تحقیق مقاله رایگان شغل چشم پزشکی

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18192
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پیراپزشکی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان شغل چشم پزشکی

    شغل چشم پزشکی

     

    تعریف و شناسایی شغل:

    چشم پزشکی عبارت است از علم تشخیص و درمان بیماری های چشم، و تعلیم راه های پیش گیری از امراض مسری چشم. به کسی که موارد بالا را انجام می دهد، چشم پزشک می گویند.

    نمونه وظایف و مسئولیت های شغل:

    وظیفه چشم پزشک علاوه بر تشخیص بیماری، درمان و ارائه راهنمایی برای پیش گیری از بیماری های چشمی است. یک چشم پزشک، در حد یک پزشک عمومی نیز می تواند انجام وظیفه کند.

    خصوصیات جسمانی و توانایی های ذهنی لازم:

    چشم پزشک از نظر توانایی جسمی و قدرت ذهنی، باید از سلامت کامل برخوردار باشد. داشتن وجدان کار و علاقه به کار، از شرایط لازم برای احراز این شغل است.

    مدارک تحصیلی و دوره های آموزش ضروری:

    برای احراز این شغل، دارندگان دیپلم متوسطه (ریاضی و تجربی) می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و پس از قبولی در این رشته مشغول تحصیل شوند.

     

    دانشجویان این رشته، دو سال آموزش علوم پایه می بینند و سپس آموزش نظری و عملی، به صورت کارورزی در بیمارستان های مختلف را طی می کنند، و در سال آخر، پس از گذراندن دوره انترنی با عنوان پزشک عمومی فارغ التحصیل می شوند. در صورت تمایل به گرفتن تخصص، شرکت در آزمون دوره تخصصی چشم پزشکی و قبولی در آن الزامی است.

    مدت دوره آموزش، محل آن و هزینه های احتمالی

    مدت دوره پزشکی عمومی 6 سال، تخصص 4 سال و فوق تخصص 2 سال است. محل تحصیل کلیه دانشکده های پزشکی است و دانشجویان در مقابل سپردن تعهد

    خدمت به دولت، از تحصیل رایگان و کمک هزینه استفاده می کنند.

    شرایط محیط کار، محل احتمالی استخدام و وسایل کار

    در صورت استخدام، با موافقت موسسه استخدام کننده، پزشک، ممکن است نیمه وقت یا تمام وقت کار کند. شرایط محیط کار با امکانات بیمارستان ها، و محیط جغرافیایی بستگی دارد. محل استخدام، کلیه مراکز درمانی است که بخش چشم پزشکی دارند.

    از جمله وسایل کار عبارتند از، تابلوی معاینه چشم، دستگاه تشخیص لزوم عینک، دستگاه معاینه عدسی چشم و میکروسکوپ.

    حقوق و مزایا و شرایط ارتقای شغل

    حقوق و مزایا به وضع استخدام و داشتن مطب خصوصی بستگی دارد. در استخدام رسمی، فرد تابع قانون استخدام کشوری می باشد و مزایای شغل به دوری از مرکز، بدی آب و هوا و محرومیت از تسهیلات زندگی بستگی دارد. در صورتی که پزشک مطب خصوصی داشته باشد، میزان درآمد او به مراتب بیشتر است.

    ارتقای شغل نیز تابع قانون موسسه استخدام کننده است.

    روابط انسانی حاکم بر محیط کار

    در محیط کار یک چشم پزشک باید صمیمیت، یکرنگی و بخصوص ملایمت و نرمی و برخورد صحیح با بیمار وجود داشته باشد.

    محل کسب اطلاعات بیشتر درباره شغل

    چون در حال حاضر تعداد چشم پزشک ها در مقایسه با سایر پزشکان کمتر است و اکثراً در مراکز شهرستان ها هستند، نیاز جامعه در آینده به دلیل افزایش سریع جمعیت، به این شغل بیشتر احساس می شود.

    آینده نگری درباره شغل

    برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به مراکز دانشگاهی یا آموزشی که در این رشته دانشجو می پذیرند یا به بیمارستان های چشم پزشکی و چشم پزشکان مراجعه کرد.

    بهداشت چشم ها

    چشم ها بسیار ظریف و حساس اند و نیاز به مراقبت صحیح دارند. در صورت بروز هر یک از علائم زیر فوراً به پزشک مراجعه نمایید.

    1-    هر گونه زخم که کره چشم را بخراشد یا روی آن بریدگی ایجاد نماید.

    2-    لکه دردناک خاکستری که روی قرنیه همراه با سرخی در قرنیه ایجاد شود.

    3-    درد شدید داخل چشم.

    4-    تفاوت اندازه مردمک ها.

    5-    اگر یک یا هر دو چشم کاهش دید پیدا کند.

    6-     هر نوع عفونت یا التهاب که پس از 5 یا 6 روز درمان با آنتی بیوتیک ها بهبود نیابد.

     

    عینک های آفتابی را فراموش نکنید

    نتایج حاصله از مطالعات گوناگون در 10 سال اخیر نشان می دهد که ساعت ها اقامت در شرایط آفتابی و بدون محافظت از چشم، شانس بروز بیماری های چشمی را افزایش می دهد. عینک های آفتابی سال‌هاست به صورت زینتی یا تامین راحتی در مقابل نور شدید استفاده می شود. اما پزشکان معتقدند دلیل دیگر استفاده از عینک های آفتابی، تامین سلامت طولانی مدت چشم در موقعیت های مختلف است. این پزشکان توصیه می کنند، هر گاه افراد جهت برنزه شدن در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرند از عینک های آفتابی جاذب اشعه ماورای بنفش استفاده کنند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان شغل چشم پزشکی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان شغل چشم پزشکی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان شغل چشم پزشکی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شغل چشم پزشکی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شغل چشم پزشکی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان شغل چشم پزشکی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان شغل چشم پزشکی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شغل چشم پزشکی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شغل چشم پزشکی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان شغل چشم پزشکی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت