تحقیق مقاله سرانجام مصرف قرص های نشاط آور پرواز مرگبار در هپروت !

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18149
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سرانجام مصرف قرص های نشاط آور پرواز مرگبار در هپروت !

    سرانجام مصرف قرص های نشاط آور پرواز مرگبار در هپروت !

     

    در طبقه دهم یک آپارتمان شیک در شمال تهران به همراه چند تن از دوستان خود جمع شده اند تا شبی را به دور از خانواده ودر یک پارتی که « مینا » در دانشگاه بارها تعریفش را کرده بود , بگذرانند. « شهلا » که پارتی در خانه او برگزار می شود , ضبط و سی دی را آماده می کند و « سعید » از داخل کیف خود چند بطری و تعدادی قرص و لوازم دیگر بیرون می آورد. « آرش » نیز دوز می اندازد تا « مینا » آغازگر « مراسم شیطانی » باشد. مینا در جعبه قرص ها را باز می کند و از آن قرص ها به همه تعارف می کند. چند دقیقه بعد سراغ ضبط می رود و صدای آنرا تا آخر زیاد می کند.
    عرق سردی بر پیشانی همه می نشیند. ناگهان احساس عجیبی به همه دست می دهد. همه چیز زیبا و درخشنده می شود. همه چیز خوب و شیرین می شود. صدای بلند ضبط صوت همه را به تحرک وا می دارد. همه به حالت جنون آمیزی می رقصند. احساس می کنند در آسمان هستند و دارند پرواز می کنند. سعید دستان خود را همانند بال بال زدن به حرکت در می آورد. به سوی پنجره می رود , نگاهها همه به او خیره می شود و ...
    فردا در راس اخبار حوادث , خبری جلب توجه می کند که جوانی به خاطر مصرف قرص نشاط آور « ال اس دی » و « پرواز در هپروت » خود را از طبقه دهم یک آپارتمان شیک در شمال تهران به پائین انداخت .
    خبر کوتاه بود اما بسیار نگران کننده و هشدار دهنده , زیرا از رواج موادی در کشور خبر می داد که زمینه ساز شکل گیری « اعتیاد جدید » در جامعه است .
    « اعتیاد جدید » که نسل جوان کشور را هدف قرار داده , آئینه تمام نمای بی تفاوتی مسئولان و عملکرد بد دستگاهها مربوطه در مبارزه با مواد مخدر است . مادام که در تکرار شعارها برای نسل جوان و ریشه کنی بلای خانمانسوز اعتیاد در جا می زنیم باید هر روز وضعیت اسفبار و حقارت آمیزتری را در جامعه شاهد باشیم .
    مخدرهای شیمیایی جدید که از غرب وارد کشور می شوند و جوانان , دانش آموزان و دانشجویان را در دام خود گرفتار می کنند , علاوه بر ایجاد معضل اجتماعی , به دلیل کشاندن جوانان به بی بندو باری و بی هویتی و پوچگرایی , معضل فرهنگی نیز به وجود می آورد.
    شکی نباید کرد که رواج سریع و گسترده مخدرهای شیمیایی جدید در کشور , حرکت سازماندهی شده و هدفمندی برای تخریب بنیانهای دینی و فرهنگی و آسیب پذیر کردن جوانان در برابر انحرافات اخلاقی است .
    باندهای مافیایی بین المللی که این مواد را تولیدو توزیع می کنند , از طریق اینترنت , ماهواره , سی دی , فیلم و نوار نیز الگوهای مصرف و اماکن و محافل آنرا به جوانان یاد می دهند. امروز در فیلمها و جزوات گروههای غربی نظیر « هوی » , « رپ » , « متالیک ها » , « بلک کت ها » و... که الگوهای لباس , آرایش و تشکیل گروه را تبلیغ می کنند و امکان ندارد بخشی به پارتی ها و میهمانیهای شبانه که به « شب شیطانی » معروف است , اختصاص نیافته باشد. لذا با توجه به معضل فرهنگی که می تواند « اعتیاد جدید » در جامعه به وجود بیاورد , هوشیاری خانواده ها و جوانان و نیز سرعت عمل مسئولان و دستگاههای مربوطه برای جلوگیری از رواج این پدیده مخرب , ضروری به نظر می رسد.
    دستگاههای ذیربط همچون ستادمبارزه با مواد مخدر , وزارت اطلاعات , نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید با شناخت مخدرهای شیمیایی جدید , راههای ورود آنان به کشور و نحوه توزیع و مصرف در بین جوانان , به مقابله جدی و هماهنگ با این « اعتیاد مخرب جدید » بپاخیزند و از تبدیل شدن آن به یک معضل و بحران جلوگیری کنند.
    به منظور آگاهی خانواده ها از ویژگیها , عوارض و خطرات مخدرهای شیمیایی و مصنوعی جدید , در ادامه این گزارش به معرفی انواع این مواد می پردازیم .
    مخدرهای شیمیایی و مصنوعی یا داروهای روانگردان از خانواده آمفتامین ها همچون اکستاسی , « ال . اس . دی » (معروف به اسید) و « جی . اچ . بی » به مواد شادی آور معروفند که به صورت قرص , کپسول , پودر و... تولید و عرضه می شوند. انواع این مواد به شرح زیر است .
    « اکستاسی »
    اکستاسی نوع جدیدی از مواد مخدر است که نام علمی آن « متیل دی اکسی متیل آمفی » است که MDMA تامین » یا « به اسامی تجاری « قرص ایکس » , « قرص شادی » , « قرص آرام » , « قرص عشق » , « هاگ » , « بینز » و » معروف است LAVPEILL « و معمولا به شکل آدامس , قرص , کپسول یا پودر استفاده می شود. قرصهای این مواد در رنگهای مختلف آبی پررنگ و کمرنگ , خاکستری , صورتی وقرمز با مارکهای « میتسوبیشی » و « سوپرمن » تولید می شود.
    « اکستاسی » تاثیری بر افزایش قدرت جنسی ندارد اما حالت امتناع شخص رااز بین می برد لذا استفاده کنندگان این مخدر در مکانهایی که سر و صدای ناشی از موزیک برقرار باشد به راحتی با یکدیگر ارتباط جنسی برقرارمی کنند. احساس محبت با دیگران , افزایش حرارت بدن , احساس راحتی باخود و افزایش درخشندگی اشیا و حتی مرگ آنی از اثرات این ماده می باشد.
    مصرف طولانی « اکستاسی » علاوه بر کاهش میل جنسی , منجر به ابتلا به بیماری « پارکینسون » , افزایش فشارخون , انقباص ماهیچه ها و جنون و دیوانگی می شود.
    آثار بعد از مصرف » یا « سفر » TRIP اکستاسی را « می گویند که معمولا علایم آن نیم ساعت پس از مصرف آغاز می شود. بر اساس آخرین تحقیقات حدود 40 هزار نفر در ایران که اکثرا از جوانان ونوجوانان هستند , این مخدر را تجربه کرده اند.
    « ال . اس . دی »
    « ال . اس . دی » یا « لیزرژیک اسید دی اتیل آمید » قویترین ماده توهم زاست که در سال 1938 توسط یک محقق سوئیسی به نام « آلبرت هوفمن » کشف شد. این مخدر از نوعی ماده استخراج شده از قارچ انگلی که روی گیاه چاودار زندگی می کند , تهیه می شود , البته به صورت مصنوعی نیز قابل تولید ا ست .
    « ال . اس . دی » در اشکال مختلف مثل قرصهای بسیار کوچک معمولا به رنگ نقره ای خاکستری , کپسول , پودر سفید رنگ , مربع های ژلاتینی نازک ومایع صاف بدون رنگ و بو وجود دارد. یکی دیگر از اشکال رایج این مخدر , کاغذهای مربع آغشته به « ال . اس . دی » محلول در الکل است که معمولا در ابعاد 6 تا 7 میلیمتر با تصاویر جالب کبوتر , توت فرنگی , ستاره و بارنگهای روشن و جذاب عرضه می شود. معمولا تعداد زیادی از این کاغذها به هم متصل و از طریق خطوط برش که روی نوار کاغذ ایجا دشده , قابل جدا کردن از یکدیگر است .
    آثار مصرف « ال . اس . دی » دو ساعت پس از مصرف آن ظاهر می شود و معمولا 8 تا 14 ساعت دوام دارد. مهمترین این آثار , تغییر رفتاری و روانی همچون اضطراب , واکنش هراس , ترس از دیوانگی , افسردگی , سوظن , اختلال در قضاوت , رفتارهای خود آزارانه و حتی خودکشی , اختلال ادراکی , اختلال تعادل , افت عملکرد شغلی و اجتماعی , انحراف در شناخت زمان و مکان , ایجاد توهم بینائی و بدست آمدن احساس عجیبی به نام « سینستزیا » (پیدایش احساسهایی مانند دیدن صداها و شنیدن رنگها !) می شود.
    یکی دیگر از آثار سو مصرف « ال . اس . دی » , توهمات اندامهای حسی و اختلال در حس جهت یابی است به طوریکه شخص ساعتهای طولانی دست وپاهای خود را بی حرکت به یک حالت نگه می دارد و به یک نقطه ثابت خیره می شود. با مصرف « ال اس دی » اشیا سیاه و سفید , رنگی و اشیا رنگی درخشان تر به نظر می رسند
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سرانجام مصرف قرص های نشاط آور پرواز مرگبار در هپروت !

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سرانجام مصرف قرص های نشاط آور پرواز مرگبار در هپروت ! , مقاله در مورد تحقیق مقاله سرانجام مصرف قرص های نشاط آور پرواز مرگبار در هپروت ! , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سرانجام مصرف قرص های نشاط آور پرواز مرگبار در هپروت ! , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سرانجام مصرف قرص های نشاط آور پرواز مرگبار در هپروت ! , تحقیق درباره تحقیق مقاله سرانجام مصرف قرص های نشاط آور پرواز مرگبار در هپروت ! , مقاله درباره تحقیق مقاله سرانجام مصرف قرص های نشاط آور پرواز مرگبار در هپروت ! , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سرانجام مصرف قرص های نشاط آور پرواز مرگبار در هپروت ! , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سرانجام مصرف قرص های نشاط آور پرواز مرگبار در هپروت ! ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سرانجام مصرف قرص های نشاط آور پرواز مرگبار در هپروت !
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت