تحقیق مقاله معرفی سیستم های نوین ساختمان سازی

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21503
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله معرفی سیستم های نوین ساختمان سازی

    مقدمه :

    با توجه به وسعت کشور ایران و شرایط اقلیمی متفاوت در نواحی مختلف این سرزمین لازم است روشهای ساختمان سازی متناسب با ویژگیهای خاص منطقه ای تدوین و به مورد اجرا گذاشته شود . نظر به اینکه این کشور روی یکی از کمربندهای فعال زمین لرزه در جهان قرار دارد لذا ایجاد سازه های مقاوم و امن از اولویت خاصی برخوردار است . بررسی نیاز کشور به واحدهای مسکونی نشان می دهد که با توجه به بافت جوان نیروی انسانی هر ساله به حدود 600000 واحد مسکونی جدید نیاز هست که روشهای سنتی ساخت جوابگوی بخش محدودی از این نیاز می باشد . علاوه بر نیازهای جدید ، کیفیت ضعیف ساخت باعث استهلاک سریع ساختمانهای موجود شده که این امر باعث افزایش نیاز به ساختمان سازی جدید می شود ؛ همچنین به مقوله مقاوم سازی سازه های موجود نیز باید توجه لازم مبذول گردد . با توجه به نیازهای وسیع ذکر شده و لزوم بهبود کیفیت تولید ساختمان همانطور که در غالب کشورهای بزرگ نیز متداول است باید روشهای تولید صنعتی ساختمان بطور جدی مورد توجه قرار گیرد .

    بدین لحاظ دستورالعمل ضوابط تولید صنعتی مسکن و ساختمان در اجرای فصل چهارم آیین نامه اجرائی بند «د» تبصره 6 قانون بودجه سال 1386 کل کشور و به منظور ارائه روشهای مورد قبول در ساخت و سازها با روشهای تولید صنعتی یا فناوری های نوین بشرح زیرابلاغ گردید:

     

    ماده 1- سیستم های کاملی که مورد تائید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن قرار گرفته است شامل:

    1- سیستم سازه ای قاب فلزی سبک متشکل از مقاطع فولادی باربر سرد نورد شده (LSE) (مقاطع با ورق های فولادی سرد نورد شده به شکل (C (Studs و به شکل )U (Runners به عنوان ستونک ها و تیرک ها)

    2- ساختمان های نیمه پیش ساخته صفحات ساندویچی سقف و دیوار (3D) (سیستمی سازه ای که سقف ها و دیوارها به طور کامل از 3-D استفاده شده باشد).

    3- ساختمانهای پیش ساخته با دیوار باربر متشکل از سقف و دیوارهای بتن آرمه پیش ساخته با بتن سبک سازه ای (بتن با پوکه صنعتی)

    4- ساختمانهای بتن آرمه متشکل از دیوار باربر و سقف های نیمه پیش ساخته با بتن درجا

    5- ساختمانهای پیش ساخته متشکل از دیوارهای برشی بتن آرمه درجا و قاب خمشی ساده بتنی- فولادی با بتن درجا و غلافهای فولاد سرد نورد شده

    تبصره: علاوه بر سیستمهای فوق چنانچه سیستمهای دیگری به تائید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن برسد به این فهرست اضافه خواهد شد.

    ماده 2- روش هایی که در جهت اصلاح ساخت و ساز متداول موجود مورد استفاده قرار گیرد، شامل اصلاح در سیستمها به صورت:

    1- ستفاده از دیوار برشی در ساختمانهای با اسکلت بتنی یا فولادی

    2- استفاده از اسکلت های فولادی پیش ساخته (سازه های فولادی در کارخانه ساخته شده و در کارگاه با استفاده از اتصالات پیچ و مهره ای نصب می شود.)

    3- استفاده از سقفهای مرکب

    4- استفاده از سقف های بتنی پیش ساخته (دال های پیش ساخته یک و یا دو طرفه برای دهانه های متوسط وبزرگ)

    5- استفاده از سقف پیش تنیده بتنی

    6- استفاده از سقف های پس تنیده بتنی

    7- استفاده از پلی استایرن دارای نشان استاندارد یا گواهینامه فنی (از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن) در سقفهای تیرچه بلوک به جای بلوک سفالی یا بتنی با پوشش سقف کاذب به منظور رعایت ضوابط مقاومت در برابر حریق

    8- استفاده از صفحات ساندویچی تری دی 3-D غیر باربر در سفت کاری

    9- استفاده از جداکننده های سبک مانند دیوارهای گچی و یا گچ برگ (در پوشش دیوارها و جداکننده فضاها)

    10-استفاده از روش اجرای خشک سنگ در نما

    ماده 3- سایر روشهائی که می تواند منجر به اصلاح روشهای تولید متداول موجود گردد شامل:

    الف- استفاده از در و پنجره مدولار براساس پیوست مقررات ملی ساختمان (تولید انبوه و صنعتی درها و پنجره‌ها).

    ب- اجرای لوله کشی‌ها در مسیرهایی که امکان تعمیر یا تعویض لوله ها به آسانی و بدون تخریب وجود داشته باشد.

    لوله های قائم باید روکار باشند یا در داخل شفت قرار گیرند.لوله های افقی باید به صورت روکار، در داخل سقف کاذب، در داخل کانال آدم رو و یا در داخل ترنچ قرار گیرند.

    ج- استفاده از بتن سبک در دیوار و کف غیر سازه ای

     

    معرفی سیستم های نوین ساختمان سازی به روش صنعتی:

     ۱- صفحات ساندویچی سقف و دیوار 3D 

    صفحات ساندویچی ( 3D ) از یک لایه پلی استایرن به ضخامت حداقل 4 سانتیمتر و دو شبکه میلگرد جوش شده در دوطرف این لایه تشکیل شده است . برای انتخاب عرض و ارتفاع پانلها استفاده از مدل 30 سانتیمتر توصیه می شود ( عرض های 90 – 120 – 150 سانتیمتر و ارتفاع 270 و 300 سانتیمتر ) ، وزن متوسط هر صفحه با اندازه 300 * 150 سانتیمتر و بدون بتن سبک بوده و به سادگی توسط یک کارگر قابل حمل و نصب می باشد و سرعت عمل در نصب نیز قابل ملاحظه است . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله معرفی سیستم های نوین ساختمان سازی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله معرفی سیستم های نوین ساختمان سازی , مقاله در مورد تحقیق مقاله معرفی سیستم های نوین ساختمان سازی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معرفی سیستم های نوین ساختمان سازی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معرفی سیستم های نوین ساختمان سازی , تحقیق درباره تحقیق مقاله معرفی سیستم های نوین ساختمان سازی , مقاله درباره تحقیق مقاله معرفی سیستم های نوین ساختمان سازی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معرفی سیستم های نوین ساختمان سازی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معرفی سیستم های نوین ساختمان سازی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله معرفی سیستم های نوین ساختمان سازی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت