تحقیق مقاله ریچارد مایر

تعداد صفحات: 20 فرمت فایل: word کد فایل: 2346
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: ریچارد مایر - مایر - معماری
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ریچارد مایر

    ریچارد مایر متولد سال 1934درنیوجرسی آمریکا میباشد.وی درجه آموزش و تربیت معماری را در دانشگاه کورنل کسب کرد و دفتر کارش را در سال 1963 در نیویورک تاسیس کرد .آثار وی مختص به آمریکا نیست و در اروپا و ژاپن نیز فعالیت داشته است . از مهمترین آثار وی میتوان به موزه عالی هنر در آتلانتا و موزه هنر های تزیینی آلمان ، اشاره کرد .وی در سال1984مامور طرح در شهرداری لوس آنجلس شد و در آن زمان کار طراحی کتابخانه مرکزی هوگو ، را انجام داد . یکی از آثار مهم او موزه هنرهای معاصر بارسلون اسپانیا میباشد . وی یکی از اعضای موسسه معماران آمریکا میباشد و در سال1980 موفق به دریافت مدال هنری نیویورک شد . در سال 1984 دولت فرانسه به وی لقب فرماندهی هنر را اعطا کرد .

    در زیر تصاویری از یک اثر او مشاهده می‌کنید

    --خانه کورتا- نیوجرسی آمریکا –طراحی در سال 1985--

    از نکات شاخص این طرح ، شادبی نما به سبب استفاده از رنگ سفید میباشد همچنین به این اثر اگر از هر جهت نگاه شود نمایی نسبتا متفاوت و پویا دیده میشود.

     مطالبی که این جا نوشتم  برداشت من از دیدگاه های ریچارد میر به قلم خودشه که تو این کتاب اومده:

    ریچارد میر، ساختن برای هنر-جزئیات

    گردآورنده: ورنر بلازر

    ترجمه و تدوین: امیر علا عدیلی

    ناشر: نشر همام

    ریچارد میر:

    هنر و هنر معماری

    آنچه قرن بیستم پدید آورد، توانایی گشودن روزنه ای به طراحی کلاسیک هماهنگ بگونه ای دیگر بود. این روزنه امکان جستجوی حجمی جدید را -از طریق طرح آزاد، نمای آزاد، جداسازی ساختار و دیواره ی بیرونی  که اصول بنیادین حرکت مدرن را بوجود آورده است- می دهد.من هنوز از فنون شاعرانه مدرنیسم، زیبایی و چندکاربردی بودن فن آوری تاثیر می پذیرم. مهمترین اصول سازمند من در ارتباط با خلوصی است که از تمایز ذاتی بین طبیعت و ساخته های بشر ناشی می شود. این تمایز این دو را با ارتباط مکمل، دوباره به هم پیوند می دهد.من به وضوح، مداخله ی بشر را در سازماندهی زیبایی شناسنه ی محیط می بینیم و در پی بقراری سیستم منسجم ارزش های متقابل وابسته به هم و ارتباط هارمونیک بخش ها هستم. از همه مهمتر پیچدگی دو جانبه ای میان مفهوم یک ساختمان و تجسم فیزیکی آن وجود دارد و من در جستجوی وضوح هستم.

    جستجوی من با طرح اغاز می شود. طرح در واقع کلیدی است که اخیرا مورد غفلت قرار گرفته است. طرح بیان اساسی و متقاعد کننده ی ایده ی معماری است. این تصویر دو بعدی در بر دارنده ی دستور العمل هایی برای شیئ سه بعدی یعنی ساختمان است که از این طریق گسترش می یابد.

    به اعتقاد من ساختمان ها باید صحبت کنند. به کارگیری مجموعه عناصر خاص و درونی ثابت، طی سال ها به من امکان داده است شیوه ی بیان تکاملی و منسجمی داشته باشم که به کمک آن مجموعه ای در بافت شهری و تاریخی گرد آورده ام و در آن دست برده ام که بسیار پیچیده و جامع است.

    معماری من توجه به فضاست. البته فضایی دارای نظم و با در نظر گرفتن نور، معیار های انسانی و فرهنگ معماری. نه فضایی بی تناسب.

    معماری حیاتی و جاویدان است زیرا انسان را در بر می گیرد و فضا را توصیف می کند. فضایی که در آن  حرکت و زندگی می کنیم و از آن استفاده می کنیم. من با حجم و سطح کار می کنم. شکل ها را با نور تغییر می دهم و در ابعاد، نما، حرکت و سکون تغییراتی بوجود می آورم که مشخصه های دقیق و ظریفی در ساختمان بوجود می آورد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ریچارد مایر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ریچارد مایر, مقاله در مورد تحقیق مقاله ریچارد مایر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ریچارد مایر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ریچارد مایر, تحقیق درباره تحقیق مقاله ریچارد مایر, مقاله درباره تحقیق مقاله ریچارد مایر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ریچارد مایر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ریچارد مایر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ریچارد مایر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت