تحقیق مقاله رایگان دعا و اثرات آن

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20867
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان دعا و اثرات آن

     دعا یکی از روشهای مورد تایید در مانی است که کارکردی همانند اثر تلقین بر روی جسم وذهن دارد . به این دلیل که هنگام دعا ما خود ار به وجودی لایتناهی و قدرتمند پیوند می دهیم انسان در خود نیروی احساس میکند که آن را به عنوان اثرات شگفت آور دعا میدانند.بعضا مشاهده میشود که در بین اقشار روشنفکر و تحصیلکرده این موضوع به عنوان امری منسوخ و قدیمی انگاشته شده و همین امر سبب شده دعا و اثرات آن در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

    در اینجا علاوه برنظرات اسلامی در مورد دعا نظرات علمی نیز در این خصوص بررسی میشود تا دید روشنی از ان بدست آید.

    دکتر الکسیس کارل دانشمند زیست شناس و با فت شناس تجربیات خود را در مورد اثرات دعا بر روی بیماران مختلف چنین بیان میکند؛ وی در مورد آثار بدنی دعا میگوید : "نیایش بر روی جسم وجان آدمی بر حسب کیفیت و شدت و کمیتش اثر میکند" ." اگر نیایش به صورت مداوم و با ایمان واقعی همراه باشد اثرش بهتر نمودار میشود و این اثر تا اندازهای با اثر غدد داخلی مانندآدرنال و تیروئید شبیه است و منجر به نوعی تغییرات روانی و بدنی میشود که به تدریج خود را نشان میدهد". در ارتباط با اثار معالجی دعا میگوید : " نیایش گاهی اثر معجزه اسایی دارد بیمارانی دیده میشوند که تقریبا از امراضی چون سرطان؛ سل ریوی و استخوانی؛ عفونت کلیه و زخمهای بدنی بهبود یافته اند کیفیت درمان تقریبا به یک شکل بوده ابتدا دردی شدید سپس بهبودی .در چند دقیقه یا حداکثر چند ساعت نشانهای بیماری برطرف شده و ضایعات بدنی التیام می یابد". و نیز اضافه میکند" برای آنکه چنین حالتی رخ دهد بدان احتیاج نیست که بیمار خو دعا کند کودکان خردسالی که هنوز سخن نمی گفته اند و بی اعتقادان نیز شفا یافته اند" . و سرانجام میگوید" چنین است تنیجه درمانی نیایش که من با آن اشنایی قطعی دارم . در زندگی قدیسین و مردان حق میتوان چنین نکاتی را شاهد بود. مجموعه این پدیدها ما را به آستانه دنیای جدید راهنمایی میکند که کاوش در آن اغاز نشده ولی قطعاثمر زا و تعجب آور خواهد بود.

    در نهج البلاغه امام علی نقل کرده پروردگار با اذن مسالت و دعایی که به تو داده کلید خزائنش را در اختیارت گذارده پس هر وقت بخواهی میتوانی درهای نعمتش را با دعا باز کنی و ابرهای رحمتش را به ریزش واداری و مبادا کندی در اجابت تو را مایوس کند ....

    دعا واقعی دعایی است که نه تنها با زبان بیان شود بلکه باید با تمام وجود و با ایمان و اعتقاد به استجابت آن صورت گیرد و شرط کافی ان استمرار و مداومت است .

    دکتر شریعتی در این مورد میگوید " نیایش نشان داده است که انسان هر چه که بخواهد میگیرد و هر دری را بزند به رویش گشوده میشود" " اگر همه هستیمان را یک خواست کنیم یک خواهش مطلق شویم و اگر باا هجوم صادقانه و سرشار از یقین و امید بخواهیم پاسخ خویش را خواهیم گرفت "

    و نیز علامه طباطبایی میگوید " دعاهای که به اجابت نمیرسند فاقد یکی از این دو امر هستند یا خواست حقیقی در آنها نیست یا به واسطه روشن نبودن مطلب برای دعا کننده اشتباها امری را خواستار میشود که اگر بر حقیقت امر واقف میشد آن را طلب نمیکرد"

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان دعا و اثرات آن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان دعا و اثرات آن , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان دعا و اثرات آن , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دعا و اثرات آن , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دعا و اثرات آن , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان دعا و اثرات آن , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان دعا و اثرات آن , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دعا و اثرات آن , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دعا و اثرات آن , موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان دعا و اثرات آن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت