تحقیق مقاله سرمایه اجتماعی

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: word کد فایل: 5793
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: اجتماعی - سرمایه اجتماعی
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سرمایه اجتماعی

    مقدمه

    "سرمایه اجتماعی"منابعی است که از،یا درون شبکه های کسب وکار یا فردی در دسترس است. این منابع شامل اطلاعات،اندیشه ها،راهنمایی ها،فرصت های کسب وکار،سرمایه های مالی،قدرت ونفوذ،پشتیبانی احساسی، خیر خواهی،اعتمادو همکاری می باشد. کلمه"اجتماعی" در عنوان سرمایه ی اجتماعی، دلالت می کند که این منابع،خود دارایی های شخصی محسوب نمی شوند ،هیچ فردی به تنهایی مالک آن ها نیست. این منابع در دل شبکه های روابط قرارگرفته اند. اگر شما سرمایه های انسانی را آن چه که شما می دانید فرض می کنید(مجموع دانش،مهارت و تجارب شما)،پس دسترسی به سرمایه ی اجتماعی به کسانی که شما می شناسید بستگی دارد؛یعنی اندازه،کیفیت و گوناگونی شبکه های کسب وکار و شبکه های ار تباطی شخصی شما در آن مؤثر است. اما فراتر از آن،سرمایه اجتماعی به کسانی که شما نمی شناسید نیز بستگی دارد،البته اگر شما به طور غیر مستقیم به وسیله شبکه هایتان با آنها در ارتباط باشید.

    واژه"سرمایه"دلالت می کند که سرمایه اجتماعی همانند سرمایه انسانی یا سر مایه اقتصادی ماهیتی زاینده و مولد دارد؛یعنی مارا قادر می سازد ارزش ایجاد کنیم،کارها را انجام دهیم،به اهدافمان دست یابیم ماموریتهایمان را در زندگی به اتمام رسانیم و به سهم خویش به دنیایی که در آن زندگی می کنیم،کمک کنیم. وقتی می گوییم سرمایه های اجتماعی"زاینده و مولد"هستند،منظور این است که هیچ کس بدون آن موفق نیست و حتی زنده نمی ماند . اما برخی از مردم همچنان فکر می کنند می توا نند بدون آن نیز به زندگی خویش ادامه دهند ومی انیشند به تنها یی می توانند مسیر موفقیت را طی کنند.برخی دیگر وانمود می کنند بدون آن به حیات خود ادامه می دهند،در حالی که به طور مخفیانه از آن استفاده می کنند،گویی موضوعی  نامناسب یا غیراخلاقی است.

    جلب سرمایه وتامین مالی برای فعالیت های جدید

    سرمایه اجتماعی فقط به همان منافع شخصی که مورد بحث قرار گرفت، محدود نمی شود- در مورد کسب و جلب سرمایه برای فعالیت های جدید و پر مخاطره نیز سر مایه اجتماعی نقش حیاتی دارد. مدیریت مشاغل کوچک آمریکا،در باره اینکه مشاغل تازه تاسیس چگونه سرمایه بدست می آورد،یک سری تحقیقات انجام داد. نتایج بدست آمده بسیارجالب توجه بود:75درصد از مشاغل جدید وتازه تاسیس،مسائل مالی خود را از طریق"شبکه ارتباطات سرمایه گذاری غیر رسمی"تامین می کنند- شبکه های اجتماعی که از سرمایه جویان و سرمایه گذاران تشکیل می شوند. سرمایه گذاران و سرمایه جویان یکدیگر رااز طریق دوستان،همکاران،آشنایان ومؤسسات شغلی که ارتباط خوبی با یکدیگر دارند مانند وکلا،نمایندگیهای بیمه و حسابداران پیدا می کنند. تخمین زده می شود این"بازار غیر رسمی سرمایه" به قدری بزرگ است که مقدار سرمایه ای که در آن فراهم می شود،بیشتر از سرمایه هایی است که به وسیله بازار حرفه ای سرمایه گذاری،تامین می شود .

    در مورد شرکت های متوسط یا"بازارهای میانه"،روابط،نقش حساسی در تامین منابع مالی ایفا می کند.شرکت هایی که روابط شخصی خوبی با کارمندان بانک برقرار می کنند،نسبت به شر کتهایی که فقط به ارتباطات خشک .و رسمی اکتفا می کنند،می توانند منابع مالی خود را با بهره کمتری تامین کنند. پی بردن به این موضوع که سرمایه های اجتماعی در اتخاذ تصمیمات مهم در مورد خرید سهام شرکتهای بزرگ مانند آنچه که در بورس اوراق بهادار نیویورک انجام می شود،نقش تعیین کننده ای دارد،ممکن است باعث تعجب بیشتر شما شود،نظر سنجی از سرمایه گذاران،آشکار می سازد که بیشتر مؤسسات و سرمایه گذاران شخصی براساس اطلاعات بدست آمده از یک دوست یا یک شرکت مرتبط یا فقط به این دلیل که فردی را می شناسند که از آن سهام خریداری کرده است،تصمیم به خرید سهام می گیرند. بر خلاف تعلق عامه سرمایه گذاران اندکی با استفاده از فنون رسمی که بر اساس روشهای پیچیده تجزیه و تحلیل مالی صورت می گیرد،تصمیم گیری می کنند. تحقیقات من نشان می دهد که شبکه ها ی اجتماعی بر واسطه ها و سودا گران، در زمینه های تبادلات سازماندهی شده تاثیر می گذارند.

    دنیای بازار یابی شفاهی

    تبلیغ باعث افزایش آگاهی مردم نسبت به محصولات و خدمات می شود،اما این مشاوره ها وتوصیه های شخصی که به خرید قطعی آنها منتهی می شود بیش از چهار هزار تحقیق تجربی،نقش دایمی شبکه های اجتماعی در توزیع یا گسترش محصولات یا خدمات گوناگونی مانند ذرت پیوندی،اتومبیل های لوکس،کتابهای پر فروش،لباسهای مردانه و پسرانه،سخت افزار و نرم افزار رایانه ای،سهام و اوراق بهادار،خدمات مشاوره ای،خدمات حسابرسی و قرار های سخنرانی- این موارد فقط چند مثال هستند- را ثابت می کند بازار یابی شفاهی به شما "خدمات رایگان را ارائه می دهد.بنابراین بهترین بازاریاب ها در رقابت های بازار یابی خود با استفاده از قدرت شبکه های اجتماعی،محصولات و خدمات جدید را به بازار ارائه می کنند و از اشباع بازار برای محصولات قبلی مطمئن می شوند.

    اتحادهای استراتژیک

    سرمایه های اجتماعی بر استفاده،عملکردو موفقیت اتحادهای استراتژیک تاثیر می گذارند. برای مثال شرکای متحد وساختار،اغلب یکدیگر را توسط تماسهای اجتماعی وشغلی پیدا کرده اند. شرکتهای معروف در زمینه فناوری برتر،شرکا ومتحدانی برای خود جذب می کنند. کسانی که بامتحدان این شرکت های معروف روابط کاری ایجاد کنند، در حالی که شرکت های معروف و سرشناس به فناوریهای جدید دسترسی پیدا می کنند،آنها نیز موقعیت واعتبار خویش را تحکیم می بخشند. متحدان قبلی متحدان آتی را پیش بینی می کنند. تحقیقات نشان می دهد هر چه که یک شرکت، متحدان استراتژیک بیشتری داشته باشد،ان کار باعث پدید آمدن متحدان بیشتری در آینده می شود.برای مثال شرکت کورنینگ در شبکه ای از متحدان تکامل یافته است. شرکت مورد نظر،در این شبکه بر هنر و تخصص کاری متحدان استراتژیک تسلط یافته ومی آموزد که چگونه متحدان خویش را مدیریت کرده و با آنها در یک جریان دو طرفه سود قرار گیرد.  شرکت هایی مانندکورنینگ برای خود بهترین شرکا را یافته و حتی متحدان بیشتری برای خویش جذب می کنند.

    ادغام و تصاحب شرکت ها

    سرمایه اجتما عی مناسب ، مدیر شرکت را قادر می سازد تا به صورت موفقیت آمیزی دربرابر تلاشهای دیگر شرکت ها،برای  تصاحب شرکت او پایداری کند.اعضای یک تیم ارشد  مدیریتی که با گروه های شغلی و اجتماعی سرآمد  و نخبه ارتباطات مناسبی دارند-در مقایسه با تیم ارشدی از مدیران منزوی که درخدمت هیات مدیره شرکت های دیگر هستند،دردفاترسیاسی عالیرتبه فعالت می کنند یابه عنوان ماموران یا معتمدان انجمن های تجاری فعالیت می کنند-بهترمی توانندمانع ازپیشنهاد های غیر دوستانه خرید شرکت شده  یا در برابر آن مقاومت کنند یک گروه ارشد مدیریتی که روابط خوبی دارد،بهتر می تواند فنون مقابله با تصاحب شرکت را فرا گرفته واز آن ها استفاده بهینه کند. در واقع رو شهای جدید مقابله با چنین پیشنهادهایی در کل شبکه منتشر شده و شرکت هایی که در مرکز این شبکه قرار دارند زودتر از شرکت های دیگرکه در این شبکه از ارتباطات ضعیف تری برخوردارند،از این فنون جدید آگاه شده واز آنها استفاده می کنند.ورشکستگی نیز در شرکت هایی که مدیران آنها روابط خوبی با سایر شرکت ها دارند،کمتر پیش می آیدوبه دلایل بسیاری کنترل می شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سرمایه اجتماعی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سرمایه اجتماعی, مقاله در مورد تحقیق مقاله سرمایه اجتماعی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سرمایه اجتماعی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سرمایه اجتماعی, تحقیق درباره تحقیق مقاله سرمایه اجتماعی, مقاله درباره تحقیق مقاله سرمایه اجتماعی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سرمایه اجتماعی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سرمایه اجتماعی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سرمایه اجتماعی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت