تحقیق مقاله آلزایمر

تعداد صفحات: 20 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21633
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آلزایمر

    مقدّمه

     بیماری  آلزایمر یکی  از پیچیده ترین  بیماری های  مغزی  محسوب  می شود. تشخیص  صددرصد این  بیماری  فقط  بعد از مرگ  بیمار و با نمونه برداری  از مغز می باشد، و در این  حال ، متخصص  قادر به  شناسایی  سلولهای  تخریب  شده  بوده  و با تجزیه  و تحلیل  در آزمایشگاه ، تشخیص  بیماری  حاصل  می گردد. بیماری  آلزایمر بسیار آرام  پیشرفت  می کند و بسیاری  با این  بیماری  دنیا را وداع  می گویند بدون  اینکه  از بیماری  خود مطلع  باشند. در عین  حال  عده  دیگری  دارای  علایم  و نشانه های  آلزایمر بوده ، ولی  عملاً به  این  بیماری  مبتلا نبوده  و به  اشتباه  تحت  مداوای  آلزایمر قرار می گیرند. فراموشی  که  اولین  نشانه  آلزایمر می باشد حتماً دلیل  آلزایمر نیست  ولی  متأسفانه  تمایز و درک  و تشخیص  بیماری  کاری  بسیار مشکل  می باشد. در خلال  این  کتاب  خواننده  با این  معضل  (مشکل ) آشنا خواهد شد. اِشکال  مهّم  دیگر این  است  که  چون  بیماری  آلزایمر در سنین  بالا شروع  می شود، بیمار با سایر بیماریها نیز در این  دوره  سنی  مواجه  است . ترکیب  انواع  بیماری ها، کار شناسایی  بیماری  آلزایمر را سخت تر می سازد.

                  از هر یکصد نفر آمریکائی  بالای  سن  65 سال  دو نفر به  این  بیماری  مبتلا می باشند و هر چه  سن  بالاتر می رود احتمال  ابتلا به  این  بیماری  هم  افزایش  می یابد و حتی  از هر یکصد آمریکائی  بالای  85 سال  20 نفر به  این  بیماری  مبتلا می شوند. در هندوستان  از هر یکصد نفر هندی  بالای  65 سال  فقط  یک  نفر به  این  بیماری  مبتلا می گردد. عوامل  مختلفی  در ابتلا به  این  بیماری  در فصول  مختلف  این  کتاب  معرفی  خواهند شد که  فاکتورهای  فرهنگی  و اجتماعی  را در بر می گیرند.

                  زندگی  ماشینی ، تغذیه ، فعالیت های  فیزیکی ، فعالیت های  فکری  و مغزی  و تفاوتهای  فرهنگی  می توانند تا حدودی  بر میزان  ابتلا به  این  بیماری  تأثیر بگذارند. علیرغم  افزایش  متوسط  سن  در کشورهای  پیشرفته ، بیماریهای  گوناگون  نیز بشدت  افزایش  یافته اند. عوامل  افزایش  این  بیماری ها در کشورهای  اروپائی  و آمریکائی  در نوع  تغذیه  و کاهش  فعالیت های  بدنی  و فکری  معرفی  شده اند. به  نظر متخصصین ، چشم انداز آینده  در آمریکا بسیار نگران  کننده  می باشد. مطالعات  بسیار  نشان  می دهد که  تا 50 سال  آینده  تعداد افراد مبتلا به  بیماری  آلزایمر سه  برابر خواهد شد. هزینه  متوسط  برای  هر بیمار در حال  حاضر 150 هزار دلار تخمین  زده  شده  است  که  حتی  تا 450 هزار دلار در آینده  پیش بینی  می شود. اکثر بیماران  مبتلا به  آلزایمر در خانه  سالمندان  نگهداری  شده  و هزینه  فوق العاده ای  بر گردن  دولت  و خانواده ها می گذارند. در کشورهای  در حال  توسعه  که  خانه  سالمندان  چندان  مورد علاقه  نبوده  و سازمانهای  دولتی  نیز چندان  شرکتی  در نگهداری  بیماران  مُسن  مبتلا به  آلزایمر را ندارند، خانواده ها به  تنهایی  مسئول  عزیزان  خود بوده  و حفظ  و نگهداری  بیمار بر گردن  فرزندان  و نزدیکان  فرد مبتلا می باشد. خواننده  محترم  در خلال  این  کتاب  راههایی  را پیدا خواهد کرد که  کمک  بسیار مؤثری  در کاهش  احتمال  ابتلا به  بیماری  را نشان  خواهند داد.

                  این  کتاب  سعی  در معرفی  این  بیماری  به  زبان  ساده  نموده  و راههای  شناخت  بیماری  و فاکتورهای  جلوگیری  کننده  از بیماری  را به  خواننده  معرفی  می نماید و امید است  که  قبل  از غالب  شدن  بیماری  تا حد ممکن  بتوان  از آن  جلوگیری  نمود.

                  هدف  از این  کتاب  این  است  که  دانش پژوهان  و بیماران  و اطرافیان  آنها را نسبت  به  این  رشته  آشنایی  بیشتری  داده  و کمکی  در درک  این  بیماری  پیچیده  برای  خواننده  محترم  بوجود آورده  باشد. بیماری  آلزایمر یکی  از زجرآورترین  بیماریها بوده  و با آن  از هر دو بُعد شخصی  و علمی  نسبتاً آشنائی  دارم . مرحوم  پدرم  به  این  بیماری  مبتلا بود و تجربه  شخصی  حقیر به  عنوان  یکی  از اطرافیان  بیمار باعث  شد که  دست  به  ترجمه  و تألیف  این  کتاب  بزنم . بیماری  آلزایمر مانند یک  تیغ  دو لبه  می ماند یک  لبه  بیمار را زخمی  می کند و لبه  دیگر اطرافیان  بیمار را، مخصوصاً وقتی  بیمار، عزیزِ انسان  باشد دیدن  ناتوانی  و ترس  و سایر موارد بحث  شده  در گرامی ترین  فرد زندگی مان  کار ساده ای  نیست  مخصوصاً زمانی  که  احساس  کنیم  که  آینده  روشنی  در مقابل  ما نیست . خداوند انشاالله  به  کلیه  افرادی  که  به  بیماران  آلزایمری  رسیدگی  و کمک  می کنند توفیق  عنایت  نموده  و بیماران  را شفای  خیر دهد.

     بیماری  آلزایمر چیست ؟

     

     دکتر آلواس  آلزایمر   در سال  1906 این  بیماری  را در آلمان  کشف  نمود و به  این  دلیل  بیماری  آلزایمر به  نام  ایشان  ثبت  شده  است .

                  بیماری  آلزایمر قابل  پیش بینی  نمی باشد و تأثیر مشخصی  بر روی  مغز می گذارد. گاه  بیماران  مبتلا به  این  بیماری  دیوانه  محسوب  می شده  و هنوز هم  محسوب  می شوند. چون  اطلاعات  علمی  راجع  به  این  بیماری  فقط  در 20 سال  گذشته  پیشرفت  نموده  هنوز گروههای  کثیری  با این  بیماری  آشنا نبوده  و رفتارهای  ناهنجار بیماران  را به  ناراحتی  روانی  ترجمه  کرده  و آنان  را بیماران  روانی  می نامند. بیماران  آلزایمری  ممکن  است  حرکتها و رفتارهایی  مانند مزاحمت ، عدم  اطمینان ، عدم  قدردانی ، نامهربانی ، خصومت  با نزدیکان  و اطرافیان  داشته  باشند. بیماران  آلزایمر بیمار مغزی  هستند بدین  معنی  که  سلولهای  مغزشان  در حالت  تخریب  و معدوم  شدن  است  و نتیجتاً طرز فکر و رفتار آنها تغییر کرده  و تحت  کنترل  آنها نیست ، و چون  کنترلی  بر روی  بیماری  خود ندارند قادر به  تمایز خوب  و بد، صحیح  و غلط  نبوده  و ممکن  است  به  راحتی  نزدیکترین  فردی  که  برایشان  خدمتی  انجام  می دهد را رنجانیده  و حتی  پرخاشگری  نمایند.

                  یک  بیمار می گوید "وقتی  سعی  می کنم  حرفی  بزنم  اول  فکر می کنم  چه  می خواهم  بگویم  ولی  کم کم  لغات  می چرخند و دور و دورتر می شوند و از دسترس  من  خارج  می گردند و نمی توانم  آنها را برگردانم  و عصبانی  می شوم ". یک  بیمار دیگر که  در طول  سه  سال  گذشته  هر روز صبحانه  و چای  برای  شوهرش  روی  میز می چیند، در صورتی  که  شوهرش  20 سال  است  که  دار فانی  را وداع  کرده  است .

                  برای  اطرافیان  این  نوع  رفتارها گاه  خنده دار است  و گاه  باعث  تمسخر و بی احترامی  به  فرد بیمار می شود. در فصول  آینده  خواننده  متوجه  خواهد شد که  با این  بیماری  باید بطور جدی  برخورد نماید و جایی  برای  بی تفاوتی  وجود ندارد.

     

     آلزایمر در طول  تاریخ

     تاریخ  آشنایی  با آلزایمر بسیار کوتاه  است  و تحقیقات  در مورد آن  حدوداً در 20 سال  گذشته  آغاز گردیده  است   [ 1 ] . در کتابهای  تاریخی  مصریها سابقه  این  بیماری  در سه  هزار سال  پیش  مورد بحث  قرار گرفته  است ، البته  بعنوان  کم حافظه گی  و فراموشی . در کتاب  مذهبی   Maxims of Ptab the Holy  به  میزان  قابل  ملاحظه ای  راجع  به  بیماری  فراموشی  بحث  شده ، جالینوس  در 1100 سال  پیش  تمایز بین  فراموشی  و نارسایی  روحی  را بیان  می کند.

                  فلاسفه  و نویسندگان  راجع  به  بیماری  پیری  مطالبی  را متذکر شده اند. شکسپیر از پیری  بعنوان  دوره  بچگیِ مجدد و فراموشی  یاد می کند. افلاطون  در نوشته های  خود اشعار می دارد که  افراد پیر مسئول  جنایات  و کارهای  خلاف  خود نیستند. همانطور که  قبلاً ذکر گردیده  قرنها بیماری  آلزایمر عنوان  بیماری  روحی  و روانی  مورد نظر بوده  تا اینکه  در سال  1906 دکتر آلزایمر از مغز خانمی  بعد از مرگش  نمونه برداری  کرد و کم حافظه گی  و فراموشی  ایشان  را از نظر آسیب شناسی  مورد بحث  قرار داد و به  این  نتیجه  رسید که  ایشان  از یک  بیماری  ناشناخته  رنج  می برده  است   [ 2 ] .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آلزایمر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آلزایمر, مقاله در مورد تحقیق مقاله آلزایمر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آلزایمر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آلزایمر, تحقیق درباره تحقیق مقاله آلزایمر, مقاله درباره تحقیق مقاله آلزایمر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آلزایمر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آلزایمر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آلزایمر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت