تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

تعداد صفحات: 31 فرمت فایل: word کد فایل: 2023
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم دامی - دامپروری - دام و طیور
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: آرد - آرد کنجاله - بادام زمینی
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تنها سازمانی است در ایران که بر طبق قانون میتواند استاندارد رسمی فرآورده‏ها را تعیین و تدوین و اجرای آنها را با کسب موافقت شورایعالی استاندارد اجباری اعلام نماید. وظایف و هدفهای موسسه عبارتست از:

    (تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی – انجام تحقیقات بمنظور تدوین استاندارد بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی، کمک به بهبود روشهای تولید و افزایش کارائی صنایع در جهت خودکفائی کشور - ترویج استانداردهای ملی – نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری – کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب بمنظور فراهم نمودن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی کنترل کیفی کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری بمنظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی راهنمائی علمی و فنی تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان – مطالعه و تحقیق درباره روشهای تولید، نگهداری، بسته بندی و ترابری کالاهای مختلف – ترویج سیستم متریک و کالیبراسیون وسایل سنجش – آزمایش و تطبیق نمونه کالاها با استانداردهای مربوط، اعلام مشخصات و اظهارنظر مقایسه ای و صدور گواهینامه های لازم).

    موسسه استاندارد از اعضاء سازمان بین المللی استاندارد میباشد و لذا در اجرای وظایف خود هم از آخرین پیشرفتهای علمی و فنی و صنعتی جهان استفاده مینماید و هم شرایط کلی و نیازمندیهای خاص کشور را مورد توجه قرار میدهد.

    اجرای استانداردهای ملی ایران بنفع تمام مردم و اقتصاد کشور است و باعث افزایش صادرات و فروش داخلی و تأمین ایمنی و بهداشت مصرف کنندگان و صرفه جوئی در وقت و هزینه‏ها و در نتیجه موجب افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی و کاهش قیمتها میشود

    پیشگفتار

     استاندارد ویژگیها و روشهای آزمون آرد بادام زمینی که بوسیله کمیسیون فنی مواد غذائی تهیه و تدوین شده و در کمیسیون نهائی مادر مورد تائید قرار گرفته و در سی و یکمین جلسه کمیته ملی مواد غذائی مورخ 61/3/30 تصویب گردید .

     پس از تأیید شورایعالی استاندارد و به استناد ماده یک ( قانون مواد الحاقی به قانون تأسیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب آذر ماه 1349) به عنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می‏گردد .

     برای حفظ همگامی و همآهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی صنایع و علوم استانداردهای ایران در مواقع لزوم و یا در فواصل معین مورد تجدیدنظر قرار خواهند گرفت و هر گونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدیدنظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد .

     بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدیدنظر آنها استفاده نمود .

     در تهیه این استاندارد سعی بر آن بوده است که با توجه نیازمندیهای خاص ایران حتی‏المقدور میان روشهای معمول در این کشور و استاندارد و روشهای متداول در کشورهای دیگر همآهنگی ایجاد شود .

     لذا با بررسی امکانات و مهارتهای موجود و اجرای آزمایشهای لازم استاندارد حاضر با استفاده از منابع زیر تهیه گردید .

    1-    1-   Specification for edible
    Groundnut flour (expeller pressed) 1975.

     

    2 کتاب دانه‏های روغنی تألیف دکتر ناصر سعادت لاجوردی صفحه 47-58 انتشارات دانشگاه تهران سال 1359

     

    استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

     1 هدف

     هدف از تدوین استاندارد تعیین ویژگیها و روشهای آزمون و بسته‏بندی و علامت‏گذاری بادام زمینی خوراکی است که روغن آن توسط ادوات مکانیکی مناسب استخراج شده است .

     2 دامنه کاربرد

     این استاندارد شامل ویژگیهای آرد بادام زمینی 1 روغن گرفته است که جهت استفاده در غنی کردن انواع آرد بکار می‏رود .

     3 ویژگیها

     3 1 ماده اولیه باید از مغز دانه‏های درسته و کامل رسیده , تازه و سالم و عاری از هر گونه آلودگی قابل رویت قارچی و شیمیائی تهیه شده و در دستگاههای تمیز به نحو بهداشتی روغن آن استخراج شود .

     برای انتخاب دانه‏های سالم می‏توان از بازرسی عینی و یا دستگاههای الکترونیکی استفاده نمود .

     3 2 آرد حاصله از عمل استخراج مکانیکی باید به رنگ سفید و یا متمایل به قهوه‏ای روشن باشد و از لحاظ ترکیب یکنواخت و عاری از آفات و امراض و بو و طعم نامطبوع بوده و هیچ نوع رنگ و ماده معطر و مواد افزودنی نامناسب دیگر به آن اضافه نشده باشد .

     3 3 قطر ذرات قطر ذرات آرد بادام زمینی باید به ترتیبی باشد که حداقل 95 درصد آرد ازالک به قطر چشمه‏های 710 میکرون رد شود و 80 درصد وزنی ازالک با چشمه‏های به قطر 500 میکرون عبور می‏کند .

     3 4 در تولید , بسته‏ بندی و نگهداری محصول باید اصول بهداشتی کارگاه و وسائل مورد استفاده در مدنظر باشد ( باستاندارد مقررات بهداشتی کارگاه ایران شماره 1836 مراجعه شود .)

     3 5 آرد بادام زمینی روغن گرفته باید با جدول ویژگیهای زیر مطابقت داشته باشد 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

    فهرست:

    استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

    هدف

    دامنه کاربرد

    ویژگیها

     بسته بندی و علامتگذاری

     نمونه‏برداری

    روشهای آزمون

    .

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی, مقاله در مورد تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی, تحقیق درباره تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی, مقاله درباره تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت