تحقیق مقاله آشنایی با انواع پردازنده

تعداد صفحات: 24 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20545
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آشنایی با انواع پردازنده

    نگاهی به وضعیت  cpu درایران

    فراموش نکنید که قیمت ممکن است معادل کیفیت نباشد پروسسور یا cpu قلب یک کامپیوتر است .جدیدترین cpu اگر چه سریعترین است اما گرانترین cpu هم هست . هر چند عموما وامروزه کارایی یک کا مپیوتر بوسیله cpu  آن شناخته می شود .مثلا میگویند این کامپیوتر پنتیوم 4 یا 3 است _ ولی این به تنهایی بازتاب کارایی یک کامپیوتر نیست .زیرا این کمیت فقط سرعت پروسسور را نشان می دهد ونه کارایی کل کامپیوتر که درحقیقت اجزای مهم دیگری غیر از cpu دارد.

    مثلا یک کامپیوتر که درحال اجرای چند نرم افزار حجیم وسنگین است وپروسسور پنتیوم 4آن 2400 گیگا هرتز است ممکن است اطلاعات را خیلی سریع پردازش کند اما همیشه منتظر هارد دیسک که یک قطعه کندتر است می ماند معنی این جمله آن است که پروسسور برای انتقال اطلاعات بیشتر وقت خود را دریک انتظار بیهوده می گذراند  بنابراین  این پروسسور پنتیوم 4ممکن است بطور تئوری 50درصد سریع تر از همتای   1600GHZ خود را در پردازش اطلاعات باشد اما با این شرط ودر حالیکه همه اجزای دو کامپیوتر یکسان باشند .

    بنابراین درحالتهای عملی وبا توجه به اختلافهایی که کامپیوترهای مختلف با هم دارند

    فرضا استفاده از یک هارد دیسک دور بالای 7200 دریکی وهارد دیسک دورپایین 5200 دربرخی مواقع اختلاف درکارایی دوکامپیوتر ممکن است فقط 8 تا 10 درصد باشد .

    بنابراین بهترین انتخاب چیست ؟

    اساسا هرگز نباید بد نبال بهترین وگرانترین بود بله درست است مگر اینکه عالیترین کارایی چیزی است که دقیقا لازم دارید .جدید ترین  پروسسور وقطعا ت کامپیوتر اگرچه بهترین کارایی را دارند اما از نظر اختلاف بسیار زیادی با نمونه کندتر خود داشته وبعلاوه زمانیکه یک پروسسور جدید راهی بازار شود نمونه قبلی أن یک افت قیمت خواهد داشت ( برخی مواقع چیزی بین 30 تا 40 درصد) .

    بنابراین وبر اساس این حقایق با یک حساب سرانگشتی برای پیدا کردن یک پروسسور  سریع ودر دسترس توصیه  می کنیم پروسسوری را انتخاب کنید که حدود 3 ماه قبل

    شاید برای ایران بیش از این زمان لازم باشد وارد بازار شده است .

    اکنون چه پروسسورهایی در دسترس هستند ؟

    پروسسور های کامپیوترهای   امروزی که ساخت کارخانه اینتل هستند شامل اینتل پنتیوم 4 که انتهای کارایی را عرضه می کند وسلرون که سطح کارایی پایین تری دارد .

    ضمنا پروسسورها  با سرعتهای مختلفی برحسب گیگا هرتز ( معادل یک میلیارد هرتز با یک میلیارد سیکل درثانیه است ) طبقه بندی می شوند برای پنتیوم 4 سرعت از 4/1 گیگا هرتز تا 53/2گیگا هرتز متغیر است  وبرای سلرون سرعت از 850 مگا هرتز تا 18 گیگا هرتز متغیر است ( البته تا زمان ارائه این مقاله)

    پنتیوم 4 یا سلرون :

    سوال بهتر پرسیدن این است : آیا یک پنتیوم 4 می تواند کاری انجام دهد که یک سلرون نمی تواند انجام دهد ؟ جواب منفی است . یک سلرون هر کاری را که یک پنتیوم انجام می دهد می تواند انجام دهد .البته فقط به همان سرعت در واقع در مقایسه یک پنتیوم 7/1 گیگا هرتز ویک سلرون 7/1گیگا ههرتز بدیهی است که پنتیوم 4 سریعتر است.

    آیا این تفاوت صرفا وقتی که از تمام قدرت کامپیوتر استفاده می شود مشخص می شود؟

    پاسخ مثبت است .در عملیات متعارف وسطح پایین شما متوجه تفاوت سرعت اندکی میشوید وبه عبارت دیگر تفاوت زمانی چندانی برای انجام یک عمل مشخص مشاهده نمی شود.امادر عملیات سنگین وپردازشهای حرفه ای مثل رندرکردن یک پروژه سه بعدی یا کامپایل یک برنامه سنگین وحرفه ای یا جستجو دریک بانک اطلاعاتی حجیم تفاوتهای تقریبا محسوسی آشکار خواهد شد به هر صورت با توجه با این نکات در صورتی که یک کاربر عادی بوده واز کامپیوتر خود برای امور متعا رف استفاده میکنید اگر یک سلرون بخرید مقدار قابل توجهی دربود جه خود صرفه جویی کرده اید وعملا نیز چیزی از دست نداده اید

    چند پیشنهاد :

    به خاطر داشته باشید همانطور که تاکید شد اگر شما درگیر حجم زیادی از کارهای گرافیکی مانند شبیه سازی سه بعدی ویرایش فیلم یا بازیهای کامپیوتری هستید حتما باید یک پنتیوم 4 همراه با مقدار زیادی RAM’ بخریداما اگر تمام کاری که شما انجام می دهید شامل تایپ چند نامه گشت گذار در اینترنت یا حتی هر چند وقت یکبار بازیهای کامپیوتری خیالتان راحت باشد که یک سلرون برای شما کافی است.

    ضمنا درمورد CPU های AMD  نیز همانطور که بارها اشاره کرده ایم باید گفت که کیفیت وراندمان کاری بسیار خوبی دارند ضمن اینکه از لحاظ قیمت با هم رده های پنتیوم خود از لحاظ فرکانس وسرعت بسیار ارزانتر واقتصادی تر می باشد فرضا یک AMD   1700 مگاهرتز Athlon درمقایسه با یک Pentium4 1700 مگاهرتز چیزی درحدود 50 تا 60 درصد ارزانتر بوده ضمن اینکه تجربه وآزمایشات ثابت نموده که از لحاظ کارایی وعملکرد چیزی کم ندارد .یادر مقایسه با انواع ارزانتر باید گفت که مدلهای Dourn ساختAMD دربرخی مواقع در مقایسه با Celeron های هم رده خود که ساخت اینتل می باشند به نحو شایسته وفایل قبولی عمل کرده ودربرخی مواقع حتی پیشی هم می گیرند ضمن اینکه دراینجا هم مسئله مقایسه قیمت نشان می دهد که یک Dourn  همواره با قیمتی معادل یک سوم یک سلرون عرضه می شود اما در عمل به همان اندازه ویا بیشتر کارآیی دارد وخب اگر نخواهیم وارد بحثهای تخصصی وحوزه های مربوطه شویم دریک کلام باید بگوییم که علت این امر شهرت بیش از اندازه وتا حدی ناحق پنتیوم واینتل است که سبب این افزایش قیمت غیر منطقی شده است .

    درواقع یک خریدار حتی نا آشنا با کامپیوتر به راحتی حاضر به خرید وانتخاب انواع پنتیوم است اما باید پذیرفت که درمورد AMD باید حتما وی را متقاعد کرد وخب این مسئله باعث شده که پنتیوم لااقل دربازار ایران بخوبی نان نامش راخورده وجولان میدهد.

    اما نکته ای که نباید اشاره به أن را فراموش کرد و قبلا نیز در این نشریه بدان تاکید شده این است که درمقایسه این دو پردازنده باید از نظر دور نداشت که یکی از نقاط ضعف پردازنده های AMD حرارت زیاد آنها می باشد . یعنی دریک کلام cpu از انواع های AMD ازانواع پنتیوم بیشتر داغ می کنند البته این یک نقیصه نیست و به معماری پردازنده های AMD باز می گردد اما به هر حال باید برای أن چاره ای اندیشید .بنابراین

    به خریداران AMD توصیه می کنیم که به دور از جاروجنجال های تجاری اگر مایل به خرید مدلهای AMD هستند .اصلا دراین مورد دچار تردید نشده و به خود شک راه ندهند ومطمین باشند که با نصب یک Fan قوی وحرفه ای بر روی این مدل پردازنده مشکل افزایش دما به خوبی حل شده وشاید هزینه کردن برای خرید یک Fan قوی با کارآیی بالا بسیار به صرفه تر از هزینه کردن برای خرید پردازنده ای باشد که تادو برابر قیمت مدل مشابه خود قیمت دارد !

    چند سازنده CPU عبارتند از :

     AMD: Evergreen Technologies

    IDT: Intel : National

     

    Semiconductor Rise

     

    Technologv : ST Microelectronics

     

     

    پردازنده پنتیوم 4ازابتدا تا به امروز

    مقدمه

    امروزهبسیاری از کامپیوترهای شخصی میتنی بر پردازنده های شرکت اینتل می باشند درایران اقدام کنید .فروشنده معمولا به شما پردازنده pentium4 یا celeron را پیشنهاد می نماید دراین مقاله ابتدا با تاریخچه پردازنده های رده desktop خواهیم پرداخت البته ممکن است برخی ازخوانندگان به پردازنده ها ی شرکت MAD اشاره نمایند ما سعی می کنیم تا به امید خدا در مقالات بعدی پردازنده های 32 بیتی جدید شرکت AMD را نیز معرفی وبررسی نماییم .

     

    تاریخچه ای خلاصه از روند توسعه پردازنده های اینتل

    درسال  1348 شمسی (1969) میلادی شرکت اینتل پردازنده 4004 را ارائه که در ساخت ماشین حسابهای رومیزی از ان استفاده شد. درسال 1356 پردازنده 8086 حداکثر یک مگابایت حافظه را ادرس دهی می نمود ودربرگیرنده 2900 ترانزیستور با فناوری تولید 3 میکرون بود این پردازنده در کامپیوترهای XT استفاده گردید درسال 1358 پردازنده 80286 با فرکانس کاری 8 مگاهرتز توسط شرکت اینتل ارائه گردید این پردازنده تا 16 مگا بایت حافظه را ادرس دهی ودارای 130000 ترانزیستور با فناوری ساخت 5/1 میکرون بود. از این پردازنده در کامپیوترهای AT استفاده گردید درسال 1364 پردازنده 386DX توسط شرکت اینتل طراحی وارائه گردید فرکانسهای کاری این مدل پردازنده 33.25.20.16 مگاهرتز ودارای 275000  ترانزیستور با فناوری ساخت 1 میکرون بود 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آشنایی با انواع پردازنده

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آشنایی با انواع پردازنده, مقاله در مورد تحقیق مقاله آشنایی با انواع پردازنده, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با انواع پردازنده, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با انواع پردازنده, تحقیق درباره تحقیق مقاله آشنایی با انواع پردازنده, مقاله درباره تحقیق مقاله آشنایی با انواع پردازنده, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با انواع پردازنده, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با انواع پردازنده ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آشنایی با انواع پردازنده
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت