تحقیق مقاله شما به عنوان یک شخص بیرونی در یک لحظه ای وارد فضای هفته پیش می شوید، چه برداشتی می کنید؟ و چه کار می کنید؟

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 24395
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله شما به عنوان یک شخص بیرونی در یک لحظه ای وارد فضای هفته پیش می شوید، چه برداشتی می کنید؟ و چه کار می کنید؟

    شما به عنوان یک شخص بیرونی در یک لحظه ای وارد فضای هفته پیش می شوید، چه برداشتی می کنید؟ و چه کار می کنید؟

    عوامل اجتماعی: در اجتماع بروز بودن و قیمت و امکانات از جمله مواردی است که مورد توجه قرار می گیرد و از طرف دیگر درخواست افراد نیز متفاوت است. در اجتماع جوانان، خانم ها، افراد مسن ایده های متفاوتی نسبت به ماشین دارند. برای مثال خانم ها به رنگ خودرو توجه دارند، افراد مسن به ایمنی خودرو و جوانان به زیبایی و توانایی قدرت موتور ماشین توجه دارند. پس باید خودرو هایی تولید شود که بتواند همگی خواسته های افراد را تأمین کند که منجربه تنوع خودرو در هر سو است، هم در امکانات، زیبایی، ایمنی و... . که فاکتورهایی است که باید تولیدکنندگان به آن توجه کنند که باز هم منجر به بروز شدن تولید است که قطعاً این تنوع تولید در هر روز که باعث ارتقای فاکتورهای افراد نسبت به ماشین از جمله کفیت، زیبایی، و.... است منجربه تولید خودروهایی با قیمت نسبتاً بالا یا بالا می شود که بر روی قشر ضعیف از لحاظ مادی تأثیر منفی دارد و برای قشر ضعیف جامعه قابل قبول نیست و همین امر با وارد کردن خودروهای اروپایی نیز مهیاست.

    2- عوامل اقتصادی: قیمت خودروها متفاوت است و توانایی خرید افراد نیز متفاوت است. در خقیقت کارخانه تولیدکننده با توجه به وضعیت اقتصادی کشورش ناچار به تولید خودرو است، مگر اینکه در سطحی باشد که بتواند اگر ماشینی فراتر از قیمتی که افراد جامعه اش ناتوان در خرید آن خودرو هستند را به کشورهای دیگر صادر کند، ولی در حالت عادی شاید ظرفیت حفظ تولید خودرو x  خیلی بیشتر از آنچه که تولید می کند باشد ولی به دلیل توانایی خرید جامعه اش که نسبتاً پایی است مجبور است که به تعدادی تولید کند که خریداری شود.

    در نهایت می توان گفت که با نگاه کردن به خودروهایی که در خیابان های جامعه حرکت می کنند، می توان حدس زد که وضعیت اقتصادی آن جامعه چه طور است.

    3- عوامل سیاسی: عوامل سیاسی در قیمت خودرو مهم است. اگر جامعه ای مشکلات سیاسی از جمله تحریم داشته باشد و یا کاهش ورود مواد اولیه به کشور کاهش یابد یا تولیدش کاهش یابد و یا قیمت خودرو افزایش می یابد که در نهایت باز هم به دلیل وضعیت مالی و اقتصادی افراد خرید خودرو کاهش چشمگیری خواهد داشت که احتمالاً خودروهایی تولید می شوند که کل مواد اولیه اش در کشور ساخته می شود و ملت مجبورند خودروهای داخلی خریداری کنند.

    و در نگاه دیگر اگر کارخانه جات تولید خودرو آلایندگی خودرو را در نظر نگیرند، در نهایت از دستگاه سیاسی شاید مورد فشار قرار بگیرند که خودروهایی با آلایندگی کم تولید کنند و یا اینکه با دستکاری در واردات و صادرات خودرو موجب تحول در اوضاع تولید و قیمت و ... شود.

    4- عوامل فرهنگی: عوامل فرهنگی و مشکلات ناشی از خودرو می تواند استفاده نادرست از خودرو و زیر پا گذاشتن قوانین راهنمایی و رانندگی  باشد که موجب بروز مشکلات زیادی در تردد و امنیت افراد جامعه دارد که دولت را مجبور می کند تا برای حل این مشکلات فرهنگ سازی نماید. درست است که همه افراد قوانین را فرا گرفته اند ولی آن را اجرا نمی نمایند که در نهایت برای اجرای آن استراتژی هایی چون جریمه کردن افراد مختلف، پلید نشان دادن عدم اجرای قوانین توسط صدا و سیما و ... .

    5- عوامل روان شناختی: وجود خودروهایی با قیمت کلان و کیفیت و زیبایی بالا  موجب بر هم ریختن روان و ذهن افراد کم بضاعت جامعه می شود و از آنجایی که در کشورهای جهان سوم درصد قشر کم بضاعت بسیار بیشتر از قشر سرمایه دارد و با بضاعت است، لذا تردد چنین خودروهایی چه تولید داخلی باشد و چه تولید خارجی و وارداتی، موجب ایجاد سؤالاتی در ذهن افراد بی بضاعت و نمایش فاصله طبقاتی افراد جامعه می شود که به نوعی منجر به تحقیر اجتماعی افراد بی بضاعت هم هست.

    لذا هرچه قدر تفاضل سطح قیمت خودروها کمتر و نزدیک به هم باشد، در دید افکار عمومی جامعه مشکلات روانی و ذهنی کمتری پدیدار می شود.

    سؤال: در کارخانه ای هستیم، آیا جابجایی مواد توسط لیفیت تراک ها نیاز به سازمان دهی دارد یا نه؟

    A اطلاعات: در کارخانه ای هستیم که برای حمل مواد اولیه از انبار مواد اولیه به خط تولید و از خروجی خط تولید (محصول) به انبار مشکلات حمل و نقلی وجود دارد و زمان زیادی صرف حمل مواد چه از انبار مواد به خط تولید و چه از خط تولید به انبار می شود و اکثر لیفت تراک ها یا در حال خالی کردن مواد اولیه در خط تولید می باشند و یا در حال رساندن محصول به انبار و سپس خالی کردن محصول می باشند. که در این صورت یک سیستم گردشی منظم برای لیفت تراک ها وجود ندارد، پس بلی نظمی در تردد لیفت تراک وجود دارد.

    B کاراکتر  بی نظمی:

    1- عدم تخلیه سریع بار لیفت ها در جایگاه مقرر؛

    2- عدم برگشت سریع لیفت  تراک ها به  جایگاه های مقرر.

    C دانش: می دانیم هر لیفت تراک برای رساندن مواد اولیه از انبار به خط تولید باید اینگونه عمل کند:

    عملیات

    بارگیری

    طی مسافت

    تخلیه

    برگشت

     

    Min زمان

    5

    4

    3

    4

    16 min

     

    در حالیکه هر لیفت تراک در زمان تخلیه، بار خود را با 1 دقیقه تأخیر خالی می کند. حال لیفت ترذاک بعدی نیز مجبور است به خاطر تأخیر یک دقیقه ای لیفت تراک اول لیفت تراک دوم نیز یک دقیقه تأخیر داشته باشد. حال اگر یک لیفت تراک در تمامی زمانها (بارگیری، طی مسافت، تخلیه،  برگشت) یک دقیقه تأخیر داشته باشد، تمامی زمانهای استاندارد تعریف شده از بین می رود و یک بی نظمی کامل در انجام کار لیفت تراک ها بوجود می آید.

     

     

    عملیات

    بارگیری

    طی مسافت

    تخلیه

    برگشت

     

    زمان

    5

    4

    3

    4

    16

     

     

     

    عملیات

    بارگیری

    طی مسافت

    تخلیه

    برگشت

     

    زمان

    6

    5

    4

    5

    20

     

    دقیقه تأخیر   20 – 16 = 4

     

    ناحیه 4 برعکس ناحیه 2 است، یعنی نسبت ورودی به خروجی همواره عددی است بزرگتر از یک در تمامی نقاط. پس غیر اقتصادی ترین ناحیه است.

    در تمامی نقاط ↔1 ≤ خروجی / ورودی «− خروجی ‹ ورودی   ↑خروجی / ↑ورودی                                                                                     (ناحیه 4)

     

    در ناحیه 1 و 3 نمی توان به وضوح نظر داد که این نواحی اقتصادی اند یا خیر، زیرا نمی تاوان گفت نرخ رشد کدامیک از عوامل ورودی یا خروجی از دیگری بیشتر یا کمتر است.

    برای اینکه بتوان در مورد ناحیه 1 و 3 نظر داد باید نیمسازی رسم کرد که نشان دهنده نسبت نرخ رشدی 1 در نمودار باشد.

    1 = خروجی / ورودی : نیمساز در ناحیه 1 و 3

    نیمساز یعنی اینکه نقاط واقع در این خط نه اقتصادی اند و نه غیر اقتصادی.

    حال در ناحیه 1 نقاط بالای خط نیمساز دارای ارزش اقتصادی و نقاط پایین نیمساز فاقد ارزش اقتصادی اند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله شما به عنوان یک شخص بیرونی در یک لحظه ای وارد فضای هفته پیش می شوید، چه برداشتی می کنید؟ و چه کار می کنید؟

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله شما به عنوان یک شخص بیرونی در یک لحظه ای وارد فضای هفته پیش می شوید، چه برداشتی می کنید؟ و چه کار می کنید؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله شما به عنوان یک شخص بیرونی در یک لحظه ای وارد فضای هفته پیش می شوید، چه برداشتی می کنید؟ و چه کار می کنید؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شما به عنوان یک شخص بیرونی در یک لحظه ای وارد فضای هفته پیش می شوید، چه برداشتی می کنید؟ و چه کار می کنید؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شما به عنوان یک شخص بیرونی در یک لحظه ای وارد فضای هفته پیش می شوید، چه برداشتی می کنید؟ و چه کار می کنید؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله شما به عنوان یک شخص بیرونی در یک لحظه ای وارد فضای هفته پیش می شوید، چه برداشتی می کنید؟ و چه کار می کنید؟, مقاله درباره تحقیق مقاله شما به عنوان یک شخص بیرونی در یک لحظه ای وارد فضای هفته پیش می شوید، چه برداشتی می کنید؟ و چه کار می کنید؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شما به عنوان یک شخص بیرونی در یک لحظه ای وارد فضای هفته پیش می شوید، چه برداشتی می کنید؟ و چه کار می کنید؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شما به عنوان یک شخص بیرونی در یک لحظه ای وارد فضای هفته پیش می شوید، چه برداشتی می کنید؟ و چه کار می کنید؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله شما به عنوان یک شخص بیرونی در یک لحظه ای وارد فضای هفته پیش می شوید، چه برداشتی می کنید؟ و چه کار می کنید؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت