تحقیق مقاله معماری نرم افزار

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21624
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله معماری نرم افزار

    ده دلیل استفاده از .NET Feamework 1.1 برای توسعه دهندگان نرم افزار

     

     
    همانطور که می دانید با استفاده از .NET Framework می توان برنامه های کاربردی تحت وب و رومیزی و همچنین سرویسهای وبی XML را تهیه کرد. در واقع .NET Framework زیربنای نسل بعدی برنامه های کاربردی ویندوزی می باشد.

    در این مقاله قصد داریم ده دلیل عمده را که مایکروسافت به عنوان دلایل استفاده از .NET برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار عنوان می کند تشریح کنیم.

     

     
    1- قابلیت اعتماد بیشتر(Improved Reliability)

    .NET Framework از قابلیتهای ویندوز 2000 استفاده کرده و آنها را در سطح جدیدی ارائه می دهد. با راههای پیشرفته مونیتور کردن سلامت اجرای برنامه ها و جداسازی فضای اجرای برنامه ها از یکدیگر، برنامه هایی که با .NET نوشته می شوند دارای زمان اجرای بالاتر بدون خطا و وقفه خواهند بود.

     

     
    2- کارایی بیشتر(Increased Performance)

    به علت استفاده از تکنیکهای پیشرفته نظیرCaching و کامپایل که توسط .NET و تکنولوژی ASP.NET آن ارائه می شود، برنامه های سروری هیچوقت سریعتر از الان نبوده اند. برنامه نویسان و مصرف کنندگانی که از ASP دل کنده و به ASP.NET رو آورده اند، افزایش قابل ملاحظه ای را در سرعت اجرای برنامه هایشان مشاهده می کنند. این افزایش سرعت در حدود 300 تا 500 درصد می باشد.

     

     
    3- قابلیت تولید بالا برای توسعه دهندگان (Developer Productivity)

    برنامه نویسان با هر سابقه و هر قابلیتی می توانند با استفاده از .NET بر باروری و کارایی خود بیافزایند. دلیل این مدعا، مدل برنامه نویسی قابل فهم .NET، کلاسها و توابع آماده موجود در Class Library و کارهای زیر بنایی دیگری است که .NET برای مدیریت حافظه و ... انجام داده است.

     

     
    4- امنیت قدرتمند (Powerful, Granular Security)

    امنیت دسترسی به کد در .NET Framework در واقع برای محیطهای اینترنتی امروزی تهیه شده است. با استفاده از .NET می توان اطلاعات مربوط به مجوزهای امنیتی اعمال شده توسط برنامه نویس را جمع آوری کرده و سپس آنها را با اطلاعات Admin یا سیاستهای امنیتی پیش فرص(Default Security Policy) ترکیب کرده و در مورد صدور اجازه برای اجرای برنامه یا عدم اجرای آن تصمیم گرفت.

     

     
    5- یکپارچگی با سیستم های موجود(Integration with Existing Systems)

    برنامه هایی که توسط .NET Framework تهیه می شوند، به راحتی می توانند با سیستمها و برنامه های دیگر مستقل از زیر ساختار آنها ارتباط برقرار کنند. تکنولوژی COM Interop در .NET طوری با مولفه های COM و برنامه های مبتنی بر ویندوز (مانند MS Office) برخورد می کند که گویی آن مولفه ها با استفاده از تکنولوژی .NET تهیه شده اند و این امر باعث می شود که به راحتی بتوانید از آنها استفاده کنید. برای مثال می توانید از کدهایی که در VB 6 یا visual J++ نوشته اید در محیط .NET استفاده کنید.

     

     
    6- سادگی گسترش (Ease Of Deployment)

    اجرا، مدیریت و گسترش برنامه های کاربردی با .NET بسیار ساده است. برای مقابله با مشکلاتی که در زمینه نسخه های مختلف برنامه ها ممکن است پیش بیاید(Versioning Conflict)، .NET دو راه حل را پیشنهاد می کند که از قرار زیرند:

    Application Isolation

    - Automatic Version Control

    توضیحات در باره این موارد خارج از حوصله بحث است.

    برنامه هایی که از .NET استفاده می کنند می توانند به راحتی با کپی کردن دایرکتوری برنامه به ماشین مقصد، به یک سرور یا Client منتقل شوند و هیچ نوع ثبت کردن(Registration) مورد نیاز نمی باشد.

     

     
    7- پشتیبانی از موبایل (Mobility Support)

    .NET یک مدل برنامه نویسی منحصر به فرد را برای نوشتن برنامه های کاربردی مختص موبایل ها، کامپیوترهای شخصی و PDA ها تهیه کرده است. با استفاده از این مدل برنامه نویسی می توانید برنامه هایی را بنویسید که مثلا بر روی موبایل شما قابل اجرا باشند.

     

     
    8- پشتیبانی از وب سرویس های

    ML (Native XML WebService Support)

    .NET امکانات لازم برای نوشتن وب سرویس های XML را که مبتنی بر پروتکلهای استانداردی از قبیل XML، SOAP و HTTP هستند فراهم می کند. با استفاده از .NET می توان تنها با افزودن یک خط کد، یک برنامه کاربردی را به یک سرویس وبی تبدیل کرد.

     

     
    9- پشتیبانی از بیش از 20 زبان برنامه نویسی
    همانطور که قبلا هم اشاره شد، در محیط .NET می توانید کدهای خود را تقریبا به هر زبانی که باشند مورد استفاده قرار دهید.

     

     
    10- انعطاف پذیری در دسترسی به داده (Flexible Data Access)
    .NET برای کار با داده ADO.NET را ارائه کرده است. با استفاده از ADO.NET دیگر نیاز به دستکاری مستقیم بانک اطلاعاتی ندارید و می توانید از طریق یک واسط مبتنی بر XML با داده مورد نیاز کار کنید. در مورد ADO.NET و مزایای آن در مقالات بعدی توضیحاتی خواهیم آورد.

     

     
    آیا این ده دلیل شما را قانع می کنند؟ امیدوارم!
    مرجع: www.Microsoft.Com

     

    ASP.NET چیست؟

     

     
    از بدو پیدایش .NET شاهد ظهور نامهایی بوده ایم که به نوعی با .NET در ارتباطند. امروزه بسیاری از برنامه نویسان تلاش می کنند تا تخصصهای لازم را در این زمینه به دست آورند. حتی مایکروسافت اقدام به برگزاری امتحاناتی کرده است که بر مبنای آنها مدارکی را دال بر تسلط دارندگان در موضوعات مختلف .NET ارائه می دهد. یکی از این نامهای تازه ظهور کرده ASP.NET است. شاید این واژه برای بسیاری از برنامه نویسانی که با ASP آشنایی دارند، آشنا باشد و آن را نسخه بعدی ASP بدانند. در این مقاله قصد داریم توضیح مختصری درباره ASP.NET و امکاناتی که در اختیار ما قرار می دهد ارائه دهیم.
    ASP.NET چیزی فراتر از نسخه بعدی ASP است. ASP.NET یک پلت فرم توسعه وب یکپارچه(unified Web development platform) است که سرویسهای لازم جهت ساختن برنامه های کاربردی گسترده سازمانی تحت وب(enterprise-class Web applications) را فراهم می کند. ASP.NET از نظر دستوری بسیار با ASP سازگار است و یک مدل برنامه نویسی و زیرساختار جدید را فراهم می کند تا بتوان برنامه های کاربردی ایمن تر و یاپدارتری را پیاده سازی کرد. می توان با افزودن قابلیتهای ASP.NET به برنامه های ASP آنها را تقویت و بهینه کرد.

    ASP.NET یک محیط کامپایل شده و مبتنی بر .NET می باشد. در این محیط می توان برنامه ها را با هر زبان سازگار با .NET شامل VB.NET، C# و JScript.NET نوشت. بعلاوه، کل .NET FrameWork شامل کتابخانه های آماده (Class Libraries) برای هر برنامه کاربردیASP.NET قابل دسترسی است. برنامه نویسان می توانند به راحتی به مزایای این تکنولوژیها از قبیل محیط CLR مدیریت شده، امنیت نوع(Type Safety)، وراثت و ... دسترسی داشته باشند.

    ASP.NET طوری طراحی شده است که با ویرایشگرهای HTML و دیگر ابزار برنامه نویسی از قبیل VS.NET کار کند. این مسئله نه تنها برنامه نویسی تحت وب را آسانتر می کند، بلکه تمامی مزایای این ابزار را در اختیار برنامه نویس می گذارد. برای مثال، قابلیت استفاده از کنترلهای سرور(Server Controls) و پشتیبانی قوی از اشکالزدایی(Debugging) تنها دو نمونه از آن مزایا می باشد.

    برنامه نویسان می توانند در هنگام ایجاد برنامه های کاربردی در ASP.NET از ویژگیهای Web Form و Web Service یا از ترکیبی از آنها استفاده کنند. هر کدام از اینها توسط یک زیر ساختار پشتیبانی می شوند که به برنامه نویسان اجازه استفاده از روشهای اعتبار سنجی، Cache کردن داده هایی که بیشتر مورد استفاده اند و یا شخصی سازی پیکربندی برنامه های خود را می دهد.

    یکی از مهمترین چیزهایی که به مدد ASP.NET در اختیار کاربران و برنامه نویسان قرار گرفته Web Service ها می باشند. وب سرویسها وسیله ای هستند که امکان استفاده از قابلیت های سرور را از راه دور به ما می دهند. وب سرویسها امکان مبادله اطلاعات بین سرور و Client را با استفاده از استانداردهایی از قبیل HTTP و XML Messeging - حتی با وجود FireWall - فراهم می کنند. از آنجا که وب سرویسهای XML به تکنولوژی خاصی وابسته نیستند، برنامه های نوشته شده در هر زبانی با استفاده از هر مدل مولفه ای(Component-Model) حتی اگر در سیستمهای عامل غیر ویندوزی اجرا شوند، می توانند از وب سرویسها استفاده کنند.

     

     
    با استفاده از Web Form ها می توان صفحه های وب بسیار قدرتمندی را ایجاد کرد. وقتی که از Web Form استفاده می کنید، می توانید از کنترلهای سرور برای ایجاد عناصر واسط کاربر و اعمال کاربردهای خاص به آنها استفاده کنید.

     

     
    اگر چه مدل شی ASP.NET با آنچه که در ASP دیده بودیم تفاوت زیادی کرده و ساختار یافته تر و شی گرا شده است، ولی اگر با ASP آشنا هستید، به راحتی می توانید ASP.NET را یاد بگیرید. متاسفانه ASP.NET به طور کامل با نسخه های قبلی ASP سازگاری ندارد و در نتیجه تقریبا تمام برنامه های ASP موجود باید مقداری تغییر کنند تا تحت ASP.NET اجرا شوند.

    دسترسی به بانکهای اطلاعاتی در برنامه های کاربردی ASP.NET یکی از تکنیکهایی است که معمولا در برنامه های تحت وب برای نمایش داده برای بازدید کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. دسترسی به داده در ASP.NET بسیار ساده تر از قبل شده است و حتی به شما اجازه مدیریت بانک اطلاعاتی را از طریق کد می دهد. این مهم بوسیله ADO.NET انجام می گیرد.

     

     
    یکی از مشکلات بزرگی که در ASP گریبانگیر برنامه نویسان بود، اشکالزدایی یا همان Debugging بود. برنامه نویسان در ASP برای دیباگ کردن می بایست از Respnse.Write های متوالی یا روشهای دیگر استفاده می کردند ولی در ASP.NET این مشکل به طرز ماهرانه ای حل شده است. در ASP.NET می توان به راحتی اجرای برنامه را دنبال کرده و مشکلات موجود را برطرف کرد. در واقع می توان گفت همان راحتی را که در کار با VB.NET یا VC++ داشتید می توانید در ASP.NET نیز داشته باشید و این به مدد Debugging قوی در ASP.NET است.

     

     
    در ASP.NET برای ذخیره کردن تنظیمات پیکربندی از فایلهای مبتنی بر XML استفاده می شود که به راحتی قابل خواندن و نوشتن هستند. هر یک از برنامه های شما می توانند فایل پیکربندی مجزایی داشته باشند که در آن می توانید تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.

     

     
    برای آشنایی بیشتر با ASP.NET و قابلیتهای آن می توانید به سایت مایکروسافت مراجعه کنید.

     

    مقدمه ای بر ASP

     

     
    ASP (Active Server Pages) یک زبان اسکریپت نویسی طرف سرور است که می توان از آن جهت نوشتن و اجرای برنامه های کاربردی دینامیک تحت وب بهره برد. با ASP می توان صفحات HTML را با اسکریپتها و مولفه های COM تلفیق کرده و صفحات وبی یا برنامه های کاربردی تحت وبی را ساخت که به راحتی قابل تغییر و توسعه اند.

    اگر از HTML برای طراحی صفحات استفاده می کنید، خواهید دید که اسکریپتهای طرف سروری که در ASP نوشته می شوند راه آسانی برای طراحی صفحات وبی کاملتر و متناسب با نیاز روز هستند. احتمالا در هنگام طراحی صفحات مواقعی پیش آمده است که بخواهید اطلاعات یک فرم را در داخل یک بانک اطلاعاتی ذخیره کرده یا یک صفحه را بر اساس سلایق بازدیدکنندگان خود طراحی کرده و یا از ویژگیهای مختلف HTML استفاده کنید. در این مواقع ASP یک راه حل بسیار مناسب است. برای مثال، در گذشته برای پردازش ورودیهای کاربر در سرور نیاز به یادگیری زبانهایی مثل C یا Perl بود تا یک برنامه CGI تهیه کرد. با ASP می توان با استفاده از اسکریپتهای طرف سروری که مستقیما در داخل صفحات HTML قرار می گیرند، اطلاعات فرمهای مختلف را جمع آوری کرده و در بانک اطلاعاتی ذخیره کرد. اگر با یکی از زبانهای اسکریپتی از قبیل JS یا VBScript آشنایی داشته باشید، در یادگیری ASP مشکل زیادی نخواهید داشت.

    برنامه نویسانی که تجربه خوبی در امور اسکریپت نویسی در وب دارند خواهند دید که ASP شباهت زیادی با زبانهای اسکریپتی دارد. به این معنا که اگر با یکی از زبانهای اسکریپتی مانند VBScript، JScript یا Perl آشنا باشند، تقریبا می دانند که چگونه از ASP استفاده کنند.

    توسعه دهندگان محصولات نرم افزاری و برنامه نویسان برنامه های کاربردی در وب نیز انعطاف پذیری بالای ASP در ساختن برنامه های کاربردی تحت وب را ستایش می کنند. در ASP می توان از مولفه های COM که توسط زبانهای دیگر از قبیل VB ساخته می شوند استفاده کرد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله معماری نرم افزار

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله معماری نرم افزار, مقاله در مورد تحقیق مقاله معماری نرم افزار, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معماری نرم افزار, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معماری نرم افزار, تحقیق درباره تحقیق مقاله معماری نرم افزار, مقاله درباره تحقیق مقاله معماری نرم افزار, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معماری نرم افزار, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معماری نرم افزار ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله معماری نرم افزار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت