تحقیق مقاله مختصری در رابطه با پاستور

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22282
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مختصری در رابطه با پاستور

     

    لویی پاستور دانشمند ، پزشک ، شیمیدان ، زیست شناس و باکتری شناس بزرگ فرانسوی در دهکده ی دل (Dole) ناحیه ی ژورا زاده شد .
    او در دوران کودکی هیچگونه هوش زیادی از خود نشان نمی داد ولی بسیار کوشا و بردبار بود. به خاطر اینکه از استادان خود پرسش های شگفت آوری می کرد ، از گروه شاگردان نخبه و ارزنده به شمار می رفت .
    پاستور در جهان به پدر میکروبیولوژی (میکروب شناسی) مشهور است . نام او در میان اندیشمندان و نیکوکاران جهان ،‌همیشه به یادگار خواهد ماند .
    آزمایش های مشهور پاستور که منجر به باطل شدن نظریه خلق الساعه شدند :
    ▪ آزمایش اول :
    پاستور لوله ای شیشه ای برگزید و درون آن مقداری پنبه قرار داد . سپس با کمک تلمبه ای ، مقداری هوا به درون لوله کشید . سطحی از پنبه که هوا از آنجا وارد لوله می شد ، رفته رفته رو به تیرگی گذاشت تا اینکه به کلی سیاه شد .
    پاستور این پنبه را در مخلوطی از اتر و الکل وارد ساخت و آنچه را که در ته محلول رسوب کرده بود زیر میکروسکوپ ساده ی خود بررسی کرد .
    در این بررسی مشاهده کرد که ذره های گوناگون گرد و غبار ،‌گرده های گل ها ،‌ باکتری ها ی فراوان ، هاگهای گوناگون و حتی تارهای پشم در رسوب وجود دارد .
    ▪ پاستور از نخستین آزمایش خود نتیجه گرفت :
    هوا میکروب های فراوان دارد .
    ▪ آزمایش دوم :
    پاستور مقداری آبگوشت که در آن گوشت بدون چربی پخته و آب وجود داشت و محیط غذایی مناسبی برای میکروب ها به شمار می رفت را در شیشه ی دهانه بازی ریخت و آن را در مجاورت هوا قرار داد .
    پس از چند روز آبگوشت گندیده شد . او آبگوشت گندیده را زیر میکروسکوپ ساده ی خود نگاه کرد و آن را پر از میکروب یافت .
    پاستور برای اینکه اطمینان حاصل کند که میکروب های هوا سبب گندیدگی آبگوشت شده اند ، مقداری از آبگوشت تازه را در شیشه ی دهانه باریکی ریخت و پس از جوشاندن ، دهانه ی شیشه را گرما داد تا گداخته شد و با این کار دهانه ی آن را بست .
    ▪ این آبگوشت مدت ها بدون آنکه گندیده شود ، همچنان سالم باقی ماند . پاستور از این آزمایش نتیجه گرفت :
    جوشاندن آبگوشت ، میکروبهای هوا را که عامل گندیدن آبگوشت هستند، از بین می برد .
    ▪ آزمایش سوم :
    پاستور برای یافتن اطمینان بیشتر از اینکه میکروب های هوا سبب آلوده شدن آبگوشت شده اند ، یک بالون انتخاب کرد و در آن آبگوشت ریخت و جوشاند . سپس ظرف و آبگوشت جوشیده ی درون آن را توسط یک لوله ی خمیده ، در معرض هوا قرار داد .مدت ها گذشت و فسادی حاصل نشد . در این آزمایش ، لوله ی خمیده ،‌ مانع ورود میکروب های زنده ی هوا به درون آبگوشت شده بود .
    سپس پاستور با خم کردن ظرف ، مقداری از آبگوشت را وارد لوله ی خمیده ی متصل به ظرف آبگوشت کرد . سپس این آبگوشت موجود در لوله را با خم کردن مجدد ظرف ، به ظرف آبگوشت برگرداند . پس از مدتی آثار فساد و گندیدگی در آبگوشت ظاهر شد .
    ▪ پاستور نتیجه گرفت :
    آبگوشت خودبخود گندیده نمی شود ، بلکه میکروبهایی که در ناحیه خمیده لوله قرار داشته اند باعث گندیدن آبگوشت شده اند .
    ● مقاومت مخالفان پاستور :
    ▪ معتقدین به خلق الساعه به آزمایشهای پاستور این ایراد را وارد کردند که :
    گرما دادن آبگوشت شرایط محیطی لازم برای خلق الساعه را از بین می برد . و اگر گرما وجود نداشته باشد ، حتما همه ی میکروب ها به وجود خواهند آمد .
    پاستور برای رفع این ایراد آزمایشی دیگر انجام داد که به آزمایش چهارم پاستور مشهور است . با این آزمایش دیگر شکی باقی نماند که نظریه خلق الساعه باطل است .
    ▪ آزمایش چهارم :
    پاستور ظرفی شیشه ای مطابق شکل تهیه کرد . این ظرف را قبلا گرما داد تا بدون میکروب شود . سپس دهانه ی بالایی آن را از پنبه ی استریل (بدون میکروب) پر کرد . نوک تیز لوله و پهلوی شیشه را با الکل پاک کرد و پوست گردن اسبی را هم با الکل پاک کرد . سپس نوک تیز شیشه را به سیاهرگ گردن اسب فرو کرد و کاری کرد که سر آن بشکند . (کاری شبیه تولید سوزن سرنگ) .
    پاستور از بالای پنبه هوای درون شیشه را با تلمبه بیرون کشید .در نتیجه ی بیرون کشیده شدن هوای شیشه و ایجاد خلاء نسبی ، خون سیاهرگ گردن اسب به درون شیشه سرازیر شد . هنگامی که مقدار کافی خون اسب درون شیشه جمع شد ، پاستور با احتیاط لوله ی نوک تیز را از گردن اسب بیرون آورد و بلافاصله نوک لوله را یست .
    خون درون شیشه مدت ها بدون آنکه گندیده شود بلقی ماند و حال آنکه اگر خون در مجاورت هوا قرار می گرفت فوراً فاسد می شد .
    ▪ پاستور در آزمایش چهارم بدون گرما دادن خون مانع آلوده شدن آن به میکروب شد و ثابت کرد :
    خون خودبخود میکروب (موجود زنده) تولید نمی کند .

    پدیده ی ولد و والد یا پیدایش خودبخودی موجودات ، پدیده ایست که زمانهای بسیار ، دانشمندان شرق و غرب آن را بررسی کرده اند . هر چند که متاسفانه این پدیده با آزمایش ظرف گردن قویی پاستور رد شد ، اما اکنون دانشمندان جای خالی این پدیده رو برای توجیه بعضی از تولد ها ، به خوبی حس می کنند .

    من قصدم از این پست این هست که این مسئله رو باز کنم چون خودم به دشت بهش معتقدم و برام اثبات شده .

    پدیده ی ولد و والد اشاره به این داره که اگر شرایط خاص X ، بوجود آید ، ممکن است در پی آن موجود Y ، بدون وجود پدر و مادر حاصل می شود و زندگی می کند . قابل توجه است که دو متغیر X و Y بنا به نوع شرایط ، با نسبتی خاص تغییر می کنند .

    ارسطو دانشمند بزرگ ، که شاگرد پیامبر الهی ، ادریس پیغمبر بود ، این مسئله را اثبات کرده ( توجه شود که منشاء علم ارسطو الهی بوده ) و به دنبال آن ، دانشمند بزرگ ایران زمین ، ابو علی سینا نیز در کتاب طب خود ( که سالها در دانشگاه های اروپا تدریس می شده و هنوز هم راه گشای بعضی مشکلات غربی ها می باشد ) به این مسئله اشاره و ضمن توضیحات جالب و بیان نمونه ها ، آن را تایید نموده است .

    دانشمندان غرب و پدیده ی ولد و والد :

    دانشمندان غربی زیادی نیز این پدیده را قبول داشتند که از جمله ی آنها می توان به ون هلمونت اشاره کرد که با آزمایشی ساده این موضوع را توسط موش ها اثبات کرده بود ، هر چند که رد شد .

    اما اجازه می خوام که آزمایش پاستور را خودم رد کنم . ابتدا شرح آزمایش پاستور :

    لویی پاستور در ظرفی گردن قویی مقداری غذا ریخت ، درون آن را تاریک کرد و در محیط نمناک گذاشت . پس از گذشت مدتها به آن سر زد و دید که موجودی در آن نیست ، نتیجه گرفت که این نظریه باطل است و هیئت علمی آن روز ، حرف پاستور را تایید کرده و این نظریه را عملاً رد نمودند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مختصری در رابطه با پاستور

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مختصری در رابطه با پاستور, مقاله در مورد تحقیق مقاله مختصری در رابطه با پاستور, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مختصری در رابطه با پاستور, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مختصری در رابطه با پاستور, تحقیق درباره تحقیق مقاله مختصری در رابطه با پاستور, مقاله درباره تحقیق مقاله مختصری در رابطه با پاستور, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مختصری در رابطه با پاستور, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مختصری در رابطه با پاستور ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مختصری در رابطه با پاستور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت