تحقیق مقاله پردازنده دو هسته ای (Core 2 Duo) شرکت اینتل(1)

تعداد صفحات: 20 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19128
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله پردازنده دو هسته ای (Core 2 Duo) شرکت اینتل(1)

    شرکت اینتل که یکی از مشهورترین سازندگان پردازنده برای کامپیوتر‌های خانگی است همواره برای بهبود کارایی پردازنده‌های خود از روش افزایش فرکانس استفاده می‌کرد. اما در طی دو سال گذشته این شرکت متوجه شده که دیگر قادر به افزایش فرکانس پردازنده‌ها نیست. بعبارتی اینتل برای افزایش کارایی پردازنده‌های خود دیگر قادر نبود فرکانس آنها را افزایش دهد بنابراین برای بهبود کارایی محصولات خود باید از روش جدیدی استفاده می‌کرد. (دراین موارد مقالات متعددی در سایت میکرو رایانه وجود دارد، به فهرست مقالات رجوع کنید) در این روش جدید بجای افزایش فرکانس برای بهبود کارایی، تعداد هسته‌ های پردازنده‌ها افزایش پیدا می‌کند. بعبارت ساده‌تر هر پردازنده بجای یک هسته از دو و یا تعداد بیشتری هسته تشکیل می‌شود.

    در حدود یک سال پیش اینتل اولین پردازنده دو هسته ای خود را که از دو هسته مستقل تشکیل می‌شد، معرفی کرد ولی این پردازنده کارایی مناسبی را از خود به نمایش نگذاشت. در حدود 6 ماه بعد از آن شرکت اینتل پردازنده های دو هسته ای دیگری بنام Core 2 Duo معرفی کرده که این بار دو هسته بصورت یکپارچه به همدیگر متصل بودند و علاوه بر آن از معماری‌های جدیدی نیز استفاده می‌کردند.

    شرکت اینتل بعد از معرفی پردازنده های دو هسته ای Core 2 Du (مبتنی بر هسته Conroe) با موفقیت باور نکردنی روبرو شد، 13جولای سال 2006 بی شک یکی از روزهای تاریخی در دنیای کامپیوتر است که در آن پردازنده های نسل جدید اینتل با معماری تحول یافته Core معرفی شدند. این رویداد بر بازار پردازنده‌ها و سیر تکاملی آنها تاثیر غیرقابل انکاری داشته و معادلات استراتژیک را برهم زده است. تاثیری مشابه با آنچه که در23 سپتامبر سال 2001 شاهد آن بودیم،  زمانی که AMD به صورت رسمی از پردازنده های Athlon64 بهره برداری کرده و خود را به عنوان قدرت برتر در توسعه تکنولوژی پردازنده ها مطرح نمود .

    شرکت اینتل در چهاردهم جولای به صورت رسمی خبر پردازنده‌های جدید خود و اطلاعات مربوط به ساخت آن‌ها را روی سایت‌های اینترنت قرار داد. این پردازنده ها که برای دسک تاپ Core و برای موبایل Merom و برای سرور Wooderst نام دارند، نسل جدید و توسعه یافته پردازنده Core 2 Duo هستند. تمامی این پردازنده‌ها، دو هسته‌ای هستند، از پهنای مسیر (1000Mhz (FSB و قابلیت Intel Virtualization Technology VT پشتیبانی می‌کنند. دراین  پردازنده‌ها دستورالعمل‌های بیشتری در هر سیکل ساعت انجام می‌گیرد و از یک حافظه کش استفاده شده است که میان دو هسته تقسیم می‌گردد..

    شرکت اینتل همچنین ادعا نموده است که نسل جدید پردازنده های Core 2 Duo انرژی کمتری مصرف می کنند و از حافظه Ram استفاده بهینه تری برای اجرای برنامه‌های سیستم می کنند. شرکت AMD در یک اقدام جالب توجه برای پاسخ‌دهی به محصولات جدید اینتل، اعلام کرده است که قیمت محصولات خود را تا چهل درصد کاهش خواهد داد.

     

    تاریخچه

    وقتی از پردازنده <دو هسته‌ای> سخن می گوییم، منظور ما دقیقاً همان چیزی است که از نامش پیداست: دو مغز پردازنده روی یک تراشه. این برای اینتل معانی دیگری هم دارد. ازجمله: Pentium D (که سابقاً با نام رمز Smithfield معرفی شد) و Pentium Extreme Edition 840 برای کامپیوترهای رومیزی.

     

     طبق برنامه زمان بندی شده، قرار است این پردازنده ها به زودی رسماً معرفی شوند.  بنابراین آنچه در حال حاضر به عنوان پردازنده دوهسته ای موجودیت دارد، نمونه نهایی نیست قرار است اینتل اواخر سال هم یک پردازنده دو هسته ای Xeon را عرضه کند که برای سرورهای چند پردازنده با نام رمز Ellivxap  و برای سرورها و ایستگاه های کاری دو پردازنده ای با نام رمز Dempsey شناخته می شود. این شرکت تقریبا همزمان با Xeon، پردازنده دو هسته ای موبایل خود با نام رمز Yonah را عرضه خواهد کرد که انتظار می رود یک پنتیوم M دوهسته ای باشد.
     

     

    ورود Core 2 Duo به دنیای پردازنده‌های دو‌هسته‌ای

    پس از آن زمان، تقلای اینتل به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده و توسعه دهنده پردازنده‌ کامپیوتر‌های شخصی، برای ارتقا دادن معماری پردازنده های «پنتیوم 4» (موسوم به NetBurst) در حد و اندازه‌ای که بتواند برتری‌های این شرکت را مجددا به همگان اثبات کند، طی سال‌ها بی‌نتیجه باقی ماند. این موضوع مهندسین اینتل را بر این واداشت تا پردازنده‌ نسل بعد اینتل را مبتنی بر معماری موفق P6 که از Pentium Pro تا Pentium III یکه تازی در بازار پردازنده ها را برای اینتل به ارمغان آورده بود، توسعه دهند و معماری NetBurst را در برگه دان تاریخ رها سازند. معماری جدید به نام Core که پردازنده های Duo Core 2 را قدرت بخشیده ترکیبی از ویژگی های اصلی معماری P6، گذرگاه FSB قدرتمند NetBurst و ابداعات مهندسین اینتل می باشد.

    تاثیر Core 2 Duo بر بازار پردازنده‌ها

    عرضه پردازنده های Duo Core 2 بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.  این پردازنده دو هسته ای با کارآیی فوق العاده و قیمت مناسب، عرصه رقابت را برای AMD بسیار محدود کرده اند. هرچند AMD بیکار ننشسته و در حال ارتقا معماری پردازنده های Athlon 64 خود (موسوم به K8) است، اما برای جلوگیری از کاهش فروش محصولات فعلی خود و از دست ندادن بخش گسترده ای از بازار، قیمت پردازنده های خود را به طور میانگین تا 47 درصد کاهش داده است، این کاهش قیمت بی سابقه تنها جهت قابل رقابت نمودن  Athlon 64 در مقابل Duo Core 2 رخ داده و موجب شده است که پردازنده های قدرتمند و رویایی Athlon 64 X2 هم اکنون با قیمت بسیار اندک و پایین تر از ارزش واقعی خود به فروش برسند. به عنوان مثال پردازنده Athlon 64 X2 3800+ که تا چندی پیش در بازار ایران با قیمت 260 هزارتومان به فروش می رسید بر مبنای آخرین قیمت گذاری AMD در سوم آگوست تا 152 دلار کاهش قیمت پیدا کرده است. این موضوع ما را بر این واداشته است تا مجددا به بازار پردازنده های دو هسته ای که عرضه Duo Core 2 آن را به شدت متاثر کرده، نگاهی بیاندازیم.

    درحال حاضر سه خانواده پردازنده‌های دوهسته‌ای ویژه کامپیوتر های شخصی در بازار رایج است که در ادامه به معرفی تک تک آنها می‌پردازیم .

     

    پردازنده های Core 2 Duo و Core 2 Extreme:

     

     
    در حال حاضر پنج مدل از این پردازنده‌ها عرضه شده، اما خبرهایی مبنی بر وجود مدل‌های ارزان قیمت‌تر در آینده نزدیک منتشر شده است. با این حال در بررسی امروز ما تنها همان پنج مدلی که موجودیت آنها تضمین گشته و هم اکنون در دسترس می‌باشند، حضور دارند
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله پردازنده دو هسته ای (Core 2 Duo) شرکت اینتل(1)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله پردازنده دو هسته ای (Core 2 Duo) شرکت اینتل(1), مقاله در مورد تحقیق مقاله پردازنده دو هسته ای (Core 2 Duo) شرکت اینتل(1), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پردازنده دو هسته ای (Core 2 Duo) شرکت اینتل(1), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پردازنده دو هسته ای (Core 2 Duo) شرکت اینتل(1), تحقیق درباره تحقیق مقاله پردازنده دو هسته ای (Core 2 Duo) شرکت اینتل(1), مقاله درباره تحقیق مقاله پردازنده دو هسته ای (Core 2 Duo) شرکت اینتل(1), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پردازنده دو هسته ای (Core 2 Duo) شرکت اینتل(1), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پردازنده دو هسته ای (Core 2 Duo) شرکت اینتل(1) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله پردازنده دو هسته ای (Core 2 Duo) شرکت اینتل(1)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت