تحقیق مقاله آگاهی از مفهوم و ماهیت تبلیغ از نظر علمی

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 24233
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آگاهی از مفهوم و ماهیت تبلیغ از نظر علمی

    دنیای امروز دنیای ارتباطات و رسانه هاست بشر از دیدگاه قدرت تبادل پیامها و اندیشه ها ، قله های بلندی را فتح کرده و ایستگاههای مخابراتی ، رادیویی و تلویزیونی خود را بر سقف بلند آسمان آویخته و به حرکت درآورده است . بشر امروز از دیدگاه سلطه بر ابزار و تولید آن مساله چندانی ندارد . مشکل اصلی انسان در روزگار ما فقدان محتوا ، هدف ، ایمان و محرومیت از نظان عقیدتی ، اخلاقی متکی بر عقل و وحی و فطرت است ، مساله تبلیغ و تبلیغات با اهداف و انگیزه های تجاری ، سیاسی و به معنای تبلیغ برای رونق بازار سیاست و اقتصاد و فریب و جذب و فروش کالا ، آنچنان رشد دم افزون و حیرت انگیزی دارد طرح و بررسی و شناخت بشر هرگز به گرد راه نمی رسد .  و در امثال اینگونه آثار کند و کاو آن مورد توجه نیست تبلیغ و تبلیغات با اهداف انبیاء و راه و رسم پیامبران خدا به معنای معرفی و گسترش معروف و مبارزه با منکر و گریز از آن چیزی است  که هم اکنون سخت بدان محتاجیم ، تلاش در جهت برنامه ریزی و تربیت نیروی مومن به آرمان انبیاء و استفاده از علوم و فنون و تجارب بشری برای گسترش مبانی فکری رسولان خدا و مبلغان وحی از ضروری ترین نیازهای عصر ماست . پژوهشهای بنیادی و کاربردی در رابطه با تبلیغات اسلامی و تربیت نیروی متعهد و متخصص در مسائل تبلیغ وظیفه همه دلسوزان نظام اسلامی و به طور مستقیم وظیفه نهادهای فرهنگی و مسئولان تبلیغات اسلامی است .

    بیان ضرورت و اهمیت

    کمیت

    به همان اندازه  که کیفیت کار در تهیه پوستر مهم است کمیت و میزان  آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است  . توزیع و چگونه در معرض دید قرار دادن پوستر باید حساب شده باشد بیش از حد معمول و در هر جایی نصب نشود که در این صورت اثر نامطلوب خواهد داشت .

     

    زمان بخش پوسترها  

    باید به موقع بوده و خیلی زودتر یا خیلی دیر از موعد مقرر نباشد تا بتواند آمادگی لازم را جهت انتقال و دریافت پیام در بیننده بوجود آورد .

    زن روز 23/11/61 – 16/11/61

     

    تبلیغات ، ضرورتها و لوازم آن

    رشد و شکوفایی فرهنگها به تناسب و گسترده اوجی است که از حصارها ئو مرزهای تنگ جغرافیایی می گیرند و یک مکتب ایدوئولوژی به همان میزان می تواند بیشتر عمر کند که بتواند با مردمان بیشتری از جوامع بشری رابطه برقرار کند .  اگر چه درستی و راستی و حقانیت مکاتب و فرهنگها را با میزان و گسترده جغرافیایی حضور آنها در میان ملتها و اقوام مختلف محک نمی زنند ، اما یک مکتب و ایدوئولوژی اگر برای رابطه گیری با مردم سایر جوامع پرش نکند و اوج نگیرد در برابر موج تهاجم فرهنگهای مسلط سرانجام فراموش و نابود خواهد شد و حتی در همان خاستگاه خویش نیز خواهد مرد و گذشت زمان رفته رفته آنرا بصورت یک فرهنگ منجمد و پوسیده وایستا درخواهد آورد .

    مساله ابلاغ و پیام رسانی چیزی است که در متن رسالت انبیاء و پیروان آنان نهفته است و اصولاً در یک نگرش عام و گسترده امری است غریزی و منطبق بر فطرت انسان . چه نگاهی به رابطه گیری افراد و جوامع با یکدیگر به خوبی نشان می دهد که چگونه انسانها با ایدئولوژی ها و افکارهای مختلف هر یک در تلاشند تا مردمان و افراد دیگر را نیز به معانی و ارزشهای اعتقادی خویش معتقد کنند .

    مسئله امر به معروف و نهی از منکر که چیزی جز اشاعه ارزشها و فرهنگ و معارف الهی و نیز مبارزه باضد ارزشهای حاکم بر جوامع بشری نیست امری است که به صراحت جایگاه بلند و رفیع تبلیغات را در بینش و نگرش اسلامی نشان می دهد .

    مساله تبلیغات حکم ارتش دوم ملتها را دارد و باید به همان اندازه که برای مسائل نظامی سرمایه گذاری می نماییم در امر تبلیغات نیز به هملن اندازه سرمایه گذاری نماییم و از سوی دیگر به همان اندازه که نظم و دسیپلین در مسائل دفاعی و نظامی لازم و بلکه واجب است مساله تبلیغات به همان اندازه احتیاج به نظم و انتظام دارد .  

    تبلیغات باید مرکزیتی قوی و کارآمد داشته باشد و این نیز نیازمند سه عنصر اصلی زیر می باشد :

    مرکزیت تبلیغات نباید به معنای کانالیزه شدن آن بشمار رود چرا که از حضور خلاقیت ها و ابتکارات جلوگیری نماید .

    حضور و نظارت روحانیت مبارز وآگاه  در خط امام برای اینکه نظام تبلیغاتی رااز افتادن در دام انحراف جریانات غیر اسلامی و یا اسلامی غیر اصیل نجات داده مطابق با معیارهای اسلامی به پیش برد .

    مسئله تقوی از عمده ترین مشخصه هایی که مسئولین و اداره کنندگان نظام تبلیغات باید از آن بهره مند باشند . کوچکترین بی تقوایی و حضور عناصر ناصالح و غیر مهذب می تواند بنیادهای فکری و اعتقادی مردم را در معرض خطر قرار دهد .

    پیشینه تحقیق

    تاریخ یعنی بعد زمانی تبلیغ را نمی توان از تاریخ حیات انسان تفکیک کرد . تبلیغات با نقطه آغازین خلقت انسان و هبوط آدم بر زمین پیوند دارد . چرا که انسان از یک سو دارای فکر و اعتقاد است و از سوی دیگر مصالح حیاتی ویژه ای دارد که این دو اشکال گوناگون شخصیت مادی و معنوی او را تشکیل می دهند .

     بعلاوه که میل به نمود و عشق به بقای شخصیت و دفاع از مصالح فردی و اجتماعی از فطریاتی است که از خصیصه « حب ذات » سرچشمه می گیرد . با توجه به این مقدمه کوتاه طبیعی است که انسان برای منتقل کردن تفکرات و معتقدات یعنی : بخشی از وجود خویش و دیگر ایده ها و سمبل ها که با مسائل زندگی اش گره خورده تلاش می کند و در راه گسترش آنها که نهاد « شخصیت ادبی » اوست از هر وسیله ممکن یاری جوید این همان « تبلیغ » است . یعنی رساندن و منتقل کردن افکار و عقائد و بازگو کردن ایده ها برای دیگران و سعی در گسترش آنها و جاودانه ساختن خود ازاین طریق ....

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آگاهی از مفهوم و ماهیت تبلیغ از نظر علمی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آگاهی از مفهوم و ماهیت تبلیغ از نظر علمی , مقاله در مورد تحقیق مقاله آگاهی از مفهوم و ماهیت تبلیغ از نظر علمی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آگاهی از مفهوم و ماهیت تبلیغ از نظر علمی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آگاهی از مفهوم و ماهیت تبلیغ از نظر علمی , تحقیق درباره تحقیق مقاله آگاهی از مفهوم و ماهیت تبلیغ از نظر علمی , مقاله درباره تحقیق مقاله آگاهی از مفهوم و ماهیت تبلیغ از نظر علمی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آگاهی از مفهوم و ماهیت تبلیغ از نظر علمی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آگاهی از مفهوم و ماهیت تبلیغ از نظر علمی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آگاهی از مفهوم و ماهیت تبلیغ از نظر علمی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت