تحقیق مقاله راهنمای انتخاب و خرید Laptop

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19182
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله راهنمای انتخاب و خرید Laptop

    در سال ۱۹۷۰ میلادی اولین Laptop توسط William Moggridge طراحی گردید که تنها دارای ۳۴۰ کیلو بایت حافظه بود و وزنی بیش از ۴ کیلوگرم داشت ، و بعد از این بود که کم کم Laptop ها با مشخصات مختلف تولید شده و هم اکنون بازار داغی برای آن بوجود آمده و هر روز رقابت بین شرکتهای تولید کننده بیشتر می شود .

    مقدمه :
    در حال حاضر ، Laptop (یا همان کامپیوتر کتابی یا کیفی / Notebook) ، یکی از انواع متنوع کامپیوتر های موجود می باشد ، که دارای قدرت محاسباتی و عملیاتی نظیر کامپیوترهای شخصی است . Laptop ها قابلیتهای زیادی دارند که مهمترین آنها قابل حمل بودن آن است .
    در سال ۱۹۷۰ میلادی اولین Laptop توسط William Moggridge طراحی گردید که تنها دارای ۳۴۰ کیلو بایت حافظه بود و وزنی بیش از ۴ کیلوگرم داشت ، و بعد از این بود که کم کم Laptop ها با مشخصات مختلف تولید شده و هم اکنون بازار داغی برای آن بوجود آمده و هر روز رقابت بین شرکتهای تولید کننده بیشتر می شود .
    امروزه با توجه به بازار وسیع و متنوع موجود ، انتخاب یک Laptop کارآمد و مناسب با بودجه و سلیقه شما ، تا حدودی مشکل شده است و همیشه سوالات بسیاری در مورد خرید Laptop خوب مطرح می گردد .
    البته نظرات بسیاری در مورد خرید Laptop وجود دارد که در این مقاله سعی گردیده اطلاعات کاملتری در خصوص خرید Laptop جمع آوری شده و به نظر شما خوانندگان گرامی برسد ، امید آنکه مطالعه این نوشتار ، در انتخاب شما مفید و مؤثر واقع گردد .
    ▪ نکته مهم اینکه در وهله نخست :
    باید تصمیم بگیرید که آیا حقیقتاً به Laptop احتیاج دارید یا کامپیوتر جیبی (PDA) .
    جواب این پرسش ساده این است : اگر سایز و وزن برای شما خیلی اهمیت دارد ، و نیاز به یک کامپیوتر بسیار کوچک برای کارهای ضروری مانند خواندن ایمیل ، تقویم ، خواندن کتابهای الکترونیک و غیره دارید ، PDA انتخاب خوبی به نظر می رسد ، ولی اگر به یک کامپوتر کامل نیاز دارید ، (اگر چه خیلی از کامپیوترهای جیبی نرم افزارهای کاملی مانند Office دارند) به دلیل قدرت بیشتر و استفاده آسانتر (مانند صفحه کلید بزرگتر در مقایسه با قلم کامپیوترهای جیبی) ، آنگاه Laptop توصیه می شود .
    ▪ دوم اینکه ...
    در خرید Laptop باید تصمیم بگیرد که چه نوع کامپیوتری نیاز داری ؟
    کامپیوتر هایی که این روزها طرفداران زیادی دارند ، Tablet PC ها هستند که از نظر طراحی و ساخت ظریف تر می باشند و می توانید روی صفحه آنها با استفاده از قلم مخصوصشان بنویسید . قیمت این کامپیوترها ابتدا بسیار زیاد بود ، ولی به دلیل سر و صدای زیاد آنها ، مدت کوتاهی نگذشته بود که شرکتهایی مانند BENQ آنها را به قیمت بسیار ارزان روانه بازار نمودند .
    استفاده از این کامپیوترها بسیار آسان است ، زیرا بسیار کوچک و سبک هستند ، ولی از نظر قدرت به پای خیلی از Laptop های معمولی نمی رسند . البته اگر قرار بر این است که کامپیوتر دوم شما باشد ، از این نوع کامپیوترها بیشتر لذت خواهید برد .
    اما اگر می خواهید کامپیوتر اصلی خود را با خودتان حمل کنید ، شرکتهایی مانند ESC و Asus کامپیوترهایی به نام Desknote را ارائه می دهند که برای استفاده ، هم به جای Laptop و هم به جای کامپیوتر رومیزی قابلیت استفاده و کاربرد را دارند . این کامپیوتر ها از قطعات کامپیوتر های معمولی استفاده می کنند ، لذا قیمت کمتری دارند . تنها ایراد بزرگ این کامپیوترها ، این است که باطری ندارند و اگر هم باطری تهیه نمایید ، نه تنها در داخل کامپیوتر جا نمی گیرد ، بلکه خیلی زود هم باید آن را شارژ کنید .
    ▪ اما اگر Laptop می خواهید ...
    باید به نکاتی از قبیل نوع پردازنده ، حافظه ، درایو ها ، پورتهای ورودی و خروجی ، وزن و از همه مهمتر گارانتی توجه شود .
    ضمناً گویا توصیه می شود که خریدن یک Laptop دست دوم ، اصلاً به صلاح نیست ، چرا که اولاً استهلاک Laptop بسیار بالا می باشد ، به خصوص در مورد Laptop هایی که دارای Desktop CPU هستند ( CPU های مخصوص کامپیوتر های شخصی رومیزی ) . این گونه از CPU ها حرارت زیادی تولید می کنند که این حرارت باعث استهلاک بیشتری برای Laptop می شود .
    هم اکنون نوعی از CPU توسط Intel و AMD تولید می شود که Mobile CPU نام دارد و ویژگی های عمده ای نسبت به Desktop CPU دارند ، که به شرح ذیل می باشد :
    ▪ جریان و ولتاژ کمتری مصرف می کنند .
    ▪ دارای Clock متغیر و قابل تنظیم هستند .
    ▪ حرارت کمتری ایجاد می کنند .
    موارد فوق ۲ هدف عمده را تأمین می کنند :
    الف طول عمر بیشتر باطری در حالتی که از باطری استفاده می کنید .
    ب استهلاک کمتر قطعاتی که در اثر حرارت زیاد CPU ایجاد می گردد .
    موارد فوق منجر به این می شود که عمر Laptop هایی که دارای CPU های Mobile هستند ، از Laptop هایی که دارای CPU های Desktop هستند ، بیشتر باشد و کارایی و راندمان کاری بیشتری را فراهم آورند .
    ▪ البته درایورها نیز
    در انتخاب بسیار مهم هستند ، معمولاً Laptop های امروزی شامل درایوهای F.D.D DVD و CD Writer می باشند که آنها هم به نسبت سرعت طبقه بندی می شوند .
    اما مهمتر این است که به صورت ثابت طراحی شده باشند ، زیرا در بعضی از مدلها ، برای استفاده از CD_ROM و F.D.D ، مرتباً باید جای این دو را با هم عوض کرد که این اصلاً خوب نیست و باعث استهلاک بیشتر دستگاه می شود . در ضمن امکان استفاده همزمان وجود ندارد . بنابراین بهتر است تمام درایوها به طور ثابت در Laptop موجود باشد تا نیاز به جابه جا کردن قطعات نباشد و استفاده همزمان از CD_ROM و F.D.D ممکن باشد .
    یکی دیگر از موارد مهم در مورد خرید Laptop ، پورتهای ورودی و خروجی آن است . معمولاً Laptop های ارزان قیمتی که برای استفاده خانگی تولید می شوند ، فاقد اکثر این پورتها می باشند . بنابراین اگر به دنبال نوعی بهتر هستید ، سراغ Laptop هایی بروید که مخصوص کار حرفه ای طرحی شده اند .
    در حقیقت باید تأکید کرد که انتخاب و خرید مدلهای رده (Business Laptop) ، توصیه ما به کسانی است که حاضرند مبلغی بالاتر برای خرید و تهیه Laptop پرداخته ، اما در عوض چیزی بهتری نصیبشان شود .
    این نوع دارای اکثر پورتهای مورد نیاز و نیز Mobile CPU می باشند .
    در واقع باید اذعان نمود که تفاتهای Laptop ها بسیار زیاد است ، ولی برای انتخاب خوب ، اگر به موارد ذکر شده توجه داشته باشید ، انتخاب ساده تری پیش رو خواهید داشت . فقط فراموش نکنید که هر چه بیشتر در مورد خرید Laptop تحقیق کنید ، به نکات جدیدتری می رسید که باز هم انتخاب را سخت تر می کند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله راهنمای انتخاب و خرید Laptop

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله راهنمای انتخاب و خرید Laptop, مقاله در مورد تحقیق مقاله راهنمای انتخاب و خرید Laptop, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله راهنمای انتخاب و خرید Laptop, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله راهنمای انتخاب و خرید Laptop, تحقیق درباره تحقیق مقاله راهنمای انتخاب و خرید Laptop, مقاله درباره تحقیق مقاله راهنمای انتخاب و خرید Laptop, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله راهنمای انتخاب و خرید Laptop, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله راهنمای انتخاب و خرید Laptop ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله راهنمای انتخاب و خرید Laptop
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت