تحقیق مقاله ارزیابی ویژگی های میان افزار

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20634
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ارزیابی ویژگی های میان افزار

    برای انتخاب یک میان افزار مناسب ابتدا اید نوع کاربرد و آنچه را که در آن اهمیت دارد ، تعیین کرده و انواع مختلف میان افزار ها را بر حسب نیاز ، ارزیابی کنید . انجام این کار ، ساده به نظر می رسد.

     

    میان افزار در اصل برنامه واسطه است که در شبکه ها بین سرور وکلاینت عمل می کند و وظیفه آن ایجاد سازگار بین آنها است . میان افزارها بر حسب اندازه ، هزینه ، پیچیدگی ، انعطاف پذیری و عملکردشان ، کیفیت ای متنوعی دارند اما وجود ویژگی های متفاوت در هر برنامه کاربردی ، بسیار مهم تر از بقیه مسائل است.
    برای انتخاب یک میان افزار مناسب ابتدا اید نوع کاربرد و آنچه را که در آن اهمیت دارد ، تعیین کرده و انواع مختلف میان افزار ها را بر حسب نیاز ، ارزیابی کنید . انجام این کار ، ساده به نظر می رسد .
    در واقع ، ارزیابی مناسب میان افزار بدین صورت ، طرح گسترده ای است که مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی بوده و همچنین به مهارت و تجربه ای نیاز دارد که معمولاً هیچ یک از کارمندان ندارند .
    به دلیل مشکلات موجود در ارزیابی دقیق و کامل میان افزار ، مصرف کنندگان معمولاً از روش های کوتاه تری استفاده می کنند . احتمالاً متداول ترین روش ، استفاده از توصیه عرضه کنندگان است ؛ بدین ترتیب که مصرف کنندگان برای راحتی کار ، سیستم های میان افزار را بر اساس توصیه های عرضه کنندگان این محصولات خریداری کرده و یا انتخاب می کنند . این روش نسبتاً موثر است چرا که از هزینه تعویض و کار با یک مورد جدید جلوگیری می کند .
    بدیهی است که استفاده از این روش ، مستلزم انتخاب یک عرضه کننده مناسب است که بتواند سیستم های میان افزار کارآمدی عرضه کند ؛ به عبارتی سیستم های ثباتی که طی چرخه حیات فناوری های مختلف دوام آورده و قابل استفاده باشند . اما این روش تنها تا زمانی کار آمد خواهد بود که سیستم های میان افزار عرضه کننده شما ، پاسخگوی نیازهایتان باشند .
    ● چه مواردی را می توان ارزیابی کرد ؟
    یکی از روشهای پرطرفدار سنجش تکنیکی میان افزار ، برسی ویژگی هایی است که به سادگی قابل ارزیابی هستند .
    منظور از این ویژگی ، همان عملکرد است . مصرف کنندگان از طریق اندازه گیری سرعت ارسال پیام ها یا در خواست های خود از یک سیستم مشخص ، سیستم های میان افزار را سنجیده و سریع ترین آنها را انتخاب می کنند .
    متداول ترین شیوه برای ارزیابی این عملکرد نوشتن یک برنامه کاربردی ساده است که هزاران پیام را با اندازه مشخص ، از طریق سیستم ، ارسال و سپس مدت زمان بین ارسال و دریافت پیام و میانگین زمان های به دست آمده را محاسبه کند .
    اندازه گیری زمان ارسال و دریافت پیام ها ، تمام تنظیمات خاص برنامه کاربردی یا کد انتقال را از نمونه ها حذف می کند . از این رو ، این ارزیابی تنها در مورد میان افزار و موارد مرتبط با آن از جمله سیستم عامل و شبکه به کار می رود .
    در سیستم های درخواست و پاسخ دو طرفه ، برنامه کاربردی راه دور که درخواست ها را پردازش می کند نیز ارزیابی شده و همچنین زمان لازم برای مرتب سازی آرگومان ها و مقادیر برگشتی محاسبه می شود .
    ● تاکید بیش از حد کاربران بر عملکرد .
    بسیاری از کاربران میان افزار تصور می کنند عملکرد برتر ، همان کیفیت بهتر است .
    در کاربردهای خاص ، مانند میان افزار بلادرنگ یا سیستم های رزرو بلیط پرواز که روزانه مبادلات بی شماری انجام می دهند ، عملکرد مسئله ای بسیار با اهمیت است .
    برای مثال ، سیستم های بلادرنگ ، مایلند زمان تعیین شده و مهلت های دقیق و مشخصی داشته باشند ، بنابراین به حداقل رساندن کل زمان مصرفی در میان افزار عمومی ، عملکرد اهمیت زیادی ندارد .
    بنابراین چرا اغلب کاربران میان افزار این طور به عملکرد توجه دارند ؟
    خوشبختانه یا متاسفانه ، یکی از دلایلی که به عملکرد میان افزار اهمیت زیادی داده می شود ، ارزیابی آسان آن است . همان طور که ذکر شد ، نوشتن یک برنامه کاربردی که زمان لازم برای انتقال پیام یا زمان درخواست و پاسخ رفت و برگشتی را محاسبه کند . کار ساده ای است . جنبه های دیگر عملکرد ، مانند مرتب سازی نیز به سادگی قابل ارزیابی هستند .
    ● تاکید بیش از حد عرضه کنندگان بر عملکرد .
    متاسفانه عرضه کنندگان میان افزار نیز درگیر هیجانات مربوط به عملکرد شده اند . در این میان یک چرخه واکنشی مفید ایجاد شده است : مشتریان در پی عملکرد مناسب هستند و عرضه کنندگانی که محصولاتشان عملکرد بهتری دارد ، در این معامله برنده هستند . عرضه کنندگان نیز سعی در افزایش و بهبود عملکرد دارند ، اما رقیبان آنها هم بی کار نشسته و در تلاشند با تقویت عملکرد خود ، بخش اعظم بازار را به دست گیرند .
    ● دیگر موارد با اهمیت .
    این تصور که « عملکرد ، معیار کیفیت میان افزار است » با این واقعیت کار عملکرد در بسیاری از کاربردهای میان افزار ، مهم ترین عامل محسوب نمی شود ، تناقض دارد .
    بر حسب کاربردهای مختلف ، ویژگی های دیگر مانند مقیاس پذیری ، انعطاف پذیری و سازگاری ، استفاده ‎آسان ، پشتیبانی ابزار و استانداردهای سازگار ، می توانند بر ویژگی عملکرد اولویت داشته باشد ؛ ولی متاسفانه ، این ویژگی ها را نمی توان به آسانی ارزیابی کرد .
    ● مقیاس پذیری .
    تمامی عرضه کنندگان میان افزار ادعا می کنند که سیستم هایشان مقیاس پذیر است . معمولاً هم درست می گویند ، چون اغلب میان افزار ها به طریقی مقیاس پذیر هستند .
    نکته جالب توجه اینکه مقیاس پذیری عملاً به عملکرد بستگی دارد .
    برای مثال ، اگر انتظار دارید سروری بتواند پاسخگوی تعداد زیادی درخواست هم زمان باشد ، میتوان در یک مدت زمان مشخص ، به تعداد درخواست بیشتری رسیدگی کند .
    ● انعطاف پذیری .
    ارزیابی انعطاف پذیری نیز بسیار دشوار است ؛ زیرا تا زمانی که برنامه کاربردی شما مورد استفاده قرار نگیرد ، میزان انعطاف پذیری آن به طور کامل مشخص نخواهد شد .
    ارزیابان میان افزار ، مایلند بیش از آزمایش مقیاس پذیری در سیستم ، به دنبال ویژگی های انعطاف پذیری باشند که معمولاً به شکل قلاب هایی هستند که به آنها امکان می دهد در روال ها و فعالیت های میان افزار ، کد سفارشی وارد کنند .
    انعطاف پذیری اغلب با عملکرد در تضاد است . اگر یک بسته میان افزار را به دلیل قابلیت انعطاف آن برای پروژه ای خاص به کار گیرید ، احتمالاً بعد از مدتی در می یابید که آن میان افزار نمی تواند پاسخگوی پروژه ای باشد که مستلزم عملکرد بالاست .
    فناوری های جدید میان افزاری در حال حرکت به سمت انعطاف پذیری بیشتر هستند ؛ چرا که برای جذب کاربران جدید ، لازم است به سهولت استفاده و سادگی توجه بیشتری شود . 
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ارزیابی ویژگی های میان افزار

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ارزیابی ویژگی های میان افزار, مقاله در مورد تحقیق مقاله ارزیابی ویژگی های میان افزار, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ارزیابی ویژگی های میان افزار, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ارزیابی ویژگی های میان افزار, تحقیق درباره تحقیق مقاله ارزیابی ویژگی های میان افزار, مقاله درباره تحقیق مقاله ارزیابی ویژگی های میان افزار, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ارزیابی ویژگی های میان افزار, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ارزیابی ویژگی های میان افزار ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ارزیابی ویژگی های میان افزار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت