تحقیق مقاله کالبد شکافی فعالیت مخفیانه خانه‌ های عفاف در تهران

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 6843
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کالبد شکافی فعالیت مخفیانه خانه‌ های عفاف در تهران

     

    سینا: از چندی پیش که بحث خانه‌ های عفاف با واکنش‌های مثبت و منفی مردم و دست‌اندرکاران به محاق فراموشی سپرده شد، اهمیت پدیده زنان خیابانی و لزوم ساماندهی مؤثر آن نیز کمتر از گذشته مورد بررسی و دقت نظر متخصصان و مسؤولان قرار گرفت و به نوعی این پدیده بیشتر از گذشته در جامعه به حال خود رها شد. در این راستا، چند حرکت فرهنگی به منظور تبیین و بررسی علل و عوامل شیوع این پدیده در قالب فیلم (فقر و فحشا) و چند فیلم سینمایی که همچنان در توقیف به سر می‌برند صورت پذیرفت اما به ظاهر، همه چیز در حد حرف باقی ماند و تنها آمارهای نگران کننده حاکی از افزایش پدیده زنان و دختران خیابانی است که هر روز پر رنگ تر از گذشته در سطح شهرها و خیابانها دیده می‌شوند. "منصوره محقق "، کارشناس مطالعات زنان، با اشاره به فعالیت پنهانی خانه‌هایی که در امر تزویج شرعی فعالیت می‌کنند، می‌گوید: «فعالیت این مکانها کاملاً خزنده است و آنها به گونه‌ای در سطح شهر پراکنده شده و فعالیت می‌کنند که بسیار جای سؤال دارد.»
    او می‌گوید: «به لحاظ ریخت‌شناسی مکانی، این خانه‌ها در چند نوع متفاوت مشغول به کار هستند، دسته نخست خانه‌هایی که به صورت تیمی اداره شده و در رأس آنها یک رئیس قرار دارد. چنین خانه‌هایی در برخی مناطق، با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزار‌ها و امکانات مثل موبایل، کامپیوتر، اینترنت و وسیله نقلیه آماده جابجایی، فعالیت می‌کنند و در مناطق جنوبی شهر فعالیت این مکانها در حد ابتدایی و با کمترین امکانات موجود است.»
    گروههای انسانی مراجعه کننده به این مکان‌ها نیز متفاوتند ؛ در زمره این افراد، زنان آبرومندی هستند که به علت جدایی از همسر یا فوت همسر و به واسطه افراد دیگر به این مکانها معرفی می‌شوند.
    در میان تیپ‌های خاصی از پسران ازدواج نکرده و زنان جوان، هم افرادی هستند که مایلند برای اجتناب از گناه و وسوسه‌های شیطانی نیازهای خود را از یک راه شرعی کوتاه مدت برطرف کنند .
    محقق، با اشاره به زمینه‌های شرعی ازدواج موقت در آیین شیعه می‌گوید : روایات و احادیث فراوانی در ستایش از ازدواج موقت در آیین شیعه وجود دارد که مستمسک فعالیت برخی خانه‌های شرعی قرار گرفته است.
    در میان تیپ‌های مذهبی و معتقد نیز چنین اجتماعاتی وجود دارد که بیشتر شامل جوانان درمانده‌ای است که امکان ازدواج نداشته و مایل به رفتارهای شرعی بوده و با توصیه افراد خاص به این مکانها معرفی می‌شوند .
    وی با تفکیک قائل شدن بین فاحشه گری و فعالیت شرعی می‌گوید: زنی که مبادرت به ازدواج موقت می‌کند، الزاماً یک فاحشه یا زن خیابانی نیست، اما یک زن خیابانی روسپی از تعاریف مشخص و چارچوب تعریفی خاص برخوردار است.
    تا زمانیکه برای زنان تقاضا وجود داشته باشد، امکان فاحشه گری آنها وجود دارد.وقتی که دختری یا زن جوانی در خیابان راه می‌رود و چندین ماشن برای او بوق می‌زند، این نشاندهنده تقاضای بالای مردان است.
    او با اشاره به اینکه خانه‌های عفاف در سطح شهرها و از آن جمله در تهران وجود دارد، می‌‌گوید: اگر از فعالیت مخفیانه این مکانها اطلاع حاصل شود، ممکن است وضعیت بحرانی در سطح شهرها بواسطه تعامل میان عرضه و تقاضا بوجود آید، بنا بر این حتی المقدور سعی می‌شود فعالیت این خانه‌ها مخفی نگاه داشته شود و تنها افراد سفارش شده امکان حضور در این مکانها را پیدا کنند.
    این در حالی است که رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از وجود خانه‌های عفاف ابراز بی اطلاعی کرده و می‌گوید: تشکیل خانه‌ های عفاف باعث تشدید فقر می‌شود.
    و کسانی که به خانه‌های عفاف روی می‌آورند از اقشار پایین جامعه هستند.
     
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کالبد شکافی فعالیت مخفیانه خانه‌ های عفاف در تهران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی فعالیت مخفیانه خانه‌ های عفاف در تهران, مقاله در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی فعالیت مخفیانه خانه‌ های عفاف در تهران, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی فعالیت مخفیانه خانه‌ های عفاف در تهران, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی فعالیت مخفیانه خانه‌ های عفاف در تهران, تحقیق درباره تحقیق مقاله کالبد شکافی فعالیت مخفیانه خانه‌ های عفاف در تهران, مقاله درباره تحقیق مقاله کالبد شکافی فعالیت مخفیانه خانه‌ های عفاف در تهران, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی فعالیت مخفیانه خانه‌ های عفاف در تهران, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی فعالیت مخفیانه خانه‌ های عفاف در تهران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی فعالیت مخفیانه خانه‌ های عفاف در تهران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت