تحقیق مقاله مدرسه پیشگام در یک نگاه

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 24929
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مدرسه پیشگام در یک نگاه

    مدرسه پیشگام در یک نگاه

    کادر علمی با تجربه ، دلسوز و کارآمد که از بهترین مدارس و آموزشگاهها برگزیده شده اند.

    13 سال سابقه درخشان آموزشی و تربیتی در منطقه دو

     همکاری با موسسه الگوی توسعه نمونه (OTN) و مدارس هماهنگ

     بهره گیری از مشاور و مسئول پایه برای پیگیری کارهای آموزشی و تربیتی یکایک دانش آموزان، ضمن ارتباط با اولیاء و اطلاع رسانی پیوسته به آنان

     تشکیل کلاس های آمادگی برای المپیادها (مقدماتی و پیشرفته)

     برگزاری آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) مرآت (انرژی اتمی) و سازمان سنجش آموزش کشور

     تشکیل کلاسهای فرهنگی و هنری با نظرخواهی از دانش آموزان (نجوم، موسیقی، خوش نویسی، نقاشی، مهارت های مطالعه؛ نقد فیلم، تحلیل سیاسی، قرآن و نهج البلاغه)

     برگزاری درس تربیت بدنی در سالن ورزشی مجهز

     تشکیل کلاس فوق برنامه زبان انگلیسی به پیشنهاد دانش آموزان

     بهره گیری از آزمایشگاه های جداگانه و کجهز فیزیک و شیمی

     تشکیل اردوی آموزشی و مطالعاتی برای پیش دانشگاهی در تعطیلات نوروز

     برگزاری چند نوبت مسابقات کتاب خوانی

     بها دادن به دانش آموزان و نظرخواهی از ایشان در تمایم کارهای مدرسه، همچون گزینش دبیران، تشکیل کلاس های فرهنگی و نیز المپیاد تنظیم برنامه هفتگی و امتحانات برگزاری ارد. فعالیت های فوق برنامه

     براساس شیوه نامه درجه بندی مدارس غیرانتفاعی ، مجتمع آموزشی پیشگام درجه یک شناخته شده است.

    پذیرش

    پذیرش دانش آموزان سال اول ، از طریق برگزاری آزمون ورودی و مصاحبه انجام می گیرد. این آزمون که به صورت تستی است. در خرداد ماه برگزار می شود. و فقط به درس ریاضی اختصاص دارد.

     شرایط دانش آموزان برای برنامه نویسی در آزمون ورودی عباتند از : داشتن معدل 19 و نمره ریاضی 19 در سال سوم راهنمایی، بدیهی است که سابقه انضباطی هر فرد نیز مورد توجه قرا ر می گیرد.

     برای آماده سازی دانش آموزان جهت موفقیت در آزمون ورودی مدارس هماهنگ، یک دوره کلاس آموزشی رایگان در درس ریاضیات تشکیل می گردد که سطح آن فراتر از کتاب درسی است. این کلاس ها در اردیبهشت ماه روزهای جمعه برگزار می شود. و تدریس در آن بر عهده دبیران کارامد دبیرستان پیشگام است.

    آموزش

    همکاران این دبیرستان طرح درسی خویش را در اختیار مدرسه و دانش آموزان قرار می دهند. بر انجام تحقیق و پژوهش توسط بچه ها به شکل فردی یا گروهی تاکید می گذارند. طرح های ابتکاری و نو در آموزش ایشان به کار می بندند.

     برای دروسی همچون ریاضی ، فیزیک و شیمی که مشکل اصلی دانش آموزان را تشکیل می دهد. 10 ساعت درس اضافی در برنامه هفتگی منظور می گردد

     آزمون هفتگی از کلیه دروس در هر ماه یک نوبت برگزار می گردد. پس از تصحیح اوراق کارنامه کامپیوتری به دانش آموزان داده می شود که در آن رتبه دانش آموزان در هر درس در کلاس و پایه و نیز از نظر معدل، مشخص گردیده است کارنامه هایی که دانش آموز در سه نوبت دریافت می کند. رشد و افت او را در کلاس و پایه نشان می دهد بعد از انجام هر آزمون مسئولان پایه ها به مشاوره فردی و گروهی می پردازند.

     دانش آمزوان برای تعمیق یادگیری در درس های تخصصی ساعاتی از هفته را به مباحثه گروهی می گذرانند. و پس از آن آزمون کوتاه برگزار می گردد.

     برای دتنش آمزانی که در برخی از دروس اندکی ضعف دارند. کلاس های تکمیلی رایگان تشکیل نی گردد. و برای هر درس، چند جلسه کلاس خارج از ساعت مدرسه برگزار می شود

     برای ایجاد آمادگی بیشتر نزد دانش آموزان جزوه های کمک درسی دبیران سوالات امتحانی سال های قبل و تست های چهارجوابی تهیه می شود و در اختیار آنان قرار می گیرد. نیز در هر پایه 10 تا 20 جلد کتاب کمک درسی معتبر با مشورت همکاران تهیه می شود. و برای کار بیشتر در کلاس و خانه، در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

     در طول سال تحصیلی ، از کلیه دانش آموزان درباره یکایک دبیران، نظرخواهی کتبی به عمل می آید که دربرگیرنده هفت پرسش است. این پرسش است. این پرسش ها عبارتند از : نحوه تدریس شیوه کلاس داری نحوه رفتار با دانش آموزان تصحیح اوراق، طرح سوالات امتحانی استفاده کامل از وقت کلاس و حوصله پاسخ گویی به سوالات ، نتایج این نظرسنجی، در اختیار دبیران قرار می گیرد تا به نقاط خود آگاه شوند و در اصلاح آنها بکوشند.

     کلاس های تقویتی ، تست و المپیاد مقدماتی و پیشرفته، در تابستان و یا طول سال تحصیلی بنا به درخواست دانش آموزان تشکیل می شود.

     میانگین نمرات یکایک دروس، همراه با تحلیل کمی و کیفی آن در اختیار همکاران قرار می گیرد تا در امتحانات و برنامه های آینده، مورد استفاده قرار دهند. همچنین ضمن بررسی نمرات امتحانات کتبی نهایی و قبول شدگان کنکور در سال های مختلف و مقایسه آن با سایر مدارس منطقه پیشرفت یا افت تحصیلی دانش آموزان مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد.

     جلسات ماهانه شورای دبیران برای تبادل نظر پیرامون کیفیت بخشی به کار مدرسه برگزار می شود. در این جلسات معمولاً بر توجه بیشتر به روش های کارآمد تدریس و بهره گیری از شیوه های برتر و الگوی موفق تر تاکید می گردد.

    نیز ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش و تغییر شیوه های یاددهی و یادگیری، مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد. همچنین جدول های چهارگانه ارزشیابی سوالات امتحانی به دبیران داده و از آنان خواسته می شود که مطابق با آن طراحی کنند.

    دانش آموزان پیش دانشگاهی از نیمه تیرماه آغاز به کار می کنند. آنان افزون بر ساعات رسمی 18 ساعت کلاس تست و فوق برنامه دارند. و به مطالعه دروس پایه می پردازند. در کنکورهای آزمایشی سازمان سنجش کشور، کانون فرهنگی آموزش و مرآت شرکت می کنند. و در جلسات مشاوره گروهی و فردی نیز حضور می یابند.

     دانش آموزان سال اول تا سوم در کنکورهای آزمایشی مرات و کانون فرهنگی آموزش شرکت می کنند. نتایج کار دبیران در هر یک از این آزمون ها ، به صورت مکتوب به آنان داده می شود تا به ارزیابی کار خویش بپردازند.

     برنامه کار و حضور دبیران در طول سال تحصیلی به اولیاء اعلام می شود تا بتوانند ضمن گفتگو با آنان، برای پیشرفت تحصیلی و تربیتی فرزندان خویش اقدامات لازم را انجام دهند.

    ورزش و اردو

    دانش آموزان برای برگزاری درس تربیت بدنی، به سالن ورزشی اعزام می شوند.

    دانش آموزان سال اول، دوم و سوم دبیرستان درسه نوبت به اسخر اعزام می گردند.

     برای برگزاری اردو، مجتمع ایثار در کردان کرج مورد استفاده قرار می گیرند. کلیه دانش آموزان ، سه بار در طول سال تحصیلی (آبان، اسفند و اردیبهشت) ، به اردوگاه می روند. برخی دبیران و اعضای انجمن اولیاء نیز در کنار دانش آموزان حضور می یابند.

     چند نوبت بازدید از مراکز علمی و صنعتی یا موزه ها انجام می گیرد.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مدرسه پیشگام در یک نگاه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مدرسه پیشگام در یک نگاه , مقاله در مورد تحقیق مقاله مدرسه پیشگام در یک نگاه , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدرسه پیشگام در یک نگاه , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدرسه پیشگام در یک نگاه , تحقیق درباره تحقیق مقاله مدرسه پیشگام در یک نگاه , مقاله درباره تحقیق مقاله مدرسه پیشگام در یک نگاه , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدرسه پیشگام در یک نگاه , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدرسه پیشگام در یک نگاه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مدرسه پیشگام در یک نگاه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت