تحقیق مقاله شیوه هاى استعمار براى انحراف جوانان

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 17980
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله شیوه هاى استعمار براى انحراف جوانان

    الحمدلله رب العالمین و العاقبه للمتقین و الصلوه و السلام على خیر خلقه محمد و آله و اصحابه اجمعین.

    سلام و درود بى کران به روح پرفتوح رهبر فقید و بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران، رهبر انقلاب و ارواح طیّبه شهدا و جانبازان.

    هزار و چهارصد و اندى سال پیش از آن قرآن از ظهور فساد در دریا و خشکى خبر داده است آنجا که مى گوید: (ظهر الفساد فى البر و البحر بما کسبت ایدى الناس) فساد در دریا و خشکى به علت آنچه که انسان با دست هاى خود به دست آورده آشکار شده است.

    هنگام نزول قرآن سخن از ظهور فساد بود اما امروزه سخن از لجام گسیختگى و به اوج رسیدن آن است یعنى همان گونه که دنیاى ما به واسطه ارتباطات به دنیاى بى مرزى بدل شده فساد نیز مرزها را در نوریده است و همچون اژدهایى لجام گسیخته بشریت را در خود بلعیده و از گزند آن حتى دور افتاده ترین قریه ها و روستاها نیز در امان نیست.

    امروز مصداق همان زمانى است که پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) درباره آن فرمودند: «یأتى على الناس زمان الصابر فیهم على دینه کالقابض على الجمر»; زمانى برامت من فراخواهد رسید که پایبندى و پایدارى بر دین همانند به دست گرفتن اخگر سوزان و پاره آتش است. آن حضرت(صلى الله علیه وآله)در فرازى دیگر چنین مى فرماید: «یوشک ان یکون خیر مال المسلم غنم یتبع بها شعف الجبال و مواقع القطر یفرّ بدینه من الفتن»[1][1]; نزدیک است بر امت من زمانى فرا برسد که بهترین دارایى براى مردم آن زمان تعدادى گوسفند است که انسان با آنها در کوه پایه ها، و دره ها و جاهایى که باران مى بارد زندگى کرده و خویشتن را از فساد و فتنه ها باز دارد.

    باید اعتراف کرد که امروز در دنیاى غرب و حتى در بسیارى از کشورهاى اسلامى اگر مسلمانى بخواهدواقعاً دین خود را حفظ کرده و خویشتن را از فساد و فتنه دور نگاه دارد، باید چنان کند که حضرتش فرمود زیرا امروز در بسیارى از کشورهاى جهان حتى هواى استنشاقى نیز متعفن و آکنده از فساد است.

    در روایتى دیگر آن حضرت9 مى فرماید: «انکم فى زمان من ترک منکم عُشر ما امر به هلک ثم یاتى زمان من عمل منهم بعشر ما امر به نجا»;[2][2] شما در زمانى زندگى مى کنید که اگر یکى از شما یک دهم آنچه را که به او امر شده است ترک کند هلاک مى شود سپس زمانى خواهد آمد که اگر یکى از اهل آن زمان به یک دهم آنچه که به آن دستور داده شده عمل کند رستگار خواهد شد.

    پر واضح است که در چنین شرایطى و با وجود این همه فتنه جوانان و نوجوانان در معرض خطر بیشترى قرار دارند زیرا نوجوانانى که تازه از سنین کودکى پا به سن بلوغ نهاده اند، دوست دارند در جامعه مطرح  شوند و سعى مى کنند اعلام وجود کنند بنابراین از آنجایى که داراى احساساتى لطیف هستند که خود نشات گرفته از غرور جوانى آنهاست بیشتر از دیگر اقشار دستخوش تغییرات قرار مى گیرند و در مقابل مظاهر فریبنده و زرق و برق دنیاى پرآشوب فریفته مى شوند و استعمار به این نکته توجه فراوان نموده و آن را هدف تیرهاى زهرآگین و متعفن خود قرار داده است و با تمامى توان خود سعى بر آن دارد که جوانان ممالک اسلامى بویژه جمهورى اسلامى ایران را از اسلام دور کند تا بتوانند با از کارانداختن نیروى فعال جامعه ثروت هاى ملى آنها را به یغما ببرد و سرانجام آنان را بردهوار، زیر یوغ استیلاى خود در آورند ; غافل از این که در جامعه اسلامى بیدار دلانى هستند که خطر را حس کرده و برایش چاره جویى مى نمایند همان گونه که رهبر معظم انقلاب با شناسایى این فتنه از آن به «تهاجم فرهنگى یا شبیخون فرهنگى» یاد کردند.

    ولى باید توجه نمود که استعمار هرگز از پاى ننشسته و موج گسترده اى از تهاجم فرهنگى را با سرازیر کردن فیلم هاى مبتذل، مجلات و نوارهاى مستحجن و طرح شعارهایى از قبیل جدایى دین از سیاست، اسلام افیون ملت هاست و.... به راه انداخته و سعى بر آن دارد که جوانان ما را از اسلام جدا کند. از این رهگذر است که ما باید مشکلات و نیازهاى جوانان را شناخته و با درایت و برنامه ریزى دقیق، در رفع آنها کوشیده و همچنین راه ها و شیوه هاى مبارزه با تهاجم غرب را بازشناخته و با تمامى قدرت به مبارزه با آن برخیزیم. عمده ترین شیوه هاى استعمار براى انحراف جوانان عبارتند از:

    الف) اسلام زدایى

    از روزگاران بسیار دور دشمنان مسلمانان و در عصر ما استعمار غرب اسلام را بزرگترین دشمن خود مى دانسته اند و همواره سعى بر آن داشته اند که مسلمانان را از اسلام دور نگاه دارند تا بدین وسیله به اهداف شوم خود نایل آیند. امروزه نیز طرح شعارهایى چون جدایى دین از سیاست، اسلام افیون ملت هاست و غیره در این راستاست تا شاید بتوانند بدینوسیله اسلام را از صحنه سیاست و زندگى عملى مردم رانده و آن را در چهارچوب مسجد و محراب و نماز و عبادات محصور کنند و اذهان جوانان ما را نسبت به اسلام که کامل ترین دین آسمانى است مخدوش کرده و موجبات تشویش و نگرانى آنان را فراهم آوردند.

    ب) اشاعه مواد مخدر

    یکى دیگر از راه هایى که استعمار سعى دارد به وسیله آن به جوامع آزاد و بویژه اسلامى ضربه بزند، اشاعه مواد مخدر است و از آنجایى که جوانان از تجربه و پختگى کافى برخوردار نیستند خیلى زود در دام این هیولا گرفتار مى آیند و طبیعى است که اگر جوانان که فعال ترین نیروى هر جامعه اى به شمار مى آیند فلج شوند و کارآیى خود را از دست بدهند، آن جامعه فلج شده و زمینه تسلط و سیطره استعمارگران بر آن فراهم مى آید. بنابراین بر کلیه ممالک اسلامى واجب و لازم است که همانند جمهورى اسلامى ایران با پدیده شوم اعتیاد با تمامى قدرت به مبارزه برخاسته و ریشه آن را بخشکانند و شدیداً کسانى که به آن آلوده اند، چه فروشنده ها و چه مصرف کنندگان برخورد نمایند.

    ج) انتشار فیلم هاى مبتذل

    یکى دیگر از راه هاى تهاجم غرب نشر و اشاعه فیلم هاى مبتذل است. آنها سعى دارند که اهداف شوم و اغراض پلید خود را در قالب فیلم ها و حرکات و سکنات هنرپیشگان سینماها به دنیا عرضه نمایند. بدون تردید فیلم تاثیرى بسزا در روان بیننده مى گذارد و زمینه ذهنى او را براى پذیرش استعمارگران فراهم مى نماید چنان که ممکن است این پندار در جوانان ما به وجود آید که غرب و غربیان مظهر موفقیت هستند، غافل از اینکه غربیان بدبخت ترین انسان هاى روى زمین هستند که در منجلاب فساد غوطه مى خورند. بنابراین بر کلیه ممالک اسلامى لازم است که از نشر و انتشار این گونه فیلم هاى مبتذل با تمامى قدرت جلوگیرى کنند و همچنین نسبت به شبکه هاى ماهواره اى را که برنامه هاى مخرب دارند چاره اندیشى کنند.

    دکتر عبدالله ناصح علوان مى گوید: «یکى از عوامل بسیار مهم در انحراف جوانان که آنان را به بدبختى و شقاوت مى کشاند مشاهده فیلم هاى پلیسى و مبتذل بویژه در سنین کودکى است. این تصاویر در ذهن کودکان نقش مى بندد و آنها سعى در تقلید آن مى کنند که در نتیجه منجر به نابودى آنان مى شود».[3][3]

    د) رواج مدل ها و مد گرایى

    یکى دیگر از راههاى تهاجم غربى علیه مسلمانان و بخصوص جوانان، رواج انواع مدها مى باشد که براى جوانان از جذابیت خاصى برخوردار است. همچنین رواج پوشش نامناسب براى خانم ها یکى دیگر از ترفندهاى استعمارگران است. بنابراین جوانان ما باید آگاه باشند که اسلام ما را از تشبه به یهود و نصارا و کفار شدیداً منع نموده است. پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله)مى فرماید: «من تشبه بقوم فهو منهم»; هر کسى که خویشتن را به قومى شبیه سازد از آنهاست. لذا جوانان ما باید از مدهاى غربى بپرهیزند. پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله)در روایتى دیگر مى فرماید: «صنفان من اهل النار لم ارهما قوم معهم سیاط کاذناب البقر یضربون بها الناس و نساء کاسیات عاریات ممیلات مائلات رؤوسهن کاسنمه البخت لا یدخلن الجنه و لا یجدن ریحها و ان ریحها لتوجد من مسیره کذا و کذا»;[4][4]

    دو گروه از اهل آتش و جهنم هستند و من آنها را ندیدم گروه اول گروهى هستند که شلاق هایى چون دم گاو در دست دارند و با آنها مردمان بیگناه را مورد ضرب قرار مى دهند و گروه دوم زنانى هستند که به ظاهر لباس مى پوشند ولى از شدت نازکى لباس ها برهنه اند به گونه اى که مردان را به سوى خود متمایل مى نمایند و خود نیز به سوى آنها متمایل اند و خرامان خرامان راه مى روند. سرهایشان همانند کوهان شترهاست اینها وارد بهشت نمى شوند و حتى بوى آن را که از مسیرهاى بسیار دور به مشام مى رسد، احساس نمى کنند.

    بنابراین خواهران ما باید آگاه باشند که پوشیدن لباسهاى نازک و نیمه عریان از نظر شرعى حرام و یکى از حربه هاى مهم استعمارگران است. یکى از سردمداران استعمار مى گوید: یک لیوان شراب و یک زن خواننده در نابودى امت مسلمان بیشتر از صد تانک قدرت دارد».[5][5]

    و به قول یکى از نویسندگان معاصر: «زن مظلوم ترین قربانى سرمایه دارى غرب و در عین حال بُرنده ترین سلاح دست همین سرمایه دارى است».[6][6]

    راه هاى حل مشکلات جوانان

    الف) ایجاد تفکر و اندیشه خودباورى

    یکى از اساسى ترین راه هاى مبارزه با فرهنگ غرب آگاهى دادن به جوانان نسبت به مظاهر فرهنگ غرب است. باید جوانان را به این باور رساند که یگانه قانونى که میتواند جامعه بشریت را رهبرى نموده و او را به سلامت به ساحل مقصود برساند دین مبین اسلام است که پسنده ترین دین نزد خالق انسان است چنان که مى فرماید: (ان الدین عندالله الاسلام);[7][7] همانا دین نزد خداوند اسلام است. و تمامى مقررات و احکام دین مبین اسلام از طرف خداوند نازل شده، خداوندى که به تمامى رموز روحى، روانى، جسمى، اجتماعى و فطرى انسان آگاه است. قرآن مى فرماید (افحکم الجاهلیه یبغون و من احسن من الله حکماً لقوم یوقنون)[8][8] آیا احکام جاهلیت را جستجو مى کنند؟ چه کسى بهتر از خداوند قانونگذارى و حکم مى نماید براى قومى که یقین کنند. بنابراین بابرگزارى مجالس درس قرآن، وعظ و ارشادو با بیان ساده و قابل فهم مطالب اسلام و نیز  در قالب کتاب ها و جزوه ها و روزنامه ها باید محتوى دین اسلام را در اختیار جوانان بگذاریم تا آنها بیش از پیش با اسلام آشنا شوند و بپذیرند که باید امت مسلمه امتى پیشرو باشد نه مقلد و خود را باور کند که از توان انجام هر کارى برخوردار است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله شیوه هاى استعمار براى انحراف جوانان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله شیوه هاى استعمار براى انحراف جوانان, مقاله در مورد تحقیق مقاله شیوه هاى استعمار براى انحراف جوانان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شیوه هاى استعمار براى انحراف جوانان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شیوه هاى استعمار براى انحراف جوانان, تحقیق درباره تحقیق مقاله شیوه هاى استعمار براى انحراف جوانان, مقاله درباره تحقیق مقاله شیوه هاى استعمار براى انحراف جوانان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شیوه هاى استعمار براى انحراف جوانان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شیوه هاى استعمار براى انحراف جوانان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله شیوه هاى استعمار براى انحراف جوانان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت