تحقیق مقاله اجزای ساختمان

تعداد صفحات: 55 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18221
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی معماری
قیمت قدیم:۱۹,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اجزای ساختمان

    اندازه پنجره ها:

           زمانی که نیاز به داشتن یک اتاق روشن وجود دارد پنجره ها از اهمیت خاصی برخوردار می شوند. از پنجره های طاق مانند و شبه دایره سبک رومی تا پنجره های بی قاعده و تناسب که با شکوه و مهارت خاصی تزیین می شوند، تمام پنجره های ساده هم به شکلهای متنوعی ساخته می شوند.

           در تمام محیط های کاری باید پنجره ای وجود داشته باشد که افراد بتوانند از آن محیط، بیرون را ببینند. در یک دفتر کار محیط پنجره ای که نور را انتقال می دهد باید حداقل 20/1 محیط سطح کف اتاق باشد. عرض کلی تمام پنجره ها باید در حدود 10/1 پهنای کلی دیوارها باشد. مثلاً 1/10(M+N+O+P)

           در اتاق های کار با ارتفاع بیش از3.5 متر، سطح پنجره های انتقال دهنده نور حداقل باید ۳۰% سطح دیوار های خارجی باشد. مثلاً (B.3A

           مقادیر فوق در دفاتر کاری که ابعاد شان معدل ابعاد اتاق های نشیمن می باشد صدق می کند حداقل ارتفاع سطح شیشه 1.3 متر می باشد.

           ارتفاع سینه پنجره از زمین باید 0.9<  متر باشد.

           ارتفاع کلی تمام پنجره ها باید معادل 50%  عرض دفاتر کار باشد. مثلاً (ieQ = 0.5R)

     

           نحوه ی استقرار پنجره ها

     

    انواع پنجره ها و ابعاد آنها


              درب ها:

           وضعیت قرار گرفتن درب های داخلی باید طوری باشد که بتوان از فضای اتاق نهایت استفاده را کرد.(1-8) تصمیم گیری درباره نحوه باز شدن در به بیرون یا داخل الزامی است ولی معمولاً دربها به داخل اتاق باز می شوند.(25)

           عرض درب به نحوه استفاده ازآن و اتاقی که درب به داخل آن باز می شود و بستگی دارد.حداقل پهنای داخلی درب 55cm  می باشد. در مجتمع های مسکونی پهنای استاندارد دربه به ترتیب عبارتند از: دربهای یکلنگه که به داخل اتاق های اصلی باز می شوند باید پهنای تقریباً 80 cm داشته باشند، درب اتاقهای فرعی باید پهنای تقریباً 70cm داشته باشند، درب جلوی ساختمانها و آپارتمانها باید به پهنای تقریبی 90cm باشد، دربهای جلوی خانه ها هم باید دارای عرض تقریبی 115cm باشد . در درب های دو لنگه پهنای دربهای اتاق های اصلی تقریباً 170cm ،پهنای دربهای جلویی 140 تا 225cm می باشد. حداقل ارتفاع درب 185cm است ولی ارتفاع معمولی بین 195 تا200cm می باشد. از دربهای کشویی و گردان به خاطر اینکه مانند مانعی جلوی راههای فرار اضطراری را می گیرند نمی توان بعنوان درب های خروج استفاده کرد.

           در کنار دستگیره درب انتهایی باید حداکثر فضا موجود باشد همچنین اگر درب در گوشه ای از اتاق قرار داشته باشد باید لولای آن در کنار محلی باشد که به گوشه اتاق نزدیکتر است.

     

    پلکان ها:

           در ساختمان سازی راهنمای این قوانین براساس استاندارد های کشور آلمان می باشد. پهنای لازم پلکان ها در واحد های مسکونی آپارتمان های حداقل 0.80 متر و نسبت صعود فرد با گام معمولی یعنی 17.29 می باشد.

           پله هایی که دقیقاً در محدوده ی قوانین ساختمان سازی طراحی نمی شوند نباید کمتر از 0.5 متر پهنا و نسبت 21/21 باشند.

           پلکان هایی که بر اساس قوانین ساختمان سازی ساخته شده اند باید عرضی معادل 1 متر و نسبت 17.28 داشته باشند. پهنای پلکان در آپارتمان های مرتفع حدود 1.25 متر است. طول پله ها هم از ≥3 پله تا ≥18 پله متغیر می باشد. طول پاگرد n= برابر طول یک گام + ارتفاع پله .

           زمان لازم برای تخلیه کامل ساختمان از ساکنین باید به پهنای پلکانهای ساختمانهای عمومی یا تأتر ها محاسبه گردد. این راه پله ها و پلکان های ورودی جلویی ساختمان سیر صعودی کمی داشته و دارای شیب بسیار ملایمی هستند. در عوض پلکانهای ورودی جانبی یا پلکانهای اضطراری طوری ساخته می شوند که شیب زیادی داشته  پایین آمدن از آنها به سرعت صورت می گیرد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اجزای ساختمان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اجزای ساختمان, مقاله در مورد تحقیق مقاله اجزای ساختمان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اجزای ساختمان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اجزای ساختمان, تحقیق درباره تحقیق مقاله اجزای ساختمان, مقاله درباره تحقیق مقاله اجزای ساختمان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اجزای ساختمان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اجزای ساختمان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اجزای ساختمان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت