تحقیق مقاله پروژه میدان شهدا مشهد

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: word کد فایل: 5069
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شهرسازی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله پروژه میدان شهدا مشهد

    پروژه میدان شهدا مشهد

     

     

    انواع سیمان استفاده شده در پروژه میدان شهدا

     

     

    انواع سیمان های مورد استفاده در بتن پروژه از نوع تیپ 2 میباشد و اگر

    این سیمان در بازار موجود نبود سعی می شود که از سیمان پازولان استفاده شود.

    بیشترسیمان مورد نیاز این پروژه از کارخانه ی سیمان مشهد تهیه می شود و در مواقعی که این کارخانه مشکلاتی را برای تهیه سیمان مورد نیازداشته باشد از کارخانه های سیمان بجنورد و یا سبزوار استفاده می شود.

     

     

     

    طرح اختلاط بتن در پروژه میدان شهدا

     

     

     

    قبل از شروع به کار یک پروژه از آزمایشگاه مربوطه خواسته می شود

    مصالح بتنی را که در آن پروژه قابل مصرف است  به آزمایشگاه برده و بر اساس آن مصالح ، دانه بندی وعیار سیمانی را که می خواهند  در این طرح به آنها  می دهند.بر اساس این طرح اختلاط پیمان کار موظف است نسبت به انجام بتن سازی اقدام نماید.

    طرح اختلاط بتن دارای روش های مختلفی می باشد .بتن های مورد استفاده در این پروژه عیارهای متفاوتی دارند که عبارتند از: بتن 150 برای مگ ، بتن 250 برای بتنهای موجود در جداول و بتن 300 یا 350 برای کارهای سازه ای .

     

     

     

    روش تولید بتن در پروژه میدان شهدا

     

     

    کلیه ی بتن های موجود در این پروژه از کارخانه های ساخت بتن تامین می شود .

    قبل از اینکه بتن مورد نیاز در کارخانه تولید شود  بچینگ موجود در کارخانه مورد بازدید قرار می گیرد و پس از تایید سیستم بچینگ، سیستم طرح اختلاط و دانه بندی آنها اختلاط بتن انجام می گیرد.

    روش تولید بتن بیشتر به صورت دستگاه بچینگ می باشد و پس از ساخت بتن در آن مدت زمان معینی که باید بتن حمل شود ، بتن توسط میکسل به پروژه حمل شده و از آنجا توسط  پمپ  و یا توسط باکت هایی که با جرثقیل جابجا می شوند بتن را داخل محل های مورد نیازمی ریزند.

     

     

     

                

                      

     

     

     

     

     

    آزمایشگاه پروژه و شرح وظایف آن

     

     

    در مورد دانه بندی بتن آزمایشهای مختلفی وجود دارد که توسط آزمایشگاه موجود در پروژه انجام می گیرند .برای اینکه متوجه شوند که دانه بندی ها دچار تغییر شده اند یا نه این آزمایشات به صورت دوره ای نیزهر چند ماه یک بارانجام می شود که اگر آنها دچار تغییر شوند بر اساس آن دانه بندی مجددا بتن طرح اختلاط داده می شود .

    یکی از آزمایشاتی که موقع هر بتن ریزی گرفته می شود، مربوط به ارزش ماسه ای دانه بندی است که باید استاندارد های لازم را داشته باشد و باید ارزش ماسه ای آن بررسی شود مخصوصا در مورد ماسه که مصرف زیادی دارد و امکان دارد از معدن های مختلف تهیه شود .

    به علت وجود پروژه های متعدد (نزدیک به 48 پروژه) و حجم بالای بتن ریزی (تقریبا 1000 متر مکعب در روز) این پروژه دارای یک آزمایشگاه مقیم می باشد که در آنجا مستقر است.

    با توجه به نیاز پروژه ها از آزمایشگاه مقیم دعوت می شود تا نمونه گیری های مورد نیاز با توجه به هر پروژه را انجام دهند

    که در هر مرحله پنج سری قالب که به صورت مکعبی شکل هستند را   نمونه گیری می کنند که به  مدت 11 روز و یا 42 روز نمونه ها در شرایط آزمایشگاهی نگه داشته و پس از آن شکسته می شوند .در صورتی که در طی این مدت به آن نتیجه مطلوب نرسند ، با توجه به نظر دستگاه نظارت اقدام به شکستن نمونه ی 90 روزه می شود و در این نمونه مشخص می شود که بتن به مقاومت مورد نیاز رسیده یا خیر که اگر نرسیده باشد تمهیدات دیگری وجود دارد که طبق قوانین موجود در بتن ایران در نشریه آبا بتن بررسی شده و نتیجه گیری می شود که بتن مورد نظرقبول است یا باید تقویت ویا مورد تخریب قرار گیرد.

     

                 

     

     

     

    افزودنی های بتن در پروژه میدان شهدا

     

     

    با توجه به اینکه هنوز رفتار برخی از افزودنی ها برروی بتن شناخته شده نیست سعی می شود دراین پروژه ازانواع افزودنیهای بتن استفاده نشود مانند مواد فوق روان کننده که باعث می شوند نتایج آزمایشات خیلی بالاتر از آن چیزی که هست جواب دهد نه نتایج دقیق آن که در مورد روان کننده ها این موارد در نتیجه آزمایشات انجام گرفته دیده شده است ولی با توجه به این موضوع ، چند افزودنی عمده در بتن ریزی این پروژه مورد استفاده قرار می گیرد: مانند استفاده از مواد حباب زا و چون بتن در بعضی از قسمت ها دچار سایش می شودازافزودنی ای برای افزایش مقاومتی سایش بتن استفاده می کنند  .

    یکی دیگر از افزودنی های مجود در این طرح پودر سیکا می باشد .

    اگر بتن رنگی مورد نیاز باشد از سیمان سفید استفاده می کنند و هم چنین برای اینکه بتن نمایان تر و روشن تر گردد از سیمان سفید و سیاه به طور هم زمان استفاده می کنند                 

     

     

     

                              

     

                                                                                            

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    انواع دستگاهای استفاده شده دربخشی از این پروژه

     

     

    بچینگ پلانت 60 مترمکعبی

    2 دستگاه

    تاور کرین 315 پوتن

    1 دستگاه

    پمپ بتن سیار و ثابت

    4 دستگاه

    تراک میکسر

    8 دستگاه

    لوازم قالب بندی مدولار فلزی

    850 تن

    لودر 950

    1 دستگاه

    جرثقیل 10 تن بنز

    1 دستگاه

    قطع کن آرماتورموبه آلمانی

    2 دستگاه

    خم کن آرماتور موبه آلمانی

    2 دستگاه

    انواع کمپرسور

    4 دستگاه

    تراکتور بیل دار رومانی

    1 دستگاه

    غلطک ویبره کششی 90 تنی

    1 دستگاه

    انواع دامپر و بتونیر

    4 دستگاه

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    تحلیل و نتیجه گیری از پروژه به همراه مصاحبه با آقای مهندس درهمی

     


        به منظور کاهش سفرهای اضافه به هسته مرکزی شهر (میدان شهدا) فضای تجاری در مجموعه 47 پروژه های طرح میدان شهدا 120 هزار مترمربع کاهش می یابد.
        مهندس علی اکبر مددی معاون طرح و اجرای پروژه های میدان شهدا مشهد در این باره گفت: در محدوده 5/23 هکتاری طرح میدان شهدا 395 هزارمترمربع فضای تجاری تعریف شده است که به منظور کاهش سفرهای اضافه به این محدوده فضای تجاری طرح به 275 هزار مترمربع کاهش می یابد. .
        وی گفت: در فضای میدان شهدا 20 هزار متر در طبقه منهای یک و حدود 20 هزار متر در فضای باز طبقه همکف دراختیار عابران پیاده و وسایل نقلیه قرار می گیرد.
        وی افزود: در ایستگاه های قطار شهری طبقه های منهای یک و منهای دو و عمق بیشتر، فضای تردد پیش بینی شده است تا از ازدحام جمعیت در آینده جلوگیری شود و به طور مثال برای دو ایستگاه 4500 مترمربع سالن انتظار در دو طبقه پیش بینی شده است که محل ارتباطی مسافران درون شهری در سه ایستگاه خواهد بود.
        مددی افزود: بازگشایی خیابان صاحب الزمان نیز که به مجموعه شش راه میدان شهدا اضافه می شود در آسان سازی عبور و مرور موثر خواهد بود.
        معاون طرح و اجرای پروژه میدان شهدا همچنین در پاسخ به میزان پیشرفت عملیات اجرای پروژه ها گفت: طبق برنامه تا پایان سال گذشته 55 درصد از 60 درصد میزان تملک ها محقق شده است و 11 درصد ا ز 13 درصد عملیات عمرانی پیش بینی شده در پروژه ها به انجام رسیده است.

    امروزه احیای بافت فرسوده درشهرهای بزرگ یک ضرورت اجتناب ناپذیربوده و در مشهد نیز که 2800 هکتار بافت فرسوده در آن شناسایی شده است این معضل جدی تراست . در این میان پروژه بزرگ میدان شهدا که از سال 82 کلنگ آن زده شده و شامل 3 بخش اصلی میدان شهدا ، هشت آباد و خیابان صاحب الزمان (ع) است تنها 24 هکتاراز بافت فرسوده شهری را پوشش می دهد . به هرحال تبدیل استراتژیک ترین میدان شهر مشهد به نقطه ای برای رشد تعاملات انسانی و استفاده از معماری مدرن برای این کلانشهرازجمله مطالبات شهروندان است که مدیران شهری می بایست آن را مورد توجه قراردهند. مدیران شهری باید این مهم را مدنظر قراردهند که مشهد نیازمند یک فضای شهری فعال است که ایجاد محیطی با نشاط برای گشت و گذار و خرید درطرح جدید میدان شهدا شاید بتواند تا حدی این خلاء را رفع کند. دراین خصوص برای قرارگرفتن در جریان روند اجرایی طرح عظیم میدان شهدای مشهد به سراغ مهندس سید مهدی درهمی مدیراجرایی این طرح بزرگ رفته ایم که ماحصل این گفتگو را می خوانید.مهندس درهمی که عضو هیأت علمی دانشگاه نیز می باشد درادامه افزود: میدان شهدا یکی از پررفت و آمدترین میدان های شهرمشهد است که سابقه آن به بیش از 70 سال قبل بر می گردد .این میدان که در سالهای اخیر چهره اش عوض شده واز حالت یک میدان با فضای سبز و سواره روها و پیاده روهای منظم خارج شده است نقطه تلاقی 3 شریان مهم ارتباطی شهر است . خیابان امام خمینی (ره) به هاشمی نژاد ، خیابان توحید به شیرازی و خیابان خواجه ربیع به دانشگاه که این سه محوراز نظر کارکرد شهری و خدماتی وهویت شهری اهمیت زیادی دارد . میدان شهدا که در گذرزمان شاهد رویدادهای مهم تاریخی و سیاسی بود با توسعه شهر برازدحام و شلوغی آن افزوده شد ورفته رفته هویت شهری و تاریخی خود را از دست داد و به یکی از گره های مهم ترافیکی و یکی از نقاط آلوده در شهر مشهد تبدیل شد . در سال های اخیر مسئولان شهر تلاش آشکاری را برای بازسازی بافت های فرسوده و قدیمی شهرآغاز کرده اند و طرح بزرگ میدان شهدا نیز با قریب به 48 پروژه کوچک و بزرگ به اجرا درآمده است تاشرایط زندگی مدرن و برخوداری از خدمات و امکانات مناسب شهری را با رعایت الگوهای ملی ومذهبی فراهم کند . درهمی مدیراجرایی طرح بزرگ میدان شهدا گفت: طرح بزرگ میدان شهدا یکی از برنامه های نوسازی در کلان شهر مشهد است که ساماندهی منظرهای شهری ، تسهیل در ترافیک سواره و تأمین امنیت تردد پیاده ازجمله اهداف اجرایی شدن آن است . سید مهدی درهمی ، در گفتگوی اختصاصی با خبرگارپایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان ایران افزود: نظام حرکت سواره براساس یک حلقه هم سطح به صورت میدان و دو زیرگذر شرقی وغربی دراین مجموعه طراحی شده و از نکات برجسته و بارز این طرح کاهش مشکلات ترافیکی در اصلی ترین مرکز شهر و روان سازی رفت وآمدها و آرامش نسبی برای شهروندان است . این عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در طرح بزرگ میدان شهدا پروژه هایی شامل پایانه اتوبوسرانی شمال غرب میدان، 2 طبقه پارکینگ زیر زمینی ، ساختمان توسعه شهرداری مشهد و گذرگاه هم سطح پشت ساختمان توسعه شهرداری پیش ازاین به بهره برداری رسیده است تصریح کرد: از نظرمقیاس و اهمیت زیرگذر سواره غرب میدان شهدا که هم اکنون آماده بهره برداری می باشد یک تونل شهری مجهز و مدرن است که با هدف رفع شدن معضل ترافیک میدان شهدا به اجرا درآمده است .
     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله پروژه میدان شهدا مشهد

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله پروژه میدان شهدا مشهد , مقاله در مورد تحقیق مقاله پروژه میدان شهدا مشهد , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پروژه میدان شهدا مشهد , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پروژه میدان شهدا مشهد , تحقیق درباره تحقیق مقاله پروژه میدان شهدا مشهد , مقاله درباره تحقیق مقاله پروژه میدان شهدا مشهد , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پروژه میدان شهدا مشهد , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پروژه میدان شهدا مشهد ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله پروژه میدان شهدا مشهد
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت