تحقیق مقاله اخلاق و خصوصیات پیامبر اسلام (ص)

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18619
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اخلاق و خصوصیات پیامبر اسلام (ص)

    اللهم صلی على محمد وآل محمد

     الطیبین الطاهرین وعجل فرجهم ونصرنا بهم یاکریم وهلک أعدائهم

     

    قرآن کریم در ستایش پیامبر (ص) می فرماید:

    انک لعلی خلق عظیم ، به درستی که تو به اخلاق پسندیده و بزرگ آراسته  شده ای

    سلام بر پیامبری که دارای خُلُق ٍعظیم است .

    اخلاقى که عقل در آن حیران است لطف و محبتى بى نظیر، صفا و صمیمیتى بى مانند، صبر و استقامت و تحمّل و حوصله اى توصیف ناپذیر.

    اگر مردم را به بندگى خدا دعوت مى کنى تو خود بیش از همه عبادت مى نمایى، و اگر از کار بد باز مى دارى تو قبل از همه خوددارى مى کنى آزارت مى کنند و تو اندرز مى دهى، ناسزایت مى گویند و براى آنها دعا مى کنى، بر بدنت سنگ مى زنند و خاکستر داغ بر سرت مى ریزند و تو براى هدایت آنها دست به درگاه خدا برمى دارى. آرى تو کانون محبت و عواطف و سرچشمه رحمتى.

    بعضى از مفسران خلق عظیم پیامبر (ص) را به" صبر در راه حق، و گستردگى بذل و بخشش، و تدبیر امور، و رفق و مدارا، و تحمّل سختی ها در مسیر دعوت به سوى خدا،  عفو و گذشت،  جهاد در راه پروردگار،  ترک حسد و حرص" تفسیر کرده اند، ولى گرچه همه این صفات در پیامبر (ص) بود، ولى" خلق عظیم" او منحصر به اینها نبود.

    دین مبین و اسلام ، همواره مسلمانان را به ملایمت و ملاطفت و نرم خویی در رفتار دیگران فرا می خواند و آنان را از درشت کلامی و تند خویی باز می دارد.

    پیامبر اسلام(ص) از رحمت ورأفت عام و عطوفت تام بهره مند بود تا جایی که خداوند از وی با عنوان رحمه للعالمین یاد نمود.آن حضرت در برخورد انسانی و محبت به دیگران گوی سبقت را از همگان ربوده است و برای ما الگویی تام و کامل می باشند. در حقیقت، برخورد خوب و رفتار مهربانانه و مداراگرایانه پیامبر (ص) و مسلمانان بعد از ایشان با غیرمسلمانان به ویژه پس از پیروزی بر آنان، یکی از انگیزه های مهم پیشرفت اسلام به شمار می رود.

    امیرالمومنین (ع): هیچ دعائى به آسمان نمى رسد، مگر این که دعا کننده بر محمّد و آل او صلوات بفرستد.

     

    پوشش پیامبر

    حجاب و پوشش تاریخی به درازای عمر انسان دارد و خاستگاه آن فطرت و سرشت آدمی است. انسان ازآن هنگام که خویشتن را شناخته است، هرگز به صورت عریان زیست نکرده و همواره با تن پوشی مناسب با زمان و اقلیم زندگی خود به سر برده وبدن خویش را پوشانیده است.

    لباس، بدن انسان را از سرما و گرما محفوظ می دارد و به آدمی شخصیت، امنیت، زیبائی، وقار و آراستگی می بخشد. از میان ادیان الهی به خصوص اسلام بر حفظ حجاب و پوشش تاکید فراوان نموده، سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) در این زمینه الگوی مناسبی برای انتخاب پوشش است. ویژگی های لباس آن حضرت را می توان در تنوع، رنگ، زیبائی، آراستگی، تمیزی، سادگی و جنس آن جستجو کرد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اخلاق و خصوصیات پیامبر اسلام (ص)

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اخلاق و خصوصیات پیامبر اسلام (ص), مقاله در مورد تحقیق مقاله اخلاق و خصوصیات پیامبر اسلام (ص), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اخلاق و خصوصیات پیامبر اسلام (ص), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اخلاق و خصوصیات پیامبر اسلام (ص), تحقیق درباره تحقیق مقاله اخلاق و خصوصیات پیامبر اسلام (ص), مقاله درباره تحقیق مقاله اخلاق و خصوصیات پیامبر اسلام (ص), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اخلاق و خصوصیات پیامبر اسلام (ص), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اخلاق و خصوصیات پیامبر اسلام (ص) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اخلاق و خصوصیات پیامبر اسلام (ص)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت