تحقیق مقاله رایگان معلّم معمار اندیشه ها

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19034
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان معلّم معمار اندیشه ها

    معلّم معمار اندیشه ها

    به مناسب هفته بزرگداشت مقام شامخ معلّم

    معلم و شمع عنوان زیبایی است . وجه شبه خوب و ملموسی عرضه شده است . شمع و معلم هر دو نور افشان اند و هر دو روشنگر ؛ ولی با این تفاوت که شمع نور افروزی غیر مرید و معلم نور افشانی از طریق ادارک و فهم و اعمال اراده است . بین شمع و معلم تفاوت است : شمع را می سازند که بسوزد ، امّا معلم را می سازند که بسازند ، و چه تفاوت عظیمی بین این دو وجود دارد . آری ، کار معلم ساختن و به عمل آوردن انسانی است که در تشبیه همانند سنگ معدن است که پس از استخراج و دست یابی به آن باید از      کوره های مختلف ذوب خالص کردنش پرداخت و آن را چون ماده ای مفید و نتیجه کار را تحویل جامعه اش داد .

    پس معلمی آمیزه ای از معرفت و احساس ، تلاش ، گذشت و ایثار است . معلمی باغبان شکوفه های حیات و معمار اندیشه است و محبّت لازمه ی معلمی و پویایی فکری ، خلاقیت ذهنی ف انگیزه ی غنی تلاش پر برکت ، صداقت ، منطق و آرامش روان ، نشاط درون و چهره ی گشاده است . معلم از تبار فروتنان است و بی هیاهو ، قبیله و شرف نامه ایی دارد به بلندای تمام قامت آفتاب . اوست چشمه ی دانایی و ترسیم افق های روشن تر که کارش تفسیر آفتاب است . معلمان درویشان اند با دستانی که حاتم مانده است تا سخاوت بیاموزد ، نگاهشان مهربان و صمیمی است درورای چهره ی خسته و چشمان کم فروغشان ، قلبی به وسعت دریا و لطافت نسیم بهاری نهفته دارند که گل های بهاری برای این همه صداقت ، عطر خودشان را به آنان تقدیم می کند .

    معلمی ، تلاش و کوشش است از جنس بلورین عشق در فصل دانایی و شکوفایی ، حرکتی است معنا دار روی بردار بلند اشتیاق و رسیدن است به سر چشمه ی قنات زندگی معلمی را تاب و تحمّلی است از جنس صبوری ایوب پیامبر صبوری و بی تابی ای جنش ایثار خورشید ، آهنگ کلامش جانبخش چون نوای و آهنگ روح بخش بلال که جان روان را آرامش می داد . معلمی فدا شدن است به راهی که شهدا بر آن قدم نهاده اند و یا باغبانی است که کارش ریشه دواندن نهال است در اعماق دل خاک جایگاه و منزلت او بالاترین جایگاه و مرتبه است چرا که رسالت او نزدیک کردن خلق به خالق است . کدام مرتبه و منزلت از این عالی تر که بنده ای واسطه شود میان خالق و خلق ، تا ایشان را به خالق نزدیک گرداند و به بهشت جاوید رساند . کلام معلم چون گوهریست که شفابخش روان است و در پایان معلم ساربان کاروان معرفت در دشت جهل و نادانی است . و راهش با خدا آغاز می شود و با خدا پایان می یابد .

    ای بیداران ! ای شرف نامه های گمنام ، ای ساکنان آسمانی قلب زمین به جرئت می توان گفت که شما تفسیر واقعی من علّمی جَرفاً فَقَد صَیّرِنی عبداً هستند 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان معلّم معمار اندیشه ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان معلّم معمار اندیشه ها , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان معلّم معمار اندیشه ها , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان معلّم معمار اندیشه ها , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان معلّم معمار اندیشه ها , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان معلّم معمار اندیشه ها , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان معلّم معمار اندیشه ها , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان معلّم معمار اندیشه ها , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان معلّم معمار اندیشه ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان معلّم معمار اندیشه ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت