تحقیق مقاله اختلال اضطراب چیست ؟

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 24307
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اختلال اضطراب چیست ؟

    اختلال اضطراب چیست ؟

    به سادگی می توان گفت اختلالات اضطراب شرایطی است که باعث می شود بدن فیزیکی ما به طور نادرست ترس نرمال مثل محرک ها واکنش دهد.

    عمدتاً از تحرک بیش از حد و مکررسیستم در بدن ما ایجاد می شود که به ما کمک می کند هنگام احساس تهدید به طریقی واکنش نشان دهیم . این تحرک مکرر بر « معیار» ما از سطوح نرمال اضطراب ر یک ارگان کوچک در مغز به نام amygdala استوار است . حتی در ناهنجاریهای اضطراب ،   amygdala با سطوح نرمال اضطراب واکنش نشان می دهد. با تحرک بیش از حد این سیستم ، بدن و ذهن عادات اضطرابی خلق می کنند که اضطراب و هراس زدگی را شدید می کنند.

    مثل : اضطراب اجتماعی – اضطراب موقعیتی – هراس- OCD ( اختلال         وسواسی بی اختیار ) PTSD( اختلال بعد از استرس روان تکانشی ) حملات هراس زدگی .

    در ایلات متحده برآورد می شود که 1 نفر از 4 نفر از اختلال اضطراب در بعضی اوقات طی زندگی شان رنج می برند پس شما تنها نیستید . درست کمتر از 20 میلیون نفراست.

    جدول ذیل شیوع اضطراب دربالغین را در یک سال در ایلات متحده نشان        می دهد.

    اختلال اضطراب                          در صد            برآورد جمعیت ( میلیون )       

    هر اختلال اضطرابی                      3/13                                1/19

    اختلال هراس زدگی                        7/1                                  4/2

    اختلال و سواسی بی اختیاری          3/2                                  3/3

    اختلال استرس بعد از روان تکانشی  6/3                                  2/5

    هرگونه هراس                               0/8                                 5/11

    اختلال تعمیم یافته ی اضطراب          8/2                                0/4

    اختلال اضطراب یک موقعیت کننده و ترس آور است که باعث می شود رنج برندگانش هم فیزیکی و هم عاطفی عقب نشینی کنند و پنهان شوند . هیچ کس نمی داند ، مگر این که خودشان از آن رنج ببرند ، که چگونه باعث حس ترس و تنهایی می شود. چگونه و چرا تمام این موضوع گسترش یافته یافته است؟ ما سطوح بسیار بالاتر استرس را از منابعی تجربه می کنیم که 100 سال پیش وجود نداشتند. سطوح اضطراب هنگام ایجاد شرایطی تشدید می شود که سطح منبای اضطراب زیاد می شود ،در حالی که آن را از عکس العمل در ست تا نادرست واژگون می کند ، و اختلال اضطراب تولید می کند . بیرون ریزی هورمون آدرنالین به گردش خون ما یک واکنش به نام واکنش « فراریانبرد» تولید می کند که سپس باعث احساسات ترس و ناراحت بودن و علائمی         می گردد که افراد تحت تاثیر آن هر روزه تحمل می کنند. این عکس العمل های  آموخته شده در ذهن ناخود آگاه ( amygdala) عادت اضطراب را تداوم       می بخشد و این اختلال با ما باقی می ماند. فرار یا نبرد واکنشی است در انسانها تکامل می یابد تا بدن را هنگام مواجه شدن با خطر عکس العمل آماده می کند و برای بقا بسیار حیاتی است ، اما وقتی اضطراب همیشه وجود داشته باشد یک اختلال می شود. این دقیقا جیزی است که بای زندگی مدرن رخ     می دهد ، خشم رانندگی ، نگرانی های پولی ، بچه های ستیزه جو ، فشارهای کاری و صورت حساب های اعتباری ، و دیگر استرس زاهای زندگی که سطح « معیارهای » اضطراب در بدن مارازیاد می کند. بدن در حالت دائمی تحرک است ، آماده برای « نبردیا فرار» هستند . بعضی افراد می توانند با این تحرک زیاد شده کنار بیایند ، بعضی آن را با شرکت کردن در ورزشهای خطرناک مثل پرش و چتر بازی فعالانه پیگیری می کنند ، اما به نظر می رسد آنها در آستانه اضطرابی بالاتر از نرمال باشند .

    سیکل خطرناک اضطراب به عنوان رنج برنده زیاد می شود سپس تکنیک های پیشگیری مثل نزدیک ماندن به خانه را شروع می کند تا موقعیت های تحریک را کنترل کنند ، ترس گسترش می یابد و اختلالات بدتر می شود .

     

    آیا تمام اینها آشنا به نظر می رسند ؟

    چارلز لیندن متدی را تدبیر کرد که تمام این ها را در مسیرش متوقف می کند ، بدون توجه به علت موقعیت شما و می تواند یکی از هزار ترکیب فاکتوری مثل روابط وراثتی و استرس باشد .

    متد لیدن بر مقصر سازی یا دنبال دلیل گشتن شرح و بسط نمی دهد به سادگی به شما پاسخهایی می دهد که درست حالا برای فایق شدن بر اضطراب تان و بازگشت سریع به سلامت طولانی رها از اضطراب نیاز دارید .

     

     

    حملات هراس زدگی

    حمله ی هراس زدگی – ترس ، اضطراب یا حس قریب الوقوع بودن سرنوشت شدید یا ناگهانی – است که بسیار سریع به اوج رسید ( معمولاً در طی چنند دقیقه از شروع ) . ممکن است با علایم اعلام شده ی فیزیکی مثل نبض سریع ، تنفس بیش از حد ، گیجی همراه باشد .

    فهمیده اند که سه نوع حمله هراس زدگی وجود دارد که عبارتند از :

    هراس خود انگیخته

    همراه با اختلال هراس زدگی ، این حملات بدون هشدار در هر زمان بدون توجه به موقعیت یا شرایط پیش می آیند .

    این نوع حمله برای شروع نیاز به کاتالوگ بیرونی ندارد .

    هراس زدگی خود انگیخته غالباً خواب رخ می دهد ، رنج برنده را گیج می کند و باعث می شود فکر کنید آنها حمله ی قلبی یا چیز دیگر مشابهی دارند .

    مغز برنامه ریزی شده که برای تجربه های مکرر خالقی هراس عادتی یا غریزی واکنش نشان دهند هراسهای غریزی ای که به عنوان عمق ذهن در ناخودآگاه ذخیره شده و توسط ارگان کوچک اما مهم Ammygdala کنترل می شود ارگانی کهواکنش اضطراب و دیگر واکنش های عاطفی را تنظیم می کند .

    این عکس العمل یک مارپیچ به سوی پایین از علائم اضطراب را شروع می کند ، علائم بیشتری وجود دارد و هراسهای فردی بیشتر وجود دارد و هر چه بیشتر بترسند علائم بیشتری رخ می دهد ، سیکل خطرناک از چیزی تولید می شود که فرار از آن بسیار شوار است . amygdale یاد می گیرد که این سطح جدید اضطراب معیار جدیدی برای اضطراب نرمال شما است . پس بار بعد که تفکر یاحس اضطراب را تجربه کردید عکس العمل شدیدتر می شود .

     

    ترس از ترس تغذیه می کند و سیکل شروع می شود

    حملات خاص هراس زدگی

    این حملات در رابطه با موقعیت یا مکان خاصی که ترس را خلق می کند ، رخ می دهد . این حملات معمولاً واکنشی به برون هراسی یا دیگر هراسهای خاص است جایی که بازدید دوباره ی محلی که در آن حمله ی هراس زدگی یا تجربه ی قبلی بدی داشته اید ، می توان باعث بروز آن شود .

     

    هراس زدگی موقعیتی

    اگر چه این حملات ، مثل حملات خاص معمولاً در شرایط خاص رخ می دهد ، به وسیله آن موقعیت به وجود نمی آید .

    برای مثال زنی که حمله ی هراس زدگی در اتوبوس دارد ، ممکن است فقط افراد موجود در آن موقعیت را گاهی اوقات تحت تاثیر قرار دهد . او به حملات هراس زدگی در اتوبوس مستعد است ولی واکنشی به ترس از اتوبوس نیست.

    کاتالیز هراس شما نامربوط است تنها چیزی که می خواهید حالا بدانید این است که شما می توانید در مورد آن کاری انجام دهید بدون اهمیت به این که قبلاً چه گفته اید .

    نیازی به دارو یا جلسات روان درمانی گران قیمت وجود ندار

    چارلز لنیدن مستقیم ترین ، سریع ترین و دائمی ترین راه حل برای تمام هراس زدگی ها بدون توجه به مت زمان رنج بردن تان از آن به شما نشان می دهد اما شما باید برای انجام آنچه متد من یاد می دهد آماده باشید .

    این یک راه حل دشوار ، طاقت فرسا یا دردناک نیست . تحریک کننده ی اضطراب نیست موثر است ضمانت می شود .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اختلال اضطراب چیست ؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اختلال اضطراب چیست ؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله اختلال اضطراب چیست ؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اختلال اضطراب چیست ؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اختلال اضطراب چیست ؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله اختلال اضطراب چیست ؟, مقاله درباره تحقیق مقاله اختلال اضطراب چیست ؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اختلال اضطراب چیست ؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اختلال اضطراب چیست ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اختلال اضطراب چیست ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت