبان خود و متقابلاً نگرش ها و اقدامات مخاطبان با مؤسسه

     

    تعریف کامل روابط عمومی:

    روابط عمومی مجموعه ای از عملیات ارتباطی آگاهانه مبتنی بر برنامه و تحقیق است که با استفاده از

    شیوه های علمی و هنری به دنبال ارتباط با مردم و اطلاع یابی از نظرهای آنان ، تجزیه و تحلیل

    گرایش های مخاطبان و افکار عمومی به منظور گفتگو با آنان برای رسیدن به تفاهم با کاربرد روش ها و ابزارهای ارتباطی نوشتاری ، گفتاری ، دیداری و شنیداری است .

    وظایف روابط عمومی:

    مهمترین وظیفه روابط عمومی ، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی از سازمان است .

    الف) ارتباطات درون و برون سازمانی

    ب) امور فرهنگی و نمایشگاهها

    ج) انتشارات

    د) سنجش افکار عمومی

    و ) آموزش ، پژوهش و برنامه ریزی

    اصول برنامه ریزی در روابط عمومی

    1- شناسایی مخاطبان

    2- تعیین اهداف روابط عمومی براساس اهداف مؤسسه

     

    3- تعیین پیام های روابط عمومی

    4- تهیه پیش نویس برنامه و مشورت با مسئولان

    کارکردهای کلان روابط عمومی:

    -        جلب مشارکت مردمی

    -         ایجاد همدلی

    -         کمک به تحقق جامعه مدنی

    ویژگیهای روابط عمومی مطلوب:

    -        توجه به اصول اخلاقی

    -         توجه به روابط عمومی داخلی

    -         توجه به رهبران فکری

    -         ارتباط با رسانه ها

    -         مشاوره مدیریت

    -         اطلاع یابی

    -         ارتباط مردمی

    -         مدیریت علمی

    -         توجه به بازخورد

    ویژگیهای کارشناس روابط عمومی:

    -        مهارتهای علمی

    -         احساس مسئولیت اخلاقی

    -         آگاهی از سازمان

    -         آگاهی از جامعه

    -         نوآوری و خلاقیت

    -         آشنایی با علوم اجتماعی و روزنامه نگاری

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ارتباطات و تاریخچه روابط عمومی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ارتباطات و تاریخچه روابط عمومی, مقاله در مورد تحقیق مقاله ارتباطات و تاریخچه روابط عمومی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ارتباطات و تاریخچه روابط عمومی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ارتباطات و تاریخچه روابط عمومی, تحقیق درباره تحقیق مقاله ارتباطات و تاریخچه روابط عمومی, مقاله درباره تحقیق مقاله ارتباطات و تاریخچه روابط عمومی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ارتباطات و تاریخچه روابط عمومی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ارتباطات و تاریخچه روابط عمومی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ارتباطات و تاریخچه روابط عمومی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت