تحقیق مقاله ورزش

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22049
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ورزش

    مقدمه

     

    ورزش شامل فعالیت هر کس با یک منظور و در محیطی متفاوت از محیط روزانه برای مسابقه ، لذت بردن ، برای کسب برتری ، برای پیشرفت مهارت یا ترکیبی از تعدادی از این هاست . تفاوت منظور همراه با در نظر گرفتن مهارت فرد یا گروه یا دلیری علامت مشخصه ورزش است .
    بنابر این پریدن از روی یک مانع در مقابل دیدگان هزاران نفر در یک میدان سر پوشیده ورزش است در حالی که پریدن از روی یک چشمه هنگام پیاده روی در روستا فقط تلاش برای خیس نشدن پای فرد است.
    انواع مختلفی از ورزش وجود دارند و انسان ها قسمت مهمی از وقت ، پول و دلبستگی خود را نه فقط به عنوان شرکت کننده بلکه به عنوان تماشاگر به آن ها اختصاص می دهند .
    ورزش امروزه در جهان به وسیله ای مبدل شده که انسان ها را با هم متحد و آشنا کرده و بین آن ها پیوند اخوت و برادری برقرار می کند و مهمترین هدف و وظیفه ورزش همین است ایجاد مودت و دوستی بین ورزش کاران که هر چند در میدان رقیب هم هستند اما در خارج از میدان به عنوان رفیق همدیگر می باشند .
    ورزش ترکیبی از فعالیت های فیزیکی عادی و معمول و مهارت های شخصی و به عنوان تفریح و یک سری از قوانین که برای مسابقه ، لذت بردن و رسیدن به برتری است . ترکیب شخصیت هایی با مهارت های متفاوت در یک ملت ، شجاعت و دلاوری آن ملت را افزایش می دهد .

     

    امروزه شا هد روشد و تحول در جهان ورزش هستیم از جمله جا به جا شدن رکورد ها در رشته ها ی مختلف ورزشی  خود شا هد ی بر این امر است و با گسترش حرفه أی گری در ورزش برنامه ریزان و دست  اندرکاران د نیای ورزش به دنبال آن هستند تا از آخرین دست آورد های علمی و عملی بهره گیرند .

    تاریخچه ورزش

     

    اصل ورزش را از یونان دانسته اند که به منظور چابکی بدن و ایجاد قوّت انجام می یافت و پاروزنی، بوکس ، کشتی ، شنا ، شمشیرزنی ، تیراندازی ، اسکی و ورزش هایی چون بیس بال ، سافت بال و بسکتبال و انواع فوتبال و چوگان بازی ، والیبال ، گلف ، انواع تنیس ، شنا ، پرتاب وزنه و ... جزو ورزش محسوب می شوند.
    اولین ملتی که ژیمناستیک را بنیان و آن را نام نهاده اند ، یونانیان قدیم می باشند، که ابتدا اصول ورزش در یونان خیلی خشن و ناصحیح بود و اولین نتیجه از ورزش را بزرگ نمودن عضلات بدن می دانستند. بعدها ورزش در یونان به شکل ریسمان بازی جان بازی در آمد و برای آن اهمیت زیادی قایل بودند و عمل کنندگان آن را آکروبات می نامیدند و این نوع حرکات را آکروباتیک می گفتند. به محل هایی که در آن جا ورزش می نمودند، ژیمنازیوم گفته می شد، که مهم ترین آن ها یکی لیسه و دیگری آکادمی نام داشت و چون مردم در آن محل ها لخت ورزش می کردند، کلمه ژیمناز از کلمه گیمنوس که به معنای لختی است گرفته و به آن محل ها نام نهادند و بعداً به عموم ورزش های بدنی نیز ژیمناستیک نام گذاشته شد.
    مورخ مشهور ، ویل دورانت می نویسد: آن (مدینه فاضله بچه ها) فنون خانه داری را به دختران و فنون شکار و جنگ را به پسران می آموختند و به پسران آموزش می دادند که چگونه شکار کنند و ماهی بگیرند و شنا کنند و همچنین شخم زدن کشت زارها، دام گستری، دامپروری و نشانه روی با تیر و نیزه را می آموختند، تا در جمع مخاطرات زندگی توان محافظت و حراست از خویش را دارا باشند.
    اما اگر بیش تر در مساله دقت کنیم، در خواهیم یافت تعلیم و تربیت در حقیقت با پیدایش و سکنا گزیدن بشر در روی زمین آغاز شده است. خاک و سنگ و کوه و تپه و دریا و جنگل و جویبار و دیگر مظاهر طبیعت و نیز خود زندگی و نیازهای آن. نخستین کتاب های درسی نوع بشر بوده اند.
    از قدیم ترین روزگاران و حتی پیش از پیدایش خط ، نیاز به تامین خوراک و پوشاک از راه شکار حیوانات و احتیاج به کسب توانایی برای مقابله با خطرهای طبیعی و دشمنان گوناگون، جوامع کهن بشری را واداشته بود که به امر تربیت بدنی، به عنوان یکی از مهم ترین امور زندگی توجه نمایند و این حقیقت را دریابند که قدرت، استقامت، مهارت و سرعت را که در زندگی انسان ها از اهمیتی برخوردار است، می توان با بهره گیری از تمرین ها و فعالیت های جسمانی تا حد قابل ملاحظه ای تقویت کرد.
    وقتی دولت ها و حکومت ها تشکیل و تاسیس شدند، رهبران آن ها متوجه شدند که برای حفظ یا گسترش مرزهای خود، نیازمند بازوان توانایی هستند که در جنگ ها بتوانند پیروزی را برای آن ها به ارمغان آورند؛ ویل دورانت در این باره می نویسد:
    « از ضروریات دولت ها و تاکید بر روی حفظ نیروی جسمانی، پیروزمندی در جنگ هایی بوده است که متکی بر قدرت بدنی و نیرومندی جسمانی بوده است، و نیرومندی و مهارت بدنی، حاصل نخواهد شد، مگر در ورزش هایی که در بازی های المپیک مقرر گردیده است. »
    در توجه انسان به تربیت جسم و توانمندی، عوامل زیر نقش اساس داشته است:

     

    انسان اولیه در جناح مبارزه با طبیعت، که از بدو تولد تا سپری شدن عمر او را تهدید می کرده، ضرورت نیرومندی را دریافته است.

    از طرفی بر اثر قهر طبیعت، ناچار به مهاجرت برای یافتن معاش بوده و در این مهاجرت در برخورد با دیگر اقوام، برای حفظ بقای خویش و بقای اجتماعی.

    و از جناح نیازهای فیزیولوژیک که برای ارضای نیازهای طبیعی خویش و خانواده، به ویژه نظام معیشتی جدیدی که در اثر مهاجرت برای او ایجاد می گردید

    فعالیت‌ جسمانی‌؛ راز تحرک‌، پویایی‌ و خلاقیت‌ 

    در دنیای‌ کنونی‌ که‌ پیشرفت‌ فناوری‌ و زندگی‌ ماشینی‌، حرکت‌ انسان‌ را محدود کرده‌ است‌، فعالیت‌های‌ بدنی‌ و ورزش‌ به‌ عنوان‌ ابزاری‌ قوی‌ در ایجاد تحرک‌ و سلامتی‌ مطرح‌ شده‌اند.

    فعالیت‌ جسمانی‌ و ورزش‌ بهترین‌ و آسان‌ترین‌ راه‌ ارتقای‌ سلامت‌ بشر و داروی‌ همه‌ دردها و بیماری‌های‌ عصر حاضر است‌. راهی‌ که‌ می‌توان‌ برای‌ آن‌ هیچ‌ بهایی‌ نپرداخت‌ و همه‌ از پیر و جوان‌ می‌توانند در آن‌ مشارکت‌ کنند. حفظ‌ سلامت‌، داشتن‌ اندام‌ مناسب‌ و سیستم‌ دفاعی‌ قوی‌ حق‌ همه‌ انسان‌هاست‌؛ پس‌ همه‌ باید ورزش‌ و فعالیت‌ بدنی‌ را مانند غذا جزء لاینفک‌ زندگی‌ خود قرار دهند.

    آزاد سازی انرژی و انتقال آن

    هنگام ورزش، عضلات انرژی مصرف می کنند. این انرژی از طریق فرآیند های هوازی یا غیرهوازی فراهم شود. انرژی غیرهوازی در اثر شکسته شدن از «آدنوزین تری فسفات» (ATP) حاصل می شود. ترکیب شیمیایی   (ATP) یا به صورت ذخیره در عضلات موجود است، یا در اثر تجریه «کراتین فسفات» ایجاد می شود و یا از طریق تغییر شکل کربوئیدراتها به «پیروات» که منجر به تولید «اسید لاکتیک» نیز می شود، بدست می آید.

    انرژی هوازی با استفاده از اکسیژنی که از خون گرفته می شود، در بخش ویژه ای در سلول عضلانی به نام «میتوکندری» تولید می شود.

    در ورزش فوتبال شکلهای گوناگونی از تمرین و فعالیت توسط بازیکنان به نمایش گذاشته می شود. شدت فعالیت د راندک زمانی تغییر می کند و دامنه فعالیت از حالت ایستاده تا دویدن حداکثر متغیر است. بنابراین بازیکنان فوتبال گذشته از اینکه باید از قابلیت بسیار بالا تمرین، با بازده توانی بیشتر برخوردار باشند. باید بتواند فعالیت را در مدت زمان طولانی( استقامت) نیز انجام دهند

    اثرات‌ فعالیت‌ بدنی‌ بر کودکان‌

    فعالیت‌ بدنی‌ کافی‌ در کودکان‌ می‌تواند آثار طولانی‌ مدتی‌ بر سلامت‌ آنان‌ به‌ جا گذارد. فعالیت‌ بدنی‌ منظم‌ سبب‌ کسب‌ فواید جسمی‌ بسیاری‌ برای‌ آنان‌ می‌شود. فعال‌بودن‌ به‌ صورت‌ بالقوه‌ به‌ کودکان‌ و جوانان‌ در حفظ‌ استخوان‌ها، عضلات‌ و مفاصل‌ سالم‌ کمک‌ می‌کند. آنهایی‌ که‌ تمرینات‌ بدنی‌ شدیدی‌ را در دوران‌ کودکی‌ خود تجربه‌ کرده‌اند، دارای‌ قد بلندتر و قفسه‌ سینه‌ فراخ‌تر می‌باشند.

    با تمرینات‌ ورزشی‌ توانایی‌ انجام‌ کار در مدت‌ طولانی‌ افزایش‌ می‌یابد و از واردآمدن‌ فشار به‌ ارگان‌های‌ بدن‌ کاسته‌ می‌شود.

    تمرینات‌ بدنی‌ دقیق‌ ومنظم‌ نقش‌ مهمی‌ در کاهش‌ چربی‌ بدن‌ کودکان‌ و بزرگسالان‌ دارد. در تحقیقی‌ که‌ بر روی‌ دختران‌ ژیمناست‌ 12ساله‌ انجام‌ شد، مشاهده‌ گردید که‌ چربی‌ بدن‌ با اجرای‌ تمرینات‌ ورزشی‌ کاهش‌ و با قطع‌ تمرینات‌ ورزشی‌ افزایش‌ می‌یابد. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ورزش

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ورزش, مقاله در مورد تحقیق مقاله ورزش, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ورزش, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ورزش, تحقیق درباره تحقیق مقاله ورزش, مقاله درباره تحقیق مقاله ورزش, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ورزش, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ورزش ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ورزش
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت