تحقیق مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 7013
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)

    مقدمه

    بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین والصلاه والسلام على خیر خلقه محمد وآله الطاهرین ولعنه الله على اعدائهم اجمعین الى یوم الدین.

    خدایا خمینى دین ترا یارى نموده أو را یارى ده وملت نجیب ایرانرا در سایه عدل وداد أو از هر گزندى حفظ فرما.

    مناسک حاضر که مطابق است با فتاوى رهبر کبیر انقلاب اسلامى و مرجع تقلید شیعیان جهان حضرت آیه الله العظمى امام خمینى مد ظله العالى داراى ویژگیهائى است که ذیلا مورد اشاره قرار مىگیرد : 1 - مسائلى از بخش حج تحریر الوسیله ترجمه و در متن آن افزوده شده است . 2 - حدود 550 مسأله جدید که در اثناى حج و در طى سالهاى گذشته مورد نیاز حجاج محترم قرار گرفته و از حوزه استفتاء مستقر در بعثه حضرت امام مد ظله العالى سؤال شده ، همراه با پاسخ آنها به این مناسک اضافه شده است . و براى آن که پیدا کردن و دسترسى به هر یک از مسائل مذکور و هم چنین مسائل متفرقه‌اى که قبلا در مناسک بوده آسان تر شود بر حسب تناسب ، تفکیک و تحت عنوان مسائل متفرقه در ذیل هر یک از ابواب و فصول مربوطه گنجانده شده است . لازم به تذکر است که حدود یکصد مورد از این سؤال و جوابها در چاپ قبلى یک جا در پایان کتاب چاپ شده بود که اکنون در ضمن همین مسائل قرار گرفته است . 3 - پاره اى از فصول و بخشهاى این مناسک با ترتیبى جدید تنظیم شده و برخى از مسائل غیر ضرورى حذف و بعضى از تعبیرات و الفاظ با حفظ محتوى و مفهوم ، تغییر یافته است.

     

    ادلهء اثبات دعوى (فارسی) - علی اکبر محمودی دشتی - ص 3

     

    بسم الله الرحمن الرحیم ‹ صفحه 5 › در روزگارى که قرآن و معارف اسلام غریبانه به گوشه عزلت وفراموشى سپرده شده بود و فاصله فرهنگى مسلمانان از اسلام عمیق تر مىشد ، و در دورانى که غرب گرایان افکار الحادى را در میان جوانان و بویژه طبقات روشنفکر و تحصیل کرده ترویج مىکردند ، آرى در اوج غربت اسلام و قرآن احیاگر بزرگ دین و روح و جان مسلمین حضرت امام خمینى ( قدس سره ) برخاست و بزرگترین نهضت دینى را در دوره غیبت کبرى رهبرى نمود . در میان ثمرات گوناگون این نهضت مبارک بى شک بازگشت شریعت مقدسه اسلام به صحنه زندگى اجتماعى مسلمانان ، پر ارج ترین آن بود . و در این میان دانش استوار فقه حضورى ملموس تر از سایر علوم اسلامى را دارا مىباشد . چرا که علم فقه عهده دار پاسخ گوئى به مشکلات و نیازهاى اجتماعى مسلمانان است . لذا طرح و تبیین ابعاد فقه بالنده شیعى بویژه مباحثى که در ارتباط با اداره نظام مقدس جمهورى اسلامى است از ضرورت کامل برخوردار است

     

    ادلهء اثبات دعوى (فارسی) - علی اکبر محمودی دشتی - ص 16

     

    حضرت آیه الله امام خمینى ( قدس سره ) در " تحریر الوسیله " مىفرماید : " الضابط فی ذلک العلم القطعی والیقین ، فهل یجب أن یکون العلم مستندا إلى الحواس الظاهره فیما یمکن . . . أم یکفی العلم القطعی بأی سبب ، وجهان ، الأشبه ‹ صفحه 17 › الثانی " ( 1 ) . " معیار در باب شهادت آن است که از روى علم و یقین باشد و آیا واجب است که علم ، به یکى از حواس ظاهره مستند باشد یا خیر - در جواب مىفرماید - شرط نیست بلکه شهادت کافى است که از روى علم و یقین باشد از هر راهى که به دست آمده باشد.

     

    ادلهء اثبات دعوى  - علی اکبر محمودی دشتی 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) , مقاله در مورد تحقیق مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) , تحقیق درباره تحقیق مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) , مقاله درباره تحقیق مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت