تحقیق مقاله طراحی سیستم های هیدرولیک

تعداد صفحات: 33 فرمت فایل: word کد فایل: 2477
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی تاسیسات
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله طراحی سیستم های هیدرولیک

    1- پرسهای هیدرولیکی

    پرسهای هیدرولیک نیروی خود را از حرکت یک پیستون در داخل یک سیلندر به دست می آورند. این حرکت زمانی ایجاد میشود که یک سیال تحت فشار وارد محفظه سیلندر شود. وضعیت سیال توسط پمپ و شیرهائی جهت افزایش، کاهش و یا حفظ فشار به صورت مورد نیاز درآمده و میتواند نیروی لازم برای به حرکت درآوردن پیستون را فراهم کند. بنابراین نیروی موجود در پرس هیدرولیک با حداکثر فشار موجود در سیلندر تعیین میشود.

    پرسهای هیدرولیک قادرند تناژ کامل خود را در هر وضعیتی از حرکت سیلندرها به قطعه کار اعمال نمایند. همچنین طول حرکت سیلندرها را میتوان در هر حدی از مسیر حرکت محدود ساخت. این در حالی است که در پرس های مکانیکی تناژ کامل را تنها در انتهای مسیر حرکت ضربه زدن میتوان کسب نمود. همچنین مسیر حرکت ضربه زدن در این پرس ها مقدار ثابتی است.

    ویژگیهای پرسهای هیدرولیک را به صورت ذیل میتوان خلاصه نمود:

    تغییر و تنظیم سرعت کورس در حالت ایجاد نیروی ثابت

    تنظیم نیروی وارده به میزان مورد نیاز

    اندازه گیری و کنترل الکترونیکی نیروی وارده طی فاصله کورس

    تناژ پرس

    تناژ یک پرس هیدرولیکی عبارت است از حداکثر نیروئی که سیلندر اصلی آن میتواند به قطعه کار اعمال نماید. معمولاً برای تعیین تناژ مورد نیاز پرس باید روی رفتار قطعه کار و فرآیند اعمالی روی آن مطالعه نمود. برای مثال در برشکاری ورق، جنس آن و سطح برش نقش مهمی را در حداکثر نیروی لازم برشکاری ایفا میکنند. در پرس کمپاکت پودر، نوع پودر، دانسیته و استحکام نهائی قطعه فاکتورهای مهم تعیین کننده حداکثر نیروی مورد نیاز میباشند.

    تعیین فشار کاری سیستم

    برای تعیین سطح فشار در یک سیستم هیدرولیک باید در نظر داشت که با بالا بردن فشار میتوان از المانهای هیدرولیکی کوچکتری برای رسیدن به تناژ مورد نظر، استفاده نمود. همچنین قطر لوله ها را میتوان کوچکتر انتخاب نمود. در نتیجه، هزینه ساخت پرس کاهش می یابد. از طرف دیگر با افزایش فشار، روغن در سیستم زودتر داغ میکند، نشتی ها بیشتر و اصطکاک و سایش نیز افزایش می یابد. در نتیجه فاصله انجام سرویس ها باید کوتاهتر شود. همچنین نویز و پیکهای فشاری نیز افزایش یافته و خواص مطلوب دینامیکی سیستم کاهش می یابد.

    در مجموع پس از برآوردهای اولیه نوع کارکرد پرس، برای دستیابی به یک شرایط مطلوب کاری انتخاب یکی از فشارهای 160, 100 یا 200 bar معمول میباشد.

    اجزاء اصلی سیستم هیدرولیک پرس

    سیستم هیدرولیک پرسها شامل اجزاء اصلی ذیل میباشد:

    سیلندر های هیدرولیک

    پمپ

    موتور الکتریکی

    روغن هیدرولیک

    لوله و اتصالات

    شیرهای راه دهنده روغن

    شیرآلات کنترل دبی و فشار روغن

    مخزن روغن

    در ادامه نکات مهم مربوط به طراحی، انتخاب و تعیین نوع المانهای هیدرولیک شرح داده میشود:

    نحوه انتخاب سیلندرهای هیدرولیک

    در انتخاب سیلندرهای هیدرولیک موارد ذیل باید در نظر گرفته شود:

    1-حداکثر فشار کاری سیستم

    رنج فشار کاری استاندارد برای المانهای هیدرولیک به صورت 600bar,500,400,315,250,200,160,100,63,40,25  میباشد. با اینحال سازنده های مختلف بعضا رنجهای محدودتر یا متنوع تری را انتخاب میکنند. برای مثال رکسروت محدوده فشار کاری سیلندرهای خود را به صورت 350bar,250,105  قرار داده است. فشارهای مذکور حداکثر فشاریست که مصرف کننده مجاز است به سیلندر اعمال نماید.

    2-قطر پیستون و میله پیستون

    میزان نیرویی که یک سیلندر هیدرولیکی میتواند تولید کند، تابع فشار کاری و سطح پیستون آن میباشد. هر چه قطر پیستون بزرگتر در نظر گرفته شود نیرویی که سیلندر میتواند تولید کند بزرگتر خواهد بود. این موضوع برای سطح میله پیستون به صورت معکوس است یعنی هر چه قطر میله پیستون بیشتر باشد سطح موثر اعمال نیرو در جلوی سیلندر کاهش میابد و سیلندر در برگشت نیروی کمتری تولید میکند.

    در جدول(1) محدوده قطرهای مختلف برای پیستون و میله پیستون مربوط به محصولات رکسروت نشان داده شده است. برای مثال سیلندری که قطر پیستون آن 63mm و قطر میله پیستون آن 28mm میباشد در جدول به صورت 63/28  نمایش داده شده است.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله طراحی سیستم های هیدرولیک

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله طراحی سیستم های هیدرولیک, مقاله در مورد تحقیق مقاله طراحی سیستم های هیدرولیک, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله طراحی سیستم های هیدرولیک, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله طراحی سیستم های هیدرولیک, تحقیق درباره تحقیق مقاله طراحی سیستم های هیدرولیک, مقاله درباره تحقیق مقاله طراحی سیستم های هیدرولیک, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله طراحی سیستم های هیدرولیک, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله طراحی سیستم های هیدرولیک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله طراحی سیستم های هیدرولیک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت