تحقیق مقاله اخلاق مهندسی

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23576
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اخلاق مهندسی

    یک استاد دانشگاه: بهترین روش آموزش "اخلاق مهندسی"، الگو سازی است

    دکتر مهدی بهادری‌نژاد معاون پژوهشی فرهنگستان علوم، بهترین روش آموزش اخلاق مهندسی ( اخلاق حرفه‌ای ) را الگوسازی و معرفی مهندسان، اساتید، دانشگاهیان و فعالان در حوزه‌های مختلف عنوان کرد.

    استاد فیزیک دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف که دیدگاههای خود را در خصوص ابعاد مختلف اخلاق مهندسی شامگاه یکشنبه در سخنرانی علمی با عنوان "اخلاق مهندسی" تشریح می‌کرد، افزود: زندگی مهندسانی که با برخورداری از تقوی یا مراعات اخلاق حرفه‌ای در طول فعالیت‌های مهندسی خود توانسته‌اند به جامعه خدمت کنند، جهت اشاعه فرهنگ اخلاق مهندسی باید به جامعه شناسانده شود.

    سخنرانی علمی با عنوان " اخلاق مهندسی" توسط انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری در مرکز پژوهشی توسعه مدیریت برگزار شد.

    وی که در جمع تعدادی از اساتید و مهندسان رشته‌های مختلف دیدگاههای خود را تشریح می‌کرد، ضمن ارایه تعاریف نظری در خصوص اخلاق، مهندس و همچنین وضعیت رعایت اخلاق در کشورهای توسعه یافته تاکید کرد، فرمول معین و یکسانی برای اشاعه و توسعه فرهنگ اخلاق در جوامع مختلف وجود ندارد.

    به اعتقاد بهادری نژاد در صورت رعایت اخلاق مهندسی و اخلاق به صورت عام توسط هر جامعه‌ای، مهترین نتیجه‌ای که عاید جامعه خواهد شد، شور و نشاطی است که حتی با کسب ثروت و دیگری جذابیت‌های مادی قابل دسترسی نیست.

    وی با یادآوری برخی از روایات و دیدگاههای دینی و اسلامی به حاضران متذکر شد اشاعه اخلاق در جامعه تنها با واعظه کردن، گفتن و توصیه کردن به نتیجه‌ای نخواهد رسید، بلکه عمل به اصول اخلاقی است که منجر به نهادینه شدن اخلاق در یک جامعه خواهد شد.

    استاد دانشگاه شریف اخلاق مهندسی را به "چراغ‌های سبز، نارنجی و قرمز" برای رعایت قوانین و ضوابط فنی و علمی تشبیه کرد که مطابق قوانین کشوری و انجمن‌های حرفه‌ای تعیین می‌شود.

    بهادری نژاد با تاکید بر این که لازم است اخلاق مهندسی در دانشگاههای کشور تعلیم داده شود، افزود: ایمان و اعتقاد فردی مهندسان باید مهمتر از ترس آنان از تنبیه قانونی باشد.

    معاون پژوهشی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی تصریح کرد ایمان و اعتقاد مهندسان حتی در صورتی که اخلاق مهندسی به صورت قانون در کشوری تدوین نشده باشد، باعث می‌شود، مهندسان بدون‌ترس از هرگونه تنبیه قانونی، اخلاق مهندسی و حرفه‌ای را رعایت کنند.

    علاقمندان جهت کسب اطلاعات و همچنین آشنایی بیشتر با این انجمن علمی می‌توانند به سایت اینترنتی انجمن ایرانی اخلاق در علوم فناوری به آدرس زیر مراجعه کنند.

     

    http://iranethics.irost.org

     

    سخنرانی علمی "اخلاق مهندسی" در تهران برگزار می‌شود

    انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری بعد از ظهر دوشنبه سخنرانی علمی با عنوان " اخلاق مهندسی" را در مرکز پژوهشی توسعه مدیریت برگزار می‌کند .                                                       . این انجمن با ارسال نمابری برای ایرنا، اعلام کرد که دکتر مهدی بهادری‌نژاد معاون پژوهشی فرهنگستان علوم و استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف دیدگاههای خود را در خصوص ابعاد مختلف اخلاق مهندسی تشریح خواهد کرد.

     

    دانشجویان مهندسی با قرائت سوگندنامه فارغ‌التحصیل می‌شوند
     رئیس دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: «فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف پس از قرائت و امضای سوگندنامه اخلاقی مهندسی فارغ‌التحصیل می‌شوند.»
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اخلاق مهندسی

    فهرست:

    بهترین روش آموزش "اخلاق مهندسی"، الگوسازی است

    سخنرانی علمی "اخلاق مهندسی" در تهران برگزار می‌شود

     

     

    منبع:

    www.tebian.com

    www.agrement.com

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اخلاق مهندسی, مقاله در مورد تحقیق مقاله اخلاق مهندسی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اخلاق مهندسی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اخلاق مهندسی, تحقیق درباره تحقیق مقاله اخلاق مهندسی, مقاله درباره تحقیق مقاله اخلاق مهندسی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اخلاق مهندسی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اخلاق مهندسی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اخلاق مهندسی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت