تحقیق مقاله گوگل چیست

تعداد صفحات: 50 فرمت فایل: word کد فایل: 5157
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۱۹,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: گوگل - گوگل چیست
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله گوگل چیست

    گوگل چیست

     

    مقدمه

    درباره ی گوگل

    ماموریت گوگل ارائه بهترین تجربه جستجو دراینترنت بوسیله در دسترس و مورد استفاده قراردادن عمومی اطلاعات جهان است. گوگل، ایجادکننده بزرگترین ماشین جستجوی جهان، سریعترین و آسانترین راه پیدا کردن اطلاعات روی اینترنت راارائه می کند. با دستیابی به بیش از 1.3 میلیارد صفحه گوگل نتایج را در ظرف کمتر از یک دوم ثانیه به کاربران در سراسر جهان ارائه می کند. اکنون، گوگل روزانه به بیش از 100 میلیون تقاضای جستجو پاسخ می دهد.

    دو دانشجوى دکتراى دانشگاه Stanford، یعنى لرى پیج و سرجى برین، گوگل را در سال 1998 تاسیس کردند. این شرکت خصوصى در ماه جون 1999 / تیر 1379 رسما با سرمایه تاسیس 25 میلیون دلار معرفى شد. این شرکت همراهانى را چون کلاینر پرکینز کاوفیلد و سیکوال کپیتال را پیدا کرد. گوگل سرویس و خدمات عمومى اصلى خود را در وب سایت خود در www.google.com ارایه میدهد. این شرکت همچنین سرویس جستجوى پیشرفته را براى فراهم سازى اطلاعات محتوایى نیز ارایه میدهد.

    درباره تکنولوژی گوگل

    تکنولوژى متحول جستجوى گوگل و طراحى اینترفیس مطلوب براى کاربران، گوگل را به به عنوان بخش از ماشینهاى جستجوى نسل جدید تبدیل کرده است. فراتر از استفاده از تکنولوژى کلمات کلیدى، گوگل براساس تکنولوژى PageRank™ نیز پایه گذارى شده، که این تکنولوژى باعث میشود تا نتایج مهمتر در یک جستجو اولتر دیده شوند.

    PageRank یک سنجش معقولى را براى اعتبار صفحات وبى که بر اساس معادله برابرى 500 میلیون متغییر و بیش از 2 بیلیون شرایط محاسبه شدند را ایفا میکند. PageRank از ساختار لینک عظیم وب به عنوان ابزار سازماندهى استفاده میکند. وجودا، گوگل تفسیر میکند یک لینک را از صفحه A تا صفحه B به عنوان یک vote توسط صفحه A براى صفحه B. دبوسیله این، گوگل تشخیص میدهد توسط vote که کدام صفحه مهمتر است. همچنین گوگل این صفحات را تجزیه و تحلیل میکند.

    مجتمع گوگل، روشهاى جستجوى خودکار انسداد اینترفیس دستى است. برخلاف ماشینهاى جستجوى دیگر، گوگل ساختار بندى شده تا نتایج جستجوى را به بهترین شکل براى تجارت ارایه دهد. یک جستجوى گوگل راهى است براى جستجوى وب سایتى با کیفیت مطلوب و بالا.

    گروه مدیریت

    دکتر اریک ا.اشمیت،رییس کل و رییس هییت مدیره
    لرى پیج، کمک موسس و رییس، محصولات
    سرجى برین، کمک موسس و رییس، تکنولوژى
    امید کردستانى، معاون رییس، توسعه تجارى و فروش
    وینى روسینگ، معاون رییس مهندسى
    سیندى مک کفرى، معون رییس، ارتباطات
    جوان بردى، معاون رییس، خدمات جستجو
    تیم آرمسترونگ، معاون رییس، فروش آگهى
    اورس هولتزل، شخص گوگل
    کریگ سیلوراشتاین، مدیر تکنولوژى

    معنى گوگل

    گوگل بر گرفته شده از کلمه Googlo که به معنى "یک عدد یک و صد صفر جلوى آن" است که توسط میلتون سیروتا پسر خواهذ ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایى اختراع شده است. این موضوع که "یک عدد یک و صد صفر جلوى آن" در واقع نوعى شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنى که گوگل قصد دارد تا سرویس ها، اهداف و اطلاع رسانى و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.

    معرفى :

    گوگل در ترکیبى از نرم افزارها و سخت افزارهاى پیشرفته اجرا میشود. سرعتى که شما از آن استفاده میکنید بخشى از هزاران کامپیوترهاى معمولى هستند که با هم شبکه شدند تا سرهت بالایى از سرویس جستجو را فراهم آورند.

    قلب نرم افزار ما PageRank(TM) است، سیستمى براى رتبه بندى صفحات وب که توسط موسسان ما یعنى لرى پیج و سرجى برین در دانشگاه Stanford ساخته شده است. و همینطور که ما یک دو جین از مهندیسین را هر روزه براى بهبود سازى این سیستم در اختیار داریم، این سیستم همچنان به ارایه سرویس خود ادامه میدهد.

    PageRank توضیح داده شد
    رتبه صفحه با استفاده از ساختار لینک معتبر بر روى خاصیت دموکراتیک منحصر به فرد تکیه میکند. در تماهیت، گوگل لینک ها را از صفحه الف تا ب را چک میکند. گوگل از آراهای مختلف درﻳﺎفت شده برای اﻳن رتبه بندی استفاده می کند.

    مهم، صفحات با کیفیت بالا PageRank بالاتری دریافت میکنند که Google بعد از هر جستجو به خاطر میسپارد. مسلما، صفحات مهم در صورتی که با موضوع جستجوی شما هماهنگی نداشته باشند برای شما بی اهمیت خواهند بود. Google از ترکیب PageRank و روشهای پیشرفته جور کردن متن برای یافتن صفحات با اهمیت و در عین حال مربوط به متن جستجو شده استفاده میکند. Google از تعداد تکرار کلمات متن جستجو شده پا فراتر نهاده و برای تشخیص اینکه این صفحه با کلمات مورد جستجو هماهنگی دارد، تمام وجوه محتوای صفحه (و صفحات متصل شده به آن) را بررسی میکند.

    بى عیبى
    مجموع روشهاى خودکار گوگل انسان را از مشکلات جستجو رها میسازد. با وجود اینکه ما تبلیغاتى را در بالاى صفحات نتایج مربوطه ارایه میدهیم، ولى گوگل نتایج را به صورت تبلیغات به خود آنها نمیفروشد. یک جستجو در گوگل راه راحت، امین و معقول براى جستجو در سایتهاى با کیفیت بالا است.

    دلایل استفاده از گوگل

    به دلیل اینکه گوگل مناسبترین نتایج جستجو را سریع و مقدم تحویل میدهد، پوشش دهى اطلاعات در وب خواستار یک جستجو گر ممتاز براى اطلاعات قابل دسترسى است. بدون یک ابزار جستجوى قدرتمند، پیدا کردن یک وب سایت خاص اگر غیر ممکن نباشد خیلى سخت است.

    گوگل نظم را به وب میاورد.
    گوگل طراحى شده است تا ترتیب را در هرج و مرج اطلاعاتى بوجود آورد. این چیزى است که یک سرویس جستجو باید ارایه کند.

    گوگل کاربران را قارد میسازد تا بیش از 1 بیلیون URL را جستجو کنند
    فهرست گوگل، که شامل بیش از 1 بیلیون URL است، در نوع خود اولین است و مجوعه اى از جامع ترین صفحات وب را در اینترنت ارایه میکند.

    گوگل فقط صفحاتى را که محتوى موضوع شما هستند را بر میگرداند
    نا متشابه با ماشینهاى جستجوى دیگر، گوگل نتایجى را تولید میکند که درخور با موضوع جستجوى شما باشد،

    گوگل مکان موضوعات جستجوى شما را در صفحه بر جسته میکند.
    گوگل فقط محتوى نتایج موضوعات جستجویى شما نیست، بلکه گوگل آن نتایج را در صفحه خود تجزیه و تحلیل نیز میکند. برخلاف بسیارى از سایتهاى جستجو گر، گوگل براى نتایج جستجو هاى خود الویت قایل میشود. ما به نتایج جستجوى شما توجه میکنیم و سعى داریم تا جهت صرف وقت کمتر، نزدیکترین نتیجه را براى شما فراهم سازیم.

    گوگل یک پیش نگرى مناسب را ارایه میدهد.
    بجاى خلاصه اى از صفحه وب که تغییر نمیکند، گوگل متنهایى که با موضوع جستجوى شما مطابف بوده را براى شما جدا میکند. این حصوصیت باعث میشود تا وقت شما حدر نشود و شما صفحات وبى که با موضوع شما درخور نبوده را بیهوده باز نکنید.

    گوگل میتواند کارى کند که شما احساس خوشبهتى کنید!
    گوگل براى جستجوى موضوعات متعارف و عمومى مانند نام شرکتها برترى دارد. با بسیار مطمین هستیم که کلید "I'm Feeling Lucky™" را به خوبى نصب کردیم و این کلید شما را به اولین موضوع پیدا شده میبرد. این کلید طراحى شده است تا انجام کار شما را با اطمینان و سرعت انجام دهد.

    گوگل صفحات وب را cache میکند (در مکان مخفى سرور خود نگه میدارد).
    گوگل در cache خود بسیارى از صفحات وب را ذخیره میکند تا آنها را به صورت پشتیبان در اختیار داشته باشد و در مواقع اضطرارى آنها را بازیافت کند. بررسى برا روى این cache به کرار سریعتر از بررسى برروى لینک مربوطه میباشد

    راهنمای جست و جو:

    به تفاوت گوگل با دیگر ابزار جستجو پی ببرید.

    The Google Basics: مقدماتى را براى چگنوگى کار و جستجو با گوگل یاد بگیرید.

    Tip: گوگل فقط صفحه هایى را بر میگرداند که محتوى موضوعات جستجوى شما هستند.

    How To Interpret Results: نگاهى گوتاه به عنصر مختلف صفحه نتیجه گوگل

    Tip: کلید I'm Feeling Lucky شما را به اولین نتیجه جستجوى شما میبرد.

    Refining Your Search: اطلاعاتى در مورد اینکه چگونه نتیجه جستجوى خود را مرتب تر و کوچکتر کنید.

    شما میتوانید بوسیله قرار دادن یک کاراکتر منها ("-") در جلوى جستجوى خود یک کلمه را از جستجو محروم کنید.

     

     

     

     

    درباره اساس گوگل بدانید:

    جستجوى اساسى

    براى وارد کردن یک پرس و جو در گوگل، فقط کافیست تا کلمات تشریحى خود را ورودى گوگل وارد کرده و بعد کلید 'enter' را بزنید (یا برروى دکمه Search -- جستجو کلیک کنید).

    گوگل از پیچیده ترین تکنیکهاى هماهنگى-متون براى پیدا کردن صفحاتى که مربوط به جستوى سما هستند استفاده میکند. براى نمونه، وقتى گوگل صفحه اى را تجزیه و تحلیل میکند، گوگل به به صفحاتى که به آن صفحه نیز لینک هستند نگاه میکند تا ببیند که شاید آن صفحات هم درخور با جستوى شما باشند. گوگل همچنین صفحاتى که را که موضوعى ارتباطى با موضوع جستجوى شما دارند را براى شما ترجیح میدهد.

    خودکار "و" پرس و جوها

    گوگل فقط صفحاتى را بر میگردند که این صفحات شامل تمامموضوعات جستجوى شما میباشد. در آنجا لازم نیست که از "and" بین موضوعات خود استفاده کنید. براى محدود کردن نتایج، بهتر است تا موضوعات خود را دقیقتر و بیشتر بنویسید.

    Stop Words

    گوگل کلمات و کاراکترهاى متعارف را نادیده میگیرد. گوگل همچنین کلماتى مانند "http" and ".com," را به طور خودکار در نظر نمیگیرد.، چون این کلمات کلمات متعارفى هستند که به ندرت نتایج را محدود میکنند و فقط باعث کندى سرعت میشوند.

    از "+" براى قطع کلمات در جستجوى خود استفاده کنید. مطمین شوید که فاصله اى (space) را قبل از "+" بگذارید. [شما همچنین میتوانید علامت "+" را در غبارات جستجوى خود استفاده کنید.]

    موضوعات جستجوى خود را در زمینه ببینید

    هر نتیجه جستجوى گوگل محتوى یک یا چند صفحه وب منتخب است، که نشاندهنده آنست که چطور موضوعات شما در زمینه استفاده شده اند.

    بند آوردن

    براى فراهم سازى نتایج دقیق، گوگل از بند آوردن یا "wildcard" براى حمایت از جستجوهاى خود استفاده نمیکند. براى مثال اگر شما "googl" را جستجو کنید نتایج ئارایه شونده شامل "googler" یا "googlin" نمیشوند.

    تلفظ یا بزرگ نویسى اهمیت دارد؟

    جستجوهاى گوگل حساس به حالت نوشتن (case sensitive)آنها نیست. تمامى کلمات بعد از ورود به حروف کوچک تبدیل میشوند. براى مثال اگر وارد کنید "GOOGLE" یا "GoOgLe" به عنوان "google" شناخته میشود.

    جستجو در حالت استاندارد (default) گوگل حساس به نوع تلفظ یا علامتهاى تفکیکى نیست. اگر مثلا شما [Muenchen] و [München] را جستجو کنید، به شما یک نتیجه ارایه میشود. اگر شما میخواهید بین دو کالت و کلمه تبعیض قایل شوید، از علامت + در قبل موضوع استفاده کنید مانند [+Muenchen] در مقابل با [+München]

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    عناصر صفحات نتایج گوگل:

     

    A.

    جستجو پیشرفته
    شما را به صفحه اى که شما را به محدود کردن جستجو قادر میسازد لینک میکند.

    B.

    مشخصات و مزیتها (Preferences)
    لینکها به صفحه اى که شما را قادر میسازد تا مشخصات و مزیتهاى جستجو (preferences) را مرتب کنید، شامل تعداد نمایش نتایج در هر صفحه، زبان اینترفیس، و استفاده از فیلتر جستجو مطمئن است.

    C.

    Language Tools
    Tools for setting language preferences for pages to be searched, interface language and translation of results.

    D.

    راهنمائی هاى جستجو
    شما را به اطلاعاتى که به شما کمک میکند تا جستجوى خود را مثر تر سازید لینک میکند. این موضوع به شما میگوید که گوگل چه تفوتها و خصوصیاتى نسبت به ماشینهاى جستجوگر دیگرى دارد.

    E.

    زﻣﻳﻨﻪ جستجو
    براى وارد کردن پرس و جویى در گوگل، کافیست تا کلمات کلیدى تشریحى خود را تایپ کرده، سپس بر روى کلید جستجو کلید کرده یا کلید enter را بزنید.

    F.

    دکمه جستجوى گوگل
    کلیک بر روى این کلید به این منظور است که جستجوى دیگرى را انجام میدهید. همچنین شما میتوانید تا پرس و جوى دیگرى را با زدن کلید enter تایید کنید.

    G.

    Tabs
    Click the tab for the kind of search you want to conduct. Choose from a full web search, images only, Google Groups (Usenet discussion archive) or the Google Directory (the web organized into browsable categories).

    H.

    مانع آمارى
    این خط جستجوى شما را توصیف میکند و همچنین تعداد نتایج برگردانده را نشان میدهد.

    I.

    دسته بندیها
    اگر اصطلاحات جستجوى شما همچنین در دایرکتورى وب به چشم میخورند، این دسته بندیهاى پیشنهاد شده ممکن است که به شما در پیدا کردن اطلاعات بیشتر در رابطه با پرس و جوى خود کمک کند. بر روى آنها کلیک کنید تا لینکهاى دیگرى را پیدا کنید.

    J.

    عنوان صفحه
    اولین خطى که به عنوان نتیجه نشان داده میشود، عنوان صفحه پیدا شده است. بعضى وقتها بجاى عنوان، URL (آدرس) نشان داده میشود، که این به معنى است که صفحه پیدا شده عنوانى ندارد، یا گوگل تمام محتویات صفحه را به طور کامل فهرست نکرده است.

    K.

    متن زیر عنوان
    این متن منتخبى از صفحه نتیجه برگردانده شده از موضوع پرس و جو شما است. این موضوعات برگزیده شه و انتخاب شده به شما این امکان را میدهد تا زمینه اى از موضوعات که در صفحه هستند قبل از اینکه برروى آن کلیک کنید ببینید.

    L.

    توضیحات
    اگر پرس و جوى جستجو شما در دایرکتورى وب فهرست شده بود، توضیحات مولف نیز نشان داده میشود.

    M.

    دسته بندى
    اگر سایتى توسط پرس و جو جستجو ى شما که در دایرکتوى وب فهرست شده بود پیدا شد، دسته بندى آن نیز در زیر آن مشخص میشود.

    N.

    URL نتیجه
    این آدرس نتیجه یافته شده می باَشد.

    O.

    اندازه
    این شماره انداز بخش متن صفحه پیدا شده است. این براى سایتهایی که هنوز ضمیمه نشده اند موجود نمیباشد.

    P.

    ذﺨﻴﺭ شده
    کلیک برروى لینک cache شده شما را قادر میسازد تا محتویات صفحه را به عنوان وقتى که ما آنرا ضمیمه کرده ایم ببینید. اگر به هر دلیلى، لینک نتیجه اصلى شما را به صفحه کنونى نبرد، شما میتوانید آن صفحه را از cache ما بازیافت کنید تا اطلاعاتى که میخواهید را بیبااید. در نسخه cache شده، موضوع جستجوى شما برجسته است.

    Q.

    صفحات مشابه
    وقتى شما لینک صفحات مشابه را کلیک میکنید، گوگل به طور خودکار صفحات مشابهى را که در اینترنت موجودند و عمل جستجوى آنها همین نتیجه را بدست میاورند را کشف میکند.

    R.

    نتیجه برجسته
    وقتى که گوگل چند نتیجه را از یک وب سایت پیدا میکند، بیشترین نتیجه اى که در اول قرار میگیرد مناسبترین نتیجه نسبت به موضوع شما است.

    S.

    More Results
    If there are more than two results from the same site, the remaining results can be accessed by clicking on "More results from..." link.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله گوگل چیست

    فهرست:

     

    فهرست مطالب-------------------------------------------------------------------------------3

     

    مقدمه-------------------------------------------------------------------------------------4.5

     

    معرفی سایت------------------------------------------------------------------------------5.6

     

    راهنمای جستجوی گوگل---------------------------------------------------------------------7

     

    درباره اساس گوگل بدانید--------------------------------------------------------------------8

     

    عناصر صفحات نتایج گوگل----------------------------------------------------------------9.1

     

    تصحیح جستجویتان------------------------------------------------------------------------11

     

    جستجو پیشرفته-----------------------------------------------------------------------11.12

     

    فهرست بزرگ وب گوگل-------------------------------------------------------------------13

     

    قابلیتهای مخصوصGoogle----------------------------------------------------------13.16

     

    سیوالات مکررا پرسیده شده براى تصویر جستجوى گوگل-------------------------------16.18

     

    فراگیرترین تصویر یاب در سراسر وب-----------------------------------------------------18

     

    تنظیمها گوگل-----------------------------------------------------------------------------19

     

    احتیاج به حذف محتویات از ضمیمه گوگل را دارید-------------------------------------19.22

     

    نشانی وب خود را درج/اصلاح کنید---------------------------------------------------22.23

     

    Toolbar گوگل راههای دیگری که به گوگل می رسند--------------------------------23.24

     

    نوارابزار گوگل--------------------------------------------------------------------------24

     

    مطبوعات گوگل-------------------------------------------------------------------------25

     

    موضوعات خبرى-----------------------------------------------------------------------25

     

    اخبار منتشرى--------------------------------------------------------------------------26

     

    اگهی های خود را به ما بسپارید-----------------------------------------------------26.27

     

    یک جعبه / ورودى جستجوى گوگل را در سایت خود قرار دهید------------------------27.28

     

    لوگوهاى (علامتهاى) گوگل-------------------------------------------------------------29

     

    در این بخش شماری از پرسشهای رایج کاربران گوگل را خواهید خواند--------------29.33

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله گوگل چیست, مقاله در مورد تحقیق مقاله گوگل چیست, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله گوگل چیست, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله گوگل چیست, تحقیق درباره تحقیق مقاله گوگل چیست, مقاله درباره تحقیق مقاله گوگل چیست, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله گوگل چیست, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله گوگل چیست ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله گوگل چیست
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت