تحقیق مقاله سیاست های پولی و مالی دولت و هزینه های تحمیلی بر مردم

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 3539
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیاست های پولی و مالی دولت و هزینه های تحمیلی بر مردم

    اگر مبنای ارزیابی خط و شدت فقر در ایران را با توجه به درآمدهای کشور بومی کرده و از فقر مطلق و فقر نسبی و دیگر شاخص های فقر (که از زوایایی متفاوتی به این موضوع می پردازد) بهره بگیریم، آن گاه تحقق اهدافی چون کاهش و به نصف رسانیدن جمعیت زیر خط فقر و بهبود توزیع درآمدها با توجه به سیاست های جاری به چالشی اساسی بدل خواهد شد.

    سیاست های پولی

     

    نبود رشد اقتصادی مناسب و مستمر نقشی اساسی در تداوم فقر دارد. رشد اقتصادی بالاتر منابع افزون تری در اختیار جامعه قرار می دهد تا در اشغال، تولید و توسعه اجتماعی و محو فقر و محرومیت هزینه کند. از سوی دیگر فقر و تورم رابطه یی تنگاتنگ با یکدیگر داشته و بر رشد اقتصادی تاثیرگذار هستند، در طی سه دهه اخیر تورم بر سطح دستمزدها تاثیری مخرب داشته و فقر و نابرابری را تشدید کرده است، این تورم مزمن که سالیان متوالی دو رقمی بودن را تجربه کرده است به دنبال خود رکود و کاهش رشد تولید را نیز به ارمغان آورده است. فروش سرمایه به صورت نفت خام و کسب درآمدهای دلاری و تبدیل بخشی از آن به ریال و تزریق آن به بازار در کنار کسری بودجه و به تبع آن چاپ و نشر اسکناس و رشد نقدینگی منجر به ایجاد زمینه های تورم شده این شرایط موجب تداوم و گسترش چرخه فقر شده است. به گزارش خبرگزاری فارس (19/7/1385) حجم برداشت دولت از حساب ارزی در سال 1385 به 24 میلیارد دلار می رسد و همین منبع به نقل از صندوق بین المللی پول از رشد نقدینگی ایران به میزان 41 درصد تا پایان سال 2006 میلادی خبر داد و این در حالی است که به دنبال برخی از تصمیم گیری های شتاب زده از روزهای آغازین سال1385 (تعیین دستمزد ها) شاهد گسترش موج بیکاری و رکود بنگاه ها هستیم و از سوی دیگر کاهش تقاضا (به دلیل کاهش قدرت خرید) برخی از واحد ها را به ورطه ورشکستگی سوق داده است. به عبارتی در برابر پول جدیدی که خلق شده (تبدیل دلارهای نفتی به ریال و چاپ بی رویه اسکناس و رشد نقدینگی) کالا یا خدمات جدیدی به بازار عرضه نشده و این موضوع کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را به ارمغان آورده که به شدت بر فقیرتر شدن گروه ها و دهک های اجتماعی و اقتصادی موثر است. برداشت عجولانه و بدون منطق از حساب ذخیره ارزی و رشد بی رویه نقدینگی قدرت خرید مردم ایران را روز به روز کاهش می دهد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیاست های پولی و مالی دولت و هزینه های تحمیلی بر مردم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سیاست های پولی و مالی دولت و هزینه های تحمیلی بر مردم, مقاله در مورد تحقیق مقاله سیاست های پولی و مالی دولت و هزینه های تحمیلی بر مردم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیاست های پولی و مالی دولت و هزینه های تحمیلی بر مردم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیاست های پولی و مالی دولت و هزینه های تحمیلی بر مردم, تحقیق درباره تحقیق مقاله سیاست های پولی و مالی دولت و هزینه های تحمیلی بر مردم, مقاله درباره تحقیق مقاله سیاست های پولی و مالی دولت و هزینه های تحمیلی بر مردم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیاست های پولی و مالی دولت و هزینه های تحمیلی بر مردم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیاست های پولی و مالی دولت و هزینه های تحمیلی بر مردم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سیاست های پولی و مالی دولت و هزینه های تحمیلی بر مردم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت