تحقیق مقاله استرات‍ژی شرکت ایران خودرو

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23291
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: اقتصاد
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله استرات‍ژی شرکت ایران خودرو

    عدم وابستگی به پژو، عدم کاهش قیمت خودرو، تولید 10 محصول جدید و رسیدن به رقم صادرات 600هزار دستگاه خودرو، مهم ترین محورهای نشست خبری روز گذشته مدیرعامل ایران خودرو در راستای استراتژی 7 سال آینده این شرکت بود.

        منوچهر منطقی که روز گذشته طبق وعده قبلی خود مبنی بر اعلام استراتژی آینده ایران خودرو، در جمع رسانه های داخلی و خارجی حضور یافت در حالی به بیان این استراتژی پرداخت که برخی از بندهای آن با پرسش و ابهاماتی از سوی خبرنگاران مواجه شد و منطقی نیز گاهی کلی و گاهی جزئی به پرسش ها و ابهامات مذکور پاسخ داد.

        توسعه محصول در استراتژی 7 ساله

        مدیرعامل ایران خودرو که ظاهرا خود را برای پرسش های سخت و چالش برانگیز رسانه ها آماده کرده بود، ترجیح داد برنامه های 7 سال آینده شرکت را مدیر مرکز استراتژی ایران خودرو تشریح کند.

        حمیدرضا تقوی نژاد با بیان اینکه ایران خودرو تاکنون در 3 زمینه طراحی بدنه، قوای محرکه و زیرسیستم ها گام برداشته گفت: گام چهارم و اصلی شرکت طراحی پلت فرم اختصاصی است که هم اکنون به واسطه موتور پایه گازسوز EF7 (ملی) در حال اجرای آن هستیم. وی افزود: علاوه بر این، پلت فرم دیگری را نیز برای تولید وانت های سنگین و خودرو های شاسی بلند، در برنامه 7 سال آینده خود قرار داده ایم. تقوی نژاد با اشاره به اینکه ایران خودرو در کنار طراحی پلت فرم به توسعه محصول نیز خواهد پرداخت، تاکید کرد: 12اX و NX7 به همراه طراحی خودرویی روی پلت فرم پژو 207 جزو برنامه هایی است که در استراتژی هفت ساله ایران خودرو جای دارد.

        وی همچنین از توسعه خودروهای هیبریدی و دیزلی به همراه تولید محصولاتی با قابلیت کسب استانداردهای یورو 5 و 6 که مصرف سوختی زیر 5 لیتر خواهند داشت به عنوان سایر برنامه های ایران خودرو در حوزه طراحی محصول طی7 سال آینده خبر داد.

        مدیر مرکز استراتژی ایران خودرو البته به تیراژ تولید آینده شرکت نیز اشاره کرد و گفت: تا سال 95، به تیراژ یک میلیون و 200هزار دستگاه خودرو در سال خواهیم رسید که نصف این رقم صادر خواهد شد.

        عدم وابستگی به پژو

        نگاهی به برنامه 7 ساله ایران خودرو جدای از آن که راهی سخت و صعب العبور را برای رسیدن به اهداف این برنامه در ذهن تداعی می کند، پیش فرض ها و احتمالاتی را نیز پیش روی ایران خودرو قرار می دهد که قطعا یکی از مهم ترین آنها، قطع روابط تجاری این شرکت با خودروسازان خارجی به خصوص پژو فرانسه به حساب می آید.

        به هر حال ایران خودرو و پژو 20 سال است که با یکدیگر همکاری مشترک داشته و به خودی خود رابطه ای استراتژیک و شاید محکم را پدید آورده اند و گسسته شدن این رابطه به هر دلیلی، مسلما استراتژی 7 سال آینده ایران خودرو را تحت تاثیری غیر قابل اغماض قرار خواهد داد خصوصا این که وزیر صنایع و معادن نیز چندی پیش نسبت به حذف فرانسوی ها از صنعت کشور اعلام آمادگی کرده و هشدار داده بود.

        این در حالی است که ظاهرا ایران خودرو نگرانی چندانی از وقوع این واقعه نداشته و در عین حال که نمی خواهد پژو را به طور کامل از معادلات خود حذف کند اما در حاشیه استراتژی 7 ساله خود راهکارهایی البته سخت، وقت گیر و هزینه بر را برای روزگار بدون پژو تدارک دیده است. مدیرعامل ایران خودرو در این زمینه گفت: برای طی مسیر 7 سال آینده خود، دواستراتژی پیش رو داریم به نحوی که می خواهیم 50درصد تولید را به برند خود اختصاص دهیم تا در صورت قطع همکاری شرکای استراتژیک، توان ادامه حیات داشته باشیم. منطقی با بیان این که 50درصد دیگر این مسیر به تولید برندهای خارجی اختصاص دارد تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی ما قطع وابستگی تکنولوژیکی به پژو است که تا پایان شهریور سال آینده به آن خواهیم رسید.  وی توضیح داد: تا انتهای سال جاری سه محصول تحت برند پژو در داخل را کاملاداخلی سازی کرده و اواخر تابستان سال آتی نیز دیگر محصول این شرکت فرانسوی به طور کامل ساخت داخل خواهد شد که این موضوع به معنی عدم وابستگی ایران خودرو به پژو است، وی همچنین در زمینه اظهارات اخیر وزیر صنایع و معادن مبنی بر حذف فرانسوی ها از صنعت کشور گفت: 20 سال است با پژو شراکت داریم و به رغم اینکه بنده هم مانند برخی کارشناسان معتقدم که این شرکت فرانسوی درآمد هنگفتی از بازار ایران کسب کرده اما امیدوارم کار به حذف پژو نرسد چراکه جایگزین کردن این شرکت، کار آسانی نبوده و توصیه می کنم پژو از صنعت کشور حذف نشود.

        مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: قطعا پژو نیز با توجه به اینکه پس از فرانسه، بزرگ ترین بازار خود را در ایران دارد، راضی به ترک ایران خودرو نخواهد شد. منطقی با تاکید بر اینکه اگر سیاست کشور در راستای قطع همکاری با پژو قرار گیرد، ایران خودرو تمکین خواهد کرد، گفت: در صورت بروز این رخداد روی 50درصد تولید خود تمرکز می کنیم و سعی خواهیم کرد بهره وری قطعه سازان و میزان ساخت داخل را بالابرده و از طرفی روابط خود با سایر برندهای دنیا را توسعه دهیم. وی افزود: قصد داریم از خودرو سازان جنوب شرقی آسیا نیز یکی را به عنوان دومین همکار استراتژیک خود بعد از پژو انتخاب کرده و مسیر 7 سال آینده شرکت را با کمک آن بپیماییم.اظهارات مدیرعامل ایران خودرو در زمینه افزایش بهره وری و ادامه مسیر بدون پژو در شرایطی است که این شرکت به گفته برخی مسوولان و کارشناسان وضعیت مالی چندان مناسبی نداشته و منطقی نیز بارها از ضرر 1000میلیاردی ایران خودرو صحبت به میان آورده و بانک های داخلی را به خاطر عدم ارائه تسهیلات مناسب مورد انتقاد قرار داده است. از سوی دیگر رسیدن به اهداف بلندبالای 7 ساله ایران خودرو با وجود موانع و اتفاقات احتمالی، علاوه بر آنکه نقدینگی بالایی را می طلبد، حمایت های دولتی فرای حمایتی که امروز شاهد آن هستیم را نیاز دارد و تحقق این موضوع با توجه به وضعیت مالی ایران خودرو، نحوه برخورد بانک ها با صنعت و همچنین بحران اقتصادی دنیا که دیر یا زود به مرزهای ایران نیز می آید بسیار سخت و چالش برانگیز به نظر می رسد.مدیرعامل ایران خودرو در این زمینه با اشاره به اینکه تامین منابع مالی و کنترل تورم در بخش صنایع مولد مهم ترین مولفه برای تحقق اهداف 7 سال آتی این شرکت است، تاکید کرد: از بانک ها می خواهیم به ایران خودرو کمتر سخت گرفته و ما را در رسیدن به اهداف 7 ساله یاری کنند چراکه کمبود نقدینگی و تورم بالاجزو موانع اصلی تولید به حساب می آید و حداقل انتظار ایران خودرو از دولت این است، همان طور که با دیگران رفتار می کند با ما هم رفتار کند. وی ادامه داد: چه اشکالی دارد، به ایران خودرو هم اوراق مشارکت داده و بدین وسیله از صنعت کشور حمایت شود؟

     اصلاح ساختار مالی ایران خودرو

    جدای از اینکه حمایت های مالی و تسهیلاتی از ایران خودرو فاکتوری اساسی در رسیدن این شرکت به اهداف 7 سال آینده به حساب می آید و با فرض اینکه ایران خودرو ضرر 1000میلیاردی را نیز به نوعی جبران کند، به هر حال ساختار مالی این شرکت نیز باید هماهنگ با اهداف در نظر گرفته شده باشد. ایران خودرو در حال حاضر هزینه های زیادی صرف احداث سایت های تولیدی در خارج کرده و در حالی که بیشتر خودروسازان دنیا سهم عمده ای از درآمد خود را از محل خدمات پس از فروش کسب می کنند اما ایران خودرو منبع اصلی کسب درآمد را بر پیش فروش محصول متمرکز کرده است. که اگر ایران خودرو طبق همین روال پیش برود، طبعا به توفیق چندانی در طی مسیر 7 سال آینده خود دست نخواهد یافت

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله استرات‍ژی شرکت ایران خودرو

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله استرات‍ژی شرکت ایران خودرو, مقاله در مورد تحقیق مقاله استرات‍ژی شرکت ایران خودرو, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله استرات‍ژی شرکت ایران خودرو, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله استرات‍ژی شرکت ایران خودرو, تحقیق درباره تحقیق مقاله استرات‍ژی شرکت ایران خودرو, مقاله درباره تحقیق مقاله استرات‍ژی شرکت ایران خودرو, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله استرات‍ژی شرکت ایران خودرو, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله استرات‍ژی شرکت ایران خودرو ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله استرات‍ژی شرکت ایران خودرو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت