تحقیق مقاله رایگان چه موادی برای عبور جریان الکتریکی مناسب است ؟

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 24945
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: فیزیک
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چه موادی برای عبور جریان الکتریکی مناسب است ؟

    چه موادی برای عبور جریان الکتریکی مناسب است ؟

     مواد رسانا مانند فلزات برق را از خود عبور می دهند مانند طلا - نقره - آلومنیوم - آهن - نیکل - فولاد - کبالت - تیتان - تیتانیوم - تنگستن

    اجسام نه تنها بار الکتریکی دارند بلکه می‌توانند بار الکتریکی را از خود عبور دهند. قابلیت هدایت بار در اجسام گوناگون متفاوت است.

      برای روشن شدن مفهوم این تفاوت به شکل روبه‌رو توجّه کنید. در این شکل، جسمی بین دو محل با دماهای متفاوت قرار گرفته است. فلزات گرما را به خوبی هدایت می‌کنند بر همین اساس به آن ها رسانای گرما می‌گویند. برعکس، اجسامی که گرما را خوب منتقل نمی‌کنند، نارسانا یا عایق گرما نامیده می‌شوند.

    اگر یک میله فلزی بین دو جسم باردار قرار ‌گیرد، شرایطی مشابه انتقال گرما روی می دهد و الکترون ها از طرف جسم منفی به سمت جسم مثبت حرکت می کنند.

    موادی که بارهای الکتریکی را به خوبی هدایت می‌کنند، رسانای الکتریکی نامیده می‌شوند.

    به جز موارد استثنایی، موادی که برای گرما رسانای خوبی هستند، جریان الکتریسیته را نیز خوب منتقل می کنند. فلزاتی مانند مس، آلومینیوم، نقره و طلا رسانای خوبی هستند، بنابراین در سیم کشی های الکتریکی از آن ها استفاده می‌شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چه موادی برای عبور جریان الکتریکی مناسب است ؟

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چه موادی برای عبور جریان الکتریکی مناسب است ؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چه موادی برای عبور جریان الکتریکی مناسب است ؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چه موادی برای عبور جریان الکتریکی مناسب است ؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چه موادی برای عبور جریان الکتریکی مناسب است ؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چه موادی برای عبور جریان الکتریکی مناسب است ؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چه موادی برای عبور جریان الکتریکی مناسب است ؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چه موادی برای عبور جریان الکتریکی مناسب است ؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چه موادی برای عبور جریان الکتریکی مناسب است ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چه موادی برای عبور جریان الکتریکی مناسب است ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت