تحقیق مقاله آموزش

تعداد صفحات: 28 فرمت فایل: word کد فایل: 7133
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آموزش

    مقدمه

     

    گامی نو:
     
    مااصرار نداریم که شیوه آموزشی جدید ارائه نماییم بلکه شیوه های کلاسیک را اصلاح و بهبود بخشیم. عوض کردن هر سیستم فرق نمی کند آموزشی - مالی- اداری000 هزینه های زیادی مصرف می کند مثل تعدیل نیروی انسانی، هزینه های اداری آموزشی و امکانات جدید و …
    ولی اصلاح و بهبود هزینه کمی می برد، بهره وری را افزایش می دهد و ما از حداقل امکانات می توانیم حداکثر استفاده را ببریم.
    ما نباید از شیوه های غربی و شرقی به طور مطلق استفاده نماییم بلکه شیوه های تجربه شده مثل ژاپن را به سبک ملی و ایرانی تغییر و تطبیق دهیم و از آن بهره مند شویم.
    ما سعی داریم با تلفیق شیوه های آموزشی موجود و بکار بردن مهارتهای زیر:
    - مدیریت
    - زندگی
    - مشاهده
    - مشارکت
    - محیط
    - ارتباط
     
    بعد از هر دوره آموزش کسانی را تربیت کرده باشیم که توانایی کار عملی همراه با مهارتهای نفوذ و ارتباط را به آسانی بکار ببرند.
    وظیفه ما نشان دادن راه نو و هدفمند می باشد که بارها بدون برنامه و به تنهایی طی کرده و آن را رها کرده ایم.
    ما در این راه نقاط ضعف و قوت را نشان می دهیم و هر شخص با توجه به آموخته های خود باید راه را ادامه دهد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

    آموزش

     

    1- آموزش مستمر ضمنی: این گونه آموزشها در طول عمر به گونه سازمان نیافته در محیط خانواده، محل کار و اجتماع برای شخص تجربه شده و جزء فرهنگ شخص قرار می گیرد و با آن رشد پیدا می کند.
     
    2- آموزش رسمی یا مدرسه ای : یا کلاسیک نظام آموزشی از ابتدایی تا تحصیلات عالی دانشگاهی .
     
    3- آموزش غیر رسمی: هر گونه آموزش و کارآموزی سازمان یافته خارج از نظام مدرسه ای ورسمی اطلاق می شود. آموزش عقیدتی سیاسی، بهداشتی، تعاون و مهارت فنی وحرفه ای بدون توجه به سن وشرایط فردی.
     
     
    آموزش هشتگانه
     
     
    در آموزش الگوی تدریس هوش هشتگانه داریم که به شرح هر کدام می پردازیم:
     
    1- هوش لفظی -زبانی: از طریق خواندن، نوشتن، بحث‌، سخنرانی و حافظه بهتر یاد می گیرند.
     
    2- هوش منطقی -ریاضی: از طریق قیاس، اعداد، طرحها، مسأله و نظم بهتر یاد می گیرد.
     
    3- هوش بصری -فضایی : از طریق تصاویر، شکل، تجسم، نقشه، نمودار و رنگ بهتر یاد می گیرند.
     
    4- هوش موسیقیایی -وزن: از طریق قافیه وزن و آهنگ بهتر یاد می گیرند.
     
    5- هوش بدنی -جنبشی: از طریق حرکت، بازی، لمس کردن و بازیگری بهتر یاد می گیرند.
     
    6- هوش برون فردی: از طریق مشارکت در گروه، ارنباط با دیگران و همکاری بهتر یاد می گیرند.
     
    7- هوش درون فردی: برخی دوست دارند در انزوا و تنهایی کار کنند.
     
    8- هوش طبیعت گرا: پدیده های طبیعی و شناخت و تشخیص و طبقه بندی بهتر یاد می گیرند.

     

    استاندارد آموزشی

     

    کتب و جزوات و متون زیادی درباره روش ها و الگوها و شیوه ها وفنون تدریس نوشته شده است که هر کدام تحت عنوانی به بررسی و بحث در مورد روش های تدریس پرداخته اند . این منابع کمکی در راستای اعتلای کیفیت آموزشی با طرح موضوعات، مدرسین را در ارائه آموزش و اجرای تدریس یاری کرده اند.
    قبل از هر آموزش ریاست مجموعه آموزشی با همکاری مسئولین آموزشی برنامه جامعی را باید فراهم آورند. برنامه ریزی آموزشی به معنای فرآیند اتخاذ مجموعه از تصمیمات برای انجام اقدامات مربوط به امور آموزشی در آینده می باشد.
    برنامه ریزی آموزشی به مفهوم جدید برای اولین بار درکشور شوروی در سال 1923 مورد استفاده قرار گرفت. هدف برنامه ریزی آموزشی فراهم ساختن فرصتهای یادگیری هر چه بیشتر برای گروه های واجب التعلیم و علاقه مند به یادگیری از یک سو وتربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز توسعه اقتصادی کشور بوده است.
    با شدت پیدا کردن توسعه و فناوری اطلاعات در حال تغییر و تحول بودن جامعه و رویارویی با بحران ها وچالش ها و به وجود آمدن موجهای جدید ما باید خود را آماده کنیم تغییرات را پذیرا باشیم و بهترین استفاده را از آن ببریم.
    بعد از بیست سال تجربه نظام اموزشی و نسلی که از این مدیریت آموزشی موجود به جامعه بازگشت نموده اند بدون هیچ گونه تخصص و کارآئی همگان صف کشیده در جلو مراکز کاریابی و اداره کار وپشت دربهای بسته کارخانجات و ادارات منتظر هستند که آیا در کار پذیرفته خواهند شد یا نه؟
    مسئولین مؤسسات کسانی را از بین انبوه شرکت کنندگان انتخاب می کنند که بهترین شرایط و تخصص ها را داشته باشند البته با تجربه کاری چند ساله و حالا مسئولین آموزشی به فکر چاره افتاده و آموز شهای عملی و کارگاهی را مکمل آموزش های تئوریک نموده اند. و بعد از این کنکاش شاخه کار و دانش و رشته های کاربردی راتوسعه داده اند.

     

    مهارتهای فنی ومفهومی وانسانی

     

    فنی: توان کار برد دانش و روش فنون و تجهیزات ، تجربه و آموزش.
     
    مفهومی: توانایی شناخت پیچیدگیهای سازمان وعملیات یک واحد مشخص چگونه با گردش کار کل سازمان تناسبی برازنده پیدا می کند. هدف سازمان خود را با کل مناسب نماییم.
     
    انسانی: توان و قضاوت لازم برای کار با مردم بوسیله مردم .
     
    انگیزش، ارتباط رهبری، قدرت ونظارت خشنودی.
     
    انگیزش:
     
    1- افراد باید به گونه ای جذب شوند که نه تنها به سازمان بپیوندند بلکه در آن سهیم شوند.
    2- کاری که انجام می دهند واستخدام می شوند با دلبستگی و وابستگی به سازمان انجام می دهند.
     
    عوامل گوناگون موثر در فرآیند انگیزش:
     
    ویژگیهای فردی:
     
    1- وابستگی ها وعلاقه ها.
    2- نگرش ها ونمونه ها را.
    الف درباره خود.
    ب درباره شغل.
    ج درباره جنبه های وضعیت کاری.
     
    3- نیازها ونمونه ها را.
    الف امنیت.
    ب اجتماعی.
    ج کسب موفقیت.
     
    ویژگی های شغلی:
     
    الف انواع مشوقهای درونی را.
    ب درجه اختیار در کار.
    ج مقدار باز خورد و عملکرد مستقیم.
    د درجه گوناگونی وظایف.

     

     

    همگامی ایران با تحولات جهانی:
     
    با توجه به این واقعیت که تا سال 1400 تشکیل دهکده جهانی به واقعیت می پیوندد, ایران نیز متاثر از این جهانی شدن صنعت و اقتصاد باید به طور طبیعی عواملی را که در تحولات اقتصادی و اجتماعی جهانی شدن وجود دارد در برنامه های آموزشی خود منظور نماید. از آنجا که نظام آموزشی باشد در خدمت توسعه اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی کشور باشد, لذا ساز و کاری باید ایجاد شود که از آن طریق بتوان ارتباط مستقیمی بین توسعه اقتصادی, اجتماعی و توسعه آموزشی برقرار کرد. از طرفی با توجه به اینکه نظام حکومتی ما جمهوری اسلامی است و بسیاری از تعالیم عالیه اسلامی نقش موثری در تعالی بشری دارند, لذا در طرح نظام آینده آموزشی باید از رهنمودهای تعالیم عالیه اسلامی استفاده شود. همچنین به منظور دست یافتن به آرمانهای جمهوری اسلامی و با در نظر گرفتن تحولات اجتناب ناپذیر ویژه در بخش فنی و حرفه ای که نقش موثرتری در حل معضل بیکاری و توسعه اقتصادی دارد, تعیین گردد. مبنای برنامه بیست و پنج ساله اقتصادی, اجتماعی, فرهنگی, سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر پایه توسعه نیروی انسانی, طی برنامه 25 ساله (1400-1376) تدوین گردید که با توجه به اهمیت هر یک از بخشهای آن, همکاری هماهنگ و منسجمی از سوی بخشهای مختلف کشور ضروری می باشد.
    در ادامه به گونه ای موجز به هدفهای کیفی که باید در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای همواره مدنظر باشد و نیز به استراتژی ها و راهبردهای لازم در این بخش اشاره می شود:
    پرورش جنبه های فرهنگی, رفتاری, مهارتی در هنرجویان بر اساس ملاکهای اسلامی و نیازهای برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی تا سال 1400.
    - ایجاد فرصتهای مساوی برای کلیه افراد جامعه در دسترسی به آموزش های فنی و حرفه ای در زمینه های موردنیاز فردی و جامعه.
    - افزایش کارایی درونی و بیرونی آموزش های فنی و حرفه ای افزایش مشارکت و نظارت مردم در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقای آموزش های فنی و حرفه ای.
    - اشاعه دانش فنی و گسترش آموزش های فنی و حرفه ای رسمی و غیررسمی در قالب یک نظام سازمان یافته.
     
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آموزش

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آموزش, مقاله در مورد تحقیق مقاله آموزش, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آموزش, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آموزش, تحقیق درباره تحقیق مقاله آموزش, مقاله درباره تحقیق مقاله آموزش, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آموزش, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آموزش ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آموزش
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت