تحقیق مقاله رایگان مشکلات نوجوانان در خارج از کشور

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22289
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان مشکلات نوجوانان در خارج از کشور

    مشکلات تحصیل در کشور های حوزه دریای خزر

     

    آگهی های رنگارنگ روزنامه ها با ترسیم تصویری خیالی از زندگی در خارج از کشور و تحصیلات عالیه در دانشگاه هایی همچون آذربایجان، ارمنستان و ... هر روز تعداد زیادی از افرادی که این رویا را در سر می پروراند به خود جلب می کند اما این تصویر در روزهای آغازین تحصیل آنها در این کشورها به سرعت رنگ می بازد.
    دانشگاه های کشورهای آذربایجان و ارمنستان که پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروری نیز جز دانشگاههای مطرح نبودند یک باره با حضور تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی که تنها تحصیل در خارج از کشور را نهایت آرزوی خود می دانستند مواجه شدند و خود را با موج تازه ای از جوانان ایرانی روبرو دیدند.
    قوانین موجود در این دانشگاهها طبعاً مطابق فرهنگ این کشورها است و با فرهنگ ما تناسبی ندارد و همین امر مشکلاتی را برای دانشجویان و خانواده های آنها ایجاد کرده است.
    اعتراض گروهی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کشور آذربایجان نسبت به تصمیم این دانشگاه مبنی بر اسکان دانشجویان دختر و پسر در یک ساختمان
    زمانی که گروهی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کشور آذربایجان نسبت به تصمیم این دانشگاه مبنی بر اسکان دانشجویان دختر و پسر در یک ساختمان اعتراض کردند، تصور نمی کردند که این بخشی از قوانین این دانشگاه است و هیچ ممنوعیتی در این کشور نسبت به اخذ این تصمیمات وجود ندارد.
    بر اساس گزارش هایی که از این دانشگاه می رسد در برخی از بخشها دانشجویان اجازه ندارند حجاب را آنگونه که در کشور ما به صورت فرهنگ وجود دارد رعایت کنند و این مسئله برای خانواده ای که دختر خود را تنها برای تحقق رویای خانوادگی یعنی "دکتر شدن" به آن سوی مرزها گسیل داشته، چالش برانگیز شده است.
    فشار مضاعف خانواده ها برای ادامه تحصیل فرزندان خود در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و ... ، مشکلات دوری از خانواده ها و زندگی سخت دانشجویان در کشور آذربایجان همگی تنها بخش کوچکی از مشکلاتی است که این دانشجویان با آن مواجه اند.
    ظرفیت دانشگاه های دولتی ایران محدود است اما با وجود این وظیفه دولت مردان است که نسبت به سرنوشت جوانان ایرانی که با تقبل هزینه های گزاف در دانشگاههای بی کیفیت ادامه تحصیل می دهند، حساس باشند.
    از این رو دو وزارتخانه علوم و بهداشت به عنوان دو متولی آموزش دانشگاهی در کشور بارها نسبت به موسسات اعزام دانشجو به خارج و دانشگاه های بی کیفیت خارجی هشدار داده اند.
    دکتر غلامرضا حسن زاده - رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در همین زمینه با اشاره به بررسی وضعیت دانشگاه پزشکی کشور آذربایجان در گفتگو با مهر از سلب اعتبار دانشگاه پزشکی کشور آذربایجان از سوی وزارت بهداشت خبر داد.
    با توجه به گزارش هایی که از وضعیت فرهنگی و آموزش پزشکی این دانشگاه به وزارت بهداشت ارائه شد از این پس مدارک تحصیلی افرادی که از ژانویه سال ۲۰۰۹ در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز کنند، ارزشیابی نمی شود رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت
    دکتر حسن زاده افزود: با توجه به گزارش هایی که از وضعیت فرهنگی و آموزش پزشکی این دانشگاه به وزارت بهداشت ارائه شد از این پس مدارک تحصیلی افرادی که از ژانویه سال ۲۰۰۹ در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز کنند، ارزشیابی نمی شود.
    وی اضافه کرد: پیش از این مدرک این دانشگاه تنها به صورت مشروط پذیرفته می شد و در حال حاضر نیز تنها مدارک افرادی که پیش از این تاریخ در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز کرده باشند ارزشیابی می شود و امکان انتقال به داخل البته تنها در شعب بین الملل را خواهند داشت.
    حسن زاده تاکید کرد: تنها افرادی که ۸۰ درصد دوره آموزشی آنها با دوره آموزشی مشابه در داخل کشور مطابقت داشته باشد مشمول ارزشیابی و انتقال به دانشگاههای علوم پزشکی تیپ دو و سه خواهند بود.
    گزارشهایی هم کشور ارمنستان و وضعیت نامطلوب آموزشی و فرهنگی این کشور به وزارت بهداشت رسیده است که در صورت اثبات صحت گزارشها، دانشگاه ایروان غیرمعتبر اعلام می شود دبیر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت
    دبیر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت با تاکید بر این نکته که وزارت بهداشت به طور مکرر نسبت به حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاههای خارجی بی کیفیت هشدار داده است، خاطرنشان کرد: ما همواره به خانواده هشدار داده ایم که پیش از اعزام فرزندان خود به دانشگاههای خارجی از وضعیت فرهنگی آن کشور و وضعیت آموزشی فرهنگی دانشگاه مورد علاقه اطلاعات کامل کسب کنند.
    وی همچنین با اشاره به سایر دانشگاه هایی پزشکی کشورهای حوزه بالکان یادآور شد: گزارش هایی هم کشور ارمنستان و وضعیت نامطلوب آموزش پزشکی و فرهنگی در این کشور به وزارت بهداشت رسیده است که در صورت اثبات صحت این گزارشها، دانشگاه ایروان نیز غیرمعتبر اعلام می شود.
    رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: گزارشهای زیادی از تخلفات آموزشی در این دانشگاه در حوزه آموزش پزشکی به وزارت بهداشت رسیده است که ما اکنون در حال بررسی این گزارشها هستیم.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان مشکلات نوجوانان در خارج از کشور

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان مشکلات نوجوانان در خارج از کشور, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان مشکلات نوجوانان در خارج از کشور, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مشکلات نوجوانان در خارج از کشور, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مشکلات نوجوانان در خارج از کشور, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان مشکلات نوجوانان در خارج از کشور, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان مشکلات نوجوانان در خارج از کشور, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مشکلات نوجوانان در خارج از کشور, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مشکلات نوجوانان در خارج از کشور ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان مشکلات نوجوانان در خارج از کشور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت