تحقیق مقاله چرا در ایران نقد و انتقاد چالش های سیاسی و اجتماعی بوجود می آورد

تعداد صفحات: 144 فرمت فایل: word کد فایل: 3164
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۲۹,۵۰۰ تومان
قیمت: ۲۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله چرا در ایران نقد و انتقاد چالش های سیاسی و اجتماعی بوجود می آورد

    فصل اول

    کلیات

    مقدمه :

    گفتمان نقد و انتقاد زبان و بیان نظارت اجتماعی بر رفتارهای سیاسی اجتماعی یک جامعه است و به عبارت دیگر نقد و انتقاد موتور حرکتی هر جامعه از ساختارهای سنتی به صنعتی است.

    اما مسئله که ذهن انسان را مشغول می کند چرای بد ، عملکردن نقد و انتقاد در جامعه ایران است و مشکلاتی که از این عملکردهای نابجا ، گریبان گیر جامعه ایران شده است.

    برای پی بردن به این مسئله مهم اولین فرضیه که به ذهن آدمی می رسد این است که نقد و انتقاد در حوزه گفتمان سیاسی اجتماعی ایران نابجا استفاده می شود برای اینکه فرضیه قبول یا رد شود بعد از طرح مسئله ، تحدید موضوع شد و پس از تعریف مفاهیم و اصطلاحات ، سراغ مبانی نظری می رویم.

    در فصل مبانی نظری ابتدا نقد و انتقاد را از قالبهای کلیشه خارج کردیم و بر مبنای ضمایر فاعلی ادبیات فارسی تعریف کردیم و سپس روابط سیاسی اجتماعی بر مبنای ضمایر فاعلی ادبیات فارسی بر اساس اصل راهها و اهداف مرتنی تبیین ارزشی شد.و علاوه بر این نقد و انتقاد در قالب مفاهیم اجتماعی و تضاد اجتماعی نیز تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

    در فصل چهارم تلاش شده انتقاد بعنوان یک عمل سازنده درون گروهی از نظر وایزنگر مورد بررسی قرار گیرد و در فصل پنجم تلاش شده است نقد به عنوان اصل رقابت معرفی شود که اگر این در بین گروه های سیاسی اجتماعی تحقق پیدا کند.یعنی از نقد بعنوان اصل رقابت استفاده شود تحول عظیمی در جوامع رخ خواهد داد و در فصل ششم تلاش شده است فرضیه تحقیق بر اساس تفکر ، گفتمان و سلطه انتخاباتی چند روزنامه در فضا ، زمان و مکان خاص مورد ارزیابی قرار گیرد.گفتن این نکات ضروریست پیشنهادات ، منابع و ماخذ ، فهرست منابع و چکیده انگلیسی در فصل هفتم آمده است.

    در پایان باید متذکر شد با توجه به حساسیت و سیاسی بودن موضوع پایان نامه روی مصداقها مانوری صورت نگرفته اما همانطوری که در متن مشاهده خواهیم کرد تلاش شده مفاهیم بکار رفته گویای وضعیت امروزی جامعه ایران باشد.

     

    بیان مسئله

    هرچند نقدوانتقاد در جامعه ایران تاریخ دیرینه دارد . ودر حوزه های مختلف علوم بویژه درادبیات، هنر، اقتصاد، سیاست، سینماو تلویزیون ، مذهب، فلسفه و... مورد استفاده قرار گرفته اما نقدو انتقاددرحوزه گفتمان سیاسی واجتماعی ایران در گذشته و حال ازویژگی خاص برخوردار بوده به طوری که این پدیده نقدوانتقادبه حدی عمومیت پیداکرده افراد جامعه در فضاهای مختلف جامعه از جمله درحاکمیت،دانشگاه،مکانهای مذهبی، نشریات ،تلویزیون  ...حتی درمحافل عمومی عملا علیه همدیگر استفاده می کنند مسئله اینجاست اگر افراد جامعه با هر مسئولیتی ومقامی تبحروتخصص درنقد و انتقاد نداشته باشند چنین روش نقدوانتقاد هیچ دردی را ازجامعه حل نخواهدکرد بلکه مشکلات جامعه رانیز اضافه خواهند کرد. باید بپذیریم نمی توان با دیدگاه آرمانگرایی نقدو انتقاد عقلانی کرد. مگر می شود در آسمانها سیرودر زمین امر ونهی کرد . در جهان متمدن  امروزی کشورهایی می توانند  بین نهادهای  اجتماعی خود ارتباط برقرارکنند که برنامه ریزی و سازماندهی عقلانی  برای  استفاده از نقد و انتقاد داشته  باشند . گذشت آن  زمانهایی که تصور شود انسانهایی هستند خارج از تخصص و توانایی خود صرفا  قدرت یکی ازنهادهای اجتماعی رادردست دارندمی تواند بدون اینکه مورد نقدوانتقاد قرار گیرند دیگران را مورد مواخذه قرار دهند . چنین  فرهنگ  عام  و گسترده ای که بر پایه  سنتهای  جامعه  استوار بوده کاربردخودرادرجهان امروزی از دست داده است.

    چنین فرهنگ عام وگسترده کاربردش عامل بازدارنده است وکورکننده استعداد دیگران همچنین  فراری  دهنده  نخبگان  جامعه  و...  امروزه آنچه  مهم  است  به نقد و انتقاد با دید بادیدتخصصی توجه کردن است.

    نقدوانتقاد بایددرچارچوب اخلاق عقلانیت باشدنه تلفیقی ازقدرت وهوس بازی انسانهایی  که خود را عقل کل می دانند غافل از اینکه از عقلانیت تجربی هیچ بهره ای نبرده اند. امروزه درحوزه گفتمان سیاسی  اجتماعی یک جامعه نقدوانتقادی مورد پذیرش است که دارای  ارزش اخلاقی  باشدکه بتواند مشکلی را درجامعه حل کند و یا به عبارتی باری را ازدوش جامعه بر دارد. و مهم آن است منتقدین چه خدمتی درجامعه  انجام داده اند و چه حد قادرند کاری را انجام دهند.

    امامسئله ای که درنظام  اجتماعی  ایران حائذ اهمیت  است  در حوزه گفتمان  سیاسی و  اجتماعی اجتماعی نقدو انتقاد به عنوان  یک عیب گویی ومچ گیری از  همدیگر  تبدیل  شده  است .چنانچه مسئولین ازهمدیگر،مسئولین از مردم،مردم از مسئولین،مردم از مردم و ...  همدیگررا انتقاد می کنند غافل از اینکه مشکلات جامعه چیست ؟وچه باید کرد ؟ و به نظرمی رسد این عمل یک مرض  فرا فکنی  اجتماعی  است  به طوری که درحوزه گفتمان سیاسی واجتماعی نظام  اجتماعی  ایران  چالشهای  شدید به  وجود آورده  است که این فرافکنی به عنوان یک مسئله اجتماعی قابل بررسی و پیگیری می باشد.

    و زمانی نقدوانتقاد ازحالت مرض فرافکنی خودخارج خواهد شد که درجامعه نوع نگرش نسبت به  نقد و انتقاد  عوض  شود . یعنی  از حالت  سنتی (مکانیکی)به دیدگاه صنعتی

    (ارگانیکی) تبدیل شود . و در چارچوب  مشخص علمی قرارگیرد. وبا روش های علمی مورد ارزیابی قرار گیرد.اگر چنین نگرشی تحقق پیدا کند نقد و انتقاد ازحالت مرضی به حالت  تحول گرایی سوق  پیدا  می کند در نتیجه یکی ازساختارهای سنتی جامعه از بین خواهدرفت ومی شود باروش های علمی پاسخی برای تفاوت نقدوانتقادنیازهای اجتماعی که  نقد و انتقاد پاسخ می دهند ،  علل و شرایطی که  نقد و انتقاد  از آن ناشی می شود،

    کارکردهای بیمارگونه نقد و انتقاد ، تاثیرات که نقد وانتقادبررشدسیاسی ،اجتماعی نظام اجتماعی ایران می گذارد و علل عیب گویی و مچ گیری در جامعه ایران از طریق نقد و انتقاد پیدا کرد.

     

    تحدید موضوع  

    همانطورکه دربیان مسئله مطرح شدگفتمان نقدوانتقادمفاهیمی هستنددرتمامی حوزه های علوم به ویژه علوم انسانی مورد استفاده قرار می گیرد.واین مفاهیم درکلیت دامنه وسیعی دارند . جهت جلوگیری از پراکنش سخن در این تحقیق تلاش خواهد شد.

    الف : جایگاه وشیوه گفتمان نقدوانتقادبین گروههای سیاسی،اجتماعی،حاکم وغیرحاکم (نخبگان حاکم و نخبگان غیر حاکم) نظام اجتماعی ایران مورد بررسی قرار گیرد.

    ب : از نظر زمانی فقط گروه های سیاسی ،اجتماعی بعدازپیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

    ج : با توجه به این که اوج گفتمان  نقد و انتقاد بین گروه های  سیاسی ، اجتماعی نظام اجتماعی ایران دردوران انتخابات است.به این خاطر ازنظر فضای فقط گفتمان نقدو انتقاد دوران  انتخابات  مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

    ضرورت و اهمیت تحقیق

    همانطورکه می دانیم گفتمان نقدوانتقاد زبان وبیان  عملی  نظارت  اجتماعی بررفتارهای سیاسی واجتماعی یک جامعه است .گفتمان نقد وانتقاد می تواند مانند فیلتر نا خالصیهای رفتارهای اجتماعی را در نهاد سیاسی  یک نظام  اجتماعی تسویه کند و به عبارت دیگر گفتمان نقدو انتقاد موتور  حرکت یک جامعه از ساختارهای سنتی (مکانیکی) به جامعه صنعتی (ارگانیکی)است.

    اما گفتمان نقد و انتقاد به صورت صحیح استفاده نشود موجب مشکلات و حتی تخریب  ساختارها وکارکردهای روابط سیاسی و اجتماعی نظام اجتماعی می شود.

    ازآنجا که در بیان مسئله مطرح شده امروزه در جامعه ایران نقد و انتقاد به صورت مرض فرافکنی مورد استفاده قرار می گیرد.

    وگاهی این نقدوانتقادچنان بی ربط ونا بجا مورداستفاده قرار می گیردکه خودانتقادکننده نا خود آگاه عملکرد و امتیازاتی که به دست آورده را زیر سوال می برد.

    به عنوان مثال وقتی وزیرکشاورزی سابق ایران بعد از 16سال ازوزارت برکنار می شود به عملکرد وزارت کشاورزی انتقاد می کند جالب این که تمامی مسائلی که مطرح می کرد خودش مسبب اصلی آن مشکلات بود.

    مثال دیگراینکه رئیس جمهورمحترم ایران در سفر استانی خود به مشهد مقدس در دیدار بانخبگان آن استان طی سخنرانی خود بحث توسعه  اقتصادی سیاسی فرهنگی و اجتماعی را توطئه  قدرت های جهانی می دانست .غافل از اینکه خودش به مقام ریاست جمهوری رسیده حاصل توسعه سیاسی واجتماعی دولت قبلی(شکل گیری شوراهای شهروروستایی)

     بوده علاوه بر این مسائل در بین توده مردم نیز وقتی از حل مشکل خود عاجز می مانند فورا" نقا دانه مشکلات خود را بر گردن دولت و یا دیگران می اندازند .

    ضرورت ایجاب می کندبرای حل مسئله اجتماعی به این مهمی یعنی نابجا استفاده کردن ازنقدوانتقادکه موجب مرض فرافکنی سیاسی واجتماعی در نظام اجتماعی شده به صورت  علمی بانگرش های تازه وروشنگرانه جهت گشایش افقهای جدیدروابط سیاسی اجتماعی درحال گذرایران مورد بررسی قرار گیرد.

     

    سوال تحقیق 

    چرا در ایران نقد و انتقاد چالشهای سیاسی و اجتماعی بوجود می آورد؟

    هدف تحقیق

    ازسالهاپیش دقدقه خاطرداشتیم درزمینه نقدوانتقاد که درحوزه گفتمان سیاسی ، اجتماعی ایران پس از انقلاب اسلامی (1357)مطالعه ای داشته باشم. چون تا بحال تحقیق وبررسی علمی درخصوص نقدوانتقاد درحوزه گفتمان سیاسی  و اجتماعی ایران  صورت  نگرفته  است . لذا ترغیب شدم این موضوع را با اهداف زیر به عنوان موضوع پایان نامه انتخاب و مورد مطالغه قرار دهم.

    1_  ارائه تقسیم بندی جدید  ازگفتمان نقد و انتقاد سیاسی و اجتماعی براساس اصل اول جامعه شناسی(اصل راههاواهداف)که جدول زیرگویای این مطلب است و اما توضیحات بیشتر در بحث مبانی نظری خواهد آمد.

    (جداول در فایل اصلی قابل مشاهده است)

     

    2_تلاش برای برون رفت از ساختارهای سنتی  نقد و انتقاد در حوزه  گفتمان  سیاسی اجتماعی ایران براساس تحلیل مفاهیم اجتماعی.

    3_بررسی شیوه گفتمان نقدوانتقاددرمان گروههای سیاسی،اجتماعی نظام اجتماعی ایران

    اهداف جزیی تحقیق

    1_بررس آثار منفی نقد و انتقاد بر رشد سیاسی ،اجتماعی ایران.

    2_بررسی شیوه گفتمان نقد وانتقاد درون گروههای سیاسی ،اجتماعی.

    فرضیه های تحقیق

    در این پژوهش سه فرضیه مطرح است.

    1_به نظرمی رسد نقدوانتقاددرخوزه گفتمان سیاسی،اجتماعی ایران نا بجا استفاده میشود.

    2_ به  نظر می رسد نا بجا استفاده کردن از نقد و انتقاد،یکی از شاخصهای اصلی سنتی بودن هر جامعه می باشد.

    3_احتمالا می شودازنقدوانتقاد درحوزه گفتمان سیاسی،اجتماعی یک جامعه تقسیم بندی جدید ارائه داد.

    پیشینه تحقیق

    به کتابخانه های دانشگاه تهران ،دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دانشکده علوم اجتماعی و روانشناسی دانشگاه آزاد واحد  تهران مرکز مراجعه کردم  و بعد  از بررسی فهرست منابع ،کتابهای زیر را مورد مطالعه قرار دادم.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله چرا در ایران نقد و انتقاد چالش های سیاسی و اجتماعی بوجود می آورد

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    آریان پور،م . ، 1379 ه.ش، فرهنگ یک جلدی (انگلیسی- فارسی) ص 310

    معین، م. ،فرهنگ لغت فارسی، جلد یک،ص365

    دهخدا، ع.، فرهنگ لغت فارسی، جلد اول ص296

    دهخدا، ع.، فرهنگ لغت فارسی، جلد چهار ص 4875

    آریان پور، م.، 1379 ه.ش، فرهنگ یک (انگلیسی-فارسی) ص310

    معین، م، فرهنگ لغت فارسی جلد یک، ص4785

    دهخدا، ع. ، فرهنگ لغت فارسی، جلد اول، ص689 – 691

    دهخدا ، ع. ، فرهنگ لغت فارسی، جلد اول ص 182

    رتیزر، ج.، 1379 ه.ش، ترجمه ثلاثی، م. ، نظریه جامعه شناسی دوران معاصر، ص406

    کوئن، ب.، 1377 ه.ش، ترجمه ثلاثی، م.، درآمدی به جامعه شناسی، تهران، نشر توتیا، ص94

    کوئن، ب. ، 1377 ه.ش، ترجمه ثلاثی، م.، درآمدی به جامعه شناسی، تهران، نشر توتیا ص 95

    12- کوئن، ب. ، 1377 ه.ش، ترجمه ثلاثی، م.، درآمدی به جامعه شناسی، تهران، نشر توتیا ص94

    13- کوئن، ب. ، 1377 ه.ش، ترجمه ثلاثی، م.، درآمدی به جامعه شناسی، تهران، نشر توتیا ص 95

    14- ابوالحسن تنهائی،ح.، 1382 ، جامعه شناسی نظری، تهران، انتشارات بهمن برنا، ص70

    15- ابوالحسن تنهائی،ح.، 1382 ، جامعه شناسی نظری، تهران، انتشارات بهمن برنا، ص54

    16- ابوالحسن تنهائی، ح. ،درآمدی بر مکاتب و نظریه جامعه شناسی، ص204

    17- ابوالحسن تنهائی، ح. ،1382 ، جامعه شناسی نظری، تهران، انتشارات بهمن برنا، ص75

    18- گیدنز، آ. ، 1379ه.ش، ترجمه صبوری، م.،جامعه شناسی، تهران، نشرنی، ص342

    19- کوئن، ب. ،1377 ه.ش، ترجمه ثلاثی،م.، درآمدی به جامعه شناسی، تهران، نشر توتیا، ص95

    20- توسلی،غ.، 1376 ه.ش، نظریه های جامعه شناسی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین ..«سمت» ، ص125       

    21-توسلی،غ.، 1376 ه.ش، نظریه های جامعه شناسی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین ..«سمت» ، ص124       

    22-توسلی،غ.، 1376 ه.ش، نظریه های جامعه شناسی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین ..«سمت» ، ص126        

    23-توسلی،غ.، 1376 ه.ش، نظریه های جامعه شناسی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین ..«سمت» ، ص225       

    24-توسلی،غ.، 1376 ه.ش، نظریه های جامعه شناسی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین ..«سمت» ، ص141       

    25-توسلی،غ.، 1376 ه.ش، نظریه های جامعه شناسی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین ..«سمت» ، ص129

    26- ابوالحسن تنهایی،ح.،1382 ه.ش، جامعه شناسی نظری، تهران، انتشارات بهمن برنا، ص83

    27- گیدنز،آ.، 1379 ه.ش، ترجمه صبوری،م.، جامعه شناسی، نشرنی، ص754

    28- ابوالحسن تنهایی،ح.، 1382 ه.ش، جامعه شناسی نظری، تهران، انتشارات بهمن برنا، ص85

    29- ابوالحسن تنهایی،ح.، 1382 ه.ش، جامعه شناسی نظری، تهران، انتشارات بهمن برنا، ص86

    30- توسلی،غ.، 1376ه.ش، نظریه های جامعه شناسی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین ...«سمت»، ص221

    31- گیدنز، آ.،1379 ه.ش، ترجمه صبوری،م.، جامعه شناسی، تهران،نشرنی، ص756

    32- محسن تبریزی،م.،1380 ه.ش، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، برگرفته از جزوه بررسی مسائل اجتماعی ایران و کار تحقیقی قاچاق کالای حسین زارعی

    33- محسن تبریزی،1380 ه.ش، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، برگرفته از جزوه بررسی مسائل اجتماعی ایران و کار تحقیقی قاچاق کالای حسین زارعی

    34- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص138

     35 - وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص2 

      36- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص 5 

    37- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص6

    38- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص9

    39- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص12

    40- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص13

    41- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص16

    42- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص19

    43- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص23

    44- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص26

    45- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص31

    46- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص36

    47- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص38

    48- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص44

    49- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص45

    50- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص54

    51- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص58

    52- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص63

    53- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص66

    54- وایزنیگر،ه.،1381 ه.ش، قدرت انتقاد سازنده، تهران، م.چ.ع.م ص70

    55- گیدنز،آ.، 1379 ه.ش، ترجمه صبوری،م.، جامعه شناسی، تهران، نشرنی، ص691

    56- گیدنز، آ.، 1379 ه. ش، ترجمه صبوری، م.، جامعه شناسی، تهران، نشرنی، ص120

    57- گی روشه، 1379 ه.ش، ترجمه وثوقی،م.، تغییرات اجتماعی،تهران، نشرنی، ص121 58- باتامور، تی.بی، 1377ه.ش،ترجمه طیب،ع.، نخبگان وجامعه ، نشره شیرازه ،ص116

    59-باتامور، تی.بی،1377 ه.ش،ترجمه طیب،ع. ،نخبگان و جامعه،نشره شیرازه ،  ص 113

    60-گیروشه،1379ه.ش،ترجمه وثوقی ،م. ،تغییرات اجتماعی،تهران، نشرنی، ص132-122

     61-باتامور،ت.،1378ه.ش،ترجمه صبوری،م.،جامعه شناسی سیاسی،تهران،انتشارات کیهان ص83

    62-گیونز،آ.. ،1379ه.ش،ترجمه صبوری،م.،جامعه شناسی ،تهران ،نشرنی ،ص 350

    63-بشیریه،ح.،1380ه.ش،جامعه شناسی سیاسی،تهران،نشرنی،ص122

    64-زیبا کلام ،ص.،1378ه.ش،عکس های یادگاری با جامعه مدنی،انتشارات روزنه،ص 142

    65-باتامور،تی.بی،1377ه.ش،ترجمه طیب،ع.،نخبگان وجامعه،نشره شیرازه،ص143

    66-گیونز،آ.،1379ه.ش،ترجمه صبوری،م. ،جامعه شناسی،تهران،نشرنی،ص344

    67-بشریه،ح. ،1380ه.ش،جامعه شناسی سیاسی ،تهران ،نشرنی ،ص339

    68-باتامور،تی.بی،1377ه.ش،ترجمه طیب ،ع.،نخبگان وجامعه،نشره شیرازه،ص138

    69-صبوری ،م.،1379ه.ش-جزوه درس جامعه شناسی سیاسی،دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

    70-باتامورفت.،1378ه.ش،ترجمه صبوری،م.،جامعه شناسی سیاسی،تهران،انتشارات کیهان ص27

    71-راش،م. ،1377ه.ش،ترجمه صبوری،م. ،جامعه شناسی سیاسی،تهران ،انتشارات سمت ص89

    72-باتامور،ت. ،1378ه.ش،ترجمه صبور ،م. ،جامعه شناسی سیاسی ،تهران ،انتشارات کیهان،ص 31

    73- گیدنز، آ.، 1379 ه . ش، ترجمه صبوری، م. ، جامعه شناسی، تهران، نشر نی، ص 343

    74- باتامور، ت.، 1378 ه. ش، ترجمه صبوری ، م. ، جامعه شناسی سیاسی، تهران،  انتشارات کیهان، ص 83.

    75- راش، م، 1378 ه. ش، ترجمه صبوری، م. ، جامعه شناسی سیاسی، انتشارات سمت، ص 128.

    76- راش ، م، 1378 ه.ش، ترجمه صبوری ، م.، جامعه شناسی سیاسی، انتشارات سمت، ص 124.

    77- با تامور، تی. بی، 1377 ه. ش، ترجمه طیب، ع. ، نخبگان و جامعه، نشر شیرازه، ص 17.

    78- صبوری، م. ، 1379 ه.ش – جزوه درس جامعه شناسی سیاسی، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران.

    79- با تامور، تی، بی، 1377 ه. ش، ترجمه طیب، ع، نخبگان و جامعه ، نثره شیرازه، ص 139.

    80- صبوری، م.، 1379 ه . ش، جامعه شناسی سازمانها، نثر شب تاب­ص77-73.

    81- راش، م. ، 1377 ه. ش، ترجمه طیب، ع. جامعه شناسی سیاسی، انتشارات سمت ص 51-48

    82- کوئن، ب. ، 1377 ه. ش، ترجمه ثلاثی، م.، درآمدی به جامعه شناسی، تهران، نثر توتیا، ص 299.

    83- صبوری،م.،1379ه. ش ، جامعه شناسی سازمانها، نشر شب تاب ص 73-70.

    84- بشیریه، ح. ، 1380 ه. ش، جامعه شناسی سیاسی، تهران، نثر نی، ص 339.

    85- بشیریه، ح. ، 1380 ه. ش، جامعه شناسی سیاسی، تهران، نثر نی، ص 61.

    86- روزنامه اطلاعات، 23/12/1357 و 1/12/1357.

    87و88- روزنامه سلام، 21/2/76 ، ص 9.

    89- ساروخانی،ب.،1375ه.ش، دایره النعارف علوم اجتماعی، جلد دوم، ص 623.

    90- بشیریه ، ح، 1380ه. ش، جامعه شناسی سیاسی ، تهران، نثر نی، ص 60.

    91- بشیریه ، ح، 1380ه. ش، جامعه شناسی سیاسی ، تهران، نثر نی، ص 339.

    92- بشیریه ، ح، 1380ه. ش، جامعه شناسی سیاسی ، تهران، نثر نی، ص 60.

    93- ساروخانی، ب. ، 1375 ه. ش، دایره المعارف علوم اجتماعی، جلد یک، ص 430.

    94-بشیریه، ح.، 1380 ه. ش، جامعه شناسی سیاسی، تهران، نثر نی، ص 339.

    95- ساروخانی ، ب. ، 1375 هۀ. ش، دایره المعارف علوم اجتماعی، جلد2، ص 759.

    96- بشیریه، ح.، 1380 ه. ش، جامعه شناسی سیاسی، تهران، نثر نی، ص 340.

    97- بشریه، ح.، 1380 ه. ش، جامعه شناسی سیاسی، تهران، نثر نی، ص 661.

    98- ساروخانی، ب. ، 1375 ه. ش، دایره المعارف علوم اجتماعی، جلد 2، ص 661.

    99- باتامور، تی. بی، 1377 ه. ش، ترجمه طیب، ع. ، نخبگان و جامعه ، نثر شیرازه، ص 17.

    100- بشیریه ، ح.، 1380ه. ش، جامعه شناسی سیاسی، تهران، نثر نی، ص 65.

    101- بشیریه ، ح.، 1380ه. ش، جامعه شناسی سیاسی، تهران، نثر نی، ص123.

    .

تحقیق در مورد تحقیق مقاله چرا در ایران نقد و انتقاد چالش های سیاسی و اجتماعی بوجود می آورد, مقاله در مورد تحقیق مقاله چرا در ایران نقد و انتقاد چالش های سیاسی و اجتماعی بوجود می آورد, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چرا در ایران نقد و انتقاد چالش های سیاسی و اجتماعی بوجود می آورد, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چرا در ایران نقد و انتقاد چالش های سیاسی و اجتماعی بوجود می آورد, تحقیق درباره تحقیق مقاله چرا در ایران نقد و انتقاد چالش های سیاسی و اجتماعی بوجود می آورد, مقاله درباره تحقیق مقاله چرا در ایران نقد و انتقاد چالش های سیاسی و اجتماعی بوجود می آورد, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چرا در ایران نقد و انتقاد چالش های سیاسی و اجتماعی بوجود می آورد, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چرا در ایران نقد و انتقاد چالش های سیاسی و اجتماعی بوجود می آورد ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله چرا در ایران نقد و انتقاد چالش های سیاسی و اجتماعی بوجود می آورد
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت