تحقیق مقاله بازاریابی چیست؟

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 24154
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بازاریابی چیست؟

     بازاریابی چیست؟

     اگرچه تعاریف بسیاری از علم بازاریابی شده است که اکثر آنها هم درست می باشد اما بیشتر در اگر پدر علم بازاریابی آنرا این چنین تعریف می کند :

     بازاریابی فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق مبادله.

     اما در اینجا یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این است که انسان ها نیازهای بیشماری دارند اما ممکن است برای رفع آن هیچ فعالیتی انجام ندهند چرا که انسان فعالیت خود را با توجه ی درنظر گرفتن شرایطی خاص آغاز می کند و آن گاه کالا یا خدمتی را تقاضا می کند.

     چکیده 2 :

     گام نخست برای موفقیت باید به سمت بازار حرکت کرد تا یک شناخت کامل از بازار توسط سازمان حاصل گردد زیرا شناخت لازمه ی حرکت و شروعی عاقلانه است. بازارشناسی از طریق جمع آوری، ثبت و ضبط اطلاعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی یک جامعه و عملکرد رقبا در بازار صورت می گیرد. با توجه به این اطلاعاتی که از طریق بازارشناسی طبقه بندی می شود مناسب ترین سبک فروش و روش بازاریابی حاصل می شود و بدین شکل سازمان جایگاه خود را در بازار با توجه به بازاریابی که انجام داده است بدست می آورد.

     فرضیه 1 :

     برای گسترش بازار و کسب سود بیشتر باید بازارگرمی را مورد توجه قرارداد یعنی تبلیغات را گسترش، تشویق ها را از جهت آگاهی و ترغیب سایرین به موقع انجام داد و حتی گاهی بعضی از شرکت ها تشویق خریداران را با سر و صدای زیادی انجام می دهند و از آن به عنوان یک تریبون تبلیغی کم هزینه و موثر که می تواند حس حسادت سایرین را تحریک نماید استفاده می کند.

     چکیده 3 :

     تاکید بازاریابی جهانی بیشتر بر فروش محصولاتی مشابه همراه با تبلیغات یکسان در سرتاسر جهان است. این راهبرد در حقیقت دلالت بر آن دارد که جهان و اجرای آن روز به روز در حال یکنواخت شدت و هم شکل شدن است.

     چکیده 4 :

     تأکید بازاریابی جهانی بیشتر بر فروش محصولاتی مشابه همراه با تبلیغات یکسان در سرتاسر جهان است. این راهبرد در حقیقت دلالت بر آن دارد که جهان و اجرای آن روز به روز در حال یکنواخت شدن و هم شکل شدن است و ساکنان جهان رفته رفته چیزهای مشابهی را طلب می کنند. یکی از دلایلی که بازاریابی جهانی روبه روز واقع می شود آن است که شبکه ی ارتباطات جهانی دسترسی هرچه بهتر را به بازارهای بیشتری در سرتاسر جهان امکان پذیر می سازد. به عنوان مثال شبکه، سی ان ان (CNN) امروز 78 میلیون خانوار را در یکصد کشور تحت پوشش خود دارد و با مخاطبان ام تی وی (MTV) شامل 310 میلیون نفر در 78 کشور هستند.

     چکیده 5 :

     البته بازاریابی جهانی برای گروه محصولاتی موثر است. که در بازار مربوطه و در آن گروه خاص، تعداد زیادی کالاهای متنوع با کیفیتی مشابه وجود داشته باشد و استفاده از این روش باعث کاهش هزینه ها و در نتیجه کاهش قیمت محصول شده وکیفیت نیز در حد سایر کالاهای مشابه حفظ شود.

     چکیده 6 :

     تفکر جهانی و عملکرد محلی :

     مثال هایی که بیان شد دلالت بر آن دارد که بازاریابی جهانی در برخی موارد می تواند به خوبی عمل کرده و موجب صرفه جویی در هزینه ها شود. اما به احتمال بهترین روش آن باشد که جهانی فکر کنید ولی محلی عمل کنید. این بدان معنی است که شرکتها بایستی هدفهای جهانی داشته باشند ولی از شرایط بازار داخلی نیز نبایستی غافل شوند.

     برای مثال در عین حال که خمیردندان کمپانی کلگیت در سراسر جهان در دسترس است. این کمپانی برای منطقه خاورمیانه خمیردندان با مواد طعم دهنده متفاوت تولید می کند همچنین این شرکت نوعی صابون بچه، مخصوص بازار فرانسه را در این کشور به فروش می رساند. کمپانی پپسی کولا نیز به نمایندگان خود در سراسر جهان اجازه داده خود نیز برنامه هایی جهت پیشبرد فروش تدوین کنند.

     استراتژی های بازاریابی محلی کدام ها هستند؟

     برخی از استراتژی های تطبیقی برای شرایط محلی در نمودار مشخص شده است.

     استراتژی اول :

     بر نوعی از بازاریابی جهانی دلالت دارد که در آن یک نوع کالا با برنامه های تبلیغاتی یکسان در سراسر جهان عرضه می شود که از مزایای این استراتژی می توان به کاهش قابل ملاحظه در هزینه ها اشاره کرد. این استراتژی برای خطوط هواپیمایی و تولید کنندگان کامپیوتر و سازندگان ماشین آلات صنعتی مناسب است.

     استراتژی دوم :

     بر عرضه کالایی یکسان در چند کشور با پیامهای تبلیغاتی متفاوت برای مشتریان بالقوه دلالت دارد.

     استراتژی سوم :

     برای کالاهایی مناسب است که برای شرایط خاص مناطق مختلف تولید شده اما معمولاً با یک پیام تبلیغاتی معرفی می شوند.

     استراتژی چهارم :

     بر کالایی متفاوت همراه با پیام متفاوت در بازاری خاص دلالت دارد.

     استراتژی پنجم :

     مربوط به اختراع یک کالای جدید برای ارضای نیاز بازاری مخصوص است. به نظر می رسد که این استراتژی به نسبت راهبردهای پیشین برای شرکت هزینه و مخاطرات بیشتری در بازاریابی جهانی در برداشته باشد.

     چکیده 7 :

     بازاریابی با توجه به تأثیراتی که از توانمندی های اینترنت پذیرفته، دچار تحول و دگرگونی شده است.

     ترغیب کاربران به بازدید از پایگاه، ایجاد جذابیت و جلب اعتماد آنان و ایجاد روابط سودمند دو جانبه از اصول بازاریابی الکترونیکی است که مورد بحث قرار گرفته اند. ضرورت توجه به سرنخ ها و مؤلفه های مهم فرهنگ اینترنتی مانند اطلاعات، رایگان بودن و محرمانه فرض شدن اطلاعات شخصی کاربران نیز مورد بررسی قرار گرفته اند.

     فرصت ها و تهدیدها از متغیرهایی هستند که در هر محیط بازرگانی تاثیر خود را بر عملکرد نشان می دهد. محیط های مجازی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شناسایی این متغیرها در این محیط نیز به منظور برنامه ریزی راهبردی از ضروریات هستند. به همین منظور بخشی از مهم ترین فرصت ها و تهدیدهای بازاریابی و بازرگانی در اینترنت به ویژه با توجه به ویژگی های ایران و پس از آن راهبردهای گوناگون اینترنتی مورد بررسی قرار گرفته اند. در نهایت نیز پس از تشریح نام گذاری تجاری پایگاه و هم چنین مروری بر روند تبلیغات در محیط اینترنت و بر پایه مطالب مورد بررسی قرار گرفته و هم چنین تجربیات شخصی، یک آمیخته بازاریابی با 10 عامل پیشنهاد داده شده است.

     هدف اولیه :

     اصول بازاریابی الکترونیکی :

     بازاریابی الکترونیکی یا بازاریابی مجازی، مانند هر رشته علمی یا فن دیگری باید دارای اصول و یا قوانینی باشد.

    اصل قانون خیابان بن بست :

     ایجاد یک پایگاه در شبکه جهانی وب به مانند تأسیس یک فروشگاه در یک خیابان بن بست است که خریداران بن بست است که خریداران تنها در صورت نیاز مبرم و همچنین شناخت محل به فروشگاه مراجعه خواهند کرد. در چنین شرایطی باید دلیلی برای مراجعه مشتریان ایجاد کرد.

     اهداف اصلی :

     شاید یکی از بهترین هدایایی که در اینترنت بتوان به مشتریان تقدیم کرد، اطلاعات رایگان باشد. فرآیند ارایه و عرضه اطلاعات رایگان برای جذب مشتریان و جلب توجه کاربران را می توان در سه اقدام زیر خلاصه کرد :

    جذب افراد با ارایه حجم زیادی از اطلاعات متنوع و رایگان

     ایجاد امکان دسترسی افراد به اطلاعات مربوط به کالاها و خدمات قابل عرض

     در نظر گرفتن فرآیند بازخورد برای اطمینان از اجرای اصل بده بستان.

    این روش و قانون با جلب اعتماد و اطمینان مشتریان، تکمیل می شود. جلب اعتماد مشتریان از مهم ترین مبانی بازاریابی است، در بازاریابی الکترونیکی نقش اصل یا قانون سوم را به عهده دارد.

     چکیده 8 :

     حال به مفهوم تبلیغات پنهان می پردازیم، مفهوم تبلیغات پنهان یعنی اینکه تبلیغ کنندگان با استفاده از محرک های تبلیغاتی مخفی و غیرقابل شناسایی، می توانند بر مطلوبیت یا حتی خرید کالایی تاثیر بگذارند، یکی از افسانه های فرهنگ مردمی در قرن بیستم است.

     مارتا راجرز و کرک اسمیت در سال (1993) متذکر می شوند که به نظر می رسد در حالی که تبلیغ کنندگان حرفه ای این تصور را مسخره می کنند و عملاً هیچ یک از اعضای جامعه دانشگاهی تبلیغات آن را معتبر نمی دانند، عموم مردم بر این عقیده اند که تبلیغات پنهان به طور گسترده و موثری انجام می شود. دعاهای اولیه درباره تاثیر تبلیغات پنهان، اسکارا به دهه 1950 بر می گردد و طرفداران آن هیچ مدرک یا شاهد علمی در این باب ارائه نکرده اند، با این وجود چنین ادعاهایی، این فرض را القاء کرده اند که تبلیغ کنندگان از پیام های پنهان، برای تحت تاثیر قراردادن افراد استفاده می کنند، بدون آنکه اشخاص از آن آگاه باشند. بنا به نظر عموم مردم، این داستانی بسیار خوب است.

     نبود مدرک نمونه هایی از مطالعات تحقیقاتی که در برابر تاثیرگذاری تبلیغات پنهان نتیجه گیری می کنند، عبارتند از بررسی های تیموتی ای. مور (1982)، جوئل سکرت (1987) و جان روکی وج . دان رد (1985) مطالعه ای دانشگاهی که توسط کارترین تیوس (1994) انجام شده است، اعتباری اندک را برای تبلیغات پنهان دست و پا می کند، بدون آنکه مدعی ارائه مدرکی برای تاثیرات رفتاری باشد. در حالی که تحقیقات روانشناسانه زیادی در ارتباط با امکان درک و اقناع پنهان انجام شده است. نتایج این تحقیقات، همچون مساله وجود تاثیرات پنهان، به خصوص با توجه به توانایی محرک های پنهان برای تاثیرگذاری بر رفتارها، مورد بحث است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بازاریابی چیست؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بازاریابی چیست؟ , مقاله در مورد تحقیق مقاله بازاریابی چیست؟ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بازاریابی چیست؟ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بازاریابی چیست؟ , تحقیق درباره تحقیق مقاله بازاریابی چیست؟ , مقاله درباره تحقیق مقاله بازاریابی چیست؟ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بازاریابی چیست؟ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بازاریابی چیست؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بازاریابی چیست؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت