تحقیق مقاله دستاورد هاى انقلاب اسلامى در جهان امروز

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 17873
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله دستاورد هاى انقلاب اسلامى در جهان امروز

    اشاره:

    احمد هوبر روزنامه‏نگار سوئیسى که از مسلمانان متعهد اروپا و از طرفداران جدى انقلاب اسلامى است در بهمن ماه 68 همزمان با یازدهمین سالگرد انقلاب اسلامى به دعوت هشتمین کنفرانس اندیشه اسلامى به ایران آمده بود. وى به دعوت سازمان پژوهش و برنامه‏ریزى آموزشى در جمع کارشناسان این سازمان، سخنانى تحت عنوان "تاثیر انقلاب اسلامى در جهان امروز" ایراد نمود که متن ترجمه شده آن را ملاحظه مى‏فرمایید.

    بسم‏الله الرحمن الرحیم

    خواهران و برادران گرامى از فرصت‏حضور در جمع شما خوشحال هستم موضوع سخن من " تاثیر انقلاب اسلامى در جهان خارج امروز "است. مى‏دانم که شما گهگاه ممکن است تصور کنید جهان شما را تحقیر کرده و با شما دشمنى مى‏کند من به اینجا آمده‏ام تا به شما بگویم که این احساس صحیح نیست و شما نه تنها آن اندازه که مى‏پندارید منزوى نیستید بلکه در جهان دوستان زیادى دارید.

    تاثیرات سه‏ گانه انقلاب اسلامى

    امروز در اروپا احساس مى‏شود سقوط دیوار برلین با انقلاب و قیامى که شما یازده سال پیش آغاز کردید مرتبط است و این قیام و بپاخستن اسلامى که از ایران آغاز شد امروز در اروپا محسوس است در اروپا حدود 12 تا 15 میلیون مسلمان وجود دارد که 100 هزار نفر آنها در سوئیس زندگى مى‏کنند و من در یازده سال اخیر در بسیارى از کشورها بوده‏ام و تحت تاثیر انقلاب اسلامى سه تغییر اساسى را در بین مسلمانان اروپا که غالبا هم سنى هستند، مشاهده کرده‏ام.

    اول اینکه امام خمینى (س) به ما مسلمانان خارج از ایران به مسلمانان اروپایى‏شان و شخصیت تازه‏اى بخشیدند به گونه‏اى که ما دیگر از مسلمان بودن خود خجل نیستیم. دوم اینکه امام مسلمانان را سیاسى کرده است‏یعنى اندیشه و تفکر سیاسى در میان مسلمانان ایجاد و بسط داده است. مسلمانان اکنون دریافته‏اید که اسلام و قرآن و سنت پیامبر یک منبع قوى و پر تحرک است که مى‏تواند در زمینه‏هاى مختلف سیاسى و فرهنگى و اقتصادى تحرک ایجاد کند. امروز مسلمانان دریافته‏اند که اسلام تنها یک سلسله تشریفات و مناسک عبادى شخصى نیست. نماز جمعه‏ها و خطبه‏هاى آن روز به روز از نظر محتواى سیاسى غنى‏تر مى‏شود. و بالاخره تاثیر سوم این است که امام، ما اهل سنت را به صدر اسلام که ریشه‏هاى اسلام در آن ست‏بازگردانده است. ما اکنون در پرتو انقلاب اسلامى و رهبرى امام مى‏توانیم واقعیت تاریخى زمان پیامبر (ص) و وضع اسلام را در دهه نخستین و قرن اول درک کنیم و از آن به این نکته پى مى‏بریم که در آغاز انشعاب و اختلاف شیعه و سنى در کار نبوده است. تنها اسلام بوده است و همه مسلمان بوده‏اند و غیر مسلمانان را منافقان و اشراف اموى و عباسى تشکیل مى‏داده‏اند. این حقیقت قبل از انقلاب اسلامى و قیام امام خمینى براى ما پوشیده و در حجاب بود و ما از این حقیقت ناآگاه بودیم. ما دریافته‏ایم که ائمه چهارگانه اهل سنت‏یعنى امام احمد بن حنبل ومالک و شافعى و ابوحنیفه با اهل بیت پیامبر (ص) همراه و هم داستان بوده‏اند د رمحضر اهل بیت زانو زده و از آنها درس گرفته‏اند. و خود این ائمه سنى در مقابل خلفاى اموى و عباسى ایستادگى کرده و شکنجه و زندانى شده‏اند. همان طور که در آن روز وحدت برقرار بوده است، اکنون پس از چهارده قرن امام منادى وحدت هستند. اکنون مقدارى از این جهات سه‏گانه تاثیر انقلاب اسلامى بخصوص بر مسلمانان خارجى را توضیح مى‏دهم:

    تجدید هویت اسلامى مسلمانان

    نخست درباره شانى که امام خمینى (س) به ما بخشید صحبت مى‏کنم. در سوئیس من از یازده سال پیش شاهد بوده‏ام که کارگران ترک که سابقا در رستورانهاى ما آبجو مى‏خوردند حالا آب معدنى مى‏خورند و از نوشیدن آبجو خوددارى مى‏کنند، همچنین زنان ترک در سوئیس و آلمان و اروپا به حجاب روى آورده‏اند. چرا؟ وقتى که ما از آنها سوال مى‏کنیم متوجه مى‏شویم که هیچ‏گونه فشار و اجبارى در کار نبوده است‏بلکه آنان متوجه شده‏اند که حجاب یک سلاح پر قدرت و شگفت‏آورى است که خدا به زنان داده است و آنها از این سلاح و سپر باید استفاده کنند. امروزه در غرب روانشناسان کشف کرده‏اند که این برهنگى حاکم بر تمدن غربى که همه جا را فراگرفته و تمامى سینماها، مجلات و در و دیوارها آکنده و آلوده بدان است موجب سستى و تباهى روابط بین زن و شوهر گشته، به طورى که در سوئیس اکثر ازدواجها به طلاق منجر مى‏شود و 85 درصد خانواده‏ها عملا به فساد جنسى آلوده هستند. همچنین بسیارى از زنان و مردان به هم‏جنس خود روى آورده و بچه‏ها نیز شاهد این وقایع تلخ هستند و همگى اینها از آثار حکومت و شیوع فرهنگ برهنگى در غرب است ما مسلمانانى که غربزده بوده‏ایم حالا به حکیمانه بودن دستورات و احکام اسلام و قرآن پى برده‏ایم و اکنون مى‏فهمیم که خدا در قرآن با حجاب ما را از چه آثار سوئى مصون و محفوظ داشته است. اکنون نه تنها زنان ترک و عرب در اروپا به حجاب روى آورده‏اند بلکه زنان سوئیسى هم تقاضا دارند که براى آنان لباس مناسبترى با پوشش و حیاى بیشترى تهیه گردد. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله دستاورد هاى انقلاب اسلامى در جهان امروز

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله دستاورد هاى انقلاب اسلامى در جهان امروز , مقاله در مورد تحقیق مقاله دستاورد هاى انقلاب اسلامى در جهان امروز , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دستاورد هاى انقلاب اسلامى در جهان امروز , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دستاورد هاى انقلاب اسلامى در جهان امروز , تحقیق درباره تحقیق مقاله دستاورد هاى انقلاب اسلامى در جهان امروز , مقاله درباره تحقیق مقاله دستاورد هاى انقلاب اسلامى در جهان امروز , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دستاورد هاى انقلاب اسلامى در جهان امروز , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دستاورد هاى انقلاب اسلامى در جهان امروز ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله دستاورد هاى انقلاب اسلامى در جهان امروز
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت