تحقیق مقاله مدیریت فروش

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 4928
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: فروش - مدیریت - مدیریت فروش
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مدیریت فروش

    مدیریت فروش

     

     

    سیستم‌های مدیریت فروش، سیستم‌های اطلاعاتی هستند. این سیستم‌ها در بازاریابی و مدیریت به کار می‌روند و برخی از عملکردهای مدیریت فروش و فروش را اتوماتیک می‌کنند. این سیستم‌ها با سیستم اطلاعاتی بازاریابی تلفیق می‌شوند و اغلب به آنها سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری اطلاق می‌شود.

     

     

    مزایای سیستم برای نیروی فروش

     

    سیستم‌های اتوماسیون نیروی فروش می‌توانند بهره وری نیروی فروش را بهبود بخشند. برای مثال:

     

    - نیروی فروش به جای نوشتن گزارشات و فعالیت‌های فروش برروی برگه، می‌توانند از فرمهای الکترونیکی استفاده کنند. بدین ترتیب در زمان صرفه جویی می‌شود.

    - نیروی فروش به جای ارائه گزارشات به صورت چاپی به مدیریت، می‌توانند با کمک اینترانت شرکت، اطلاعات را ارسال نمایند.

    - اگر ابزارهای اضافی بتوانند میزان رکورد کمتری را نگهدارند، روحیه کارکنان بهبود می‌یابد.

    - این سیستم‌ها می‌توانند به عنوان وسیله آموزشی اثربخش و کارآمد به کارر وند.

     

    مزایای سیستم برای مدیرفروش

     

      - مدیرفروش به جای جمع آوری برگه‌های کاری از مسئولین فروش و جدول بندی نتایج، می‌تواند نتایج را به طور اتوماتیک در جداول، چارتها یا گراف‌های قابل فهم ارائه دهد. و بدین ترتیب در زمان صرفه جویی می‌شود.

     - گزارشات کاری، درخواست اطلاعات، سفارشات ثبت شده و سایر اطلاعات فروش سریع‌تر به مدیریت فروش ارسال می‌شوند و به وی امکان می‌دهند تا سریع‌تر پاسخ‌گو باشد. و بدین ترتیب مدیر فروش کنترل بهتری بر فرایند فروش خواهد داشت.

     - مدیر فروش می‌تواند سیستم را به گونه‌ای پیکربندی کند تا اطلاعات با کمک تکنیک‌های آماری پیچیده به طورخودکار مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و نتایج را به گونه‌ای کاربر پسند ارائه دهد.

     

    این اطلاعات در موارد زیر کاربرد خواهند داشت:

    - فراهم آوردن داده‌های تحقیقات بازار، جمعیت شناسی، رفتاری، پذیرش محصول، مشکلات محصول و تشخیص تمایلات مشتری

    - فراهم آوردن داده‌ها تحقیقات بازار در زمینه: پویایی صنعت، رقبای جدید، محصولات جدید رقبا، فعالیت‌های تبلیغاتی جدید رقبا

    - هماهنگی با سایر بخش‌های شرکت به ویژه بازاریابی، تولید و امور مالی

    - شناسایی مشتریان سودآور و مشکلات مشتریان

    - ردیابی بهره وری نیروی فروش

     

     

     

    مزایای سیستم برای مدیربازاریابی

     

    - شناسایی ساختار اقتصادی صنعت

    - شناسایی بازارهدف

    - شناسایی بهترین مشتریان

    - شناسایی رقباومحصولاتشان

    - توسعه محصولات جدید

    - بنیان نهادن مکانیسم‌های اسکن محیط برای شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها

    - شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت

    - توسعه استراتژی‌های بازاریابی برای هر یک از محصولات با کمک آمیخته بازاریابی (قیمت، محصول، مکان توزیع، و تبلیغ)

    - ایجادمزیت رقابتی پایدار

     

     

     

      مزایای استراتژیک سیستم

     

    -همانگونه که در فوق اشاره شد، بهره وری افزایش می‌یابد. نیروی فروش از زمانشان کارآمدتر و اثربخش‌تر استفاده خواهند نمود. و بدین ترتیب افزایش بهره وری از سه طریق مزیت رقابتی را ایجاد می‌کند: کاهش هزینه‌ها، افزایش فروش، افزایش سهم بازار.

    - مسوولین فروش اطلاعات خود را با تناوب بیشتری ارسال می‌کنند. و بدین ترتیب زمان پاسخگویی مدیریت فروش کاهش می‌یابد.

    - اگر از این سیستم‌ها به خوبی استفاده شود، رضایت مشتری افزایش می‌یابد.

     

     

     

    معایب سیستم

     

    - کارکردن با این سیستم‌ها دشوار است.

    - نیازمند نگهداری مداوم، به روزرسانی اطلاعات و ارتقاء سیستم هستند.

    - پرهزینه

    - مجمتع سازی این سیستم‌ها با سیستم‌های اطلاعات مدیریت دشوار است.

    مدیریت فروش (Sale Management)

     

     

    هدف تمام شرکتهای انتفاعی، افزایش فروش سودآور از طریق ارضای نیازها و خواسته های بازار و مصرف کنندگان در بلندمدت است. مدیریت فروش در رسیدن به این هدف نقش مهمی را در مجموعه فعالیتهای بازاریابی ایفا می کند.

    فروشندگان امروز بیش از گذشته قدرتی پویا در دنیای تجارت محسوب می شوند و تلاشهای آنها اثر مستقیم بر فعالیتهای متنوع و مختلف شرکت دارد.آنها محصولات شرکت را به مشتریان معرفی می کنند، سفارشات فروش را که منجر به ارسال محصولات برای مشتریان می شود دریافت می کنند. موقعیت محصولات شرکت را در بازار حفظ می کنند، وضعیت رقبا را ارزیابی می کنند و نهایتاً زمینه های موفقیت و پیشرفت شرکت را فراهم می آورند. شرکتها برای فروش محصولات خود شیوه مناسبی را اتخاذ می کنند. آنها یا از فروشندگان مستقیم خود برای فروش استفاده می کنند و یا برای این منظور از فروشندگان قراردادی استفاده می کنند. در هر دو شیوه، مدیران فروش بایستی مدیریت بر فروش و نیروی فروش را جدی بگیرند

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مدیریت فروش

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مدیریت فروش, مقاله در مورد تحقیق مقاله مدیریت فروش, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدیریت فروش, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدیریت فروش, تحقیق درباره تحقیق مقاله مدیریت فروش, مقاله درباره تحقیق مقاله مدیریت فروش, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدیریت فروش, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدیریت فروش ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مدیریت فروش
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت