تحقیق مقاله حد و پیوستگی

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 7273
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: ریاضی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله حد و پیوستگی

    (فرمول ها در فایل اصلی موجود است)

    تعریف حد

     

    مقدار ثابت a حد متغیر x است هرگاه به ازای هر عدد مثبت کوچک که قبلا به طور مشخص تعیین گردیده است بتوان مقداری از متغیر x را چنان تعیین کرد که جمیع مقادیر در نامساوی صدق کند.

    اگر a حد متغیر x باشد گوییم متغیر x به سوی حد a میل می‌کند و بر حسب قرداد آن را به یکی از صورتهای زیر می‌نویسیم:

    تعبیر هندسی حد

    مقدار ثابت a حد متغیر x است (یعنی L=a) هرگاه برای هر همسایگی کوچک که مرکز آن a و شعاع آن و است و این همسایگی قبلا بطور غیر مشخصی تعیین گردیده است مقداری از x را چنان تعیین نمود که جمیع نقاط متناظر به مقادیر بعدی متغیر در داخل این فاصله قرار گیرند.

     

    خواص حد

    مقدار ثابت c متغیری است که جمیع مقادیر آن بر یکدیگر منطبق است یعنی x=c. واضح است که حد مقدار ثابت c برابر c است زیرا همواره برای هر عدد مثبت و دلخواه نامساوی زیر برقرار است:

    از تعریف حد نتیجه می‌گردد که متغیر نمی‌تواند دارای دو حد باشد زیرا اگر و باشد در این صورت متغیر x باید در یک زمان در دو نامساوی و صدق کند. ولی اگر باشد خواهیم دید که این امر امکان ندارد.

    نباید تصور نمود که هر متغیر دارای حد می‌باشد.

    حد یک تابع :

     

    فرض می‌کنیم تابع در همسایگی معینی از نقطه a و یا در برخی نقاط این همسایگی معین باشد. اگر x به سوی a میل کند تابع به سوی حد b میل خواهد نمود، هرگاه به ازای هر عدد مثبت کوچک بتوان عدد مثبتی مانند غیر از a یافت به قسمی که جمیع مقادیر x که در نامساوی صدق می‌کنند در نامساوی نیز صدق کنند.

    اگر b حد تابع هنگامیکه باشد در اینصورت خواهیم نوشت:

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله حد و پیوستگی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله حد و پیوستگی, مقاله در مورد تحقیق مقاله حد و پیوستگی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حد و پیوستگی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حد و پیوستگی, تحقیق درباره تحقیق مقاله حد و پیوستگی, مقاله درباره تحقیق مقاله حد و پیوستگی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حد و پیوستگی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حد و پیوستگی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله حد و پیوستگی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت