تحقیق مقاله رایگان مراقب اجناس تقلبی باشیم

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18546
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان مراقب اجناس تقلبی باشیم

    همزمان با پیشرفت تکنولوژی و تعدد سخت افزار در دنیای امروز ، به همان نسبت اجناس تقلبی در بازار رواج یافته و متاسفانه روز به روز نیز این مسئله رو به افزایش می باشد.

     

    همزمان با پیشرفت تکنولوژی و تعدد سخت افزار در دنیای امروز ، به همان نسبت اجناس تقلبی در بازار رواج یافته و متاسفانه روز به روز نیز این مسئله رو به افزایش می باشد، گذشته از مسئله ضرر و زیانی که شرکتهای بزرگ سازنده سخت افزار ، از این حیث متحمل می شوند کاربران نهایی بیشترین صدمه را از این مسئله متحمل می شوند . این ضرر و زیان از چند زاویه قابل بررسی می باشد :
    اجناس تقلبی به هیچ عنوان کارایی و بازده اجناس واقعی را نخواهند داشت .آسیب پذیری این اجناس در مقابل مواردی همچون شوک الکتریکی و سایر صدمات بسیار زیاد خواهد بود و بر اثر کوچکترین مسئله حادث شده ، صدمه خواهند دید .
    با توجه به اینکه این گونه اجناس دارای License نیستند، امکان بروز مشکلاتی در شبکه همچون Flapping (همسان بودن mac address) را به دنبال خواهند داشت .مهمتر از همه ضرر مالی می باشد که هنگام بروز مشکل برای کاربر پیش خواهد آمد به این ترتیب که هنگام بروز مشکل هیچ نهاد یا سازمانی برای جبران خسارت و تعویض (گارانتی) اقدام نخواهد کرد .با توجه به مسائل فوق و مواردی مشابه لزوم شناخت این گونه سخت افزارها بیش از پیش روشن می شود . اصولا شناخت سخت افزارهای تقلبی در یک نگاه سطحی بسیار مشکل به نظر می رسد و با توجه به مسائل مطروحه می توان دو روش را معرفی کرد :
    حالت اول را می توان با اشراف کامل به کلیه سخت افزارهای موجود و آشنایی کامل با جزئیات سخت افزاری آنها عنوان کرد . همانگونه که از ظاهر این امر پیداست این روش هم مشکل و هم زمان بر است و اصولا با توجه به تنوع سخت افزارهای موجود در بازار، لازم است اشخاص یا گروههایی مسئول بررسی این مسئله باشند ، مثال که می توان برای این قضیه زد ، لزوم وجود واحدی بنام « واحد بررسی فنی » در یک سازمان یا شرکت می باشد .
    راه حل دوم این است که سعی شود با شرکتها یا موسساتی همکاری کرد که حداقل در قضیه فروش سخت افزار به صورت خاص فعالیت و شهرت دارند و همچنین دارای سوابق طولانی در این زمینه باشند . و پیشنهاد می شود برای خرید هر سخت افزار اصولا با شرکت یا سازمانی همکاری نمود که در زمینه تخصصی همان محصول خاص فعالیت دارد.البته برای خود اشخاص که بصورت انفرادی سعی در تهیه یک سخت افزار در بازار دارند نیز راههایی برای شناخت یک سخت افزار واقعی و تشخیص آن از نوع تقلبی موجود می باشد، که عمده آن به شرح زیر می باشد :
    ۱. کنترل شماره سریال هر سخت افزار در هنگام خرید با مراجعه به سایت آن شرکت و اطمینان از وجود شماره سریال قطعه مورد نظر در سایت.
    ۲. تست وضعیت ظاهری یک سخت افزار، اصولا سخت افزار های تقلبی دارای ظاهری ناآراسته می باشند این وضعیت خصوصا در محل لحیم کاری چیپهای اصلی و حساس بیشتر محسوس می باشد .
    ۳. به تازگی شرکتهای سازنده سخت افزار، جهت محصولات باارزش تر خود مثل روترها و سوئیچ ها ، برچسب های خاصی را به شکل ۳ بعدی طراحی کرده اند و با توجه به اینکه اصولا کپی غیرمجاز از این برچسب ها درحال حاضر غیرممکن است، پس در هنگام خرید یک قطعه حتی الامکان سعی شود وجود این برچسب ها و سالم بودن آنها چک شود .
    ۴. اصولا قطعات تقلبی ، به خاطر عدم طراحی صحیح، عدم کنترل کیفی درست و ... دارای قیمتی به مراتب پایین تر از قطعات واقعی می باشند و اصولا این مسئله مهمترین جاذبه و کنش را برای خرید اینگونه قطعات فراهم نموده است، به همین خاطر لازم است که هنگام خرید مراقب باشیم که صرفا به خاطر ارزان بودن یک وسیله نسبت به خرید آن اقدام نکنیم .
    ۵. دست آخر اینکه در اکثر مواقع مشورت با افراد متخصص در زمینه رایانه، در هنگام خرید یک قطعه سخت افزاری می تواند بسیار مفید باشد .
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان مراقب اجناس تقلبی باشیم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان مراقب اجناس تقلبی باشیم, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان مراقب اجناس تقلبی باشیم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مراقب اجناس تقلبی باشیم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مراقب اجناس تقلبی باشیم, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان مراقب اجناس تقلبی باشیم, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان مراقب اجناس تقلبی باشیم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مراقب اجناس تقلبی باشیم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مراقب اجناس تقلبی باشیم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان مراقب اجناس تقلبی باشیم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت