تحقیق مقاله سیستم عامل

تعداد صفحات: 20 فرمت فایل: word کد فایل: 23946
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیستم عامل

    سیستم عامل

    تاریخچه برنامه های روی سیستم عامل palm به صورت آیکن نمایش داده می‌‌شوند ،سیستم عامل palm توسط jeff Howkins برای استفاده در pda‌ها بوسیله us robotics نسخه 1.0 تهیه شده بود برای pilot اصلی 1000,5000 ونسخه 2.0 برای palm pilot شخصی و پیشرفته . با وارد شدن palm III نسخه 3.0 از سیستم عامل با بالا بردن با اومردن درجه و با رهاکردن نسخه های 3.1و3.3و3.5و اضافه کردن پشتیبانی برای رنگ و چندین پورت افزایشی و پردازشگرهای جدید و قابلیتهای زیاددیگر.

    برنامه ای داخل سیستم عاملpalm به صورت لیست نیز می‌توانند به نمایشدربیایند. نسخه چهار با سری ام 500 به جریان افتاد و بعد در دسترس قرارداده شد و با بهینه کردن برای سختافزار قدیمی. و اضافه کرد یک ارتباط استاندارد برای دسترسی خارجی FS (شبیه کارت SD) و بهبود دادن دفترچه راهنما ی تلفن، امنیت و بهبودپذیر بودن UI نسخه 5 تولید شده با tungsten T اولین نسخه ای بوی که از ابزار arm حمایت می‌‌کرد .

    کاربردهای palm در یک محیط رقابتی به نام محیط سازگاری palm اجرا شده اند(pace) اجازه داد که با برنامه‌های دیمی سازگار شود حتی با افزایش بالای pace کاربردهای palm معمولاً در قطعات arm نسبت به سخت افزاری که قبلا تو لید شده بود سریعتر کار می‌‌کرد . نرم افزار های جدید می‌‌توانستند که از پردازشگرهای arm سود ببرند با pnd native) pace) و بخش کوچکی از arm . آن همچنین در آن زمان وقتی palm شروع به مجزا کردن سخت افزار و نرم افزارش کرد و تلاش سیستم عامل، عاقبت به دو کمپانی تبدیل شد: (سیستم عامل) PalmSource,Ine و(سخت افزار) palmOne,Ine . PalmSource,Ine: سیستم عامل Palm Cobalt‌(همچنین با نام دیگر palm 6) در سال 2003، اجازه بهبود بخشیدن پشتیبانی های چند رسانه ای در امتداد کار برد های اصلی ARM . PalmSource,Ine: در سپتامبر 2004 سیستم عامل Palm Cobalt 6.1، به روز شده را ارائه کرد. چهره جدید سیستم عامل پشتیبانی های خود را برای یک نوع از کیفیت تصویر Panel های LCD و طراحی مجدد ترکیب کننده تلفنی هدایت شونده با یک دست، و استفاده وسیع از تمامی کاربردهای فونت های بالا رفتنی. بطوریکه در فوریه 2005 محصولات سخت افزاری سیستم عامل Palm Cobalt را اجرا نمی‌کردند . نسخه های بعدی از سیستم عامل Palm از اجرای بالای هسته لینوکس پشتیبانی خواهد کرد (و این با اضافه کردن هسته عرف و جاریس محقق خواهد شد) . با توجه به Palm Source China Mobile Soft. برنامه های کاربردی ساخته شده برای سیستم عامل Palm : سیستم عامل Palm این اجازه را می‌‌دهد که معین شود کدام یک از کاربردها شامل ابزار های سیستم عامل palm شان هستند. طبق این مجوز همچنین می‌توان کاربردها را انتخاب کرد . در زیر برخی از برنامه های کاربردی palm کعه بیشتر معمول هستند و همراه سیستم عامل palm می‌‌باشند آمده است:


    آدرس

    برنامه آدرس palm اطلاعات شخصی را ذخیره می‌‌کند و کوک شده با هر یک از چندین کاربر قابل ثبت قید شده . ورودی‌ها بر اساس نام و نام خانوادگی مرتب شده و به نمایش در میایند(و آن فقط می‌‌تواند بر اساس نام خانوادگی و نام شرکت تغییر کند) . در اینجا پنج جای خالی برای تلفن یا E-mail، و هر کدام از آنها ممکن است طراحی شده باشد برای کارخانه وفکس، ودیگر...، وe-mail‌و مشخصه و پیجر وموبایل(جاهای خالی طراحی شده نمی‌توانند تغییر کنند). با شروع سیستم عامل نسخه 5.2.1 (هر کدام ارائه شده در Tungstan T,Tungstan E, ,Zire2). palmOne,Ine: ارائه کرد این کاربردها را در نسخه های خودشان، که (تماس نامیده می‌‌شدند). ماشین حساب:


    در ماسین حساب یک بسته چهار کاره استاندارد قرار دارد . ماشین حساب با سه کلید سایه دار ارغوانی و آبی رنگ در مقابل دو کلید قرمز. آن نمایش می‌دهد کلید جذر و درصد و نیز یک حافظه دارد. آن همچنین دارای یک انتخابگر برای نمایش دادن یک تاریخ اجرای محاسبات، که خیلی شبیه کاغذ ریلی ماشین حساب معمولی.

     

    دفترچه تاریخ:

    دفترچه تاریخ(تقویم) نشان می‌‌دهد جدول روزانه یا هفتگی یا یک نمایش ساده ماهانه. جدول روزانه یک خط تقسیم شده بر ساعت، که کاربر شروع و پایان زمان را در بین آن مشخص میکند. با کلیک کردن روی یک خط خالی یک قرار ملاقات جدید درست می‌‌کند . خط های خالی شلوغ می‌‌شوند بوسیله قرار ملاقات های کنونی و در سمت چپ حاشیه بوسیله پرانتز های پیش فرض نشان می‌‌دهد کدام شروع وکدام پایان زمان هستند. یک قرار ملاقات می‌‌تواند خبر داده شود بوسیله یک آژیر، قبل از اینکه هر شماره از دقیقه‌ها، ساعت‌ها یا روزها شروع بشوند . این آژیر حتی وقتی که شماره در حال خاموش شدن است صدا دارد. قرار ملاقات‌ها می‌‌توانند تکرار شوند در یک شماره مخصوص از روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و یا سالها – و می‌توانند شامل یادداشت باشند . با شروع سیستم عامل نسخه 5.2.1)هر کدام ارائه شده در Tungstan T3,Tungstan E ،Zire 72) palmOne,Ine: نسخه های خودشان از این برنامه‌ها را ارائه کرد که تقویم نامیده می‌‌شوند آن اجازه دسته بندی رویدادها ،به خوبی مشخص کردن یک صفحه خلاصه شده شبیه آنچه که در Pocket PC‌ها یافت می‌‌شود . هزینه : با استفاده از هزینه به کاربر این اجازه داده می‌‌شود هزینه های معمولی تجارت را پی گیری کند .محاسبات در palm کامل نیستند. کاربر باید با یک کامپیوتر میزبان وارد کند و داده‌ها را در یک چرک نویس (قالبی برای کارپرداز مایکرو سافت اکسل هست) یادداشت: شامل همه ابزار سیستم عامل palmنمی‌شود.-

    ورودی تند(سریع):

    کاربری hotsync یک تمام کننده با کامپیوتر شخصی فراهم دیده . معمولاَفعال می‌‌شود بوسیله فشار دادن کلید فیزیکی hotsync روی چهارچوب palm (a dock station) این کاربری انتقال داده‌ها با مجرا های متعدد بر روی کامپیوتر رومیزی برای نصب نرم افزار و گرفتن نسخه پشتیبان از بانکهای اطلاعاتی، یا ادغام تغییرات اعمال شده روی کامپیوتر شخصی یا دستی و روی هر دوی آنها . پیش بینی اضافه کردن این مجراها بوسیله یک اجازه نامه می‌‌باشد که توسعه دهنده می‌‌تواند خودش این مجراها را درست کند برای کامل کردن با کاربدهای دیگر سیستم عامل palm و محصولات رومیزی. برای مثال یک بسته رویه وقت گیر می‌تواند فراهم کند یک مجرا برای انتقال اطلاعات بین سیستم عامل palm‌ و ویندوز قابل اجرا. یک نسخه پشتیبان مجرا شامل می‌‌شود همراه نسخه پشتیبان نرم افزار hotsync‌ (و بر گردان اگر لازم باشد) بیشتر اطلاعات روی ابزار palm این اجازه را به کاربر برای دوباره چیدن محکم palm شان و پاک کردن همه داده های با اهمیت کم. این همچنین اجازه می‌‌دهد که کاربر بعضی دیگر از نسخه های سیستم عاملهای palm‌ روی (device)ابزار جدید palm . این یک ویژگی سودمند است برای آنها که قطعاتشان آسیب دیده یا از بین رفته . دفترچه یاد داشت:


    دفتر چه یادداشت می‌‌تواند یادداشتهای بیش از 4000 کاراکتر را نگهداری کند وکوک کردن دسته های پیکر بندی کاربر . حافظه‌ها به دو روش فرمان می‌‌گیرند: الفبایی و دستی (اجازه به کاربر داه می‌‌شود که نحوه فرمان را برای حافظه انتخاب کند) حافظه برای متن هست نه برای رسم. به این دلیل، متن در دفتر چه یادداشت باید با استفاده از الفبای Graffiti وارد شود. با شروع سیستم عامل نسخه 5.2.1‌ این نسخه از کاربری که Memos نامیده می‌‌شود ارائه گردید. و محدود بود تا افزایش به 32 کیلو بایت. دفترچه ملاحظات:


    رسم کردن در دفترچه ملاحظات کار گذاشته شد. شما می‌‌توانید به زور تا 10 کلمه را در هر صفحه وارد کنید، اگر نوشته های شما تمیز و زیبا باشد و گر نه از جهات دیگر این از memo pad برای نگه داشتن متن بهتر است. اینهاه سایز از طراحی هستند ،به اضافه ،یک پاک کن ،و یک تنوع در تغییر رنگ پس زمینه و این ممکن است برای رسم یک نقشه ساده. دفترچه ملاحظات در بیشتر سیستم عاملهای palm دستیار دیجیتال شخصی با شروع سیستم عامل palm 4.0 ; یقیناَ PDA های با نسخه قبلی سیستم عامل palm شامل این کاربری نبوده اند.


    لیست انجام کار:


    همچنین به یک لیست کاری اشاره می‌‌کند . این یک امکان راحت برای درست کردن یاد آوری های شخصی و اولویت چیزهایی که شما برای انجام دادن دارید هر لیست انجام کار ممکن است یک رئیس و دسته بندی (برای سازماندهی و دیدن عناوین گروه های منطقی) و یاد داشت ضمیمه(برای اضافه کردن توضیحات و روشن کردن انجام کار) داشته باشد. لیست انجام کار می‌‌تواند بر اساس ; زمان موعد، اولویت یا دسته بندی مرتب شده باشد . این کاربری که Tasks‌ نامیده می‌‌شود با شروع نسخه های 5.2.1 سیستم عامل ارائه شد و هشدار میداد آنچه برای انجام علامت گذاری شده و یا می‌‌تواند تکرار شود.

    کاربردهای افزودنی (مکمل): اینها کاربرد های افزو.دنی موفقیت آمیز بسیار زیادی هستند. در اوت 2003 بیش از 19000 کاربرد افزودنی برای کامل کردن palm . که هر کدام مجوز هایی با انواع گوناگون داشتند، شامل سورس باز، ابزار رایگان ،ابزار مشارکتی و کار بردهای تجاری قدیمی . کیفیت وضوح تصویر وپشتیبانی رنگ: همچنین از درجه های وضوح متعدد پشتیبانی می‌‌شود .راهنمای عمومی 1000 از 160*160 پیکسل استفاده می‌‌کند. اولین قطعه رنگی palm III محصول palm,Inc در سال 2000 بود که از 256 رنگ پشتیبانی می‌‌کرد و به دنبال آن handera در سال 2001 با handera 330 که تصویر را در شکل سیاه وسفید و در اندازه 240*320 و در یک محیط گرافیکی واقعی نشان می‌‌داد. سامسونگ در همان سال در smartphon i300 خود از اولین صفحه رنگی با کیفیت 160*240 پیکسل پشتیبانی می‌‌کرد.

    نقدی بر طرح سیستم عامل ملی
     
    سیستم عامل ملی، لینوکس فارسی و در نهایت طرح ملی نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز عناوینی منتخب برای یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی مرتبط با فناوری اطلاعات هستند. پروژه‌ای که در صورت موفقیت می‌تواند شکل و نحوه استفاده از کامپیوتر را در سال‌های آتی در کشور تغییر دهد. در ایران همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته و یا در حال توسعه، عده‌ای از صاحب نظران به این فکر افتادند تا سیستم عاملی ارزان‌تر و در عین حال با قابلیت بومی‌سازی را به عنوان جایگزین احتمالی سیستم عامل ویندوز مایکروسافت در نظر بگیرند.
    در واقع مواردی همچون هزینه بالای خرید سیستم عامل ویندوز، عدم دسترسی به کد منبع این سیستم عامل، مشکلات سیاسی احتمالی در روابط کشورها و همچنین وابستگی به محصولات یک شرکت خصوصی از جمله دلایلی بوده است که بسیاری از کشورها را مایل به سرمایه‌گذاری و تشویق شرکت‌ها برای کار بر روی سیستم عامل‌های دیگر کرده است.

    سیستم عامل یونیکس همواره به عنوان یک جایگزین شایسته برای سیستم عامل شرکت مایکروسافت مطرح بوده است اما در سال‌های اخیر با پیشرفت سریع سیستم عامل لینوکس و مزایای این سیستم عامل همچون آزادی‌های حقوقی و تجاری بیشتر در تغییر و استفاده از کدهای این نرم‌افزار و با اشتیاق توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان برای صرف وقت در توسعه این سیستم عامل و یا نرم‌افزارهای قابل اجرا تحت این سیستم، بسیاری از کشورها راغب به بکارگیری نسخه‌های بومی این سیستم عامل شدند.
    در ایران نیز طرحی مشابه و با عنوان پرطمطراق سیستم عامل ملی فعالیت خود را آغاز کرد پروژه‌ای که در نهایت عنوان طرح ملی نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز را برای خود برگزید. قاعدتا سرمایه‌گذاری برای سیستم عامل جایگزین نه تنها ایرادی ندارد بلکه بایستی به طراحان آن نیز آفرین گفت اما دقیقا مشکل از همان عنوان انتخاب شده برای این طرح خود را نشان داد و در واقع با کمی دقت هر کارشناس یا فرد آشنایی با این حیطه از خود سوال می‌کند که چگونه فارسی کردن سیستم عاملی که کرنل(هسته)، محیط گرافیکی و بسیاری از نرم‌افزارهای و کدهای آن در غرب و در کشورهای مختلف طراحی و پیاده سازی شده است و قرار است تنها در ایران محیط بصری آن فارسی و احتمالا پشتیبانی از زبان فارسی در برخی نرم‌افزارهای آن تقویت شود می‌تواند عنوان سیستم عامل ملی را بگیرد؟ در حالیکه چنین عنوانی تنها برگزیده سیستم عاملی است که قاعدتا اکثر کدها و نرم‌افزاری وابسته آن در داخل کشور نوشته شده باشد و نه اینکه تنها کلمات محیط محاوره آن ترجمه شود!

    اما اجازه دهید از اشکال عنوان بگذریم و نگاهی بیاندازیم بر چگونگی اجرا و نحوه این طرح و اینکه تا چه حد موفق بوده است، حال آنکه مسئولین مختلف این طرح در ماهه‌ای اخیر تلویحا از شکست و عدم حصول نتایج دلخوه این طرح پس از سه سال سخن گفته‌اند. طرحی که حداقل تاکنون بیش از نهصد و پنجاه میلیون تومان هزینه برداشته است (ایرنا - 3/2/85).
    ابتدا بایستی اشاره داشته باشم که فارسی کردن رابط کاربری لینوکس حتی قبل از این اجرای طرح ملی فوق و توسط جوانی ایرانی در آلمان و بعدها توسط علاقه‌مندانی در ایران دنبال می‌شد و اولین نسخه‌های فارسی رابط کاربری فارسی لینوکس خارج از طرح فوق تهیه شده بود.اما سخن از نهصد و پنجاه میلیون تومان هزینه برای اجرای این طرح در سه سال گذشته شد طبیعتا بسیاری را کنجکاو می‌کند که این مبلغ چگونه و چرا هزینه شده است.
     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیستم عامل

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    www.itna.ir

    www.srco.ir

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سیستم عامل, مقاله در مورد تحقیق مقاله سیستم عامل, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیستم عامل, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیستم عامل, تحقیق درباره تحقیق مقاله سیستم عامل, مقاله درباره تحقیق مقاله سیستم عامل, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیستم عامل, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیستم عامل ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سیستم عامل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت