تحقیق مقاله بانک اطلاعاتی

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: word کد فایل: 2900
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بانک اطلاعاتی

    مقدمه:

    بانک اطلاعاتی مجموعه ای مجتمع و گرد آوری شده از فایل های اطلاعاتی مکانیزه است که در راستای یک هدف مشترک و مشخص با یکدیگر مرتبط می باشد.

    بانک اطلاعاتی مجموعه ای مرتبط از اطلاعات قابل کنترل به منظور به کارگیری در یک یا چند کاربرد به صورت انتخابی و اختیاری ،این اطلاعات را  طوری جمع آوری شده و تشکیل مجموعه می دهد که مستقل از برنامه هایی که آنها را مورد استفاده قرار خواهد داده باشند روش افزایش اطلاعات به بانک اطلاعاتی و فراخوانی اطلاعات موجود طبق یک روش تعریف شده صورت می گیرد.

    سیستم های مدیریت بانک اطلاعاتی به مجموعه نرم افزارهایی گفته می  شود که به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات خود را در ب انک های اطلاعاتی ذخیره تغییر یا بازیابی نمایند که وظایف زیر را بر عهده دارد.

    1-ذخیره ساختن 2-فراهم نمودن مکانی جهت ذخیره نمودن 3-امکاناتی جهت تعریف واحد کار 4-کنترل نمودن دسترسی های همزمان به بانک اطلاعاتی 5-صحت اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی باید تضمین گردد6-بازیابی اطلاعات 7-استقلال اطلاعات
    8-امنیت            9-برنامه ریزی کمکی

    پنج نوع سیستم مدیریت بانک اطلاعهاتی 1-ترتیبی 2-شبکه ای3-مرتبطی
    4-متن آزاد 5-موضوعی .

     

    بانک اطلاعاتی رابطه ای:

    یک سیستم اطلاعاتی است که اطلاعات را در قالب سطرهایی از جدول نگه می دارد که هر جدول خود شامل یک یا چند ستون است .که دارای مشخصه های زیر است.

    استقلال داده های منطقی:

    این مشخصه بدین معنی است که تغییر اعمال شده یک خصلت تأثیری بر سایر خصلتهای همان رابطه نداشته باشد.

    جامعیت ارجاعی و داده ای:

    بر خلاف سایر سیستم های بانک اطلاعاتی رابطه ای نرم افزار کاربردی را از تحمیل محدودیت هایی که منجر به تأمین جامعیت بانک می شوند معاف می کنند.

    پرس و جوهای بداهه:

    این مشخصه به کاربران این امکان را می دهد که بدون درگیر شدن با جزئیات امر داده های مورد نظر خود از بانک اطلاعاتی بازیابی کند.

    زبان پرس وجوی ساخت یافته  : SQL

    یک زبان غیر روسیه ای است بر خلاف زبان هایی چون C یا cobol  که نحوه دسترسی به داده ها و دستکاری آنها به طور صریح مشخص شود زبان  SQL خود این  کار را انجام
    می دهد .

    ابزار مفیدی برای سازماندهی مدیریت و بازاریابی اطلاعات از بانکهای اطلاعاتی است .مزایای دستیابی به اطلاعات در آن به صورت زیر است :

    1-یک زبان غیر و الی است بنابرین استفاده از آن بسیار آسان است  . 2 -استاندارد                  می باشد .3- زبان مشترک تولید کنندگان برنامه و استفاده کنندگان نهایی می باشد .
    4- زبان مدیریت بانک نیز می باشد بنابراین اداره کنندگان سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی از این زبان استفاده می کنند .5- امکانات SQL می تواند به صورت محاوره ای ونیز در داخل یکی از زبان های برنامه نویسی مانند کوبل ،  فرترن یا C   استفاده شود .

    نرم افزار oracle:

    از جمله ابزارهایی است که به منظور استفاده هر چه بیشتر امکانات کامپیوتری این مراکز مورد توجه تحلیل گران سیستم و برنامه نویسان کاربردی قرار گرفته است. Oracle برنامه ای است که توسط شرکت oracle که سازنده نرم افزارهای پایگاه
    داده های رابطه ای کامپیوتر های بزرگ و کوچک می باشد تهیه گردیده است .

    معرفی شرکتoracle

    بزرگترین شرکت تولید کننده سیستم های مدیریت بانکهای اطلاعاتی رابطه ای                    می باشد مشخصات آنعبارتند از 1-قابلیت حمل 2-قابلیت اتصال بالا 3-کارآیی
    4-امنیت 5-سازگاری

    مروری بر محصولاتoracle:

    شرکت oracleکه پیشرو صنعت نرم افزار بانک اطلاعاتی رابطه ای محسوب می  شود محصول سیستم مدیریت بانک های اطلاعاتی رابطه ای خود با عنوان  RDBMS Oracleا برای پیاده سازی بر روی بیش از 90 محیط زیر بنایی پشتیبانی می کند.

    سیستم مذکور تحت سه نوع پیکر بندی زیر قابل دسترس است:

    oracle aniversal serrer)

    این محصول قادر است که کاربران بسیاری را بر روی محیط های زیر بنایی با مقیاس های بسیار وسیع همچون sun,hp,pyrmid.sequent      پشتیبانی کرد.

    بسیاری از امکانات تنها تحت این محصول ارائه می شود این محصول را می توان تحت سیستم های عامل و پیکر بندی های متنوع سخت افزاری مورد استفاده قرار داد.

    oracle webse که سیستمی مجتمع برای تولید کد  HTML ز محتویات یک بانک اطلاعاتی   است تحت این محصول قابل استفاده است.

     aniversal server Oracle شامل اجزای اختیاری زیر است.

    الف)Distributed option

    این جزء امکان می دهد بانک های اطلاعاتی  وجود بر روی کامپیوترهای مختلف به عنوان یک واحد منطقی در نظر گرفته شود.

    تحت این شرایط هر تراکنشی قادر است از طریق مکانیزی با عنوان  two-phose commit  چندین بانک اطلاعاتی مختلف را تحت تأثیر قرار دهد.

    به کمک آن می توان بانکهای اطلاعاتی راه دور در را که ممکن است بر روی سیستم های عامل چون NT -anix یا سایر سیستم ها سوار شده باشند دست کاری نمود.

    ب)   The  Replication  option  مکان تکثیر و انتشار تعمیرات اعمال شده به یک بانک اطلاعاتی را به سایر بانک های اطلاعاتی   oracle   در اختیار می گذارند.

    ج)  The context  option  توانایی کاربران را در جستجوی واژه های کلیدی یا موضوعات بخصوصی از بانک اطلاعاتی             را افزایش می دهد.

    د) ‏The  spatial  data  option   امکان ایجاد اینکه حس های ویژه ای را که پرس و جوهای کارآمدی را پشتیبانی می کنند در اختیار طراح بانک اطلاعاتی قرار می دهد.

    oracle  workqroup  server

    این محصول برای گروههای کاری طراحی شده است و تحت سیستم های عاملی چونnet ware-window     nt -scounix-unix   ware               

    قابل استفاده است. این محصول برای پشتیبانی از گروههای کوچکی از کاربران راه حلی بسیار مقرون به صرفه است.

    personal oracle

    نگارش تحت window بانک اطلاعاتی    oracle  است که عملکردی مشابه به دو محصول قبلی است.با وجود این که این محصول را نمی توان به عنوان یک سد در بانک اطلاعاتی جهت پشتیبانی از کاربران مورد بهره برداری قرار داد اما می توان از آن جهت شبیه سازی و کسب تجربه کار با ب انک های اطلاعاتی  استفاده نمود.

    سایر محصولات oracle :

    شرکتoracleعلاوه بر ارائه سیستم های مدیریت بانک های اطلاعاتی رابطه ای خود به نام  oracle RDBMS               خانواده  دیگری از محصولات نرم افزاری را نیز به شرح زیر ارائه می دهد.

    Deverloper/2000

    مجموعه ای از ابزار است که برای پشتیبانی از توسعه برنامه های کاربردی کلانیت سرور به کار گرفته می شوند کلیه این ابزارها در سه محیط گرافیکی   motif-mac-window  پشتیبانی می شوند.

    شامل ابزار زیر است:

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بانک اطلاعاتی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بانک اطلاعاتی , مقاله در مورد تحقیق مقاله بانک اطلاعاتی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بانک اطلاعاتی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بانک اطلاعاتی , تحقیق درباره تحقیق مقاله بانک اطلاعاتی , مقاله درباره تحقیق مقاله بانک اطلاعاتی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بانک اطلاعاتی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بانک اطلاعاتی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بانک اطلاعاتی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت