تحقیق مقاله بازجست چیست؟

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20613
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بازجست چیست؟

    جستجو بین انبوهی تطلاعات برای بدست آوردن اطلاعات مفید را بازجست می گویند:

    نتیجه کار بازجست، همواره جدول دیگری ست که البته جدول عادی داده ها  نیست به این نوع جدول، « مجموعه پویا » می گویند؛ از آن رو که همواره کاملا زنده و فعال است.

    بازجستها را برای استخراج همزمان اطلاعات از داده های چندین جدول می توان به کار گرفت . این، کاری ست که فیلتر نمی تواند بکند . در من، فیلتر را نمی توان ذخیره کرد اما بازجست خود یکی از اشیای پایگاه داده هاست و همراه آن ذخیره می شود و در هر لحظه قابل ویرایش است .

    نتیجه حاصل از بازجست را می توان خوراک یک فرم کرد و از طریق فرم به نمایش درآورد . در گزارشها هم به خوبی می توان از بازجستها بهره گرفت؛ یعنی می توان نتیجه بازجست را به شکل گزارش درآورد و چاپ کرد .

    از بازجستها می توان بازجستهای دیگر درست کرد؛ حتی می توان از مجموع چند بازجست، یک باز جست جدید درست کرد و این، از جنبه های بسیار قدرتمند این اشیای پایگاه داده هاست .

    انواع بازجست را نام برده و توضیح دهید؟

    بازجست اقسام زیادی دارد؛ اما سه نوع آن بسیار مهم است و در اینجا به تعریف آنها می پردازیم‌ :

    1 بازجست انتخابگر (Select Query ) : کار بازجست انتخابگر آن است که داده ها را از یک یا پیش  از یک جدول انتخاب کند و از آن جدول جدیدی بسازد که جدول پویاست . این نوع بازجست بسیار مورد استفاده کاربران قرار می گیرد .

    2 بازجست عملگر (ِA ction Query ) :باز جست عملگر، همان طور که از نامش پیداست علاوه بر آن که اطلاعات را پیدا و انتخاب می کند، بر آنها کاری هم انجام می دهد. کاری مانند جدول سازی، به روز درآوردن و الحاق و حذف داده ها .

    3 بازجست نتیجه گیر (C  rosstab ) :این بازجست، از داده های جدول نتیجه گیری میکند. فرض کنید می خواهیم بفهمیم جمع فروش ماهانه شما در سال 1379 چقدر بوده است . از بازجست نتیجه گیر می خواهید که این نتیجه را برای شما درآورد .این بازجست میتواند از داده های جدول برای شما نتیجه گیری سرجمعی و آماری بکند. نتیجه این نوع بازجست، به شکل یک جدول کاربرگی ارائه می شود .

    ایجاد یک بازجست ساده

    1 پایگاه دادهای مورد نظر خود را باز می کنیم.

    2- زبا نه queries (باز جستها) را انتخاب می کنیم.

    3- روی تکمه new با ماوس کلید می کنیم تا منوی زیر ظاهر شود.

    4- حا لا روی گزینه  desgin new کلید می زنیم تا وارد منوی ایجاد باز جست به طریق دستی و غیر خودکار شویم منوی ظاهر می شود. در این منو, مشخصات باز جست خود را تعیین میکنیم.

    5- به منوی بالایی یعنی show  table  رفته ، سه زبانه در آن است؛ درزبانه tables  نام تمام جدول ها و در زبانه queries  نام تمام بازجستها ی موجود در پایگاه داده های ما دیده می شود ، با انتخاب هر یک سپس با زدن دکمه add کلیک می کنیم تا جدول یا بازجست یا هر دوی آنها به شبکه اضافه شود.

    6- حال باید فیلدهای مورد نظر که می خواهیم در بازجست شرکت کند انتخاب کنیم که این کار بسیار ساده است ؛ در جدول نام فیلد ها ، در قسمت بالای پنجره نام فیلد را پیدا می کنیم سپس با آنرا می گریم و می کشانیم و در ستون مورد نظر در شبکه و مقابل عنوان field  رها می کنیم به محض انجام این کار نام آن فیاد در قابل عنوان field: ونام جدول آن در مقابل table: نوشته می شوداین کار را برا تمام فیلد های مربوطه انجام می دهیم.

    7-حالا نوبت تعیین ضابطه است.ضابطه را مقابل عنوان criteria  (ضابطه) در شبکه پایینی تعیین می کنیم تا انتخابها مطابق با آن صورت پذیرد.

    8- مقابل عنوان show (نشان دادن) معمولا خانه وجود دارد که اگر علامت داشته باشد فیلد مربوط در بازجست بکار خواهد رفت وحاصل کار ظاهر خاهد شد اما اگر علامت دار نباشد در بازجست بکار خواهد رفت ولی در حاصل کار ظاهر نخواهد شد.

    9- آنچه در مقابل عنوان criteria  (ضابطه) وارد می کنید،عبارت (expression) خوانده میشود،این عبارت بسار پیچیده و فنی تر باشد.

    عبارت سازی

    در اینجا به عبارت سازی نگاهی اجمالی می اندازیم و برخی از علایمی را که برای عبارت سازی به کار گرفته می شود از نظر می گذارنیم .

    در فیلدهای عددی ( Numeric ) مقابل عنوان Criteria:

    اگر می خواهید همه اعدادی را که از مقدار خاصی کوچک ترند، پیدا کنید، ابتداء علامت  کوچکتر از (< ) را تایپ کنید و سپس عدد مورد نظر خود را وارد نمایید .

    اگر می خواهید همه اعدادی را که از مقدار خاصی بزرگتر اند، پیدا کنید، ابتدا علامت بزرگتر از (> ) را تایپ نموده، سپس عدد مورد نظر را وارد کنید .

    اگر می خواهید همه اعدادی را که بزرگتر یا مساوی مقدار خاصی هستند پیدا کنید، ابتدا علامت بزرگگتر (> )، سپس علامت مساوی ( = ) و در نهایت، عدد مورد نظر را تایپ کنید؛ به این شکل : = > اگر می خواهید همه اعدادی را که کوچکتر یا مساوی مقدار خاصی هستند پیدا کنید ابتدا علامت کوچکتر (< )،سپس علامت مساوی (= )و در نهایت، عدد مورد نظر را تایپ کنید؛ به این شکل : = <

    اگر می خواهید همه اعدادی را که مخالف عدد خاصی هستند، یعنی همه اعداد جز خاصی را انتخاب کنید، ابتدا علامت کوچکتر (< )، سپس علامت بزرگتر (> )و در نهایت، آن عدد خاص را تایپ کنید؛ به این شکل > <

    در فیلدهای متنی ( Text )

    اگر می خواهید رکوردهایی را که در آن فیلدی حاوی کلمه ای خاص است، جدا کنید آن کلمه را مقابل عنوان :Criteria عینا تایپ کنید . اکسس خود، پیش و پس از آن کلمه، علامت نقل قول انگلیسی (,,  ) می گذارد و وقتی بازجست را باز می کنید تنها رکوردهایی را مجاز می داند که دقیقا حاوی آن کلمه خاص در آن فیلد بخصوص باشند .

    اگر می خواهید به دنبال الگوی خاصی از حروف بگردید، در مقابل عنوان : Criteria ، اول باید Like ( مثل) را تایپ کنید؛ یک فاصله بدهید و سپس الگوی مورد نظر خود و در نهایت، یک علامت ستاره (*) را بین دو علامت نقل و قول انگلیسی (<<   ) وارد کنید . مثلا فرض کنید میخواهیم تمام رکوردهایی که در یک فیلد آن حروف Cha Like  با این کار، تمام کلمات آن فیلد مرور می گردد و هر کلمه که سه حرف اولش C ، H ، A باشد قبول و انتخاب می شود .(بقیه حروف، تا آخر کلمه، مهم نیستند، علامت ستاره می گوید « بقیه هرچه می خواهد باشد» )

    اگر در میانه کلمه مورد جستجو، حرفی باشد که نوع آن اهمیتی نداشته باشد می توانید به جای آن از علامت سئوال استفاده کنید . مثلا , ,   * m  ؟ cha  like بدان معناست که اگر حرف اول تا سوم به ترتیب C ، H ، A باشد و حرف چهارم هر چه می خواهد باشد، حرف پنجم m باشد و باقی حروف تا آخر کلمه هر چه می خواهد باشد .

    در صفحه قبل، کاربرد بخش or را در ساخت ضابطه مشاهده کردیم؛ اکنون موارد دیگری از عملگرهای منطقی را شرح می دهیم .

    می توانید بهجای آن که در سطر : or در بخش شبکه ای طراحی بازجست چیزی وارد کنید، در همان سطر مقابل عنوان : Criteria ، خود عبارت or را به کار ببرید . بنابراین، به جای شکل صفحه قبل که سطرهای or روی هم قرار گرفته اند، می توانیم مقابل عنوان : Criteria چنین وارد کنیم .

    < or 43  or 11 or 20  or 40 

    سطر فوق  هم به همان نتیجه شکل صفحه قبل منجر خواهد شد .

    در سطر ظابطه، مقابل عنوان : Criteria از عملگر and هم می توانید استفاده کنید . وقتی چیزی با and از چیز دیگری جدا می شود بدین معنی ست که هر دو چیز باید همزمان در ظابطه صدق کند . بنابراین، اگر مثلا وارد کنید : 3  =  and 5  =  < آن گاه تمام مقادیری که همزمان هم کوچکتر و مساوی 5 و هم بزرگتر یا مساوی 3 باشند در ظابطه ما صدق خواهند کرد . یعنی تمام مقادیر بین 3 تا 5 به علاوه خود این دو مقدار .

    پرسش فصل پنجم

    1 باز جست با فیلتر چه فرقی دارد؟

    2   سه نوع بازجست را نام ببرید.

    بازجست ضا بطه (Criteria ) چیست ؟

    عبارت ( Expression )چیست و عبارت سازی به چه معناست؟

    انتخاب گزینه Show در هنگام ساختن بازجست چه نقشی را در ساختن بازجست بازی می کند .

    برای مرتب کردن اطلاعات در باز جست از کدام گزینه منوی ایجاد بازجست استفاده میکنیم ؟

    آیا ایجاد بازجست، یک جدول داده های جدید ایجاد می کند؟ چرا؟

    بازجست انتخاب گر چیست ؟

    بازجست عمل گر چیست و چه کار میکند؟

      بازجست نتیجه گیر چه کاری راانجام می دهد؟

    آشنایی با طراحی فرم

     

    در حالت کاربرگ ، هر فیلد تنها بخشی  از یک خط را اشغال می کند و اگرداده های فیلد طولانی باشد، اطلاعات انتهای هر فیلد به زیر فیلد دیگر می رود و حرکت نیز در فیلد طولانی سخت و وقت گیر است .

    فرم، کار جمع آوری اطلاعات را آسان می کند؛ زیرا در مقابل هر فیلد اطلاعات می توان برای کاربر توضیح داد و از او شکل خاصی از اطلاعات را در خواست نمود و حقوق قانونی اش را به او گوشزد کرد و…

    قسمت بندی فرم، کار ورود اطلاعات از سوی افراد مختلف را نیز آسان می کند؛ طوری که میتوان یک فرم را به چند نفر داد تا قسمتهای مختلفی از آن را پر کنند .

    فرم را می توان طوری طراحی کرد که در هنگام ورود اطلاعات، هر بخش از فرم در جدول خاصی قرار داده شود . یعنی، یک فرم می تواند برای چند جدول اطلاعات فراهم کند بدون آن که پرکننده فرم لازم باشد این نکته را بداند و برای آن تدارک خاصی ببیند .

    طرز کار با فرم خودکار (Auto Form )

    برای این که یک فرم خودکار ایجاد کنید، اکسس، برای کاربر تدارک خاصی دیده و تکمه خاصی را مشخص کرده است .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بازجست چیست؟

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بازجست چیست؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله بازجست چیست؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بازجست چیست؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بازجست چیست؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله بازجست چیست؟, مقاله درباره تحقیق مقاله بازجست چیست؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بازجست چیست؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بازجست چیست؟, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بازجست چیست؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت