تحقیق مقاله رایگان بابلیان

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21812
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان بابلیان

    بابل یکی از تمدن‌ های باستانی حوزه میان‌رودان است. بابل در بین‌ النهرین در حوضه رود فرات قرار داشت. بابلى‌ها از نژاد سامى بودند. کلمه بابل به معنى دروازه خدا (باب-ایل-لون) است. در سال ۲۰۰۰ پ.م. سلسله سومریان باستان از هم پاشید. بابلی‌ها جانشین سومریان بودند. در سال ۱۹۰۰ پیش ازمیلاد عیلام بین‌النهرین را به تصرف خود درآوردند. با درگیرى طولانی سومری‌ها در جنوب و بابلی‌ها در شمال بین‌النهرین، سرانجام اقتدار بابلى‌ها تحت سلطه حمورابی در سال ۱۷۶۳ پ.م. تثبیت شد.

     

    در زمان حمورابی شیوه جدید مدیریت که تمرکز قدرت در مرکز و دربار بود به کار گرفته شد و قدرتى که در اختیار فرمانروایان ولایات بود به پادشاه تفویض شد و حکومت پادشاهى مدعى داشتن سرمنشاء الهى شد.

     

    اقتدار بابل در دنیاى قدیم آنچنان بود که در دولت‌هاى بعدى دنیاى قدیم اثرگذار شد. به ویژه قوانین حمورابی که لوح‌نوشته‌ آن در شوش یافته شده.

     

    حمورابی شاه بابل را واضع اولین قانون نوشته می‌دانند. این مجموعه قوانین نوشته بر تخته سنگی یافت شده است که اصل آن در لوور است و رونوشت‌هایی از آن به موزه‌های ایران و عراق داده شده است.

     

    قوانین حمورابی مربوط به زراعت، آبیارى، کشتیرانى، خرید و فروش برده و مجازات‌ها، ارث و ازدواج است. دوران تسلط بابلى‌ها از۱۹۰۰ تا ۱۱۰۰ پ. م. است.

     

    تمدن بابل و شاهان آن کمابیش به افسانه‌ها راه یافته‌اند. بابلیان را مبدع و مخترع بسیاری چیزها می‌دانند و فراوان کرده‌های بابلیان است که تا امروز به جا مانده است. از جمله ۱۲ بخش کردن روز و وضع هفته به عنوان بخش زمان.

     

    نام بابل که شهر اصلی این تمدن بود به معنی شهر مقدس است، هر چند در عهد عتیق از آن به زشتی یاد شده و بر آن نفرین رفته است. در سال 597 پ.م. که بخت‌النصر امپراتور بابل سرزمین یهودا (یا یهودیه) را به تصرف درآورد، بسیاری از مردمان آن را که توان کاری داشتند به اسارت به بابل برد که در آن هنگام پایتخت کلدانیان محسوب می‌شد. سرزمین یهودا به صورت یکی از ایالات دور افتاده امپراطوری بابل درآمد. کورش کبیر به یهودیان امکان داد به سرزمین خویش باز گردند، شماری از آنان به سرزمین ایران کوچ کردند.

     

    باغ‌ های معلق بابل از عجایب هفتگانه‌ی دنیای قدیم بوده و کنارش دیوارهای حصار بابل از شهرتی همطراز برخوردار است. دیوارهایی که چنان عریض بود که ارابه‌ای را می‌شد بر فراز آنها راند.

     

    سرانجام امپراتوری قدرتمند بابل به دست کوروش کبیر در سال 538 ق.م. فتح شد. ساتراپ بابل بخشی از امپراتوری هخامنشی گردید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان بابلیان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان بابلیان, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان بابلیان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بابلیان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بابلیان, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان بابلیان, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان بابلیان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بابلیان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بابلیان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان بابلیان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت