تحقیق مقاله مدل های تعویض در تعمیرات و نگهداری

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23186
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی صنایع
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مدل های تعویض در تعمیرات و نگهداری

    سیستم شماره گذاری ( کد گذاری ) ماشین آلات و تجهیزات در بخش برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات ماشین آلات و تجهیزات شرکت کارخانجات دارو پخش ایران :

    - اهداف سیستم کد گذاری ماشین آلات و تجهیزات در بخش برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات ماشین آلات و تجهیزات شرکت کارخانجات دارو پخش ایران :

    1- هماهنگی و یکپارچه نمودن مفاهیم و اسامی که برای هر یک از ماشین آلات و تجهیزات و قسمت های مختلف کارخانه طراحی گردیده است به گونه ای که سیستم فوق قادر است کلیه ماشین آلات و تجهیزات را در سطوح مختلف تولیدی ،پشتیبانی تولید و آزمایشگاه ها تحت پوشش قرار دهد .

    2- تحقق یافتن نیاز مبرمی که متاثر از به وجود آمدن سیستم های مکانیزه ای همچون برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات ( برنامه ریزی نت ) ، کالبیراسیون برنامه ریزی تولید و کنترل آن ، حسابداری صنعتی و ... می باشد بهداشتن یک سیستم کد گذاری ( کدینگ ) واحد در سطح کل شرکت .

    -کدگذاری ماشین آلات و تجهیزات در بخش برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات ماشین آلات و تجهیزات شرکت کارخانجات دارو پخش ایران : به منظور کد گذاری ماشین آلات و تجهیزات در شرکت کارخانجات دارو پخش ایران می بایست 3 مرحله طی شود که این مراحل عبارتند از الف) آشنایی با نحوه تقسیم بندی ماشین آلات و تجهیزات ب) کد گذاری ماشین آلات و تجهیزات  ج : اجرای سیستم کد گذاری ماشین آلات و تجهیزات .

    الف ) آشنایی با نحوه تقسیم بندی ماشین آلات و تجهیزات : در این شرکت کارخانجات دارو پخش ایران ، ماشین آلات و تجهیزات از 2 دیدگاه کلی تقسیم بندی می شوند :1- از نظر جایگاه ماشین آلات و تجهیزات در سیستم تولید 2- از نظر نحوه نگهداری و تعمیرات ماشین آلات و تجهیزات .  

    الف-1) تقسیم بندی ماشین آلات و تجهیزات از نظر جایگاه ماشین آلات و تجهیزات در سیستم تولید : در این نوع تقسیم بندی ، ماشین آلات و تجهیزات به 3 دسته کلی تقسیم می شوند :1- ماشین آلات تولیدی2- ماشین آلات پشتیبانی تولید 3- تجهیزات آزمایشگاهی

    الف-2) تقسیم بندی ماشین آلات و تجهیزات از نظر نحوه نگهداری و تعمیرات ماشین آلات تجهیزات : در این نوع تقسیم بندی ، ماشین آلات و تجهیزات به 2 دسته کلی تقسیم می شوند :

    1- ماشین آلات و تجهیزاتی که به منظور اندازه گیری و آزمون استفاده می شوند همانند ترازو که بر روی آنها عمل کالبیراسیون انجام می شود 2- سایر ماشین آلات و تجهیزات که بر روی آنها عمل برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات        ( نت ) انجام می شود .

    ب)کدگذاری ماشین آلات و تجهیزات : پس از آشنایی با نحوه تقسیم بندی ماشین آلات و تجهیزات ، نوبت به مرحله ی دوم یعنی کد گذاری ماشین آلات و تجهیزات می رسد . در مرحله کدگذاری ماشین آلات و تجهیزات برای هر یک از دوگروه ماشین آلات و تجهیزاتی که از نظرنحوه نگهداری و تعمیرات در مرحله الف مورد تقسیم بندی قرار گرفته اند . یعنی ماشین آلات و تجهیزاتی که به منظور آزمون و اندازه گیری استفاده می شوند و سایر ماشین آلات و تجهیزات ، از شیوه کد گذاری ( کدیمگ ) جداگانه ای استفاده می شود  لذا ما در این مرحله نیز کد گذاری ماشین آلات و تجهیزات را از 2 دیدگاه مورد بررسی قرار می دهیم : 1- کد گذاری سایر ماشین آلات و تجهیزات که بر روی آنها عمل برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات انجام می شود . 2- کد گذاری ماشین آلات و تجهیزاتی که به منظور اندازه گیری و آزمون استفاده می شوند .

    ب-1 ) کد گذاری سایر ماشین آلات و تجهیزات که بر روی آنها عمل برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات انجام می شود . کد گذاری این دسته از ماشین آلات و تجهیزات شامل 2 مرحله اصلی مسی باشد که این 2مرحله عبارتند از :1- شناسایی اجزای اصلی کد ماشین و تجهیزات 2- ترکیب اجزای اصلی کد ماشین و تجهیزات و به دست آوردن کد ماشین آلات و تجهیزات

    ب-1-1) شناسایی اجزای اصلی کد ماشین آلات و تجهیزات : کدی که برای این دسته از ماشین آلات و تجهیزات در کارخانه فوق طراحی گردیده است شامل 3 قسمت اصلی می باشد که این قسمتها عبارتند از : 1- شماره ( کد ) بخش 2- شماره گروه ماشین آلات و تجهیزات 3- شمازه سریال ماشین آلات و تجهیزات

    1- شماره بخش : شماره بخش از 2 رقم تشکیل یافته است که دامنه تغییرات آن از 01 تا 99 می باشد ( جدول شماره یک )

    - معیار کد گذاری بخش ها : به دلیل جلوگیری از تضاد و دوگانگی از همان کدهایی که انبار شرکت آنها را جهت کدگذاری قطعات در سیستم کدگذاری 16 رقمی خود بهکار برد استفاده می شود .

    2-شماره گروه ماشین آلات و تجهیزات : شماره گروه ماشین آلات و تجهیزات نیز از 2 رقم تشکیل یافته است که دامنه تغییرات آن نیز از 01 تا 99 می باشد .  در مورد برخی از دستگاهها  ی بخش پشتیبانی تولید همانند لیفتراک ها ، شماره گروه ماشین آلات و تجهیزات 4 رقمی می باشد که این دسته از دستگاهها از رویه فوق تبعیت نمی کنند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مدل های تعویض در تعمیرات و نگهداری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مدل های تعویض در تعمیرات و نگهداری, مقاله در مورد تحقیق مقاله مدل های تعویض در تعمیرات و نگهداری, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدل های تعویض در تعمیرات و نگهداری, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدل های تعویض در تعمیرات و نگهداری, تحقیق درباره تحقیق مقاله مدل های تعویض در تعمیرات و نگهداری, مقاله درباره تحقیق مقاله مدل های تعویض در تعمیرات و نگهداری, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدل های تعویض در تعمیرات و نگهداری, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدل های تعویض در تعمیرات و نگهداری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مدل های تعویض در تعمیرات و نگهداری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت