تحقیق مقاله جاوا یا سی شارپ ؟؟؟

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19130
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله جاوا یا سی شارپ ؟؟؟

    هر دو زبان جاوا و سی شارپ ابزارهایی هستند برای پیاده سازی....

    شما نسبت به scale پروژه تصمیم میگیرید که از کدامشان استفاده کنید..

    به طور مثال برای سیستم کتابخانه کسی  با java برنامه نویسی  نمی کند... خیلی راحت با C#‎  این کار را انجام میدهد....

    یا در رابطه با سیستم های خیلی بزرگ مثل فرودگاه ... با java کار می کنند..

    در مورد زبان های دیگر هم همین طور است...

    شما باید با مفهوم های برنامه نویسی آشنا باشید.... زبان های برنامه نویسی همگی ابزارهایی هستند تا شما چیزی را که در ذهن دارید پیاده سازی کنید.

    تسلط بر یکی از زبان های شی گرا باعث می شودکه روی بقیه زبان ها نیز تسلط نسبی داشته باشید....اگر به دنبال درامد و گستره ی کاربرد هستید و این که در هر مکان و شرایطی  به راحتی پذیرشتان کنند و با استانداردهای زیادی هماهنگ باشید و با نصب ویژوال استودیو احساس بی نیازی کنید ؛ بهتر است سی شارپ را انتخاب کنید.البته جاوا نیز زبان بسیار قوی و انعطاف پذیری است ولی با توجه به بازار ایران و کسب درامد؛جاوا جایگاه کمتری دارد.

    شما با توجه به مسیر زندگی خودتان میتوانید هر کدام را انتخاب کنید و یا حتی هر دو را با هم بخوانید ولی بنا به تجربه ی من؛کنار آمدن با تکنولوژی های مایکروسافتی خیلی راحت تر است و پروژه های بسیار بزرگ را معمولا گروهی انجام میدهند.

    بنده هم پروژه های بسیار بزرگ زیادی را دیده ام که با جاوا انجام شده ولی هیچ دلیلی مبنی بر کم توانی سی شارپ در این ضمینه ندیده ام.

    ولی در کل انتخاب یکی از این زبان ها بستگی دارد به اینکه بخواهید برای خودتان کار کنید یا در شرکتها کار کنید.

     

    اگر بخواهید برای خودتان کار کنید، هیچگاه به تنهایی نمی توانید پروژه Enterprise ئئ را بنویسید . ولی میتوانید با همان زبانی که فرا گرفته اید همه آنها را بنویسید . که از این نظر دات نت سریعتر است.
    ولی اگر بخواهید در شرکتها کار کنید اکثر پروژه ها مقیاس متوسط به بالا هستند و در طول یک سال هم ممکن است لازم باشد با چند زبان کار کنید. یا حتی از یک تیم به تیم دیگری منتقل شوید .
    اگر دانشجو هستید بهترین فرصت است که هم دانشی از جاوا کسب کنید و هم سی شارپ.

     

    -------------------------------------------------------------------
    اوج قدرت جاوا در پروژه های Enterprise است .

    در پروژه هایی که transaction ها زیاد هستند دات نت به هیچ وجه نمی تواند پاسخ گو باشد به همین منظور از پلت فرم جاوا استفاده می کنند. مثل بانک ها، بیمه ها، سیستم های رزرو بلیط که در هر ساعت  بیش از 1000 transaction رخ می دهد (عمق فاجعه رو حس می کنی که). جاوا تقریباً تمام function های C را پشتیبانی می کند چون خودش اساسا با C نوشته شده است .

     

    ****]  اگه تصمیم گرفتی که جاوا یاد بگیری باید یه برنامه 5 ساله بریزی. تازه اون موقع می فهمی جاوا چی هست و اصلاً قراره چی کار بکنی (گستردگی کار بسیار بالاست.) چیزی در حدود 130 تا پلت فرم جاوا وجود داره (عمق فاجعه رو اینجا لمس کن) و خلاصه اینکه کاره یک شب و دو شب نیست.
    اما این رو بدون جاوا رو که یاد بگیری می شی یه آدمی که مستقل از پلت فرم کار می کنه یعنی دیگه برات مهم نیست که با چی کار کنی، مهم برات performance کار هستش چون تو این مدت کاملاً موهات به رنگ سفید درومده و خسته ی خسته....

    از لحاظ درآمد هم که بالاترین درآمد رو تو برنامه نویس ها داشته باشن اما خوب جونشون

      کار کردن با سی شارپ نسبت به جاوا راحت تر است‌ اما سی شارپ برای یک سری از پروژه های خاص کاربرد دارد...جاوا هم تقریبآ همین طور است

     

    به طور مثال برنامه های کار با سیستم را با ++VC می نویسند چون از سایر زبان ها در این زمینه قویتر است....
    تعداد افرادی که با ++VC برنامه نویسی می کنند هم بسیار کم است.....

    شما باید نسبت به کاری که می خواهید انجام بدهید زبانتان را انتخاب کنید.

     

    --------------------------------
     یادگیری سی شارپ خیلی ساده و کاربری آن راحت است

    اما در رابطه با جاوا  هر چه بیشتر یاد می گیرید علاقه مند تر می شوید چون جاوا واقعا دنیای بزرگی دارد و بسیار هم محبوب است (البته در خارج از ایران).

     و این یکی از دلایل خانواده بزرگ جاوا است. منظورم از خانواده بزرگ این است که شما در هر زمینه ای بخواهید با جاوا کار کنید تنوع تکنولوژی ها و کتابخانه ها آنقدر زیاد است که مبهوت می مانید که از کدام استفاده کنید.

     

    برای مثال اگر بخواهید یک سایت سازمانی بزرگ را باجاوا طراحی کنید انتخاب های زیر را در پیش رو دارید:
    jsp , servlet , struts , ice faces ,jsf , oracle ADF و ده ها کتابخانه دیگر که هیچ کدام برای خود سان نیستند بلکه شرکت های دیگری این کتابخانه ها را برای معماری j2ee در جاوا طراحی کرده اند و این نشانه محبوبیت جاوا است.

    لازم به ذکر است که هر کدام از این کتابخانه ها که معرفی کردم آنقدر بزرگ هستند که یادگیری کار با آنها کلی انرژی می برد و این یک ضعف است اما چون تنوع زیاد است و هر کدام از این کتابخانه ها استفاده مخصوص خود را دارند برنامه نویس یا مدیر پروژه به راحتی می تواند تصمیم بگیرد که برای پروژه ای که در پیش رو دارد از کدام یک از این تکنولوژی ها استفاده کند.

     

    حالا این برای j2ee بود شما با همین مساله برای برنامه های Desktop و mobile نیز روبرو هستید.
    برای برنامه های j2ee چندین Application server قدرتمند نیز وجود دارد که برای انتخاب آن در پروژه های بزرگ سازمانی و ملی تنوع زیادی وجود دارد.برای هر کدام از این Application server ها زمان ها و پول ها خرج شده که تمامی ندارند و بسیار قدرتمند هستند.

    از جمله آنها می تواند به GlassFish , jBoss , Oracle Application server , sun Application server و .. که هرکدام از این هارا نیز شرکت هایی غیر از sun طراحی کرده اند.

    در جاوا سه تا Platform قدرتمند نوشته شده که عبارتند از Eclipse , netbeans , jDeveloper که متاسفانه اکثر برنامه نویسان و حتی جاوا کاران فکر می کنند که این ها فقط IDE هستند در صورتی که این هاPlatform هستند که می توان توسط انها برنامه های بزرگی نوشت یعنی این که یک بستری آماده شده و شما می توانید از قابلیت های آماده این بستر استفاده کرده و نرم افزار های خود را سریعتر و تحت یک چهار چوب قوی ایجاد کنید. برای مثال IDE netbeans یک نرم افزاری است که تحت Platform نت بینز توسعه یافته در حالی که به کسی که بگی netbeans فکر می کنه که فقط یه IDE خالی است.

    در حالی که مایکروسافت فقط یه IDE به نام visual studio داره و البته IDE بسیار قدرتمندی است و محبوب ترین IDE در دنیا.

    دراین که از جاوا در پروژه های بزرگ استفاده می شه شکی نیست چون من می تونم ده ها پروژه رو که می شناسم برای شما نام ببرم.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله جاوا یا سی شارپ ؟؟؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله جاوا یا سی شارپ ؟؟؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله جاوا یا سی شارپ ؟؟؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله جاوا یا سی شارپ ؟؟؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله جاوا یا سی شارپ ؟؟؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله جاوا یا سی شارپ ؟؟؟, مقاله درباره تحقیق مقاله جاوا یا سی شارپ ؟؟؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله جاوا یا سی شارپ ؟؟؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله جاوا یا سی شارپ ؟؟؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله جاوا یا سی شارپ ؟؟؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت